Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Paar vragen Engelse Stafford

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Paar vragen Engelse Stafford

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Valerie schreef:Google eens op breakstick en zoek ook meteen hoe deze te gebruiken is.

:ok: Het zou zo makkelijk zijn wanneer mensen met dat type hond die dingen bij zouden hebben.

Hier laatst weer op het strand; een bull terrier en stafford die elkaar klemvast hadden.
Bazen wisten niets beters te bedenken dan trappen :19:

Mijn buurvrouw heb ik er één gegeven die ze altijd bij heeft (haar kleine hondjes zijn al meerdere keren goed te grazen genomen) maar zij durfde met haar eigen roedeltje ook niet in de buurt te komen. Wat een ellende...
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

http://www.tegenpitjes.info/hondenbescherming.html ik googlede uit nieuwsgierigheid zo'n breakstick maar ben nou nieuwsgierig: is dit niet zwaar overdreven en angstzaaiend?
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Die site zou verbannen moeten worden.
Corneliana
Zeer actief

Valerie schreef:Die site zou verbannen moeten worden.
okee duidelijk.
het verbaasde me al inderdaad.
lijkt wel zo'n Geert Wilders maar dan tegen pittbulls :mrgreen:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

Valerie schreef:Die site zou verbannen moeten worden.
En die mensen erachter helemaal
Afbeelding
Canidae
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Canidae »

Zijn er mensen ( zonder klapkaak ) die een breakstick bij zich hebben voor het geval je eigen hond wordt aangevallen ?
Afbeelding
Corneliana
Zeer actief

Canidae schreef:Zijn er mensen ( zonder klapkaak ) die een breakstick bij zich hebben voor het geval je eigen hond wordt aangevallen ?
nee joh
Canidae
Zeer actief

Nanna schreef:
Canidae schreef:Zijn er mensen ( zonder klapkaak ) die een breakstick bij zich hebben voor het geval je eigen hond wordt aangevallen ?
:19: Ik ken ze niet.
Nee ik ook niet...maar het lijkt me vreselijk om het een keer te moeten meemaken en dan niks effectiefs te kunnen doen. Nouja, misschien een vinger in de reet douwen...
Afbeelding
Mirella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mirella »

Canidae schreef:
Nanna schreef:
Nee ik ook niet...maar het lijkt me vreselijk om het een keer te moeten meemaken en dan niks effectiefs te kunnen doen. Nouja, misschien een vinger in de reet douwen...
nou naar aanleiding van dit soort topics zou je er niet eens gek aan doen,er zijn er blijkbaar die het zielig vinden om de hond niet los te laten lopen en het iets minder zielig vinden als jij je hond in stukjes mee kan nemen :ugh:
Corneliana
Zeer actief

Mirella schreef:
Canidae schreef:
Nanna schreef:
nou naar aanleiding van dit soort topics zou je er niet eens gek aan doen,er zijn er blijkbaar die het zielig vinden om de hond niet los te laten lopen en het iets minder zielig vinden als jij je hond in stukjes mee kan nemen :ugh:
ja maar het zijn niet alleen de pittbulls in theorie kan mijn kind de voordeur openzetten en kan jij langskomen met je hondjes. dat gebeurt niet maar het kan.
Mirella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mirella »

Corneliana schreef:
Mirella schreef:
Canidae schreef:
Nanna schreef: :19: Ik ken ze niet.
ja maar het zijn niet alleen de pittbulls in theorie kan mijn kind de voordeur openzetten en kan jij langskomen met je hondjes. dat gebeurt niet maar het kan.
ik doel ook niet op alleen pittbulls maar op alle hondagressieve honden die los mogen omdat het anders zo zielig is.
Corneliana
Zeer actief

Mirella schreef:
Corneliana schreef:
Mirella schreef:
Canidae schreef: Nee ik ook niet...maar het lijkt me vreselijk om het een keer te moeten meemaken en dan niks effectiefs te kunnen doen. Nouja, misschien een vinger in de reet douwen...
ik doel ook niet op alleen pittbulls maar op alle hondagressieve honden die los mogen omdat het anders zo zielig is.
okee ja dan heb je denk ik wel gelijk.
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

Het zijn niet alleen staffies en pitjes die niet meer los laten. Er zijn veel meer hondenrassen die niet meer los laten.
Maar ik vind gewoon dat je als eigenaar moet zorgen dat een ander geen overlast heeft van jouw dieren. Elk dier. Ik hou ook mijn katten binnen. Ik hou mijn honden aan de riem. Laat ze los lopen op plekken waar het kan. Komt er een andere hond aan. Dan lijn ik de mijne aan. Zo simpel is dat.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

wenmart20 schreef:Het zijn niet alleen staffies en pitjes die niet meer los laten. Er zijn veel meer hondenrassen die niet meer los laten.
Maar ik vind gewoon dat je als eigenaar moet zorgen dat een ander geen overlast heeft van jouw dieren. Elk dier. Ik hou ook mijn katten binnen. Ik hou mijn honden aan de riem. Laat ze los lopen op plekken waar het kan. Komt er een andere hond aan. Dan lijn ik de mijne aan. Zo simpel is dat.
Het is zelfs NOG simpeler; het gaat mij niet meteen om honden RASSEN... elke hond die de intentie heeft een andere te (kunnen) verwonden dient zodanig onder controle te zijn dat dat gevaar zich (binnen de grenzen van redelijkheid) niet kan voordoen. Dus; aan de lijn, met een muilkorf, dubbel gezekerd, alleen in een deugdelijk omheind terein.... noem het maar.
Dat dit voor sommige rassen eerder opgaat dan voor anderen is feitelijk juist :-) maar of de aanvallende hond een bullterrier is, een mastif of een chihuahua.... de eigenaar dient passende maatregelen te treffen.

Suzanne
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Hoewel Luna nog geen aanstalten gemaakt heeft een andere hond naar de strot te gaan denk ik dat het toch wijs is zo'n stick aan te schaffen. Ze is een paar maanden geleden wel aangepakt door een stevige labrador (!) reu die pakte en vasthield, uiteindelijk liet hij los en had ze alleen 2 gaatjes (en meer ook niet) in haar nekvel maar toch. (Volgens de baas van de hond was dat alleen maar ruw spelen :80: ) Zo'n stick is dus ook makkelijk om andere honden die mijn hond grijpen, los te krijgen.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
Nel
Zeer actief
Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje

Ongelezen bericht door Nel »

Ik had er nog nooit van gehoord, van zo'n stick...en ik ga hem ook niet aanschaffen.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

dagmar88 schreef:
Valerie schreef:Google eens op breakstick en zoek ook meteen hoe deze te gebruiken is.

:ok: Het zou zo makkelijk zijn wanneer mensen met dat type hond die dingen bij zouden hebben.

Hier laatst weer op het strand; een bull terrier en stafford die elkaar klemvast hadden.
Bazen wisten niets beters te bedenken dan trappen :19:

Mijn buurvrouw heb ik er één gegeven die ze altijd bij heeft (haar kleine hondjes zijn al meerdere keren goed te grazen genomen) maar zij durfde met haar eigen roedeltje ook niet in de buurt te komen. Wat een ellende...
Het zou beter zijn als mensen eerst nadenken voordat ze een hond aanschaffen, dat lijkt me veel beter dan tot dit soort praktijken over te moeten gaan om je hond onder controle te houden. Nu ja, dat heet niet eens onder controle houden, dit is tot het uiterste te moeten gaan, zodat je hond een andere hond niet verscheurt.
Neeltje

Nanna schreef:
Nog nooit iemand erover gehoord. Denk ineens niet dat ze weten wat het is als ik de hondeneigenaren hier erover vraag. Ik heb zo'n ding ook nog nooit gezien, en wil het ook niet zien. Personen die er wel een bij zich zouden hebben, zou ik mijden, heel ver.
Canidae
Zeer actief

Neeltje schreef:...Personen die er wel een bij zich zouden hebben, zou ik mijden, heel ver.
Tenzij die personen er een bij zich hebben voor het geval hun hond wordt aangevallen, mag ik aannemen.
Afbeelding
Woezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Woezel de Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door Woezel »

Corneliana schreef:http://www.tegenpitjes.info/hondenbescherming.html ik googlede uit nieuwsgierigheid zo'n breakstick maar ben nou nieuwsgierig: is dit niet zwaar overdreven en angstzaaiend?
Dat harnas, onderaan de pagina. :LOL: Ik zie ze allemaal al lopen in het park met een harnas aan.
Afbeelding
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Absoluut niet meer los laten, als ze nu al een vinger naar je uitsteekt zal ze dat de volgende keer ook doen als ze een hond ziet. En zie dan maar op afstand snel bij die 2 zien te komen als ze eenmaal vast hangt.

Onze rott was dan geen staff maar die dulde ook geen andere honden om zich heen, die ging dus ook niet los.
JYBD
Zeer actief

Ongelezen bericht door JYBD »

Corneliana schreef:http://www.tegenpitjes.info/hondenbescherming.html ik googlede uit nieuwsgierigheid zo'n breakstick maar ben nou nieuwsgierig: is dit niet zwaar overdreven en angstzaaiend?
Is dat een serieuze site?? Ik vind het allemaal knap lachwekkend. :roll:
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
Mick
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): AST & SBT

Ongelezen bericht door Mick »

Canidae schreef:
Neeltje schreef:...Personen die er wel een bij zich zouden hebben, zou ik mijden, heel ver.
Tenzij die personen er een bij zich hebben voor het geval hun hond wordt aangevallen, mag ik aannemen.
Ik heb er standaard een bij me, zou alleen niet weten hoe jij erachter zou kunnen komen dat ik hem bij me heb, behalve als je je hond overal op af laat gaan en die duidelijke honden taal niet begrijpt, dan heb je idd kans dat ie te voorschijn komt. Jammer genoeg zijn het juist de verantwoordelijke baasjes die weten wat ze aan de lijn hebben die slim genoeg zijn om voorzorgsmaatregels te nemen, doordat het overgrote deel van de honden eigenaren geen enkel idee hebben wat hun hond doet..... Laat staan dat ze enige kennis hebben van het ras waar ze mee lopen of die ze tegen komen.

Mooi voorbeeld, ik was lekker mijn ast teef aan het trainen vandaag op een omheind losloopveld. Ik hang mijn riem aan de toegangsdeur (etiketten, betekend kan niet met andere honden). Komt een man met een chihuahua aan en gooit heel vrolijk de deur open en een bal erachteraan. Was ik ff blij dat mijn teefje aan de andere kant van het veld was en niet daar dichtbij..... Zelfs nadat ik uitdrukkelijk riep dat e niet met andere kan snapte hij het niet... Totdat ik wat grover werd, toen leek het kwartje te vallen, of zou het mijn aanstormende teef zijn geweest? Het liep net goed af, hij was net tijd me zijn hond van het veld achter de deur. Vervolgens krijg ik te horen dat ik daar niets te zoeken heb met mijn agressieve hond, beetje begrip voor elkaar is heel erg ver te zoeken. Veldje is voor iedereen en vraag je me zoals het zou moeten zijn of je hond erbij kan zeg ik nee maar dan maak ik wel plaats, meestal doen dat soort eigenaren 5 minuten spelen en vertrekken weer terwijl ik op mijn gemak een uurtje of twee bezig ben. Ik loop wel ff een rondje, dan is iedereen blij...
Canidae
Zeer actief

Mick schreef:....Ik hang mijn riem aan de toegangsdeur (etiketten, betekend kan niet met andere honden)....
Misschien is zo'n hotelding handiger...

Afbeelding
Afbeelding
Mick
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): AST & SBT

Ongelezen bericht door Mick »

JYBD schreef:
Ja dit is een serieuze site, de dame hierachter is al vele malen in het nieuws geweest.

Het is angstzaaien absolut, maar die angst is ooit wel veroorzaakt door een eigenaar die zijn/haar verantwoordelijkheden niet heeft genomen. Net als al die voorbeelden die erop staan van incidenten. Jammer alleen dat van een heleboel incidenten niet de pit/staf of overige degene was die niet hun verantwoordelijkheid namen, maar dat vele gevallen van loslopende honden op plekken waar dat niet toegestaan was en ook nog eens heel opdringerig/uitdagend zijn. Een hap is voor een klein hondje al snel fataal.... Maar hij doet niets hoor, jammer alleen dat degene die ze uitdaagde dat wel deed, daar staan te weinig mensen bij stil.
Laura & Leroy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier

Ongelezen bericht door Laura & Leroy »

JYBD schreef:
:lees:
'De Amerikaanse Pit Bull herken je aan een ronde schedel, en de achterbakse blik in zijn ogen.'

:goeie:
Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.
Afbeelding
Neeltje

Mick schreef:
Canidae schreef:
Ik heb er standaard een bij me, zou alleen niet weten hoe jij erachter zou kunnen komen dat ik hem bij me heb, behalve als je je hond overal op af laat gaan en die duidelijke honden taal niet begrijpt, dan heb je idd kans dat ie te voorschijn komt. Jammer genoeg zijn het juist de verantwoordelijke baasjes die weten wat ze aan de lijn hebben die slim genoeg zijn om voorzorgsmaatregels te nemen, doordat het overgrote deel van de honden eigenaren geen enkel idee hebben wat hun hond doet..... Laat staan dat ze enige kennis hebben van het ras waar ze mee lopen of die ze tegen komen.

Mooi voorbeeld, ik was lekker mijn ast teef aan het trainen vandaag op een omheind losloopveld. Ik hang mijn riem aan de toegangsdeur (etiketten, betekend kan niet met andere honden). Komt een man met een chihuahua aan en gooit heel vrolijk de deur open en een bal erachteraan. Was ik ff blij dat mijn teefje aan de andere kant van het veld was en niet daar dichtbij..... Zelfs nadat ik uitdrukkelijk riep dat e niet met andere kan snapte hij het niet... Totdat ik wat grover werd, toen leek het kwartje te vallen, of zou het mijn aanstormende teef zijn geweest? Het liep net goed af, hij was net tijd me zijn hond van het veld achter de deur. Vervolgens krijg ik te horen dat ik daar niets te zoeken heb met mijn agressieve hond, beetje begrip voor elkaar is heel erg ver te zoeken. Veldje is voor iedereen en vraag je me zoals het zou moeten zijn of je hond erbij kan zeg ik nee maar dan maak ik wel plaats, meestal doen dat soort eigenaren 5 minuten spelen en vertrekken weer terwijl ik op mijn gemak een uurtje of twee bezig ben. Ik loop wel ff een rondje, dan is iedereen blij...
Dan toch een etiquette waar ik nog nooit van gehoord heb. Waar heb je die vandaan?

Maar ook bij mensen die denken zo'n ding bij zich te moeten hebben in geval van, nu dan vergaat bij mij toch de lol om met mijn hond te gaan wandelen.
Sjors
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Engelse Stafford

Ongelezen bericht door Sjors »

Nou jullie maken mijn ogen zeker open, bedankt in ieder geval voor de tips. Voel me verder niet persoonlijk aangevallen hoor, leek alleen dat het op een vervelende toon gebeurde dat vond ik gewoon vervelend. Maargoed. Denk dat ik wel zo'n breakstick ga bestellen, heb vandaag ook een lange riem gekocht waar ze dik 2 meter vooruit kan lopen en doe haar in het vervolg alleen maar los laten lopen op stukken waar het echt kan (dus niet het bos, waar je 'maar' 20 meter zicht hebt, maar kanaal of zo. (KM zicht). Heb de muilkorf terug gebracht, had ook een topic gelezen waarbij iemand opmerkte dat als de eigen hond aangevallen word zij/hij zich met zo'n ding om een stuk moeilijker kan verdedigen. Toch bedankt voor alle tips iedereen.
jolanda.S
Zeer actief

Ongelezen bericht door jolanda.S »

Als wij de Bullterrier wandeling hebben van het forum,lopen we met 60 en de jaren ervoor zelfs met 80 Bullterriers op het strand.
En ik weet wel zeker dat het aantal breaksticks op 1 hand te tellen is.
Weten wat je hebt en daar naar handelen.
Dus het idee dat je hond moet spelen met andere honden om gelukkig te zijn,over boord gooien.

Ik loop nooit op omheinde losloop plekken, ondanks dat mijn hond wel sociaal is.
Maar ik weet ook,als zij wordt aangevallen,zal ze terug bijten,dus neem ik daarin geen risico.

Gewoon zelf leuke dingen doen met je hond,het is een mensgericht ras,niet hondgericht.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”