Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sem gegrepen door andere hond. >Toch minder goed dan gedacht

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Sem gegrepen door andere hond

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ga jezelf nou geen verwijten maken meis. Het is al erg genoeg.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lin-C »

toots schreef:Ga jezelf nou geen verwijten maken meis. Het is al erg genoeg.
Nee hoor, doe ik ook niet. Ik bedoel alleen te zeggen dat het voor sommige mensen misschien 'normaal' klinkt. Verschil is dat ik het heb gezien en vind het dus geen normaal gedrag.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Nou mooi dat je wel dapper door gaat zoals normaal. Laat je niet kisten he.

Bruno draagt ook vaak een bal in zijn bek maar hij laat hem wel eens vallen om goed te kunnen snuffelen. En als een andere hond hem dan afpakt, staat ie heel stom te kijken. Hij kijkt dan al snel naar mij, maaaam, ze pakken mijn bal af! Daar ben ik wel erg blij mee, hij is dan niet zo dat hij achter de hond aangaat. Maar ik ben wel altijd op mijn hoede als ik zie dat hij de bal laat vallen. Want je weet maar nooit. Vaak loop ik er dan heen en wacht tot hij hem weer pakt. Ik laat hem ook niet in de buurt komen van honden die hij niet kent, als ik aan zijn lichaamstaal zie dat hij niet ontspannen is. Het is ook maar net hoe de andere hond aan komt lopen, je ziet vaak wel aan de lichaamstaal of ze ontspannen zijn en dan gaat het altijd goed.

Maar ja, ik snap wel wat je zegt dat het onnatuurlijk gedrag is wat de dalmatiër deed, toch zou het best kunnen dat het begon als 'blijf van mijn bal af' en dat het overging in prooidrift omdat je hond zo gilde. Dat triggert misschien de agressie juist. Het is iig onvoorspelbaar gedrag en dat is altijd slecht. Dan moet je maatregelen nemen om ellende te voorkomen inderdaad.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Wat erg voor jou en Sem. In mijn ogen is dit ook gewoon vals gedrag.
Wat helpt voor alle kneuzingen en bloeduitstortingen is traumeel. Dan heelt het allemaal sneller. Veel sterkte met arme Sem!
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Lin-C schreef:
toots schreef:Ga jezelf nou geen verwijten maken meis. Het is al erg genoeg.
Nee hoor, doe ik ook niet. Ik bedoel alleen te zeggen dat het voor sommige mensen misschien 'normaal' klinkt. Verschil is dat ik het heb gezien en vind het dus geen normaal gedrag.
Ik heb het niet gezien en vind het ook niet normaal.
Vind het wel sneu zowel voor jou en je hondje en toch ook voor die andere hond.

Jullie zijn de dupe van mensen die er gewoon niet verantwoordelijke mee omgegaan zijn. Als ze de hond niet hadden kunnen houden hadden ze andere middelen moeten aanschaffen. Of bij voorbaat de hond niet in huis halen en nadat er dan toch iets is gebeurd tot de conclussie komen dat de hond te sterk voor je is en hem dan weer laten gaan.

Ik zou daardoor koken van woede.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Lin-C
Zeer actief

lieke schreef:Wat erg voor jou en Sem. In mijn ogen is dit ook gewoon vals gedrag.
Wat helpt voor alle kneuzingen en bloeduitstortingen is traumeel. Dan heelt het allemaal sneller. Veel sterkte met arme Sem!
Bedankt voor de tip! Weet je toevallig ook waar ik dat kan kopen?
Lin-C
Zeer actief

Jion schreef:
Lin-C schreef:
lieke schreef:Wat erg voor jou en Sem. In mijn ogen is dit ook gewoon vals gedrag.
http://www.dierapotheek.com/catalogsear ... fAodTkIAnw

Ik heb hier alleen de tabletten. Werkt inderdaad erg goed, ook bij verrekkingen e.d.
Ik had het op internet inderdaad ook gevonden. Staat op internet ook dat ik het als het goed is gewoon moet kunnen kopen bij de drogist. Lijkt mij makkelijker want dan kan ik het vandaag al geven. :ok:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Lin-C schreef:
Jion schreef:
Lin-C schreef:
http://www.dierapotheek.com/catalogsear ... fAodTkIAnw

Ik heb hier alleen de tabletten. Werkt inderdaad erg goed, ook bij verrekkingen e.d.
Ik had het op internet inderdaad ook gevonden. Staat op internet ook dat ik het als het goed is gewoon moet kunnen kopen bij de drogist. Lijkt mij makkelijker want dan kan ik het vandaag al geven. :ok:

Idd., gewoon te kopen bij een drogist of reformwinkel. Werkt net zo als arnica en kan gewoon naast reguliere medicijnen worden gegeven. En o ja, voor mensen is het ook geschikt.
Afbeelding
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder

Ongelezen bericht door josefientje »

Ik heb hier dus ook een ballengek die heel naar kan doen als een andere hond een poging onderneemt zijn bal/stok/speeltje af wil pakken, die krijgt dus maar heel beperkt een balletje, en dan alleen als ik overzicht heb en er geen vreemde honden bijzijn. Hoe moeilijk wil je het hebben :19:

Het nare gedrag beperkt zich overigens tot fel uitvallen, als de andere hond netjes gehoor geeft aan het verzoek niet in de buurt van bal/stok/speeltje te komen, is het weer gewoon "business as usual" . En één brul van mij stop ook de uitval, maar ik wil het gewoon niet hebben dat hij met zijn uitvallen succes behaalt, dus voorkom ik het hele gebeuren liever.

Sterkte met Sem!
Afbeelding
Lin-C
Zeer actief

josefientje schreef:Ik heb hier dus ook een ballengek die heel naar kan doen als een andere hond een poging onderneemt zijn bal/stok/speeltje af wil pakken, die krijgt dus maar heel beperkt een balletje, en dan alleen als ik overzicht heb en er geen vreemde honden bijzijn. Hoe moeilijk wil je het hebben :19:

Het nare gedrag beperkt zich overigens tot fel uitvallen, als de andere hond netjes gehoor geeft aan het verzoek niet in de buurt van bal/stok/speeltje te komen, is het weer gewoon "business as usual" . En één brul van mij stop ook de uitval, maar ik wil het gewoon niet hebben dat hij met zijn uitvallen succes behaalt, dus voorkom ik het hele gebeuren liever.

Sterkte met Sem!
Ja, het kan inderdaad heel gemakkelijk zijn. Het had ook vast voorkomen kunnen worden, maar het is nu eenmaal gebeurd. Ik was ontzettend over de zeik en stond achteraf echt te trillen, toch neem ik het de baasjes niet heel erg kwalijk. Dat komt denk ik ook met name omdat zij heel begaan zijn en het vooral voor mij/Sem erg vinden. Dat scheelt natuurlijk ook. Had ook iemand kunnen treffen die had gezegd; 'Bekijk het maar met je hondje'. :wink:
Lin-C
Zeer actief

@ Lieke: Ik heb net de Traumeel tabletten bij de drogist gekocht. Ga hem zo wat geven. Bedankt! :flower:

edit: typefout
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Wat naar, hopelijk heeft hij niet al te veel last van spierpijn en knapt hij snel weer op!
Lin-C
Zeer actief

Het gaat toch minder goed als we in de eerste instantie dachten. :blauwoog:

Zondagnacht (hij lag in zijn mand naar ons bed) moest hij spugen. Ik eruit en het opgeruimd, Sem gaf aan naar buiten te moeten. Na heel veel rondjes ijsberen op het balkon (hij doet nooit iets op het balkon, is hij niet gewend) en aangeven dat hij toch écht naar beneden moest, ging hij uiteindelijk toch aan de diarree. Maandagochtend ging mijn vriend met hem lopen, nu was het spuitpoep met bloed erbij. Vriend is dezelfde middag nog naar de dierenarts geweest. Zij zeggen dat het spugen en diarree van de stress komt, bloed is volgens hen gewoon door het vele persen. Gister moesten vriend en ik beide de hele dag werken, hij is toen naar mijn schoonouders gegaan. Daar had hij nog steeds diarree met bloed. Gisteravond heb ik nog met hen gelopen en toen weer aan de diarree maar dit keer zonder bloed.

Het bloed is vrij 'helder' dus het zou best kunnen dat er gewoon eens scheurtje zit wat gaat bloeden. Mocht hij vandaag weer bloed bij de ontlasting hebben dan ga ik toch weer naar de dierenarts. Verder eet en drinkt hij wel.
Lin-C
Zeer actief

Dubbel...
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Re: Sem gegrepen door andere hond. >Toch minder goed dan ged

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Hé bah! Toch nog gevolgen dan. Hopelijk niets ernstigs.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Arme Sem :(

Beterschap voor hem hoor :roos:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Wat een vervelende ervaring en dan nog met zo'n nasleep.

Ik vind het ook raar dat die hond, nadat de jouwe los was door jou ingrijpen alsnog erachteraan ging om nog een keer te grijpen.
Dat heeft zeker niets met het balletje te maken.

Het vingerwijzen naar die mevrouw vind ik jammer, als een hond goed onder appèl is maakt het niet uit hoe groot hij is.
want de meeste hulphonden zijn groot...

ze heeft deze herplaatser waarschijnlijk onder valse voorwendsels aangesmeerd gekregen.
voor haar was zo te lezen deze aanvaring net zo verrassend als voor jou.
en ze heeft de hond vrijwel meteen retour gedaan.
Prima toch?
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Oh bah das vervelend. Helaas ook zelf met onze kleine hond meegemaakt, maar helaas ook met een minder vriendelijke baas. Hopelijk knap Sem snel weer een beetje om en kun je weer gewoon lekker met hem wandelen. Het was toendertijd voor mij ook een wijze les, mijn honden (ook mijn huidige die toch een x zo zwaar is maar daarbij nog geen partij is voor een grote hond) mogen dus niet meer zo ver van mij weg en passeren doe ik altijd met de hond naast mij of liever nog ik passeer niet en loop wel een andere route, blijf even wachten. Niet omdat ik angst heb (daar heb ik wat dat betrefd ook niet zo'n last van), maar gewoon omdat ik het veiliger acht. Er lopen meer geek buiten rond dan in een instelling denk ik dan maar.

De reactie van de Dalmaat is sociaal gezien niet gewenst, maar geheel onhonds? Nee dat was het niet, hoe gruwelijk het ook klinkt. Het gaat om niet bekende honden van elkaar. En inderdaad ging het uiteindelijk niet meer om het balletje, maar dat kan wel de eerste trigger geweest zijn. Vreemde honden van elkaar hebben ook geen bijtrem ten opzichte van elkaar. Sterker nog een gillend hondje triggerd alleen maar tot meer agressie bij vreemde honden. Als een hond dus gilt in bijzijn van een vreemde hond, zou je dus dergelijk gedrag van andere vreemde hond dus inderdaad kunnen verwachten. Gewenst in de maatschappij? Nee. Normaal honden gedrag? Ja. We zien onze honden natuurlijk graag als sociale huisvriend, maar het blijven wel gewoon honden en die hebben soms wel eens wat minder leuke eigenschappen, maar die vertellen we liever gewoon maar niet.

Daarbij was deze hond net 2 weken bij deze mensen. De hond heeft misschien toch meer last van de overplaatsing dan eerder aan hem te zien was. Alhoewel vooral dalmatiers met wat moeilijker gedrag ten op zichte van andere honden ken (dat is ook de reden dat Kay een enorm hekel heeft aan dalmatiers, nooit een dalmaat na zijn aanval gevonden die vriendelijk en sociaal erg los waren om erm mee aan de slag (trainingsmatig) te kunnen.) (voor ik over me heen krijg: ik vind dalmatiers overigens erg leuke honden, ik hou overigens ook wel van wat pittigere types).

De gehele situatie is gewoon ronduit *PIIEEPP* en voor alle betrokken partijen heel vervelend. Hopelijk vinden alle partijen hun weg weer.
Afbeelding
Lin-C
Zeer actief

kooi schreef:Wat een vervelende ervaring en dan nog met zo'n nasleep.

Ik vind het ook raar dat die hond, nadat de jouwe los was door jou ingrijpen alsnog erachteraan ging om nog een keer te grijpen.

Het vingerwijzen naar die mevrouw vind ik jammer, als een hond goed onder appèl is maakt het niet uit hoe groot hij is.

ze heeft deze herplaatser waarschijnlijk onder valse voorwendsels aangesmeerd gekregen.
Prima toch?
Ik wijs geloof ik ook niet met mijn vinger naar haar? Ik heb nergens iets negatiefs over haar gezegd.
Ze zei inderdaad dat ze de hond weer terug zouden doen, maar tot mijn verbazing heb ik de hond net nog bij hun binnen gezien. Maar goed, misschien wordt er vanuit daar een ander huis gezocht, dat kan ook.
Lin-C
Zeer actief

@ Gyanty: Ik zal waarschijnlijk wel iets voorzichtiger zijn in het contact met andere (onbekende) honden, maar zoals ik eerder al zei ben ik niet van plan om Sem niet meer los te laten in de buurt van andere honden o.i.d. Maar ik snap wel wat jij bedoeld over het passeren van andere honden.

Over of het gedrag wel of niet 'normaal' hondengedrag is zijn we het dus niet eens. Dat de agressie (nog meer) werd getriggerd door Sem's gegil kan ik in meegaan. Maar dat een hond meerdere keren een schop en/of klap krijgt en er dan vervolgens gewoon weer opduikt? Nee. Sorry. Niet normaal.

Maar dat is denk ik een eindeloze discussie :wink:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Lin-C schreef:Het gaat toch minder goed als we in de eerste instantie dachten. :blauwoog:

Zondagnacht (hij lag in zijn mand naar ons bed) moest hij spugen. Ik eruit en het opgeruimd, Sem gaf aan naar buiten te moeten. Na heel veel rondjes ijsberen op het balkon (hij doet nooit iets op het balkon, is hij niet gewend) en aangeven dat hij toch écht naar beneden moest, ging hij uiteindelijk toch aan de diarree. Maandagochtend ging mijn vriend met hem lopen, nu was het spuitpoep met bloed erbij. Vriend is dezelfde middag nog naar de dierenarts geweest. Zij zeggen dat het spugen en diarree van de stress komt, bloed is volgens hen gewoon door het vele persen. Gister moesten vriend en ik beide de hele dag werken, hij is toen naar mijn schoonouders gegaan. Daar had hij nog steeds diarree met bloed. Gisteravond heb ik nog met hen gelopen en toen weer aan de diarree maar dit keer zonder bloed.

Het bloed is vrij 'helder' dus het zou best kunnen dat er gewoon eens scheurtje zit wat gaat bloeden. Mocht hij vandaag weer bloed bij de ontlasting hebben dan ga ik toch weer naar de dierenarts. Verder eet en drinkt hij wel.
Ik hoop dat het geen gevolg is van de rotervaring maar een "gewone" maag/darm infectie :wink:
Wat je beschrijft lijkt daar namelijk wel op.

Beterschap met Sem :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Lin-C schreef:
kooi schreef:Wat een vervelende ervaring en dan nog met zo'n nasleep.

Prima toch?
Ik wijs geloof ik ook niet met mijn vinger naar haar? Ik heb nergens iets negatiefs over haar gezegd.
Ze zei inderdaad dat ze de hond weer terug zouden doen, maar tot mijn verbazing heb ik de hond net nog bij hun binnen gezien. Maar goed, misschien wordt er vanuit daar een ander huis gezocht, dat kan ook.
klopt, jij wijist ook niet, integendeel...
Fizgig
Zeer actief

Nou vingerwijzen valt toch wel mee? Die mevrouw heeft gewoon een verkeerde inschatting gemaakt met haar hond, ze heeft een fout gemaakt die misschien vaak wordt gemaakt en die begrijpelijk is, maar desalniettemin was het toch een fout. Misschien wist ze niet dat ze iets verkeerd deed, dat gebeurt nog vaker natuurlijk. Dus ik verwijt de mevrouw niks maar ik hoop wel dat ze er iets van geleerd heeft. Inderdaad hou ik ook niet van andere honden passeren, ik wacht liever eventjes tot men voorbij is. Gewoon omdat het voor spanning kan zorgen en mijn honden daarop kunnen reageren.

Zoveel had het niet te maken met het feit dat ze lichamelijk licht beperkt is, want ze had de aanval toch niet kunnen stoppen, al was ze gezond. Want dat gaat zo snel, bovendien, krijg de hond maar eens te pakken in de chaos die volgt. Dus, voorkomen is altijd beter dan genezen in deze, vind ik. Dus Miranda, was het volgens mij toch? Ik snap best dat het mogelijk is om lichamelijk licht beperkt te zijn en toch met een grote, sterke hond te lopen. Maar ook voor gezonde mensen zou ik gewoon niet te dichtbij passeren met een grote reu. Mensen die een grote reu hebben, weten dat ook. Als vanzelfsprekend wacht je dan even op elkaar want je kunt de stress beter vermijden dan opzoeken.
Fizgig
Zeer actief

O trouwens nog beterschap voor Sem, het klinkt idd wel naar een maag/darminfectie. Misschien heeft ie die gekregen door de stress, kan ook.

Ik vind het altijd zo naar als een klein hondje wordt gegrepen door een grote hond, dan word ik echt een beetje boos op die eigenaren, had je nou echt niet beter uit kunnen kijken/in kunnen grijpen op tijd? Maar ja, soms gebeuren er ook ongelukken, dat is ook wel zo. Maar dat zorgt er wel voor dat ik steeds zenuwachtige mensen met kleine hondjes tegenkom. Als je dan vraagt hoe of wat, vertellen ze steevast dat hun hondje een keer gegrepen is door een grote hond. En dan denk ik, ja, vind je het gek dat ze zo blaffen en gillen, of juist met de staart tussen de poten achter de baas schuilen. Heel erg. En ja, daar reageren mijn honden op, op zenuwachtig geblaf. Gelukkig kalmeren ze vrij snel, zeker als het om een bang hondje gaat en kunnen we dan even babbelen soms met de eigenaren. Vind ik altijd fijn dat ze dan weer even een positieve ervaring hebben met grote honden.

Misschien is het tijd dat er wat meer middelgrote honden populair worden in Nederland, die zie je zo weinig. Want nu is het vooral hele kleine en hele grote honden wat er rondloopt. Maar ja, da's weer een andere discussie. Beterschap voor Sem en koppie op, he!
Lin-C
Zeer actief

Even een vraag:

Vrijdag is het wondje schoon gespoeld bij de dierenarts. Door dit schoonspoelen is de vacht eromheen keihard en een beetje goor. Verder heeft hij ook een beetje een vieze kont van de diarree en bloed dat er aldoor aangehangen heeft. Zal het kwaad kunnen om hem even onder de douche af te spoelen met alleen water? De wond ziet er goed uit, lijkt een korst op te zitten.
patricia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door patricia »

Nee hoor kan geen kwaad.
Sterkte met Sem. :roos:
Groetjes Patries
Afbeelding
kyrtje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Ik heb een lagharige choco Chihuahua, Blossom!
Mijn Border Collie woont bij mijn ouders ;)
Samen met haar pap en mam en grote vriendin Josie, de Golden Retriever

Ongelezen bericht door kyrtje »

Beterschap met Sem!
Hopelijk houden jullie er niks aan over.
Afbeelding
Groetjes Kyra :)
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Schoonspoelen kan geen kwaad. Ik wil nog wel eens extra haar erom heen wegknippen/scheren (ja nogal wat langharige honden gehad, bij diaree scheur ik een behoorlijk goot weg.

Nog even over dat gillen en vervolgens niet reageren omdat iemand een schop verkoopt of hem met de riem slaat. Daarvoor moeten we even terug verplaatsten in de hond. Ken je ganging up? Ofterwijl complete hysterie van honden die mee gaan vechten? Die schop en slag met riem werd gewoon opgevangen als jij die mee deed in gevecht en dus feitelijk mee gaat in de complete hysterie. Door de adrenaline is de pijndrempel vaak behoorlijk hoog, zeker voor een niet zo gevoelige sterke wat grotere hond (Kay is te gevoelig en zou wegduiken als hij al zo erg zou aanvallen), maar in dit geval heeft die hond jou actie misschien toch wat anders geinterpreteerd. Jaja vechtende honden uit elkaar halen is ook een kunst op zich soms (en ja ik heb er vaker dan mij lief is mee te maken gehad)
Afbeelding
Yai
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder

Ongelezen bericht door Yai »

Beterschap zeg! :J:
Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier