Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ennath schreef:Hoe voer je de hond op de meest ideale wijze (naar Eberhard Trumler)
1. Graaf een groot gat in de tuin.
2. Koop een halve geit/schaap/kalf en stort deze in porties in het gat
3. Dek het gat af met een stevig deksel verzwaard met stenen
4. Dag 1 tot 5 haal een dagelijks portie vlees uit het gat en geef dit aan uw hond
5. Op dag 6 zet u een knijper op uw neus en haalt u de resten van het vlees met eventuele ontbindingssappen uit de kuil en geef dit aan de hond.
6. Op dag 7 laat u de hond vasten.
als ik de ruimte, kennis en mogelijkheden had, zou ik dit niet eens zo'n raar idee vinden.
Het is helemaal niet zo'n ongezonde manier van voeden ..... maar de buren zullen het vast niet eens zijn met een dergelijk voedingspatroon.
Maar goed: als de pens hier van vrijdag tot zondagmiddag op het aanrecht gestaan heeft (en dat gebeurt me toch minstens 1x per half jaar) stinkt het de keuken uit: maar ze eten het nog steeds met veel smaak en zonder nare bijverschijnselen.
Ennath schreef:Hoe voer je de hond op de meest ideale wijze (naar Eberhard Trumler)
4. Dag 1 tot 5 haal een dagelijks portie vlees uit het gat en geef dit aan uw hond
5. Op dag 6 zet u een knijper op uw neus en haalt u de resten van het vlees met eventuele ontbindingssappen uit de kuil en geef dit aan de hond.
als ik de ruimte, kennis en mogelijkheden had, zou ik dit niet eens zo'n raar idee vinden.
Het is helemaal niet zo'n ongezonde manier van voeden ..... maar de buren zullen het vast niet eens zijn met een dergelijk voedingspatroon.
Maar goed: als de pens hier van vrijdag tot zondagmiddag op het aanrecht gestaan heeft (en dat gebeurt me toch minstens 1x per half jaar) stinkt het de keuken uit: maar ze eten het nog steeds met veel smaak en zonder nare bijverschijnselen.
nee daarom, geen ruimte
klopt hoor, wat ik al een keer eerder ergens geschreven had, vorig jaar zomer heb ik een doos smuldier uit de vriezer gehaald om iets te pakken... alleen nooit die doos meer gezien en dus buiten de vriezer laten staan in de schuur. Het was bloedjeheet (25+ minimaal)... na een dag of 3 / 4 zag ik hem ineens staan
Ja het was een beetje groener geworden dan het normaal is (pens/vlees), maar de honden hebben er heerlijk van gegeten... ze zijn er nooit ziek van geworden.
nee daarom, geen ruimte
klopt hoor, wat ik al een keer eerder ergens geschreven had, vorig jaar zomer heb ik een doos smuldier uit de vriezer gehaald om iets te pakken... alleen nooit die doos meer gezien en dus buiten de vriezer laten staan in de schuur. Het was bloedjeheet (25+ minimaal)... na een dag of 3 / 4 zag ik hem ineens staan
Ja het was een beetje groener geworden dan het normaal is (pens/vlees), maar de honden hebben er heerlijk van gegeten... ze zijn er nooit ziek van geworden.
malinois schreef:
O ik ben dus niet de enige die dat wel eens overkomt
Tja, als het er zo staat, lijkt het ook zo gek nog niet. Dan maakt voor het vlees die paar uurtjes buiten de koelkast ook niet uit.
Het was een klein beetje vermenselijken van mijn kant denk ik
Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.
Ik voer sinds een paar weken nu ook kvv, gedeeltelijk dan want smorgens krijgen ze brokken en savonds vlees.
om het uit te proberen en ik een klein vriesvak heb haal ik nu ook de smuldier en de rodi.
de rodi is in 3 uur ontdooid, de smuldier duurt idd veel langer.
ik doe nu standaard, s'avonds het vlees uit de vriezer en in de koelkast. Dat krijgen ze dus ong 24 uur later, dan is het goed te doen.
Mocht er bij die smuldier nog wat "vries"inzitten dan leg ik het even in een bak warm water.
Wolf77 schreef:Ik voer sinds een paar weken nu ook kvv, gedeeltelijk dan want smorgens krijgen ze brokken en savonds vlees.
om het uit te proberen en ik een klein vriesvak heb haal ik nu ook de smuldier en de rodi.
ik doe nu standaard, s'avonds het vlees uit de vriezer en in de koelkast. Dat krijgen ze dus ong 24 uur later, dan is het goed te doen. Mocht er bij die smuldier nog wat "vries"inzitten dan leg ik het even in een bak warm water.
als je het nu niet in de koelkast legt maar gewoon er buiten hoef je dat ook niet meer te doen
Tara schreef:Gut, wat doen jullie allemaal moeilijk!
Smuldier doe ik 's avonds gewoon met twee pakjes tegelijk in een tupperwaredoos, druk het deksel er op, en laat het 's nachts op het aanrecht ontdooien.
De andere morgen is het dan ontdooid.
Carnibest snij ik in als het nog bevroren is, je kunt dan zó het plastic er vanaf pellen.
De bevroren rol zonder plastic gaat dan in zo'n zelfde tupperwaredoos een nacht op het aanrecht, en is dan 's morgens keurig ontdooid.
Doe ik meestal ook.En als ik het vergeten ben gaat het of in warm water of ze krijgt een kvv-ijsje duim
Hier ook. Na het avondeten, vlees voor de volgende dag eruit halen en in een tupperwaredoos doen.
Volgende ochtend is het ontdooit.
Wolf77 schreef:Ik voer sinds een paar weken nu ook kvv, gedeeltelijk dan want smorgens krijgen ze brokken en savonds vlees.
ik doe nu standaard, s'avonds het vlees uit de vriezer en in de koelkast. Dat krijgen ze dus ong 24 uur later, dan is het goed te doen. Mocht er bij die smuldier nog wat "vries"inzitten dan leg ik het even in een bak warm water.
als je het nu niet in de koelkast legt maar gewoon er buiten hoef je dat ook niet meer te doen
Ja, door dit draadje besef ik me dat nu ook
ik dacht ook dat het niet zo handig was om het zolang uit de koeling te hebben.
Ik kan het dan nu bv de avond ervoor uit de vriezer halen en in de koelkast leggen, en in de ochtend uit de koeling in een keukenkastje leggen.
of doe ik nu weer moeilijk? haha
nou ja
Ja, door dit draadje besef ik me dat nu ook
ik dacht ook dat het niet zo handig was om het zolang uit de koeling te hebben.
Ik kan het dan nu bv de avond ervoor uit de vriezer halen en in de koelkast leggen, en in de ochtend uit de koeling in een keukenkastje leggen.
of doe ik nu weer moeilijk? haha
nou ja
je moet het zelf weten, ik zou het 's avonds eruit halen, niet meer in de koeling, en gewoon geleidelijk laten ontdooien en dan de volgende avond geven (24 uur eruit dus)
Smuldier haal ik rond 14.00 uur uit de vriezer en leg het op het aanrecht. Als het 's avonds bijna ontdooit is verdeel ik het voor 3 dagen over afsluitbare bakjes en die gaan de koelkast in. Zo hoef ik maar eens in de 3 dagen het voer te ontdooien. Gaat al jaren goed.
malinois schreef:
je moet het zelf weten, ik zou het 's avonds eruit halen, niet meer in de koeling, en gewoon geleidelijk laten ontdooien en dan de volgende avond geven (24 uur eruit dus)
dan ga ik dat doen.
ik zal toch ook eens aan de tupperware moeten.
de smuldier zit goed verpakt, de rodi zit in kartonnen pakjes, gaat ook wat lekken.
malinois schreef:
dan ga ik dat doen.
ik zal toch ook eens aan de tupperware moeten.
de smuldier zit goed verpakt, de rodi zit in kartonnen pakjes, gaat ook wat lekken.
smuldier ook hoor, ik heb bij de Xenos gewoon zo'n curverbak gehaald en daar ligt alles in te dooien... kunnen ook de penslappen in etc.
jessica74 schreef:ik ontdooi altijd in de koelkast s'óchtens eruit voor devolgede dag en is het ondooit. het maakt wel uit waar je het zet in de kolekast bovenin is het warmer dan onderin.
als ik het onderin zet is het niet ontdooit.
soms laat ik de kg worst eerst even 2 uur op het aanrecht liggen.
vlees verkleurd heel snel met zuurstof erbij ik verdeel het ontdooide vlees in porties en doe het in chinese bakjes afgesloten blijft mooi van kleur.
Afgelopen dagen heb ik het ook bovenin gelegd, en het is nu makkelijk binnen 24 uur ontdooit!
Wat een goeie tip Ik deed het in de groentela
Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.