De ander drinkt wanneer hij dorst heeft. Alle 2 drinken ze gewoon leidingwater. Maar ook wel eens uit plassen buiten

Moderator: moderatorteam
bij wijze van experiment, kun je dat doen, je kunt ook zomaar iets bedenken en dat aan nemen voor waarheid.( doe je wel vaker volgens mij)ArCee schreef:Natuurlijk, en als dat niet werkt stappen we over op Sinas, Cola, Cassis, bier, jeneverS@ndr@ schreef:Ik zit me wel eens af te vragen of het drinken buiten niet komt door het ruimtelijke gevoelzomaar een idee hoor.
je zou eens bronwater in de bak kunnen doen om het te testen ov buiten een bak kraanwater neerzetten![]()
kijken of het echt verschil maakt
Ik drink zelf kraanwater en heb geen last van rare middeltjes erin...dat wordt goed gezuiverd en gecontroleeerd.Fizgig schreef:Wat grappig, dat bedacht ik me vandaag, dat honden volgens mij inderdaad de chloor en reinigingsmiddelen ruiken die gebruikt worden om water te zuiveren. Maar waarom geef je Gila niet vaker wat melk door het water, als ze er geen diarree van krijgt? Ik vind zelf altijd dat water drinken heel gezond is en belangrijk, dus probeer mijn dieren altijd te stimuleren om goed en veel te drinken. Heb ook zo'n waterfonteintje voor de katten. Is een goede gewoonte en handig voor als ze oud worden en nier/hartproblemen krijgen.
Omdat ze op allemaal andere manieren echt wel aan haar dagelijkse hoeveelheid water toe komt. Gister liepen we in het prachtige bos in Bergen, en daar stond ze uit een holle boom te drinken.Fizgig schreef:Wat grappig, dat bedacht ik me vandaag, dat honden volgens mij inderdaad de chloor en reinigingsmiddelen ruiken die gebruikt worden om water te zuiveren. Maar waarom geef je Gila niet vaker wat melk door het water, als ze er geen diarree van krijgt? Ik vind zelf altijd dat water drinken heel gezond is en belangrijk, dus probeer mijn dieren altijd te stimuleren om goed en veel te drinken. Heb ook zo'n waterfonteintje voor de katten. Is een goede gewoonte en handig voor als ze oud worden en nier/hartproblemen krijgen.
Meestal zit er geen chloor in.ArCee schreef:Ik denk dat ze de chloor in het water ruiken met hun scherpere reuk. Dat zal ze misschien tegen staan? Ik zou ook niet snel water uit een zwembad drinken waar vaak chloor in zit.
http://www.water.nl/wat_er_in_kraanwater_zit.htmInge O schreef:http://vmw.be/nl/faqs-qa/92/52/waarom-z ... water.htmldagmar88 schreef:Meestal zit er geen chloor in.ArCee schreef:Ik denk dat ze de chloor in het water ruiken met hun scherpere reuk. Dat zal ze misschien tegen staan? Ik zou ook niet snel water uit een zwembad drinken waar vaak chloor in zit.
ik neem zo aan dat nederlands water niet plots uit zichzelf bacterievrij blijft.