Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verhuizen met honden

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Re: Verhuizen met honden

Ongelezen bericht door Minhie »

Kai ging gewoon mee met klussen. Gezellig op het balkon loeren. Geen stress :mrgreen:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Honden in een lege slaapkamer en katten in de douche.
Alles inladen en achter de verhuiswagen aan rijden en in je nieuw huis hetzelfde.
Zodra alles in huis is en uitgeladen het hele zooitje loslaten en laat ze maar verkennen terwijl jij even uitpuft met de voetjes omhoog..
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

De eerste keer dat we met de hele bups gingen verhuizen hebben we ze als eerste over gebracht naar het nieuwe huis, op zolder alle benches gezet en daar de honden in gedaan. En toen de rest van de spullen.

De tweede keer hadden we een stuk minder honden en hebben we de hond die niet hield van veranderingen van tevoren al verschillende keren mee genomen. Een les van de vorige keer. Nu ging het voor haar soepeler. Nu hadden we ook wel weer alle honden eerst verhuisd en in de woonkamer gezet met bench en al. Zo zagen ze alles gebeuren. En dat ging helemaal goed.

Misschien scheelt het dat wij het verhuizen elke keer met zijn tweetjes hebben gedaan. Dus geen gedoe met mensen die niet opletten of wat dan ook.
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Onze honden zijn in het pension gegaan voor een paar dagen. Zoals Marjolein al zei is het fijn om ze even niet uit te hoeven laten, terwijl jezelf druk bezig bent. Wij hadden een afstand van ruim 1000 km te overbruggen dus ik ben ze op gaan halen toen de verhuiswagen weg was en het huis schoon en opgeruimd. Daarna gelijk 's nachts naar Zweden gereden omdat de verhuiswagen daar ook de volgende dag zou zijn. Hier in Zweden ben ik met ze gaan wandelen toen de verhuiswagen kwam en daarna hebben ze even in de tuin vertoefd.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Onze eerste verhuizing met honden, zijn de honden bij mijn ouders aan logeren en de vogels en chinchilla's bij een vriendin (ouders en vriendin wonen wel, heel handig 250km bij elkaar vandaan en wij zaten min of meer in het midden :Q: ). Toen moest er wek veel gedaan worden in huis en geld voor dubbele woonlasten hadden we niet, dus hebben we 3 maanden gekampeerd tussen de verbouwingstroep. De honden zijn na 2 weken erbij gekomen, de andere dieren pas toen het ver klaar was.
De laatste verhuizing (voorlopig toch) is alles en iedereen ineens mee naar het nieuwe huis gekomen, de honden de tuin in en de vogels/chins in een volière in de veranda.

Dee schreef:Ik weet het gewoon serieus niet meer.. :80:
Ik weet alleen nog dat ik de chinchilla als laatste heb vervoerd omdat hij zo min mogelijk ( eigenlijk geen ) stress mocht hebben. Destijds had ik dus nog een kat en een hond ( andere dan nu ).

Ik zou de katten in jouw geval eerst naar het nieuwe huis brengen en dan later zelf volgen met de hondjes.
Is er een speciale reden dat jouw chinchilla geen stress mag hebben? De mijne zijn nl best wel stressbestendig, ze zijn in mijn studententijd zelfs een tijd lang elke keer met me meegereisd in de trein, van ouders naar kamer en andersom. Ik had er eentje die ik los in mijn jaszak meenam, in de trein, boodschappen doen, noem maar op.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Is iedereen hier rijk of zo?
Ik lees over verhuizers en verhuisbedrijven, maar dat is toch enorm duur?
Mijn moeder was 10.000 euro kwijt! :O:

wij zitten nu al een maand of 4 in de verhuizing....nadeel van je oude woning nog hebben en willen verkopen.
Voordeel is dat de honden gewoon daar konden blijven.

Hebben wel stress gehad in het begin, vooral de berner krijgt dan klachten.
Veel blaffen omdat alles vreemd was en het hier natuurlijk veel drukker is.

Maar de schitterende omgeving maakt veel goed, honden voelen zich allang veel meer thuis dan wij.

Katten zijn later en één voor één gekomen.
Gaf extra stress omdat jr. er eigenlijk tijdens de verhuisperiode bij is gekomen.
( gevonden in een doos langs de weg door dochter)

Die moest dus nog aan alle dieren wennen en zij aan haar.
Voor kooi was dit de eerste keer dat er een kat bij kwam, dat was wel even spannend i.v.m. zijn jachtlust.
Maar ook dat is helemaal goed gekomen.

alleen de mensen...die hebben wat meer tijd nodig. :D
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Budkes schreef:Welke zaterdag? Anders geef maar door via PB eventueel. Als ik vrij ben zijn ze of 1 vd 2 welkom. Perry kan met iedereen en Mikey zit in de kennel, dus geen probleem.

Enne Safari :S: Perry is niet eng. :pffff:
Hee Budkes :S: :S: ik was eerst :pffff:

:LOL: :LOL:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

@kooi, moest je moeder vanaf een kasteel verhuizen of zo?
Wat een enorm bedrag.
Dat waren wij echt niet kwijt hoor.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Cleva schreef:Ik heb er niets aan gedaan.
De honden laten verkommeren in een steeds leger wordend huis en ze als laatste meegenomen en in het nieuwe huis gedonderd.
Ging prima.
:LOL:
dekruijff-kynologie
Actief
Mijn ras(sen): Siberische husky
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door dekruijff-kynologie »

Hier nu al 3x verhuisd op een korte termijn, de honden waren vooral van slag dat de kamer vol dozen stonden en ze niet als een gek mochten rennen door huis.

Eten en drinken bij de hand houden en verder lekker mee. Ook met opknappen gewoon mee nemen. Honden zijn veelal al blij als de baas er is. Ik heb ze wel toen ik de spullen in en uitladen dat ze in de auto in de bench bleven tot er een kamer klaar was voor hun. Ik wil ze niet met een open deur in huis, maar verder hebben ze zich wel vermaakt.

Ik denk dat de stress groter is als ze ineens weg moeten, dan in een heel vreemd huis weer thuis komen.
"U wilt toch dat uw hond gehoorzaamt vanuit respect, en niet vanuit angst?!"
Hondenschool & Gedragsbegeleiding, Hulphonden en Webshop
Auteur van: "Bewust Leiderschap"
http://www.dekruijff-kynologie.nl
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Hutsje schreef:gewoon mneenemen, als je ze ff niet kwijt kan in de auto laten zitten (als je die hebt, en als ze het niet erg vinden, die van mij kunnen daar de hele dag wel inliggen, heerlijk vinden ze dat.) anders even in de tuin of ergens vastleggen.
Hier ging dat precies zo
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Nee niet van een kasteel is mijn moeder verhuisd en ook niet naar Timboektoe.
Wel werd alles voor haar ingepakt en ook weer uit gepakt en in elkaar gezet e.d. en ze heeft veel spullen, ook veel hele kostbare...
maar als ik zo vrij en off topic mag wezen, wat kostte zoeits gemiddeld dan wel?
( heb nog een heleboel grote meubels in drenthe.)
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

kooi schreef:Nee niet van een kasteel is mijn moeder verhuisd en ook niet naar Timboektoe.
Wel werd alles voor haar ingepakt en ook weer uit gepakt en in elkaar gezet e.d. en ze heeft veel spullen, ook veel hele kostbare...
maar als ik zo vrij en off topic mag wezen, wat kostte zoeits gemiddeld dan wel?
Voor mijn laatste verhuizing met een verhuisbedrijf was ik (eenpersoonshuishouden) 900 euro kwijt, dat was in dezelfde stad. Dus 10.000 is best veel.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

kooi schreef:Nee niet van een kasteel is mijn moeder verhuisd en ook niet naar Timboektoe.
Even denken, de laatste verhuizing was vanaf twee locatie's naar een locatie 200 km verderop.
Allemaal best ingewikkeld, twee huishoudens die werden samengevoegd. De één in Rijswijk, de ander in Raalte, en dat moest dan naar de Utrechtse heuvelrug. Oh ja, en ook nog een opslag in Rijswijk die leeggetrokken moest worden. Dozen zijn aangeleverd, net als verpakkingsmateriaal. Inpakken hebben we zelf gedaan. Ze moesten in Rijswijk een verhuislift gebruiken, dat was een appartement. Wasmachine's werden weer aangesloten, bedden in elkaar gezet, etc. Er zat ook redelijk wat antiek bij. Kostte 3000,= euro alles bij elkaar.
Volgens mij is je moeder genaaid.

En om ontopic te reageren. We zitten nu weer midden in een verhuizing, en Skadi gaat mee met klussen. We hebben er met z'n drietjes nu twee nachten geslapen. Het blijft spannend, maar ze begint al wat meer te wennen. De katten blijven thuis, die hebben oppas.

Met de verhuizing zelf straks doe ik de katten en de hond in een aparte ruimte in een van de bijgebouwen, die moeten zich daar maar even zien te redden. Ik zal er gedurende de dag wel een paar keer bij gaan zitten, maar ik wil niet het risico lopen dat iemand de deur open laat staan en het hele spul pleiten is.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Kostbaarheden kunnen de verhuiskosten wel opdrijven.
Bij mijn verhuizing werd alles voor ons ingepakt en in de auto gezet en in het nieuwe huis uit de auto gehaald.
Bedden, tafels, kasten e.d. weer in elkaar gezet.
De dozen leeg pakken deed ik zelf.
Kosten 2500 euro inclusief een week opslag omdat het niet meteen kon worden over gebracht omdat de verbouwing was uitgelopen.
Verhuizing van het westen van het land naar het oosten. :wink:

Tijdens het inpakken en uitpakken had ik de hond in de auto.
Ze lag daar gewoon in te slapen :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Gewoon meegenomen met klussen, we zijn geleidelijk verhuisd dus het ging eigenlijk naadloos. Zelfs bij de (buiten) kat.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

kipo schreef:
Dee schreef:Ik weet het gewoon serieus niet meer.. :80:
Ik weet alleen nog dat ik de chinchilla als laatste heb vervoerd omdat hij zo min mogelijk ( eigenlijk geen ) stress mocht hebben. Destijds had ik dus nog een kat en een hond ( andere dan nu ).

Ik zou de katten in jouw geval eerst naar het nieuwe huis brengen en dan later zelf volgen met de hondjes.
Is er een speciale reden dat jouw chinchilla geen stress mag hebben? De mijne zijn nl best wel stressbestendig, ze zijn in mijn studententijd zelfs een tijd lang elke keer met me meegereisd in de trein, van ouders naar kamer en andersom. Ik had er eentje die ik los in mijn jaszak meenam, in de trein, boodschappen doen, noem maar op.
Ja die van mij had een 'rugzakje'.

Ja zou niet snel een verhuisbedrijf inhuren, zonde van het geld. Als het echt niet anders zou kunnen is het niet anders natuurlijk.
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

ZaZa is de ene keer mee gegaan en de andere keer in het oude huis gebleven.
Tot de bank (haar bank :hmmm: ) mee ging, toen is ze ook defintief mee gegaan naar het nieuwe huis.

Zaza is zelfs mee gegaan in de verhuisbus, op de bank :D (het was maar 3 straten verderop).
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Nou, ik ben eruit.

Op de verhuisdag zelf gaat Otto eerst met de katten in de douche en Jet in het halletje daarvoor. Dat ligt achter de keuken hier. Dan wordt als eerste de keuken leeggehaald, dan kunnen Ot en Jet in de keuken. Dan gaan we naar het nieuwe huis en daar zet ik de katten weer in de douche en de honden in een slaapkamer.

Ik heb een paar hele lieve pb-tjes gehad, maar op deze manier gaat het wel gaan. We mogen alleen niet mee in de cabine van de verhuiswagen :engel: dus daar komt apart vervoer voor :ok:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Met een leuk speeltje en lekkere kluiven komt het dan wel helemaal goed. Succes met verhuizen!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”