Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gedumpt door crisis

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Re: Gedumpt door crisis

Ongelezen bericht door Ennath »

gonnie schreef: Ik vind de prijzen ook een beetje te gek. Zeker sinds de euro zijn de prijzen de pan uitgestegen.
Voor de euro betaalde we hier voor een consult 20 gulden en na invoering van de euro was dat ineens 33 euro. Vind dat dat niks te maken heeft met dat een dierenarts ook moet leven.
Het consult van een dierenarts is nog duurder dan een consult bij onze huisarts.
Vraag me af of het operatietarief op mensen ook 60 euro per tien minuten kost. En dat is dan alleen het operatietarief komen de materialen en geneesmiddelen nog bij. Vind dat toch aardig aan de prijs.

En vind inderdaad dat de avondtarieven en weekendtarieven buiten proporties zijn.

En wij doen al zuinig, we hebben de verwarming al nooit aan drinken ook geen limonade meer en vlees eten we ook haast nooit. Dus nog zuiniger wordt moeilijk. Kan wel maar dan heb je ook niks lekkers meer.
We gaan maar een keer op vakantie per jaar dus dat kunnen we nog wegstrepen, zou ik niet erg vinden want ik ga niet graag op vakantie.
Rond dezelfde tijd is de BTW op DA kosten van 6% naar 19% gegaan.
En dat is een smak meer maar als DA wordt je er geen cent wijzer van.

Hoeveel een operatie in Nederland kost (even afgezien van narcose, medicijnen en verpleging)
Geen idee: maar vast wel meer dan € 360,- per uur.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

vivke1965 schreef:Ik zal wel een kronkel hebben, maar je kind zet je toch ook niet aan de poort als het financieel tegenzit?
Al moet ik iedere dag bruine suiker op mijn brood, mijn hond is en blijft bij mij...dat zou het laatste zijn waar ik op bespaar...
en wat als je dat ook niet meer kun betalen, het brood of de suiker :mrgreen:
je moet er maar voor staan,
ik oordeel niet zo graag wat dat aan gaat, denk dat er nu al veel stille armoede is.
Voorbeeldje, stel je komt net rond, en toen ik Baco had, die hond had pijnstillers nodig, previcox is niet goed koop, en hij had een voedings allergie dus alle maanden een zak brokken van 64 euro, dat was samen ruim honderd euro in de maand.
daar kun je ook ruim boodschappen van halen, :19:
je moet het geld maar niet hebben alle maanden :wink:
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 21 nov 2012 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Tamara/Bayko schreef:
S@ndr@ schreef:tja en als je dat allemaal al hebt gedaan en je hond moet een operatie hebben van 500 euro, is bij een grote hond zomaar een feit als er eens iets drastisch zou moeten gebeuren.
vaak snoep je van alles op, en bezuinig je op alles, en dan gaat je hond zomaar ziek worden, in een keer hoppa, geen reserves en je huis is al kaal, en dan :U:
Daar kun je een verzekering voor afsluiten.
Voor de hond? Als je sport met hem ben je al uitgesloten.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Célie schreef:
Tara schreef:
Nanna schreef:Dierenbescherming vindt dat gemeenten meer geld voor dierenopvang beschikbaar moeten stellen.
bron
Leuk bedacht, wèlk geld?
Die + €40 miljoen die de DB nog als spaarpotje op de bank heeft staan :idea:
nou inderdaad. stelletje dieven.
Als de staf van de DB nu gaat verdienen zoals gebruikelijk in de dierensector is het zo geldtekort zo opgelost.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

malinois schreef:
Tamara/Bayko schreef:
S@ndr@ schreef:tja en als je dat allemaal al hebt gedaan en je hond moet een operatie hebben van 500 euro, is bij een grote hond zomaar een feit als er eens iets drastisch zou moeten gebeuren.
vaak snoep je van alles op, en bezuinig je op alles, en dan gaat je hond zomaar ziek worden, in een keer hoppa, geen reserves en je huis is al kaal, en dan :U:
Daar kun je een verzekering voor afsluiten.
Voor de hond? Als je sport met hem ben je al uitgesloten.
dat niet alleen, maar een verzekering kost ook geld en niet alles kan bij iedere hond verzekerd worden :wink:
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Tara schreef:Ik heb niks met de dierenbescherming, echt niet.
Het gaat al heel lang niet meer over dieren, en men kan alle gelden vele malen zinvoller besteden.
Dat dus.
Terry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wetter
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Terry »

En ik heb Kira door de crisis. Haar vorige eigenaren konden haar echt niet meer verzorgen/ houden. In eerste instantie dacht ik dat ze het niet zo erg vonden Kira te herplaatsen. Dat blijkt anders, ze bellen zeker eens in de week, zijn dolgelukkig als ik foto's stuur. Spreek ook wel met ze af samen met Kira, vinden ze geweldig.
Heb erg met ze te doen want sociale uitkering krijgen ze niet meer, hebben hun volwassen, getrouwde kinderen inwonen want ook die hebben hun baan verloren.
Het is echt armoe troef en in en intriest.
Groetjes, Terry
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik vind de prijzen van de dierenartsen wel degelijk de pan uitrijzen en mogelijk wel omdat er inderdaad veel mensen verzekerd zijn en de dierenarts dus vrolijk kan vragen wat hij wil. Op medicatie bv wordt echt enorm verdiend en dat vind ik eigenlijk schande, vooral omdat medicatie niet altijd tijdelijk is. Als ik voor precies hetzelfde maagtablet bij de da 30 euro betaal voor 30 stuks en bij de mensenapotheek betaal ik 60 tabletten nog geen 10 euro vind ik dat richting schofterig. Bij nelson betekende dat dus ruim 30 euro per week enkel aan maagtabletten en dat dus ongeveer chronisch. Schande!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Marbas
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Marbas »

[quote="kipo"]

Prijsverschil is helemaal niet raar, dat hangt af van wat er aan kosten zijn, een da in een dure regio heeft al meer kosten aan het pand en een da die investeert in kennis (door het volgen van -dure!- nascholingen) en apparatuur heeft ook meer kosten, maar kan ook meer.[/quote

Toch vind ik prijsverschil per regio wel raar. De fysio en volgens mij ook de huisarts hebben bv. Ook vastgestelde tarieven ze krijgen hetzelfde per uur wat de kosten van de praktijk ook zijn. Ook verdienen mensen in loondienst bij bijvoorbeeld de politie, UWV, banken enz. In het hele land hetzelfde terwijl de een zijn huis duurder is dan die van de ander.
Ik begrijp overigens best dat een DA in de randstad die veel na en bijscholing volgt meer onkosten heeft dan een DA in een goedkope gemeente die nooit meer een cursus volgt en oude apparatuur heeft staan. Maar dat geldt denk ik voor iedereen die in de randstad of een ander duur deel van NL woont....
Afbeelding
Ody
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ody »

Die zogenaamde dierenbescherming moet niet zo zeiken, want ze hebben geld zat en verkeerde prioriteiten. Gatver, wat kan ik me daar boos over maken. :S:

Tuurlijk is het hebben van een dier een luxe en wordt er vaak niet over nagedacht bij de aankoop, maar ik kan me goed voorstellen dat veel mensen dikke rekeningen van de dierenarts niet meer kunnen betalen. Ik hoor echt niet anders om me heen, dan mensen die hun baan kwijt raken. :ugh:
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marbas schreef:
kipo schreef:
Prijsverschil is helemaal niet raar, dat hangt af van wat er aan kosten zijn, een da in een dure regio heeft al meer kosten aan het pand en een da die investeert in kennis (door het volgen van -dure!- nascholingen) en apparatuur heeft ook meer kosten, maar kan ook meer.[/quote

Toch vind ik prijsverschil per regio wel raar. De fysio en volgens mij ook de huisarts hebben bv. Ook vastgestelde tarieven ze krijgen hetzelfde per uur wat de kosten van de praktijk ook zijn. Ook verdienen mensen in loondienst bij bijvoorbeeld de politie, UWV, banken enz. In het hele land hetzelfde terwijl de een zijn huis duurder is dan die van de ander.
Ik begrijp overigens best dat een DA in de randstad die veel na en bijscholing volgt meer onkosten heeft dan een DA in een goedkope gemeente die nooit meer een cursus volgt en oude apparatuur heeft staan. Maar dat geldt denk ik voor iedereen die in de randstad of een ander duur deel van NL woont....
Maar dat is dus niet altijd maar zo... ik heb bijv. HD en ED foto's laten maken in Belgie... en daar was het na diverse DA'en in NL in de grensstreek gebeld te hebben, vele malen goedkoper en niet een paar tientjes maar gemiddeld ruim 100-150 euro goedkoper :O: (niet officieel)
En daar in België hadden ze de nieuwste van de nieuwste apparatuur staan en een DA die er enorm veel verstand van had.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Inge O schreef:
Marbas schreef: Ook verdienen mensen in loondienst bij bijvoorbeeld de politie, UWV, banken enz. In het hele land hetzelfde terwijl de een zijn huis duurder is dan die van de ander.
maar je vergeet dat als een burger ervoor kiést om in een duur huis te wonen dat helemaal geen verband houdt met (de kwaliteit van) zijn werk terwijl dat dit bij een da wel zo is want zijn praktijkgebouw is een noodzakelijke investering in zijn eigen bedrijf.

al naargelang de diensten die daar kunnen aangeboden worden zal die investering noodzakelijkerwijs ook groter worden : je kan niet én consultatie houden én operaties uitvoeren én aan beeldvorming doen in dezelfde ruimte en om die diensten te kunnen aanbieden zal je ook zeer dure apparatuur moeten aankopen - iets wat da's vroeger totaal niet hadden maar nu vindt iedereen (in de eerste plaats het kliënteel) dat onmisbaar.
Dat dus. Ik kan bij mijn DA in Eindhoven blijven, maar dan moet ik voor iedere röntgenfoto naar een andere praktijk. Of ik ga naar een grotere praktijk, waar alles bij de hand is en vlugger en sneller gehandeld kan worden, maar daar betaal ik meer voor. Het is een keuze die je maakt.

En als het echt echt echt niet meer gaat om je hond een goede verzorging te geven, dan kan soms de moeilijke beslissing moeten worden genomen om hem weg te doen.

Ik moet zeggen dat ik heel blij niet meer zoveel dieren te hebben als tot voor een paar jaar. Als is de mindering meer gekomen, met het pensioen in vooruitzicht, want als ik alles had vervangen, zouden ze er ook nog zijn als ik met pensoen ben en ik nu niet kan voorspellen, hoe ik er dan financieel bij zit. Dadelijk één huisdier gaat prima, maar meer ook niet. Die kan ik dan alles geven wat noodzakelijk is.
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

S@ndr@ schreef:
Saschesfloor schreef:
Tara schreef:
SimoneV schreef:Lijkt me beter om die belachelijk hoge prijzen die dierenartsen rekenen eens aan te pakken..
Hoezo? Die mensen moeten toch ook ergens van leven?
Mijn dierenarts vraagt redelijke tarieven vind ik, die man is zijn gewicht in goud waard, en ik heb nog nooit het idee gehad dat ik onredelijk veel heb moeten betalen. :U:
Het staat je geheel vrij om een andere, goedkopere dierenarts te zoeken.
Helemaal mee eens. Als je de dierenarts niet kan betalen, moet je geen dieren nemen. Ik snap echt wel dat er omstandigheden zijn waar je als baasje niet om vraagt, als je bijvoorbeeld je baan kwijt raakt, maar dan nog zijn er andere manieren om je dier te verzorgen dan maar te dumpen in het asiel.
Ja je kunt ze vastbinden in het bos, in laten slapen, op de marktplaats zetten :idea: , slachten en opeten , t asiel is op zich nog zo`n gekke optie niet hoor :Q:
Hmm en dat versta jij onder verzorgen??? :denken:
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Marbas
Vaste gebruiker

Inge O schreef:
Marbas schreef: Ook verdienen mensen in loondienst bij bijvoorbeeld de politie, UWV, banken enz. In het hele land hetzelfde terwijl de een zijn huis duurder is dan die van de ander.
maar je vergeet dat als een burger ervoor kiést om in een duur huis te wonen dat helemaal geen verband houdt met (de kwaliteit van) zijn werk terwijl dat dit bij een da wel zo is want zijn praktijkgebouw is een noodzakelijke investering in zijn eigen bedrijf.
ik vergeet helemaal niets.... Ben zelf een zelfstandige professional in de randstad met vastgestelde prijzen..... En ik heb er niet voor gekozen om in een duur huis te wonen maar een 2/3 kamer woning in een veilige buurt in de randstad is nu eenmaal duurder dan in een rustiger deel van Nederland.
Afbeelding
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Er zijn volgens mij altijd wel dierenartsen te vinden die een regeling met je willen treffen.
Wij hebben dat 2x zo gedaan toen we echt heel krap zaten maar Ghaya haar poot brak en later met Chello met zijn slagaderlijke bloeding.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Marbas schreef:ik vergeet helemaal niets.... Ben zelf een zelfstandige professional in de randstad met vastgestelde prijzen..... En ik heb er niet voor gekozen om in een duur huis te wonen maar een 2/3 kamer woning in een veilige buurt in de randstad is nu eenmaal duurder dan in een rustiger deel van Nederland.
Je kiest er dan toch voor om in het drukke deel van Nederland te wonen en werken?

Net op het nieuws was trouwens dat er veel honden gedumpt werden waar de eigenaar niet van te achterhalen is. Dus dat lijken me sowieso dan allemaal bastaarden. Chippen van rashonden is volgens mij al zeker 12 jaar verplicht?

Maar ook dan weer.... Stel dat Saar nu een BMO krijgt, en ik kan de operatie niet betalen (vorig jaar van Miep was die 600 zoveel gulden). No way dat ik haar laat lopen met die BMO, en al helemaal niet dumpen of over het hek bij het asiel gooien :ugh:
Krijg ik het geld niet bij elkaar, ook niet met de verkoop van auto of weet ik het wat, dan heb ik in elk geval geld voor een spuitje. Maar er moet nog érg veel water door de Rijn voor het zover komt.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik was op de dag dat nellie buikproblemen kreeg 800 euro lichter en daar is niets geopereerd of iets. Foto,echo en infuus plus medicatie. In totaal ben ik in die 6 weken dat nelson ziek was zeg maar toch ruim 1300 euro lichter geworden. Overigens zonder het inslapen en alles erbij. Ik ben alleen maar enorm dankbaar geweest voor de zorg en voor het feit dat ik het kon betalen maar ik vind het wel erg veel geld. En dan is er niet geopereerd, enkrl een foto, twee keer een echo, infuus en een middag bij de dokter en verder medicatiekosten..en mijn overigens geweldige dierenarts is echt niet absurt duur.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Toen mijn hond een drontalvergiftiging had (en dat is alweer zo'n 5 jaar geleden) was ik in 1 nacht en 2 dagen ook ruim 1500 euro lichter... Maar goed, geen haar op mn hoofd die dat er niet voor over had en nee ik had het ook niet klaar liggen in een oude sok, dus daar moest ook wat voor geregeld worden.
Afbeelding
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Die prijzen lopen dan wel heel erg uiteen lijkt het.
Wij waren destijds (paar jaar geleden) voor Milo 600 euro kwijt. Die werd met spoed geopereerd aan een verstopping. Daarvoor was er nog een echo gemaakt om 't probleem vast te stellen. Plus de nazorg en medicatie. Totaal dus een krappe 600 euro.

edit; voor Chello met zijn slagaderlijke bloeding en ook spoed operatie, herhaal consults om wond te bekijken etc etc een krappe 300 euro. Ook inclusief medicatie, opname en alles.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Marion.

Eline* schreef:Ik was op de dag dat nellie buikproblemen kreeg 800 euro lichter en daar is niets geopereerd of iets. Foto,echo en infuus plus medicatie. In totaal ben ik in die 6 weken dat nelson ziek was zeg maar toch ruim 1300 euro lichter geworden. Overigens zonder het inslapen en alles erbij. Ik ben alleen maar enorm dankbaar geweest voor de zorg en voor het feit dat ik het kon betalen maar ik vind het wel erg veel geld. En dan is er niet geopereerd, enkrl een foto, twee keer een echo, infuus en een middag bij de dokter en verder medicatiekosten..en mijn overigens geweldige dierenarts is echt niet absurt duur.
Maar Eline, jij zit toch een beetje in de medische wereld.... Weet jij hoeveel er voor een foto, echo, infuus, medicatie voor mensen gerekend wordt? Wat betaald wordt door de zorgverzekeraars?

Ik heb een paar keer een bedrag gezien op een pillenstrip (van 10 stuks) voor mijn vader, en ik denk toch echt dat alle dierenartsen heel veel beter de menselijke zorg in hadden kunnen gaan (als het gaat om beloning).
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Cash schreef:Die prijzen lopen dan wel heel erg uiteen lijkt het.
Wij waren destijds (paar jaar geleden) voor Milo 600 euro kwijt. Die werd met spoed geopereerd aan een verstopping. Daarvoor was er nog een echo gemaakt om 't probleem vast te stellen. Plus de nazorg en medicatie. Totaal dus een krappe 600 euro.

edit; voor Chello met zijn slagaderlijke bloeding en ook spoed operatie, herhaal consults om wond te bekijken etc etc een krappe 300 euro. Ook inclusief medicatie, opname en alles.
Ik was voor 1 nacht IC opname bij de specialist dus ruim 850 euro kwijt... de rest van de kosten waren van mijn eigen DA en medicijnen van de specialist.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:Ik ben veel verhuisd en heb dus ook veel verschillende dierenartsen gehad en het valt me vooral op dat de hele dure dierenartsen doorgaans beter zijn.
Beter voorzieningen, beter in staat tot overleg. Dat heb ik alleen niet elke keer nodig.
Als ik een hele goede wil ga ik naar de ene, als ik een standaardingreep wil laten doen ga ik naar de andere.

En ik laat me niet achteraf verrassen met hoge rekeningen. Dat bespreek ik op voorhand. Schade en schande, zeg maar.
Regelmatig werden er dan wenkbrauwen opgetrokken als ik "wat kost dat" en vooral ook "Ik ga nog even prijzen vergelijken" maar dat is dan maar zo. Ik ben niet gewoon om met geld te smijten. Ook niet bij dierenarts.

Hier in duitsland schijnt het allemaal veel goedkoper te zijn maar daar ben ik nog niet in thuis.
Duitsland weet ik niet, maar ik ben in Oostenrijk een paar keer bij een DA geweest en daar was je in het weekend midden in de nacht 30 euro kwijt, dus consult, medicatie etc. Daar is het sowieso een heel stuk goedkoper over het algemeen.
Afbeelding
Marion.

Cleva schreef:Hier in duitsland schijnt het allemaal veel goedkoper te zijn maar daar ben ik nog niet in thuis.
Uberhaupt entingen en consulten zijn ze echt heel veel goedkoper in hoor! (geen eigen ervaring trouwens, zoveel consult en ent ik niet). Maar in "crisis" situaties ga ik beslist niet shoppen. Ga ik ook niet naar de DA om de hoek, waar ik eigenlijk geen vertrouwen in heb.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

de da om de hoek die ik de laatste jaren in nederland had was een van de goedkoopste en ook een van de beste da's die ik ooit gehad heb, dus ook dat zegt niet alles ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Marbas schreef: Toch vind ik prijsverschil per regio wel raar. De fysio en volgens mij ook de huisarts hebben bv. Ook vastgestelde tarieven ze krijgen hetzelfde per uur wat de kosten van de praktijk ook zijn. Ook verdienen mensen in loondienst bij bijvoorbeeld de politie, UWV, banken enz. In het hele land hetzelfde terwijl de een zijn huis duurder is dan die van de ander.
Ik denk dat de huur van de praktijk gewoon duurder is en dat wordt allemaal doorberekend.

De dierenarts die ik heb behoort tot de goedkoopste in de regio dus wat dat betreft zit ik wel goed.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

iones schreef:
Marbas schreef: Toch vind ik prijsverschil per regio wel raar. De fysio en volgens mij ook de huisarts hebben bv. Ook vastgestelde tarieven ze krijgen hetzelfde per uur wat de kosten van de praktijk ook zijn. Ook verdienen mensen in loondienst bij bijvoorbeeld de politie, UWV, banken enz. In het hele land hetzelfde terwijl de een zijn huis duurder is dan die van de ander.
Ik denk dat de huur van de praktijk gewoon duurder is en dat wordt allemaal doorberekend.

De dierenarts die ik heb behoort tot de goedkoopste in de regio dus wat dat betreft zit ik wel goed.
Dierenarts is een vrij beroep en elke da maakt zijn eigen prijzen, dat kun je dus niet vergelijken met overheidsinstanties of de humane zorg, waar de verzekeringen meebepalen wat de tarieven mogen zijn.
Marion.

renee-uk schreef:de da om de hoek die ik de laatste jaren in nederland had was een van de goedkoopste en ook een van de beste da's die ik ooit gehad heb, dus ook dat zegt niet alles ;)
Oh neeeeeeeeee, beslist niet hoor! Ik had hier een dierenarts om de hoek die 12 jaar geleden al niet opkeek dat ik Barf voerde, vond hij helemaal prima! Ik zat met die man echt wel op 1 lijn. Alleen toen Saar mankte - ikzelf niet aan kon geven op welke poot ze mankte, alleen maar een beetje voor kon doen hoe ze mankte - heeft hij de verkeerde poot op de foto gezet. En alleen maar de voet.

Neem ik hem verder helemaal niet kwalijk hoor, zo'n 1-persoons en niet gespecialiseerde praktijk, kan ook niet ervaring met alles hebben. En al zeker niet alle apparatuur hebben. Hij was in zijn eentje wel 24/7 bereikbaar.

Maar gezien die poot-foto bij Saar, was hij niet de eerste waar ik aan dacht toen Miep vorig jaar raar deed. Wel de andere - grote - praktijk hier om de hoek, waar ik helemaal 0 vertrouwen in had. Maar ja, ik had die dag geen auto, dus ik moest wat. God zij gedank dat ik dankzij dit forum gewoon naar de DAP 20 km verderop ben gereden, waar ik een enorm vertrouwen in heb.
(en waar ik dus ook heen ga als ik een keer een rabiës wil; ik ben dan ook wel zo iemand dat ik ze dat "makkelijk verdiende centje" dan ook gun)
Marbas
Vaste gebruiker

Inge O schreef:
maar je vergeet dat als een burger ervoor kiést om in een duur huis te wonen dat helemaal geen verband houdt met (de kwaliteit van) zijn werk terwijl dat dit bij een da wel zo is want zijn praktijkgebouw is een noodzakelijke investering in zijn eigen bedrijf.[/quote]

ik vergeet helemaal niets.... Ben zelf een zelfstandige professional in de randstad met vastgestelde prijzen..... En ik heb er niet voor gekozen om in een duur huis te wonen maar een 2/3 kamer woning in een veilige buurt in de randstad is nu eenmaal duurder dan in een rustiger deel van Nederland.[/quote]

ik snap eigenlijk niet wat dit met mijn antwoord te maken heeft :denken: ?[/quote]

Sorry misschien was mijn reactie deels gericht op het stuk van mijn eerdere bericht dat je gemakshalve niet hebt geciteerd. . .
Afbeelding
SanBoy
Actief
Mijn ras(sen): Cane Corso!!

Ongelezen bericht door SanBoy »

Laatst een heel triest verhaal gehoord over mensen die wegens financiële problemen hun hondje niet de medische behandeling konden bieden die hij nodig had..
Nu had ik gehoord over Minimax in Rotterdam... Speciale kliniek welke zich richten op mensen die niet of nauwelijks de financiële middelen hebben maar wel het beste voor hun diertje willen.. Echt een briljant initiatief wat mij betreft!!
Deze mensen waren er erg mee geholpen en konden zo hun hondje behouden!!

http://www.dierenambulance-rotterdam.nl ... erendokter
Marbas
Vaste gebruiker

Marion. schreef: Je kiest er dan toch voor om in het drukke deel van Nederland te wonen en werken?.
Tja.... Misschien een bewuste keuze. Ik woon alleen en ben toevallig geboren in de randstad, mijn familie woont hier ook. Zal wel een enorme doos zijn dat ik niet in mijn eentje naar Oost Groningen ga!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”