Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hondjes zonder voorpoten
Moderator: moderatorteam
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Re: hondjes zonder voorpoten
Ik kan het wel zeggen want ik schaf ook geen rassen aan die gezondheidsproblemen of misvormde ledematen hebben.
Ik hoef geen honden die niet normaal kunnen ademen of lopen of geen hond kunnen zijn.
En ik red ook geen pups als er een misvormde of ongezonde pup in het nest zou zitten. Al fok ik niet meer dus is dat nu niet meer aan de orde.
Maar als ik ooit weer een nestje fok, wie weet wat de toekomst brengt, dan houd ik geen misvormde pups in het leven.
Ik hoef geen honden die niet normaal kunnen ademen of lopen of geen hond kunnen zijn.
En ik red ook geen pups als er een misvormde of ongezonde pup in het nest zou zitten. Al fok ik niet meer dus is dat nu niet meer aan de orde.
Maar als ik ooit weer een nestje fok, wie weet wat de toekomst brengt, dan houd ik geen misvormde pups in het leven.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Roompie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Dit dus al zei ik het in een kortere versieYai schreef:Toch blijf ik erbij, ik zou zeker niet als eerste optie inslapen zien. Een hond kan geen normaal honden leven leiden met twee poten, dat ben ik helemaal met je eens. Maar dat betekent echt niet dat een hond direct ongelukkig is. Ja, als een hond duidelijk ongelukkig is (en dan kijk ik echt niet alleen naar een kwispelende staart hoorRea schreef:Kop op he, als je zou merken dat hij écht ongelukkig was, dan zou je kijken wat je zou doen???Yai schreef:Ik zou mijn hond niet laten inslapen. Niet vlak na de geboorte en ook niet na een ongeluk. Als ik zou merken dat mijn hond écht ongelukkig is, zou ik dan kijken wat ik zou doen (als optie inslapen). Maar zeker niet als eerste instantie.
Dit is toch geen normaal hondenleven, kom we gaan lekker de bossen in, of naar 't water, o nee, dat kan niet. Een eind lopen zal er ook niet inzitten.
Een lekkere kluif zal ook de nodige aanpassingen opleveren.
Als 't hondenbeest dan groter is krijgt hij problemen in z'n botten en gewrichten omdat deze manier van voortbewegen her voor niet geschikt is. Vergroeiingen, ja wat zal hij gelukkig zijn. Kijk hij kwispelt!!!
Maar vooral in leven houden en zorgen dat je voldoende bekijks krijgt.![]()
![]()
Wie weet levert 't nog geld op![]()
Trouwens het zelfde heb ik met karretjes bij honden met een verlamd achterlijf. hoe happy ze ook lijken voor mij einde van de rit..), zou ik de optie inslapen zeker in overweging nemen. Maar ik zou het zeker een kans geven.
(enne, ik zou het zeker niet voor het bekijks doen, ik weet niet waar je dat vandaan haalt)

-
Mojuan
- Zeer actief
Eens Kees.Casey schreef:
Maar dat hf-politiek correcte hyperrationele geleuter over alles waar maar wat mee is meteen afspuiten (alsof jullie zelf die spuit toe zouden dienen.....) komt me danig de strot uit. Ik ben van iedereen die hier gereageerd heeft hoogstwaarschijnlijk de enige die daadwerkelijk misvormde pups heeft ingeslapen (ja, eigenhandig) dus enig recht van spreken heb ik wel. Ik blijf het waanzinnig vinden dat ieder nest misvormde (maar aan de rasstandaard voldoende) pups hier hartelijk welkom geheten wordt, inclusief felicitaties aan de fokkers, maar ieder hondje wat misvomd is (door geboorte of ongeluk) zonder dat daar prijzen mee gewonnen kunnen worden moeten onmiddellijk afgemaakt worden, of het hondje aan zijn misvorming lijdt of niet. Wat zijn we dan opeens stoer met z'n allen. Lekker roepen dat we dierenbeulen zijn om de wereld te laten zijn hoe ruimdenkend we wel zijn.
Oh en wie de schoen past trekke hem aan, uiteraard. Er staan ook genoeg weloverwogen reacties in dit topic
Kees
Maar toch zou ik een pup die geboren wordt met maar 2 poten in laten slapen, en als Julia, Anders of Moos hier door een ongeval twee poten moet missen, dan ook.
Het zijn dan wel geen pups, maar ook ik heb wel eens dieren moeten doden die iets mankeerden, nee.. dat is NIET leuk.

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Ik zou bij beide gevallen voor inslapen gaan. Dan maar een dierenbeul, dit vind ik té ver gaan.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik ben het heel erg eens met jouRea schreef:Kop op he, als je zou merken dat hij écht ongelukkig was, dan zou je kijken wat je zou doen???Yai schreef:Ik zou mijn hond niet laten inslapen. Niet vlak na de geboorte en ook niet na een ongeluk. Als ik zou merken dat mijn hond écht ongelukkig is, zou ik dan kijken wat ik zou doen (als optie inslapen). Maar zeker niet als eerste instantie.
Dit is toch geen normaal hondenleven, kom we gaan lekker de bossen in, of naar 't water, o nee, dat kan niet. Een eind lopen zal er ook niet inzitten.
Als 't hondenbeest dan groter is krijgt hij problemen in z'n botten en gewrichten omdat deze manier van voortbewegen her voor niet geschikt is. Vergroeiingen, ja wat zal hij gelukkig zijn. Kijk hij kwispelt!!!
![]()
Trouwens het zelfde heb ik met karretjes bij honden met een verlamd achterlijf. hoe happy ze ook lijken voor mij einde van de rit..

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Yai
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder
Ach ja, ieder zo zijn mening he.renee-uk schreef:ik ben het heel erg eens met jouRea schreef:Kop op he, als je zou merken dat hij écht ongelukkig was, dan zou je kijken wat je zou doen???Yai schreef:Ik zou mijn hond niet laten inslapen. Niet vlak na de geboorte en ook niet na een ongeluk. Als ik zou merken dat mijn hond écht ongelukkig is, zou ik dan kijken wat ik zou doen (als optie inslapen). Maar zeker niet als eerste instantie.
![]()
Trouwens het zelfde heb ik met karretjes bij honden met een verlamd achterlijf. hoe happy ze ook lijken voor mij einde van de rit..![]()

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Inderdaad, ik vind het absoluut niet hondwaardig dus hier zou het ook direct einde verhaal zijn.Yai schreef:Ach ja, ieder zo zijn mening he.renee-uk schreef:ik ben het heel erg eens met jouRea schreef:Kop op he, als je zou merken dat hij écht ongelukkig was, dan zou je kijken wat je zou doen???Yai schreef:Ik zou mijn hond niet laten inslapen. Niet vlak na de geboorte en ook niet na een ongeluk. Als ik zou merken dat mijn hond écht ongelukkig is, zou ik dan kijken wat ik zou doen (als optie inslapen). Maar zeker niet als eerste instantie.
![]()
Trouwens het zelfde heb ik met karretjes bij honden met een verlamd achterlijf. hoe happy ze ook lijken voor mij einde van de rit..![]()

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi