Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie weet wat dit kan zijn.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Wie weet wat dit kan zijn.

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Nou heel veel sterkte :flower:

Ik hoop dat de medicijnen aan slaan.
Als het goed is mag ze de eerste paar dagen ook maar kleine beetjes eten ?

Ik duim dat ze snel weer op knapt :lief:
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Bazooka
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Meerdere rassen
Aantal honden: 8

Ongelezen bericht door Bazooka »

Hier ook een hond die daar last van heeft, zij krijgt kvv en barf en blijft dit houden, eet als ze een aanval krijgt de kozijnen uit de muur,eet het tapijt op als ze de kans krijgt en ga zo maar door.
Ben 2 maal tijdens een aanval bij de dierenarts geweest, omdat ook ik bang was voor een torsie wat gelukkig niet het geval was. Ben op gaan letten wanneer het op kwam bij haar maar daar zat geen regelmaat in.
Nu is het meestal binnen het uur gezakt en als ze een aanval krijgt ga ik wandelen, bij haar lijkt dit een positieve invloed te hebben
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

toots schreef:Nou heel veel sterkte :flower:

Ik hoop dat de medicijnen aan slaan.
Als het goed is mag ze de eerste paar dagen ook maar kleine beetjes eten ?

Ik duim dat ze snel weer op knapt :lief:
Ze kreeg haar kvv al in kleine porties over de dag verdeeld. Dit blijf ik met de dieetbrokjes eerst ook doen.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ik heb ook in de gaten gehouden waar door de aanvallen werden opgewekt. Eerst dacht ik door de metacam, toen door het KVV en later weer door de brokken. Gisteren heeft ze om twaalf uur haar eten gehad en rond drie uur begon ze misselijk te worden. Dus het kan ook nog zijn dat het niets met haar eten te maken heeft. Maar omdat ze niet echt ziek oogt, proberen we eerst het dieet. Het kan zijn dat ze een maagvlies ontsteking heeft, omdat ze ook koorts heeft. Wat ik vreemd vind, is dat ze sinds gisteren niets van Balou wil weten, ze gromt als hij maar in de buurt van het hekje komt, hierdoor zal je gaan denken dat ze toch niet lekker is.
Afbeelding.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik begrijp niet zo goed waarom er met deze klachten tot op heden nog geen concreet onderzoek is gedaan zoals een echo en/of rofo's?
Het houdt al een aardige tijd aan en dat lijkt me voor Mowgli ook geen pretje zo. Van veronderstellingen van wat het misschien allemaal is wordt ze niet beter lijkt mij.
Tarzan&Happy
Zeer actief
Mijn ras(sen): chiwawa's

Ongelezen bericht door Tarzan&Happy »

Dat wandelen herken ik wel weer met Tarzan als zijn maag rommelt inderdaad
hij heeft het heel soms en dan likt hij aan alles en borrelt zijn maag
dat hoor je heel erg borrelen en dan ga ik naar buiten begint hij als een gek gras te eten en daarna is het weg
moeilijk hoor zeker nu Mowgli ook aan geeft dat hij niet lekker is ik denk dat ook wand vlak na de operatie van Tarzan
wilde hij even niets weten van Happy nu anderhalve week later gaat het weer wat beter
en als je zelf niet lekker bent zit je ook niet zo goed in je vel maar ik ben niet zo een kenner deel aleen even mijn gedachtens
wens jou nogmaals heel veel sterkte met Mowgli
groetjes inge
Afbeelding
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Waarom test de dierenarts niet gewoon op levershunt? Daar is maar een klein beetje bloed voor nodig. Ik weet niet of elke dierenarts die test kan doen, maar op zich is het geen heftige ingreep. Overigens heeft een hond een levershunt of niet, dat heeft niks met leeftijd te maken. Het gaat namelijk om een extra bloedvat wat vanaf de darmen om de lever heen loopt (even eenvoudig uitgelegd). Persoonlijk zou ik na bijna een maand willen weten wat er met mijn hond aan de hand is en niet een beetje gaan gissen.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Saschesfloor schreef:Waarom test de dierenarts niet gewoon op levershunt? Daar is maar een klein beetje bloed voor nodig. Ik weet niet of elke dierenarts die test kan doen, maar op zich is het geen heftige ingreep. Overigens heeft een hond een levershunt of niet, dat heeft niks met leeftijd te maken. Het gaat namelijk om een extra bloedvat wat vanaf de darmen om de lever heen loopt (even eenvoudig uitgelegd). Persoonlijk zou ik na bijna een maand willen weten wat er met mijn hond aan de hand is en niet een beetje gaan gissen.
is het niet zo dat een hond met een levershunt zichzelf langzaam vergiftigd? Lijkt me wel bizar als dat dan pas na jaaaren zo ernstig is dat een hond er last van krijgt eigenlijik

Verder ben ik het wel met suzanne eens, bloedprikken had sowieso wel meteen gekund lijkt me
Antonetta
Zeer actief

LongFields schreef:Ik begrijp niet zo goed waarom er met deze klachten tot op heden nog geen concreet onderzoek is gedaan zoals een echo en/of rofo's?
Het houdt al een aardige tijd aan en dat lijkt me voor Mowgli ook geen pretje zo. Van veronderstellingen van wat het misschien allemaal is wordt ze niet beter lijkt mij.
Hier heb je gelijk in.

Ze heeft gemiddeld ongeveer twee keer per week zo een aanval, tussendoor is er niets met haar aan de hand. Ik was dan ook verbaast dat ze koorts bleek te hebben, wat ook een maagvlies ontsteking doet vermoeden.

Alleen heeft ze tot op heden alleen nog maar de gaviscon gehad. Nu word de eventuele maagvlies ontsteking met de AB kuur aangepakt. Knapt ze niet op dan worden er foto’s gemaakt en een uitgebreid bloedonderzoek gedaan. Ik had al ingestemd met dit uitgebreid onderzoek. De DA nam hier over contact op met een praktijkgenoot, dit onderzoek leek haar nu nog niet nodig en ze adviseerde om eerst de AB kuur, maagbeschermer en het dieetvoer te proberen, dit omdat Mowgli niet ziek oogt. Zal er iets mis zijn met haar organen, dan verwachten ze een ziekere hond.
Afbeelding.
Antonetta
Zeer actief

sbientje schreef:
Saschesfloor schreef:Waarom test de dierenarts niet gewoon op levershunt? Daar is maar een klein beetje bloed voor nodig. Ik weet niet of elke dierenarts die test kan doen, maar op zich is het geen heftige ingreep. Overigens heeft een hond een levershunt of niet, dat heeft niks met leeftijd te maken. Het gaat namelijk om een extra bloedvat wat vanaf de darmen om de lever heen loopt (even eenvoudig uitgelegd). Persoonlijk zou ik na bijna een maand willen weten wat er met mijn hond aan de hand is en niet een beetje gaan gissen.
is het niet zo dat een hond met een levershunt zichzelf langzaam vergiftigd? Lijkt me wel bizar als dat dan pas na jaaaren zo ernstig is dat een hond er last van krijgt eigenlijik

Verder ben ik het wel met suzanne eens, bloedprikken had sowieso wel meteen gekund lijkt me
Ze zou op levershunt en nierproblemen getest worden, toen de DA na overleg met zijn collega hier op terug kwam, het leek nu niet gelijk nodig. Ze is niet ziek genoeg om echt aan deze problemen te denken.

Ik dacht ook dat een hond met levershunt zichzelf vergiftigt en begrijp ook niet waarom de DA hier aan dacht. Je zou dan al veel eerder klachten hebben verwacht. Ook knapt Mowgli tussen de aanvallen door steeds weer op, het lijkt mij dat dit niet gebeurd als ze zichzelf zou vergiftigen. Mowgli is acht jaar en altijd gezond geweest, het laatste half jaar begint ze wat te sukkelen. Haar hele doen en laten doet mij ook wel aan maagproblemen denken.
Afbeelding.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Antonetta schreef:
LongFields schreef:Ik begrijp niet zo goed waarom er met deze klachten tot op heden nog geen concreet onderzoek is gedaan zoals een echo en/of rofo's?
Hier heb je gelijk in.

Ze heeft gemiddeld ongeveer twee keer per week zo een aanval, tussendoor is er niets met haar aan de hand. Ik was dan ook verbaast dat ze koorts bleek te hebben, wat ook een maagvlies ontsteking doet vermoeden.

Alleen heeft ze tot op heden alleen nog maar de gaviscon gehad. Nu word de eventuele maagvlies ontsteking met de AB kuur aangepakt. Knapt ze niet op dan worden er foto’s gemaakt en een uitgebreid bloedonderzoek gedaan. Ik had al ingestemd met dit uitgebreid onderzoek. De DA nam hier over contact op met een praktijkgenoot, dit onderzoek leek haar nu nog niet nodig en ze adviseerde om eerst de AB kuur, maagbeschermer en het dieetvoer te proberen, dit omdat Mowgli niet ziek oogt. Zal er iets mis zijn met haar organen, dan verwachten ze een ziekere hond.
Toch gaat dat niet altijd op hoor; mijn hond had ongeveer vergelijkbare symptomen een aantal jaar geleden en die bleek slechte nieren te hebben. Ze dronk niet meer, ze had geen vale vacht of niets en zag er kerngezond uit, maar de nierfunctie was behoorlijk slecht.
Ze is toen overgezet op nierdieet met een kleine kans van slagen, maar dat is enorm goed aangeslagen gelukkig.

De metacam kan ook een maagontsteking veroorzaakt hebben in die korte tijd dat ze het kreeg en waardoor al die tijd de maag van slag is.
Op zich moet je met een echo al redelijk wat kunnen zien.

Kortom... bloedonderzoek en aan de hand van die resultaten eventueel vervolg onderzoek, dat lijkt mij het verstandigste.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

sbientje schreef:

Daar heb je gelijk in hoor en meestal hebben ze al klachten als ze nog heel jong zijn. Ik weet ook niet of het uberhaubt kan, dat een hond pas op latere leeftijd klachten gaat vertonen. Maar goed, de ene shunt is de andere niet. Ik weet van een Cairntje dat maar zo'n kleine shunt heeft dat ze hem voorlopig niet gaan opereren, omdat het heel goed gaat met hem.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Antonetta
Zeer actief

Re: Wie weet wat dit kan zijn. Update.

Met Mowgli gaat het weer prima, na de a.b. kuren, maagmedicijnen en dieetbrokken.
Ze heeft geen last meer gehad, ik ga er hierom van uit dat het toch haar maag was. Wel krijgt ze nog steeds de dieetbrokken, dit laat ik nu het zo goed met haar gaat ook maar zo. Ze krijgt alleen nog gaviscon met metacam als ze pijn heeft, en niet meer dagelijks om een metacamspiegel in haar bloed op te bouwen.
Gelukkig geen enge ziekten, wel blijf ik haar nu ze op leeftijd komt goed in de gaten houden.
Maar ze is weer de hond die ze was.
Afbeelding.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”