Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

BOA terreur

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix
Aantal honden: 2

Re: BOA terreur

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

DjockPuck schreef:die mensen doen alleen maar hun werk denk ik zo.
Hier moeten we een ID en opruimzakjes/schepjes bij ons hebben.
En als er om gevraagd word heb je het maar te tonen.
Wij betalen hier geen hondenbelasting, dus het is het een of het ander.
Helaas is het bij ons niet het een of het ander, ik betaal hondenbelasting, en ben verplicht de hond aan de lijn te hebben en zakjes bij me te hebben. En me te kunnen identificeren (wat ik heel vaak vergeet mee te nemen).

De hondenvrienden hier in Groningen hebben trouwens een proces tegen de gemeente aan gespannen, over de aanlijnplicht. Ben daar heel blij mee! En heel benieuwd wat daar uit komt!
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

samantha! schreef: Hier ook altijd balletjes in de bekken, maar mijn honden houden van alles in hun bek proppen, dus daar past ook nog wel een dun jachtlijntje bij :Q:

:mrgreen: Met Pluis werd me misprijzend toegebeten wat ik moest met die hond, 'die houd je toch niet'.
Waarop ik allebei mijn handen in de lucht stak en het toen pas opviel dat hij zichzelf aan de lijn had :LOL:
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

dagmar88 schreef:
samantha! schreef: Hier ook altijd balletjes in de bekken, maar mijn honden houden van alles in hun bek proppen, dus daar past ook nog wel een dun jachtlijntje bij :Q:

:mrgreen: Met Pluis werd me misprijzend toegebeten wat ik moest met die hond, 'die houd je toch niet'.
Waarop ik allebei mijn handen in de lucht stak en het toen pas opviel dat hij zichzelf aan de lijn had :LOL:
:goeie:

Over Max ook vaak dat commentaar gehad.
Max was 96cm schofthoogte en ruim 90kg, en ik ben maar een kleintje (1.64) :mrgreen:
Maar hij hield ook vaak zichzelf vast en als ik hem wel vasthield viel er werkelijk niets tegen te houden, die hond haalde het nog niet in zijn hoofd om te trekken :I:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Tja, dat vind ik zo'n dooddoener he. Dat maakt je werk nog niet goed.
Het is meer je 'taak' om als mens daar tegenin te gaan. En tis aan de BOA-meneer om zelf een inschatting te maken wanneer hij 'zijn werk' moet doen.
Kortom, als er overlast is.

Net als die conducteurs die sorry zeggen wanneer ze je een boete schrijven.
"Ja meneer/mevrouw ik weet dat u geen kaartje hebt kunnen kopen maar tis nou eenmaal m'n werk."
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Ik kan de reactie wel voorstellen. Je hebt ook mensen die de boel oplichten en zich gedragen "als". Ik had hem ook uit zn handen getrokken, ze schrijven het maar op daar hebben ze tenslotte hun papiertjes voor dacht ik, of de apparaatjes.
Verder zou ik ook pissig worden laten ze die verkrachters of moordenaars maar oppakken, of vernielers.
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door labje »

Fabiola17 schreef:
Helaas is het bij ons niet het een of het ander, ik betaal hondenbelasting, en ben verplicht de hond aan de lijn te hebben en zakjes bij me te hebben. En me te kunnen identificeren (wat ik heel vaak vergeet mee te nemen).

De hondenvrienden hier in Groningen hebben trouwens een proces tegen de gemeente aan gespannen, over de aanlijnplicht. Ben daar heel blij mee! En heel benieuwd wat daar uit komt!
Identificatieplicht geldt altijd en overal :wink:
Niet dat ik die altijd bij me heb, overigens.
Zakjes zijn ook verplicht, die heb ik altijd bij me.
Kun je een linkje geven over het proces dat is aangespannen in Groningen?
Afbeelding
Ingding
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ingding »

Devel schreef:Ik kan de reactie wel voorstellen. Je hebt ook mensen die de boel oplichten en zich gedragen "als". Ik had hem ook uit zn handen getrokken, ze schrijven het maar op daar hebben ze tenslotte hun papiertjes voor dacht ik, of de apparaatjes.
Verder zou ik ook pissig worden laten ze die verkrachters of moordenaars maar oppakken, of vernielers.
Ik denk niet dat het oppakken van moordenaars tot de functie-beschrijving van een BOA hoort :mrgreen: .
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Nee klopt, daarom kunnen ze daar nog wel meer aandacht aangeven dan dit soort ongein uit te halen.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

runninggirl schreef: Kortom, als er overlast is.

Nee, regels zijn er niet om je alleen maar aan te houden wanneer niet doen overlast kan opleveren.
Of roep je dat ook wanneer je wordt aangehouden met 200 op een lege snelweg? :LOL:
Ik doe het ook niet hoor, maar mij hoor je dan ook niet klagen.
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

dagmar88 schreef:
runninggirl schreef: Kortom, als er overlast is.

Nee, regels zijn er niet om je alleen maar aan te houden wanneer niet doen overlast kan opleveren.
Of roep je dat ook wanneer je wordt aangehouden met 200 op een lege snelweg? :LOL:
Ik doe het ook niet hoor, maar mij hoor je dan ook niet klagen.
Het gaat hier om BOA's he, en de daaraanverwante overtredingen. Zo is het wel heel erg uit de context gehaald die zin.
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

runninggirl schreef:
Het is meer je 'taak' om als mens daar tegenin te gaan. En tis aan de BOA-meneer om zelf een inschatting te maken wanneer hij 'zijn werk' moet doen.

"Ja meneer/mevrouw ik weet dat u geen kaartje hebt kunnen kopen maar tis nou eenmaal m'n werk."

En ze kunnen niets anders, die boete zit er eenmaal aanvast en de conducteur kan dat er niet zelfstandig afhalen. Mocht je het er niet mee eens zijn: wachten op de acceptgiro en dan de beschrijving volgen. (o ja, de conducteur kan op zijn gedeelte wel aangeven dat hij het een aannemelijk verhaal vindt of gecontroleerd heeft. Automaten die het niet doen worden trouwens ook op afstand uitgelezen enzo :engel: ), daarnaast is de conducteur ook BOA :wink:
En de groeten van de mannen :zwaai
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

Hondenpoep is in de meeste gemeenten nummer 1 als het gaat om overlast. Een drol in de struiken gaat net zo goed stinken als het warm is.
Reny
Zeer actief

Dat is hier, waar Arcee volgens mij ook woont, ook zo :E:
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

runninggirl schreef:

Nee dit vind ik te kort door de bocht.
We hebben nu eenmaal regels en daar moeten we ons aanhouden. En die mensen doen echt gewoon waar ze voor
aangenomen zijn, wat of wij er ook van vinden.
Neemt niet weg dat ik sommige ook echte mierenneukers vind hoor, maar in dit geval vind ik de reactie
van TS ronduit asociaal. We kunnen ook normaal met elkaar omgaan.
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Nanna schreef:Was nog best een aardige vent ook, hij zat er niet zo mee. Liet zelf zijn jachthond daar ook altijd maar aandraven ;-)
De onze heeft zelf ook een jachthond. Maar die gaat aan de fiets. En dat moet ik en mijn honden dan ook maar leuk vinden, omdat zijn hond dat ook geweldig vind.
Hij staat verstopt achter dikke bomen, en komt ineens tevoorschijn als "boeeeeeee, Bromsnor". Wel alleen bij vrouwen trouwens.

"Nee mevrouwtje, honden mogen op dit kale maisveld niet los (want in de toekomst denkt de gemeente deze grond te kunnen kopen om er een rondweg van te maken)." De boer waar de grond van is heeft er 0 moeite mee, volgens mij heeft hij een iets grotere stem dan dat afgekeurde agentje.

Overigens hebben wij wel eens een boete gehad. Pieter. De boel is weggegooid (of hebben we nooit gehad) als zijnde spam-reclame. Ineens moest hij voor de rechtbank verschijnen :O:
Ik heb er echt een paar slapeloze nachten van gehad (Pieter niet), maar mocht gewoon de boete van 56 euro (zonder verhoging) voldoen op de rechtbank. Ik heb er een dag voor vrij genomen, maar ik was zo blij dat hij betaald was. En dat was inderdaad de enige boete in dik 12 jaar hondenbezit hier.

Er loopt nu trouwens een bezwaar voor de hondenbelasting. Wij betalen ook 170 euro, terwijl de honden dus nergens legaal los mogen lopen. En niemand heeft overlast van onze honden of hun stront.
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Oh my. Ik zie je lopen. Zo'n fijne spierbal die meent dat hij op grond van god-mag-ik-weten niet hoeft te voldoen aan hetgene waar anderen wel aan moeten voldoen. Zo iemand die altijd het hoogste woord heeft over het onrecht dat hem en de maatschappij wordt aangedaan, maar die vervolgens wel een verkeersregelaar in elkaar mept op een Ikeaparkeerterrein omdat 'hij goddomme zich door zo'n kleurenhemd laat vertellen wat hij moet doen'. Zo iemandwiens hond nóóit iets doet, terwijl het hele park met een boogje om hem heen loopt.

Veel plezier met je boete :mrgreen:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Tsja ,als er geen bordjes staan kun je er vanuit gaan dat het een aanlijngebied is en dat je bekeurd kunt worden als je je daar niet aan houdt :19:
Een foto maken van je ID-bewijs is natuurlijk not done maar als je het met de verdere gang van zaken niet eens bent zou ik bezwaar maken als ik jou was.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Reny
Zeer actief

Nou dat is dus het lastige, uit bezuinigingsoverwegingen heeft de gemeente Heerhugowaard alle bordjes verwijderd. Je hoort de wet te kennen en te weten of je toevallig in een legaal losloopgebied bent, maar ja, de BOA dus ook.
Even los van het verbale gedrag van Arcee,
hondenpoep dien je sowieso ( :engel: ) op te ruimen.
maar loslopen kan wel eens een discussiepunt zijn :W: (daarom ben ik zo benieuwd waar e.e.a. is gebeurt)
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Geer schreef:Oh my. Ik zie je lopen. Zo'n fijne spierbal die meent dat hij op grond van god-mag-ik-weten niet hoeft te voldoen aan hetgene waar anderen wel aan moeten voldoen. Zo iemand die altijd het hoogste woord heeft over het onrecht dat hem en de maatschappij wordt aangedaan, maar die vervolgens wel een verkeersregelaar in elkaar mept op een Ikeaparkeerterrein omdat 'hij goddomme zich door zo'n kleurenhemd laat vertellen wat hij moet doen'. Zo iemandwiens hond nóóit iets doet, terwijl het hele park met een boogje om hem heen loopt.

Veel plezier met je boete :mrgreen:
:LOL:
Afbeelding
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Jaap* schreef:Honden worden vaak gecastreerd als ze zoveel testosteronpraatjes hebben.
haha! boa's en aanverwant kunnen mij ook storen, hoor. beleefd verbaal fileren is desalniettemin handiger.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Reny schreef:Nou dat is dus het lastige, uit bezuinigingsoverwegingen heeft de gemeente Heerhugowaard alle bordjes verwijderd. Je hoort de wet te kennen en te weten of je toevallig in een legaal losloopgebied bent, maar ja, de BOA dus ook.
maar loslopen kan wel eens een discussiepunt zijn :W: (daarom ben ik zo benieuwd waar e.e.a. is gebeurt)
In heel Eindhoven staat nergens een bordje dat je je hond aangelijnd moet houden, maar dat staat in de gemeentelijke verordening. Er staat wel duidelijk vermeld waar je je hond wel los mag laten lopen.

En grote kans als TS normaal had gereageerd het bij een waarschuwing was gebleven, maar met zo'n gedrag, zou ik een zo'n hoog mogelijke boete uitschrijven. Wat een asociaal gedrag.
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Ach kom, je maakt mij niet wijs dat je niet wist dat honden daar niet los mogen. Neem je verlies en doe normaal.

Het kan overigens ook anders, (niet met een boa, weliswaar, maar met de politie). Mijn jongste zoon reed van de week zonder licht op zijn fiets ('vergeten' om aan te zetten, de sukkel) en hij had ook geen id bij zich. Hebben ze hem met fiets en al in het busje geladen, zijn eerst naar ons huis gereden om zijn id op te halen en hebben hem vervolgens 10 km verder netjes bij school afgezet. Zo kan het dus ook.
Coockie
Zeer actief
Mijn ras(sen): jachthonden + mix Border C

Ongelezen bericht door Coockie »

In Antwerpen zoeken ze ( werkloze ) joggers/wandelaars MET hond om de stadskas te helpen spijzen : deze mensen moeten wandelaars/joggers met los lopende hond(en) aanhouden en beboeten !! Deze mensen moeten eerst een cursus volgen ( betaald door de stad ) en dan worden ze op verschillende delen van Antwerpen "los gelaten" : dit vind ik dus rond uit schandalig ! Het is dus een echte job want die mensen worden er maandelijks voor betaald .
In het Peerdsbos ( Brasschaat ) rijdt een boswachter in een Jeep om alles in het oog te houden en mensen op de vingers te tikken als ze in de fout gaat : daar heb ik echt geen problemen mee, maar......hij wordt geholpen door een zgz natuur fotograaf : die man gebruikt dus zijn fototoestel ( met een "knal" van een telelens ) om de mensen te betrappen . Wij zijn een paar maanden geleden aangehouden omdat 2 van de 9 honden los liepen . Het gekke was : we hadden enkel die "fotograaf" opgemerkt, toen ineens de Jeep aan kwam rijden.....
De eigenaar van de 2 honden heeft dit keer enkel een waarschuwing gekregen, maar de volgende keer zou het op een boete uitdraaien ( kon tot 250,00 oplopen ) .
Ik vind dit allemaal best laag bij de grond hoor .
aszen
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Groenendealer en Terveurense

Ongelezen bericht door aszen »

Ik vind persoonlijk de reactie van TS ook wel erg ver gaan.
Ik weet ook dat het ... aankomt als ze je bekeuren voor dit soort dingen maar als ik hier in onze wijk kijk vind ik het eigenlijk dat het voor een groot gedeelte ook komt door de instelling van veel mensen.
Hier bij ons in de wijk zijn heel veel kleine stukjes grasveld maar je kan nergens een voet neer zetten want bijna elke vierkante centimeter is wel vool gepoept.
Ook zijn er een aantal speelveldjes aangelegd voor kinderen waar dus veel loslopende honden heen gaan en daar gewoon hun behoefte doen (zonder opgeruimt te worden).
En nu wil ik natuurlijk niet iedereen over 1 kam scheren maar als we met zijn allen dit wat beter zouden doen dan zijn de controles op een gegeven moment ook minder.
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Coockie schreef:In Antwerpen zoeken ze ( werkloze ) joggers/wandelaars MET hond om de stadskas te helpen spijzen : deze mensen moeten wandelaars/joggers met los lopende hond(en) aanhouden en beboeten !! Deze mensen moeten eerst een cursus volgen ( betaald door de stad ) en dan worden ze op verschillende delen van Antwerpen "los gelaten" : dit vind ik dus rond uit schandalig ! Het is dus een echte job want die mensen worden er maandelijks voor betaald .
In het Peerdsbos ( Brasschaat ) rijdt een boswachter in een Jeep om alles in het oog te houden en mensen op de vingers te tikken als ze in de fout gaat : daar heb ik echt geen problemen mee, maar......hij wordt geholpen door een zgz natuur fotograaf : die man gebruikt dus zijn fototoestel ( met een "knal" van een telelens ) om de mensen te betrappen . Wij zijn een paar maanden geleden aangehouden omdat 2 van de 9 honden los liepen . Het gekke was : we hadden enkel die "fotograaf" opgemerkt, toen ineens de Jeep aan kwam rijden.....
De eigenaar van de 2 honden heeft dit keer enkel een waarschuwing gekregen, maar de volgende keer zou het op een boete uitdraaien ( kon tot 250,00 oplopen ) .
En waarom eigenlijk? Het laat zien dat het aanlijngebod stelselmatig genegeerd wordt als je het gewoon, middels een bordje, vraagt. Het is veel te duur om da door politie te laten handhaven, dan krijg je dus dit soort opsporingsdienstjes. Heel lullig, maar als iedereen van meet af aan gewoon had gedaan wat de bedoeling was, had dat niet gehoeven.
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Terreur?
Mwa valt wel mee, jij doet iets wat niet mag en daar krijg je een bekeuring voor. Vervolgens vind je ook nog dat je het recht hebt om je onfastoenlijk te gedragen. Want eerlijk gezegd vind ik je reactie ontzettend puberaal. En ja als ik mijn honden los laat lopen en ik krijg een bekeuring baal ik daar ook van. Maar no way dat ik me zal verlagen tot het niveau tokkie, wat jij dus wel deed. Je kan zelf nou eenmaal niet bepalen aan welke regels je je wenst te houden en welke niet (nou ja je kan dat wel bepalen alleen zal er dan mits betrapt ook een consequentie aan zitten).
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Geer schreef:
Coockie schreef:In Antwerpen zoeken ze ( werkloze ) joggers/wandelaars MET hond om de stadskas te helpen spijzen : deze mensen moeten wandelaars/joggers met los lopende hond(en) aanhouden en beboeten !! Deze mensen moeten eerst een cursus volgen ( betaald door de stad ) en dan worden ze op verschillende delen van Antwerpen "los gelaten" : dit vind ik dus rond uit schandalig ! Het is dus een echte job want die mensen worden er maandelijks voor betaald .
En waarom eigenlijk? Het laat zien dat het aanlijngebod stelselmatig genegeerd wordt als je het gewoon, middels een bordje, vraagt. Het is veel te duur om da door politie te laten handhaven, dan krijg je dus dit soort opsporingsdienstjes. Heel lullig, maar als iedereen van meet af aan gewoon had gedaan wat de bedoeling was, had dat niet gehoeven.

Dit soort ergernissen worden natuurlijk wel in de hand gewerkt doordat honden nergens in Belgie los mogen lopen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Geer
Zeer actief
Contacteer:

marian* schreef:
Geer schreef:

Dit soort ergernissen worden natuurlijk wel in de hand gewerkt doordat honden nergens in Belgie los mogen lopen.
Begrijpelijk, maar dan moet je dáár wat aan proberen te doen, via politiek, acties of weet-ik-wat. Je tegen een BOA keren heeft geen enkele zin, die doet alleen maar wat hem wordt opgedragen en dat is het handhaven van bepaalde regels. Het zou een beetje raar worden als je zelf mag bepalen of je de regels geschikt genoeg acht om na te volgen, zonder dat daar enige sanctie tegenover zou staan.

En ook als je wél voldoende losloopplekken of voorzieningen hebt zie je hetzelfde hoor. Veel mensen vinden dat 'de regels' die wel voor anderen moeten gelden, niet voor henzelf gelden. Zo staat de hele wijk hier bevuilisbakt, je kan geen 10 meter lopen of er staat een "hondenstation" met gratis zakken. En toch denk ik dat 80% zijn hond gewoonop straat laat poepen, gewoon, omdat het kan. Idem geldt voor aanlijngebieden die gebruikt worden als losloopgebied. Allemaal prima, moet je zelf weten, maar dan ook niet peeuwen als je door een veredelde stadswacht wordt bekeurd, da's namelijk niet degene die de regels heeft bedacht die jij aan het overtreden bent.
h a n s
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin Espanol

Ongelezen bericht door h a n s »

Jeannettebo schreef:ik vind het eigenlijk van jou behoorlijk onbeschoft gedrag... of honden aangelijnd moeten zijn staat volgens mij in je APV.
Klopt.
En terecht dat je een bon krijgt. :blah:
Lin851
Zeer actief
Mijn ras(sen): Witte herder

Ongelezen bericht door Lin851 »

Reny schreef:Nou dat is dus het lastige, uit bezuinigingsoverwegingen heeft de gemeente Heerhugowaard alle bordjes verwijderd. Je hoort de wet te kennen en te weten of je toevallig in een legaal losloopgebied bent, maar ja, de BOA dus ook.
Binnen de gemeente Heerhugowaard zijn 40 locaties aangewezen waar honden los mogen lopen. Deze gebieden variëren van stroken langs voetpaden om wandelingen te kunnen maken tot grote gebieden voor de broodnodige beweging van de honden

http://www.heerhugowaard.nl/inwoners/uw ... denbeleid/
Staan alle losloopgebieden per wijk aangegeven. Bij alle gebieden bij mij in de buurt (in Heerhugowaard centrum) zijn de houten paaltjes vervangen door verkeersborden met daar op een rond groen bord met "losloopgebied"
Dus waar je de wijsheid vandaan haalt dat ze weg bezuinigd zijn snap ik niet :scratch:

Ik denk zomaar dat het het veld bij de bij het Larixplansoen was..
(in de buurt van zijn huis en geen losloopgebied)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”