Nanna schreef:Was nog best een aardige vent ook, hij zat er niet zo mee. Liet zelf zijn jachthond daar ook altijd maar aandraven

De onze heeft zelf ook een jachthond. Maar die gaat aan de fiets. En dat moet ik en mijn honden dan ook maar leuk vinden, omdat zijn hond dat ook geweldig vind.
Hij staat verstopt achter dikke bomen, en komt ineens tevoorschijn als "boeeeeeee, Bromsnor". Wel alleen bij vrouwen trouwens.
"Nee mevrouwtje, honden mogen op dit kale maisveld niet los (want in de toekomst denkt de gemeente deze grond te kunnen kopen om er een rondweg van te maken)." De boer waar de grond van is heeft er 0 moeite mee, volgens mij heeft hij een iets grotere stem dan dat afgekeurde agentje.
Overigens hebben wij wel eens een boete gehad. Pieter. De boel is weggegooid (of hebben we nooit gehad) als zijnde spam-reclame. Ineens moest hij voor de rechtbank verschijnen
Ik heb er echt een paar slapeloze nachten van gehad (Pieter niet), maar mocht gewoon de boete van 56 euro (zonder verhoging) voldoen op de rechtbank. Ik heb er een dag voor vrij genomen, maar ik was zo blij dat hij betaald was. En dat was inderdaad de enige boete in dik 12 jaar hondenbezit hier.
Er loopt nu trouwens een bezwaar voor de hondenbelasting. Wij betalen ook 170 euro, terwijl de honden dus nergens legaal los mogen lopen. En niemand heeft overlast van onze honden of hun stront.