Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Halsband of tuig?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

sirene
Zeer actief
Contacteer:

Re: Halsband of tuig?

Ongelezen bericht door sirene »

Ik vind tuigjes echt super lelijk staan. Mijn honden hebben een tuig voor als ze mogen trekken (bv aan de heupgordel of naast de fiets). Aan de halsband mogen ze niet trekken.
Een goed passend tuig lijkt me voor de hond wel prettig. Helaas zie ik net als Chantal echt veel honden lopen met slecht zittende tuigjes. Van die dingen die echt achter hun ellebogen knellen. Vaak verschuiven ze ook erg als honden er los mee lopen.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

Shib heeft nu al 5 jaar een Furka tuigje en ik vind het ideaal. Trekken doet hij toch wel en dan liever aan een tuig dan aan een halsband. Daarbij heb ik het gevoel dat ik meer grip op hem heb met een tuig. Ook kan ik Shib met 1 hand de lucht in zwiepen als hij zijn tuig om heeft, erg handig hier in de buurt :roll: .

In het bos heeft hij overigens altijd een halsband om, dan is een tuig niet nodig/handig.
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
*Charlotte
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Charlotte »

Ik vind tuigjes heel lelijk. Daarnaast loopt James over het algemeen heel netjes aan een halsband én weigert hij een stap te verzetten met een tuigje om. Voor hem dus geen tuig :wink:
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

Skadi heeft een Furkatuig (knalroze :mrgreen: ) voor als ze mag trekken. Met fietsen of speuren.
Voor de rest gebruik ik een gewone halsband met riem (alhoewel die nu even kwijt is) of een jachtlijntje.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Saar2012
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador met een vleugje Vizsla en nog wat onbekends :)

Ongelezen bericht door Saar2012 »

Saar heeft een K9-tuigje met haar naam. Ik vind tuigjes erg mooi staan en vind het ook prettiger voor Saar. Ze is nog erg enthousiast en kan daardoor nog wel eens trekken, zeker als ze vogels of honden ziet en dan vind ik het prettiger dat ze een tuigje om heeft. Op cursus wel gewoon halsbandje trouwens, is ook verplicht.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Miranda schreef:Skadi heeft een Furkatuig (knalroze :mrgreen: ) voor als ze mag trekken. Met fietsen of speuren.
Voor de rest gebruik ik een gewone halsband met riem (alhoewel die nu even kwijt is) of een jachtlijntje.

:ok: Hier net zo, minus het roze tuig :F:
esther1989
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): yorkie

Ongelezen bericht door esther1989 »

Mij is altijd geleerd dat een tuig niet goed zou zijn voor een pup in de groei. Een tuig nodigd uit tot trekken, dit zou slecht zijn voor de weke delen of botten in de groei.
ramoon
Zeer actief
Mijn ras(sen): jack hussel en poedel

Ongelezen bericht door ramoon »

hier hebben ze allebij, het ligt eraan wat we gaan doen wat ze om krijgen.
bij het lang wandelen heb ik ze liever met tuig omdat ze als ze bv in het water vallen
ik ze er makkelijker uit krijg doordat ik meer houvast heb.
als er boodschappen gedaan worden krijgen ze hun tuig met tasjes om.
die van mij trekken niet, dus wat dat betreft maakt het niet uit.
bij ons op de hondenschool mag er niet met een tuig getraind worden, al zie ik heel veel
eigenaren continu aan die lijn rukken als hun hondje niet snel genoeg reageert.
mijn vriendin dr hond trekt wel en die heeft na lang trainen en geen resultaat nu een u-lead om,
nou hij loopt keurig mee tegenwoordig.
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Ayronna schreef:Flynn heeft een tuig aan bij het speuren, en als hij vrij rond mag lopen. Speuren trekt hij sowieso aan de lijn, en kan een halsband gewoon niet, en met vrij rondlopen hangt zn riem er achteraan te wapperen, en zou ik het vervelend vinden als hij ergens aan vast blijft zitten als hij een halsband om had. Met een tuig komt er toch minder druk op de nek.

Hij heeft een halsband om als we gewoon wandelen of als we op cursus zijn.
Hier had ik een tuig met speuren, heb trouwens twee leren tuigen, 1 voor Bluf en 1 voor Finn. Maar ze hebben ze nauwelijks om. Met speuren laat ik de lijn onder de buik lopen en hebben ze een halsband om.
Jutten bij manwerk had Bluf het tuig nog wel eens om.

Buiten aan een tuig gaan ze heel hard trekken. Voorheen hadden ze altijd slipkettingen om, gewoon voor het gemak. Tegenwoordig heb ik halsbanden die ik thuis over hun kop trek om af te doen.

Vind het overigens ook niet zo vrij, ook niet om te zien als ze lopen met zo'n tuig om.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”