Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

sperziebonen dieet?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: sperziebonen dieet?

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nou, Willemijntje had ook wat puppykilo's, die woog toen de kinderen net weg waren 21.
Die heb ik op 300 gram gezet (normaal 400) en vandaag was ze weer netjes 19,7.

Dat scheelt 25% en gecombineerd met beweging geven kan dat dus best vlot gaan. Willemijn was haar 1,5 kilo in 5 weken kwijt.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
shibashira
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 x Shiba & 1 x Akita
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door shibashira »

Marjoleine schreef:Nou, Willemijntje had ook wat puppykilo's, die woog toen de kinderen net weg waren 21.
Die heb ik op 300 gram gezet (normaal 400) en vandaag was ze weer netjes 19,7.

Dat scheelt 25% en gecombineerd met beweging geven kan dat dus best vlot gaan. Willemijn was haar 1,5 kilo in 5 weken kwijt.
1,5 kilo in 5 weken. Wat goed om te lezen. Hier gaat het ook prima met afvallen. Door het vele bewegen ben ik ook 1 kilo kwijt geraakt, haha :F:
Sandra & Shira, Taro, Nikki, Kaya
Afbeelding
lila660
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door lila660 »

Maanden op sperziebonen is idd slecht. Een hond kan een bepaalde tijd zonder voedingsstoffen zonder directe problemen te krijgen, maar dat lot zou je niet moeten willen tarten in mijn ogen.
Maar wat ik toch nooit snap hé, waarom blijven mensen toch die bonen toevoegen :19:
Je wilt dat je hond slanker wordt, omdat tie te dik is. Nou prima maar dan ga je toch gewoon minder voeren??
Natuurlijk kan je niet in 1 keer van bv 400 gram naar 200 gram maar door het toevoegen van de sperziebonen laat je de maaginhoud gewoon groot blijven.
Dat klopt toch niet, voer langzaam minder zodat de maaginhoud ook kleiner wordt en het hongergevoel ook niet een blijvend iets wordt.
Groetjes Linda
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Sommige honden kunnen (na castratie) maar heel weinig eten zonder dik te worden en hebben dus altijd honger.
In zo'n geval kan ik me best voorstellen dat je er boontjes bij geeft...
lila660
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door lila660 »

dagmar88 schreef:Sommige honden kunnen (na castratie) maar heel weinig eten zonder dik te worden en hebben dus altijd honger.
Volgens mij is dat gewoon vermenselijken. Als jij er langzaam voor zorgt dat die maaginhoud steeds kleiner wordt kan het niet zo zijn dat ze het hongergevoel blijven houden.
Kijk een hond eet voor een castratie 500 gram per dag, dan ga jij voor de castratie al heel iets naar beneden naar bv 475 gram, en na de tijd ga je steeds weer iets verder naar beneden (met bv 25 gram per keer) totdat je op de hoeveelheid uitkomt waarop de hond mooi stabiel blijft en een goed figuur heeft.
Die maag moet gewoon langzaam wennen aan die hoeveelheid.

Wij hebben een lange tijd een logeerhond gehad die hier binnen kwam op 200 gram brokken en 1 blik bonen per dag. Ze was ruim drie kilo te zwaar, voor een middelmaat hondje vind ik dat echt veel.
Wij hebben eerst langzaam de bonen minder gemaakt, goed toen had ze wel even moeite en soms ook echt honger. Maar in mijn ogen als je het verantwoord doet moeten ze daar maar even doorheen.
Vervolgens toen de bonen eraf waren haar brokken steeds met 5 gram naar beneden gedaan, na een tijd toch die drie kilo kwijt en absoluut geen extreem hongergevoel hoor.
Groetjes Linda
yvon
Zeer actief

Ongelezen bericht door yvon »

Zino hebben wij 3 weken op sperciebonen gedaan
Alleen dat wilde hij niet mer hij keek me aan en dacht eet dat zelf maar en hij ging stelen bij de andere honden
ik heb Zino op een bakje smuldier gezet 400 gr per compleet en hij was erg afgevallen van 80 kg naar 69 kg
bonen hebben hier niet gewerkt maar zou het zelf ook nooit weer doen
Laatst gewijzigd door yvon op 21 okt 2011 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gon »

dagmar88 schreef:Sommige honden kunnen (na castratie) maar heel weinig eten zonder dik te worden en hebben dus altijd honger.
Dat heb ik dus bij mijn vorige hond gedaan........Die had anders altijd honger......
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”