Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Trouwen, honden bij huwelijksvoltrekking

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Paddle
Zeer actief

Re: Trouwen, honden bij huwelijksvoltrekking

Ongelezen bericht door Paddle »

lieke schreef:Het wordt pas écht origineel als je in plaats van je honden, de katten meeneemt. Met strik. En die het kussentje met de ringen laat dragen. :pffff:
Mijn katten kennende laten ze zich al liggend op dat kussentje ronddragen, en kun je de ringen onder zijn of haar harige kont gaan zoeken :mrgreen: .

@TS: Ringen laten dragen vind ik ook erg geknutseld overkomen. Ikzelf zou de hond er wel graag bij hebben (mocht ik ooit trouwen), maar dan gewoon rondscharrelen op het feest, niet in the picture op hét grote moment.
Afbeelding
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dee »

Ik vind dat iedereen het gewoon lekker zelf moet weten wat hen leuk lijkt.

Hun gaan trouwen, dus hun dag.
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Hier waren ze er ook bij, tenminste Sacha en Chester, de rest was er toen nog niet. En origineel of niet, ze hebben de ringen gebracht en hadden een strik om... Wij vonden het leuk op deze manier en dat was het aller belangrijkste.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Paddle schreef:
lieke schreef:Het wordt pas écht origineel als je in plaats van je honden, de katten meeneemt. Met strik. En die het kussentje met de ringen laat dragen. :pffff:
Mijn katten kennende laten ze zich al liggend op dat kussentje ronddragen, en kun je de ringen onder zijn of haar harige kont gaan zoeken :mrgreen: .

@TS: Ringen laten dragen vind ik ook erg geknutseld overkomen. Ikzelf zou de hond er wel graag bij hebben (mocht ik ooit trouwen), maar dan gewoon rondscharrelen op het feest, niet in the picture op hét grote moment.

Mijn Isis zou de pastoor plat slaan vanwege het affront aan haar waardigheid. :LOL:
Afbeelding
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door josefientje »

lieke schreef:

Mijn Isis zou de pastoor plat slaan vanwege het affront aan haar waardigheid. :LOL:

:goeie: :goeie: :goeie: :goeie:

Dàt is dan wel weer heel origineel !
Afbeelding
h a n s
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin Espanol

Ongelezen bericht door h a n s »

Tara schreef:Oh nee, laat ze nou niet je ringen brengen. Dat is wel zo afgezaagd.

Maar terzake: wij hebben onze honden ook de hele dag bij ons gehad tijdens onze trouwdag.
Hartstikke leuk, ze staan ook op onze trouwfoto's, er zijn posefoto's met en zonder honden.
Ik had ze er niet bij willen missen, het ging hartstikke goed, en ze gedroegen zich voorbeeldig! :wink:
Trouwen is ook zo afgezaagd!
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Hier was onze toenmalige hond bij de huwelijksvoltrekking, ook staat ze op de foto's
Geen ringen brengen en geen versieringen aan/op de hond, daar houden we niet van.
Was een superdag, de hond hoorde bij ons dus ook bij de huwelijksvoltrekking.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

Wij gaan dit jaar ook trouwen,maar ik neem de honden niet mee,Leo zou zich hoogst onplezierig voelen bij al die mensen
ik zou doodsbang zijn dat opa iemand in de broekspijpen beet en Donna zou het kunnen en zelfs leuk vinden maar alle 3 mee
of geen 1. Dus we maken een leuke foto bij ons thuis met de doggies en daarna gaan ze lekker naar de oppas.
{ ze staan wel op onze trouwkaart} :mrgreen:

Maar als jij het leuk vindt om ze de ringen te laten brengen gewoon lekker doen,jullie dag :cheer:
Groetjes Heidi
Afbeelding
Riboet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Aantal honden: 13
Contacteer:

Ongelezen bericht door Riboet »

snoeppie23 schreef:Nu heb ik een aantal vragen:
- Zijn er hier ook getrouwde stellen die hun hond(en) bij de plechtigheid?
Ja, ze waren de hele dag erbij, inclusief feest en huwelijksnacht. Ik moet er wel bij zeggen dat ons trouwen mede is bezegeld met het verschieten van de as van ons enkele maanden daarvoor overleden bulletje Nala. Dus het was ook niet meer dan logisch dat haar ´partner´ en haar kids erbij zouden zijn. Wij hadden ook geen ringen en we deden ook geen trouwboekje en geen boeket gelukkig.
- Hadden jullie honden ook iets van versiering aan/om?
Ja, onze bruiloft was in de stijl van het wilde westen en alle gasten waren ook zo gekleed, dus de honden ook, maar ze hadden wel heel weinig aan versiersels aan. Net genoeg om de sfeer te pakken.
Zij hebben die versiersels trouwens alleen om gehad tijdens de officiele plechtigheid.

Afbeelding

- Hebben jullie tijdens het maken van foto's ook geposeerd met jullie honden? En alleen pose's of ook bv tijdens een wandeling?
Wij zijn niet van de ´schoorsteenmantelfoto´s´ dus wij hebben de honden en de fotograaf mee naar de duinen en het strand genomen en we hebben nauwelijks geposeerd omdat we dat niet wilden, maar de man snapte blijkbaar goed wat de bedoeling was. Hij klikte gewoon vrij tijdens de wandeling en we hebben dus veel leukere foto´s dan die staatsieportretjes gekregen.

We hebben maar twee echte poseerfoto´s waar we als stel met de bullen opstaan, maar de leukste is juist diegene waar de bullen denken: ja doei! daar is de zee, wij gahaaaan!

Afbeelding

En nee, zelfs deze staat bij ons dus ook niet op de schoorsteenmantel. :mrgreen:
Afbeelding
Femmel
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

Afbeelding

Wij hadden een ezel, een hond en een beer (jongen die de ringen brengt). De ringen hingen met een lint om de oren van de ezel op haar voorhoofd en ons neefje mocht de ringen er af pakken en aan ons geven. Dat bij het passen van het lint, de ringen een avond vantevoren in het stro vielen en ze vreselijk lang hebben moeten zoeken om ze terug te vinden hoorden we later pas. :wink:

Omdat je een ezel niet zomaar een gebouw binnenkrijgt als deze dat niet wil (en het ook niet mocht) hebben we de ringenceremonie naar buiten verplaatst. Was hartstikke leuk! We zijn gewoon met alle mensen naar buiten gelopen en daar stonden SiSi* en Joy* al klaar met de ringen. Joy* (hond) had ook een kroontje op, niemand had gedacht dat ze het zou laten zitten, maar ze deed er helemaal niets mee/tegen. Joy* was er eigenlijk voor "spek en bonen" bij, maar ik vond het wel erg leuk dat ze er was.

De rest van de dag heeft iemand op Joy* gepast en 's avonds is ze met mijn ouders mee naar huis gegaan. Is allemaal prima verlopen.

Veel voorpret alvast!
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Florabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Langharige kaninchen Teckel

Ongelezen bericht door Florabel »

Leuk en bijzonder!

Ik kan het aanraden...

Afbeelding
Afbeelding
Sofie!

Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Riboet schreef:
snoeppie23 schreef:Nu heb ik een aantal vragen:
- Zijn er hier ook getrouwde stellen die hun hond(en) bij de plechtigheid?
Ja, ze waren de hele dag erbij, inclusief feest en huwelijksnacht. Ik moet er wel bij zeggen dat ons trouwen mede is bezegeld met het verschieten van de as van ons enkele maanden daarvoor overleden bulletje Nala. Dus het was ook niet meer dan logisch dat haar ´partner´ en haar kids erbij zouden zijn. Wij hadden ook geen ringen en we deden ook geen trouwboekje en geen boeket gelukkig.
- Hadden jullie honden ook iets van versiering aan/om?
Ja, onze bruiloft was in de stijl van het wilde westen en alle gasten waren ook zo gekleed, dus de honden ook, maar ze hadden wel heel weinig aan versiersels aan. Net genoeg om de sfeer te pakken.
Zij hebben die versiersels trouwens alleen om gehad tijdens de officiele plechtigheid.

Afbeelding

- Hebben jullie tijdens het maken van foto's ook geposeerd met jullie honden? En alleen pose's of ook bv tijdens een wandeling?
Wij zijn niet van de ´schoorsteenmantelfoto´s´ dus wij hebben de honden en de fotograaf mee naar de duinen en het strand genomen en we hebben nauwelijks geposeerd omdat we dat niet wilden, maar de man snapte blijkbaar goed wat de bedoeling was. Hij klikte gewoon vrij tijdens de wandeling en we hebben dus veel leukere foto´s dan die staatsieportretjes gekregen.

We hebben maar twee echte poseerfoto´s waar we als stel met de bullen opstaan, maar de leukste is juist diegene waar de bullen denken: ja doei! daar is de zee, wij gahaaaan!

Afbeelding

En nee, zelfs deze staat bij ons dus ook niet op de schoorsteenmantel. :mrgreen:
Die herinner ik me nog!

Voor TS, je moet gewoon doen wat jij zelf het leukste vindt, en of dit nu door niemand of door Jan en alleman al is gedaan, maakt toch helemaal niks uit, als jij het maar leuk vindt, gewoon doen.
Bmamavan2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradormix

Ongelezen bericht door Bmamavan2 »

Wij hadden toen helaas een hond/mensagressieve x Rottweiler en trouwden in het Dierenpark Emmen dus hem meenemen was geen optie.
Onze huidige hond zou ik er wel graag bij hebben gehad.
Tsja zijn dit jaar alweer 12,5 jaar getrouwd.....
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Nee joh dat is zo 2012. Je moet om een beetje orrigineel te zijn je slang mee nemen of op een Olifant het stadhuis binnenkomen.
Of een aap als trouw ambtenaar :mrgreen:
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Dees of Geen
Vaste gebruiker
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Dees of Geen »

hhahaha, ik had ook een foetus bij mij, ach ja. Trouwen doe je niet om origineel te zijn, maar om zelf een leuke dag te hebben waarop je met plezier kan terugkijken!
Ennuh.... ik vind het wel leuk een hond die ringen komt brengen!!! :I: :pffff:
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Ik had hond en foetus bij mij :mrgreen:

dit is onze poseerfoto
Afbeelding
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Wat een mooie jurk had je aan echt prachtig

Marlieke met Boris
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel

Ongelezen bericht door Marlieke met Boris »

wij konden het ons niet voorstellen trouwen zonder dat Boris erbij was. Hij is dan ook de hele dag erbij geweest met uitzondering van de dienst in kerk en de kinderreceptie daarna (ik ben juf).
Was wel jammer dat het een beetje regende en hij niet meer in zn mooiste vachtje was. In het gemeentehuis van Gouda mocht hij niet mee dus dan maar niet trouwen in Gouda maar in een dorpje in de buurt. Daar was hij wel welkom en mocht zelfs op de tafel liggen.
We hadden een halsband met lijn laten maken in de kleuren die we gebruikte heel de dag. Met foto's maken was hij erbij en op veel fotos staat hij dan ook. We hadden ook iemand mee die boris even vast kon houden wanneer hij niet op de foto kon.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Nanna schreef:
toots schreef:
Of een aap als trouw ambtenaar :mrgreen:
Die hadden wij 30 jaar geleden al :ugh:
:goeie:

Ink
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Jack Russell Terrier, genaamd Loekie

Ongelezen bericht door Ink »

Tijdens onze huwelijksvoltrekking zelf was Loekie er niet bij, maar tijdens het maken van de fotoreportage was ie wel mee. Op een aantal foto's hebben we met hem geposeerd, en verder lieten we hem lekker meehobbelen, dus op veel foto's staat ie er wel bij op... :mrgreen: Op de momenten dat we echt even met z'n tweeën moesten poseren hield een vriend van ons Loekie even bij zich.

's Avonds op het feest was Loekie er niet bij, in zo'n zaal met al die mensen, dat wilden we hem niet aandoen, veel te druk! Voordat we na afloop van het feest naar het hotel gingen hebben we hem weer opgehaald, en vervolgens mocht ie wel mee naar het hotel. Al met al is er dus een groot deel van de dag bij geweest!
Afbeelding

Life is what happens to you, while you're busy making other plans - John Lennon
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”