Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Urbex kiekjes *nieuwe picks op blz 2*

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Re: Urbex kiekjes

Ongelezen bericht door Machie »

Muk schreef:
Ik zet je wel op de lijst van mensen die mee willen. Want een oproep doen op het forum is eigenlijk niet meer nodig met deze lijst. :mrgreen:

Heb voorlopig weinig plannen (ik heb het veel te druk), maar zodra ik weer op pad ga zal ik het via pb aankondigen. Hou er wel serieus rekening mee dat het voor kan komen dat je bij zo'n locatie niet naar binnen kunt. Dat is altijd een risico en de backup locatie kan een stuk minder aantrekkelijk zijn.
Zo was ik afgelopen zondag in Antwerpen voor wat urbexfotografie, maar ik ben niet overal in kunnen komen. En dan sta je met het rukweer (het goot) naar een ingang te zoeken en dat is niet altijd fijn. Gelukkig was de backup locatie dan weer superdesuper dus dat maakt dan alles weer goed.
Ik ben benieuwd :cheer:

Ik snap heel goed dat je niet altijd overal terrecht kan ;)
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Foto 2 en 4 vind ik de mooiste.

Foto 2 vanwege het bad en stoel wat 1 geheel vormt.
Foto 4 vanwege het mysterieuze. Ik vind die strop intrigerend in verhouding met de kinderbox wat erachter staat.

Weet je ook 'het verhaal' van deze 2 foto's?
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Machie schreef:Ik ben benieuwd :cheer:

Dat geloof ik absoluut. :ok:

Als ik weer op pad ga, dan zal het ergens in Noord-Holland, Twente of bij de zuiderburen zijn, afhankelijk van de tijd die ik heb. :mrgreen:
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Hoop dat als het NH wordt ik op 'herhaling' mag. Vorige keer ging niet helemaal als gepland! ;)
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Muk schreef:
Machie schreef:Ik ben benieuwd :cheer:

Dat geloof ik absoluut. :ok:

Als ik weer op pad ga, dan zal het ergens in Noord-Holland, Twente of bij de zuiderburen zijn, afhankelijk van de tijd die ik heb. :mrgreen:
Twente... Das hier :mann:
Muk

Branka schreef:Hoop dat als het NH wordt ik op 'herhaling' mag. Vorige keer ging niet helemaal als gepland! ;)
Die ging zeker niet zoals gepland! Risico van het vak, maar het blijft jammer. Maar die locatie wil ik nog wel een keer bezoeken. Hopelijk is het dan minder druk. :mrgreen:
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Reny »

Mag je ook mee als je niet zulke foto's kan maken (mijn beperking, ik geef het toe), ik kan wel heel goed op de uitkijk staan :pffff:
En de groeten van de mannen :zwaai
Branka
moderator

Muk schreef:
Branka schreef:Hoop dat als het NH wordt ik op 'herhaling' mag. Vorige keer ging niet helemaal als gepland! ;)
Die ging zeker niet zoals gepland! Risico van het vak, maar het blijft jammer. Maar die locatie wil ik nog wel een keer bezoeken. Hopelijk is het dan minder druk. :mrgreen:
Ga dan graag (weer) mee. Wil het toch graag een keer bekijken. Inderdaad met minder drukte!
Afbeelding
Machie
Zeer actief

Reny schreef:Mag je ook mee als je niet zulke foto's kan maken (mijn beperking, ik geef het toe), ik kan wel heel goed op de uitkijk staan :pffff:
Ik kan ook niet zulke foto's maken hoor :LOL:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Mooie foto's... ik hou ervan.. echt heel mooi!
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

Wilm@ schreef:Foto 2 en 4 vind ik de mooiste.

Foto 2 vanwege het bad en stoel wat 1 geheel vormt.
Foto 4 vanwege het mysterieuze. Ik vind die strop intrigerend in verhouding met de kinderbox wat erachter staat.

Weet je ook 'het verhaal' van deze 2 foto's?
Nee ik weet geen exact verhaal.
Foto 2 is in een badhuis en er zijn al zat mensen voor me geweest. Soms worden dingen zo neergezet.

Ik heb geen verstand van strops, maar naar mijn idee was deze voor de "sier" daar opgehangen. Hij hing te laag
om gebruikt te worden.
Het was op zolder, geen idee waarom daar een box stond.
Muk

Reny schreef:Mag je ook mee als je niet zulke foto's kan maken (mijn beperking, ik geef het toe), ik kan wel heel goed op de uitkijk staan :pffff:
Hangt van de locatie af. Het is vaak niet zo verstandig om met een hele groep te gaan. :mrgreen:
Maar mocht er een locatie voorbijkomen waar dit wel kan, dan laat ik het je weten.
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Muk schreef:
Hangt van de locatie af. Het is vaak niet zo verstandig om met een hele groep te gaan. :mrgreen:
Maar mocht er een locatie voorbijkomen waar dit wel kan, dan laat ik het je weten.

:E:
En de groeten van de mannen :zwaai
foxalert
Zeer actief
Mijn ras(sen): 75% Puli 25% Pumi

Ongelezen bericht door foxalert »

Mooie foto's! Wij gaan binnenkort ook een keer de grens over om wat te proberen.

Foto met de strop vond ik het mooiste. Helaas zit er geen verhaal achter waardoor de foto voor mij wat minder interessant wordt. Uiteraard blijft het een schitterende foto.

Tsjernobyl op je wishlist toevallig?
Branka
moderator

Als je dat interessant vindt moet je eens op deze site kijken: http://www.kiddofspeed.com/
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

foxalert schreef:Mooie foto's! Wij gaan binnenkort ook een keer de grens over om wat te proberen.

Foto met de strop vond ik het mooiste. Helaas zit er geen verhaal achter waardoor de foto voor mij wat minder interessant wordt. Uiteraard blijft het een schitterende foto.

Ja daar zou ik zeker eens heenwillen, lijkt me erg onwezelijk om daar te lopen.
Branka
moderator

little-wolf schreef:
foxalert schreef:Mooie foto's! Wij gaan binnenkort ook een keer de grens over om wat te proberen.

Vergt vooral veel voorbereiding en ook kennis. Wat dat betreft jammer dat ik weinig tot geen contact meer heb met mijn ex-collega's. Maar ja, na bijna 6 jaar verwatert er ook veel.
Lijkt mij ook heel facinerend om daar rond te lopen.
Afbeelding
foxalert
Zeer actief

Branka schreef:Als je dat interessant vindt moet je eens op deze site kijken: http://www.kiddofspeed.com/
Elke site met foto's hiervan is welkom.

Dank!
foxalert
Zeer actief

Branka schreef:
little-wolf schreef:

Vergt vooral veel voorbereiding en ook kennis. Wat dat betreft jammer dat ik weinig tot geen contact meer heb met mijn ex-collega's. Maar ja, na bijna 6 jaar verwatert er ook veel.
Lijkt mij ook heel facinerend om daar rond te lopen.
Same here. Gaat er ooit ook wel van komen. Heb kennissen die dit ook heel interessant vinden.

Ga echter alleen met een groep van minimaal 6 personen. Met 2 man of alleen daar ronddwalen lijkt me niet wijs.

PS: Contact is meestal zo weer gelegd. Je oud collega's komen uit het land zelf?
Branka
moderator

Oud collega's kwamen voor een deel wel en groot deel niet uit die regio.
Kan en mag niet te veel zeggen (is ook alweer een flinke tijd geleden), maar ik werkte bij de EC bij een afdeling die zich bezig hield met allerlei projecten rond (voormalig) kerncentrales in het voormalig Oostblok.
Afbeelding
Xalandra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dashond Standaard Gladhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Xalandra »

Mooi
Afbeelding
Wat kunnen ze toch zielig kijken.. Deze foto heb ik gemaakt toen Frodo in de bench zat. :-D
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Magic »

Machie schreef:
Muk schreef:
Met een beetje Google zijn ze wel te vinden hoor. Locaties worden zelden zo in het openbaar genoemd, gewoon omdat de locaties dan nog sneller gevandaliseerd worden. En het is juist de kunst om een zo puur mogelijke locatie te bezoeken.

Ik fotografeer het liefst vervallen militaire complexen. En als je dan bijvoorbeeld de bunkers in IJmuiden bekijkt (openbaar toegankelijk uit WO2) dan zie je dat praktisch alles beklad is met lelijke grafiti en vol ligt met troep dan vind ik dat zonde. Zeker als je weet dat heel veel urbexlocaties in NL zo "eindigen" voordat ze gesloopt worden.
Ohhh maar ik begrijp het supergoed hoor!
Ik ben alleen iemand die het heel leuk lijkt om eens een keer zoiets op de foto te zetten. Maar groepjes geheimzinnig gedoe is het niet voor me ;)

De volgende keer dat je weer een oproepje plaatst Muk, ga ik wel mee :cheer:
Ik wil ooit nog naar een verlaten pretpark, die zijn er over de grens nog :I:.
Overigens ben ik visagiste, geen fotograaf. Dus die moet dan ook mee. En wat modellen ;).
Afbeelding
Iedere dag feest!
Machie
Zeer actief

Magic schreef: Ik wil ooit nog naar een verlaten pretpark, die zijn er over de grens nog :I:.
Overigens ben ik visagiste, geen fotograaf. Dus die moet dan ook mee. En wat modellen ;).
Ik wil wel foto's maken :cheer:
Muk

Magic schreef:
Machie schreef:De volgende keer dat je weer een oproepje plaatst Muk, ga ik wel mee :cheer:
Modellenfotografie is niet echt mijn ding zeg maar. En urbexlocaties met modellen + visagist + iemand die de wacht houdt + fotografen wordt wat teveel van het goede ben ik bang. Dan kun je beter een locatie bezoeken waar je gewoon legaal op het terrein kan rondlopen. Die zijn er wel degelijk, maar het hangt wel af van wat je zoekt. Van het een is wat meer dan van het ander. :mrgreen: Daar kan ik je wel bij helpen.
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Magic »

Muk schreef:
Magic schreef:
Machie schreef:De volgende keer dat je weer een oproepje plaatst Muk, ga ik wel mee :cheer:
Modellenfotografie is niet echt mijn ding zeg maar. En urbexlocaties met modellen + visagist + iemand die de wacht houdt + fotografen wordt wat teveel van het goede ben ik bang. Dan kun je beter een locatie bezoeken waar je gewoon legaal op het terrein kan rondlopen. Die zijn er wel degelijk, maar het hangt wel af van wat je zoekt. Van het een is wat meer dan van het ander. :mrgreen: Daar kan ik je wel bij helpen.
Ik zou dan ook niet met veel mensen gaan. Ben wel van plan dit eens te doen, samen met een fotograaf en 1 of 2 modellen. En eigenlijk wil ik ook twee kinderen op de foto (heb precies in mijn hoofd hoe ik het wil). Ik weet ook al waar ik naartoe wil ;).
Afbeelding
Iedere dag feest!
Muk

Magic schreef:Ik zou dan ook niet met veel mensen gaan. Ben wel van plan dit eens te doen, samen met een fotograaf en 1 of 2 modellen. En eigenlijk wil ik ook twee kinderen op de foto (heb precies in mijn hoofd hoe ik het wil). Ik weet ook al waar ik naartoe wil ;).
Ik vind modellenfotografie in urbexlocaties wel altijd heel bijzonder. Het kan echt een toegevoegde waarde zijn. De foto's zijn meestal rauwer dan de studiofoto's. En daar hou ik wel van.

Als ik ooit modellen zou willen fotograferen in een urbexlocatie, dan zou ik er een mooi (psychiatrisch) ziekenhuis bij zoeken. Alhoewel dat ook behoorlijk cliché is eigenlijk, want er is zoveel meer te bedenken dan dat.
little-wolf
Zeer actief

Weer een paar nieuwe fotootjes :D

ik ben de middelste
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ik
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Re: Urbex kiekjes *nieuwe picks op blz 2*

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Gaaf !!!
Afbeelding
Muk

De locaties zijn mooi, maar de bewerking (HDR / Tonemapping) is voor mij iets teveel doorgeschoten.
little-wolf
Zeer actief

Dat kan. Over smaakt valt niet te twisten :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”