Ik hoop dat de medicijnen aan slaan.
Als het goed is mag ze de eerste paar dagen ook maar kleine beetjes eten ?
Ik duim dat ze snel weer op knapt
Moderator: moderatorteam
Ze kreeg haar kvv al in kleine porties over de dag verdeeld. Dit blijf ik met de dieetbrokjes eerst ook doen.toots schreef:Nou heel veel sterkte![]()
Ik hoop dat de medicijnen aan slaan.
Als het goed is mag ze de eerste paar dagen ook maar kleine beetjes eten ?
Ik duim dat ze snel weer op knapt
.
. 
is het niet zo dat een hond met een levershunt zichzelf langzaam vergiftigd? Lijkt me wel bizar als dat dan pas na jaaaren zo ernstig is dat een hond er last van krijgt eigenlijikSaschesfloor schreef:Waarom test de dierenarts niet gewoon op levershunt? Daar is maar een klein beetje bloed voor nodig. Ik weet niet of elke dierenarts die test kan doen, maar op zich is het geen heftige ingreep. Overigens heeft een hond een levershunt of niet, dat heeft niks met leeftijd te maken. Het gaat namelijk om een extra bloedvat wat vanaf de darmen om de lever heen loopt (even eenvoudig uitgelegd). Persoonlijk zou ik na bijna een maand willen weten wat er met mijn hond aan de hand is en niet een beetje gaan gissen.
Hier heb je gelijk in.LongFields schreef:Ik begrijp niet zo goed waarom er met deze klachten tot op heden nog geen concreet onderzoek is gedaan zoals een echo en/of rofo's?
Het houdt al een aardige tijd aan en dat lijkt me voor Mowgli ook geen pretje zo. Van veronderstellingen van wat het misschien allemaal is wordt ze niet beter lijkt mij.
. Ze zou op levershunt en nierproblemen getest worden, toen de DA na overleg met zijn collega hier op terug kwam, het leek nu niet gelijk nodig. Ze is niet ziek genoeg om echt aan deze problemen te denken.sbientje schreef:is het niet zo dat een hond met een levershunt zichzelf langzaam vergiftigd? Lijkt me wel bizar als dat dan pas na jaaaren zo ernstig is dat een hond er last van krijgt eigenlijikSaschesfloor schreef:Waarom test de dierenarts niet gewoon op levershunt? Daar is maar een klein beetje bloed voor nodig. Ik weet niet of elke dierenarts die test kan doen, maar op zich is het geen heftige ingreep. Overigens heeft een hond een levershunt of niet, dat heeft niks met leeftijd te maken. Het gaat namelijk om een extra bloedvat wat vanaf de darmen om de lever heen loopt (even eenvoudig uitgelegd). Persoonlijk zou ik na bijna een maand willen weten wat er met mijn hond aan de hand is en niet een beetje gaan gissen.
Verder ben ik het wel met suzanne eens, bloedprikken had sowieso wel meteen gekund lijkt me
. Toch gaat dat niet altijd op hoor; mijn hond had ongeveer vergelijkbare symptomen een aantal jaar geleden en die bleek slechte nieren te hebben. Ze dronk niet meer, ze had geen vale vacht of niets en zag er kerngezond uit, maar de nierfunctie was behoorlijk slecht.Antonetta schreef:Hier heb je gelijk in.LongFields schreef:Ik begrijp niet zo goed waarom er met deze klachten tot op heden nog geen concreet onderzoek is gedaan zoals een echo en/of rofo's?
Het houdt al een aardige tijd aan en dat lijkt me voor Mowgli ook geen pretje zo. Van veronderstellingen van wat het misschien allemaal is wordt ze niet beter lijkt mij.
Ze heeft gemiddeld ongeveer twee keer per week zo een aanval, tussendoor is er niets met haar aan de hand. Ik was dan ook verbaast dat ze koorts bleek te hebben, wat ook een maagvlies ontsteking doet vermoeden.
Alleen heeft ze tot op heden alleen nog maar de gaviscon gehad. Nu word de eventuele maagvlies ontsteking met de AB kuur aangepakt. Knapt ze niet op dan worden er foto’s gemaakt en een uitgebreid bloedonderzoek gedaan. Ik had al ingestemd met dit uitgebreid onderzoek. De DA nam hier over contact op met een praktijkgenoot, dit onderzoek leek haar nu nog niet nodig en ze adviseerde om eerst de AB kuur, maagbeschermer en het dieetvoer te proberen, dit omdat Mowgli niet ziek oogt. Zal er iets mis zijn met haar organen, dan verwachten ze een ziekere hond.
Daar heb je gelijk in hoor en meestal hebben ze al klachten als ze nog heel jong zijn. Ik weet ook niet of het uberhaubt kan, dat een hond pas op latere leeftijd klachten gaat vertonen. Maar goed, de ene shunt is de andere niet. Ik weet van een Cairntje dat maar zo'n kleine shunt heeft dat ze hem voorlopig niet gaan opereren, omdat het heel goed gaat met hem.sbientje schreef:is het niet zo dat een hond met een levershunt zichzelf langzaam vergiftigd? Lijkt me wel bizar als dat dan pas na jaaaren zo ernstig is dat een hond er last van krijgt eigenlijikSaschesfloor schreef:Waarom test de dierenarts niet gewoon op levershunt? Daar is maar een klein beetje bloed voor nodig. Ik weet niet of elke dierenarts die test kan doen, maar op zich is het geen heftige ingreep. Overigens heeft een hond een levershunt of niet, dat heeft niks met leeftijd te maken. Het gaat namelijk om een extra bloedvat wat vanaf de darmen om de lever heen loopt (even eenvoudig uitgelegd). Persoonlijk zou ik na bijna een maand willen weten wat er met mijn hond aan de hand is en niet een beetje gaan gissen.
Verder ben ik het wel met suzanne eens, bloedprikken had sowieso wel meteen gekund lijkt me
.