Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
bijtincident
Moderator: moderatorteam
- Echo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toy Poedel
- Aantal honden: 1
Re: bijtincident
Ik snap niet hoe dit meerdere keren heeft kunnen gebeuren. Als je weet dat je hond zo'n waas kunt krijgen en hondjes aanvalt, dan doe je hem buiten toch een muilkorf om? Dat lijkt mij de eerste stap! Ik zou het heel erg vinden als ik een hond had die zoiets bij andere huisdieren zou doen, maakt me niet uit welk ras het zou zijn!
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Het zijn soms net mensenMilowZiva schreef:duitse herder schreef:Over dat "pitbullachtige" in de krant heb ik de laatste tijd ook zo mijn twijfels. weten jullie nog misschien dat incident over een pitbullachtige die was neergestoken? Ik heb die hond gezien en als dat een pitbullachtige is, heb ik een teckel. Het leek meer op een bullmastiff achtig iets, was rond de 40-50 kilo gok ik. Voortaan neem ik dus zulke berichten wat minder serieus.
Inderdaad... Bij mij in de buurt woont een man met 2 mastino's, hij is ook een keer aangehouden door de politie. Hij moest zijn honden een muilkorf omdoen, omdat het een pitbulls waren! zit nogal verschil in het formaat dacht ik zo...
Politie-agenten weten vaak niet eens om welk ras het gaat..

Zo is elke Amerikaanse Bulldog per definitie ern Pitbull.
Gr. Aniek

- MilowZiva
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
- Aantal honden: 2
Echo schreef:Ik snap niet hoe dit meerdere keren heeft kunnen gebeuren. Als je weet dat je hond zo'n waas kunt krijgen en hondjes aanvalt, dan doe je hem buiten toch een muilkorf om? Dat lijkt mij de eerste stap! Ik zou het heel erg vinden als ik een hond had die zoiets bij andere huisdieren zou doen, maakt me niet uit welk ras het zou zijn!
mee eens, als ik van mijn staffords zou weten dat ze dat zouden doen, zou ik ten eerste niet meer met ze naar losloopvelden gaan, en ten tweede voor de veiligheid een muilkorf omdoen inderdaad..
Ze hebben al een naam (vaak door verkeerde eigenaars, die inderdaad niet weten wat ze in huis halen en hier hun verantwoordelijkheid niet voor nemen)
To the world you may be just one person,
To one dog you may be the world!

The more I learn about people, the more I love my staffs

- MilowZiva
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
Budkes schreef:Het zijn soms net mensenMilowZiva schreef:duitse herder schreef:Over dat "pitbullachtige" in de krant heb ik de laatste tijd ook zo mijn twijfels. weten jullie nog misschien dat incident over een pitbullachtige die was neergestoken? Ik heb die hond gezien en als dat een pitbullachtige is, heb ik een teckel. Het leek meer op een bullmastiff achtig iets, was rond de 40-50 kilo gok ik. Voortaan neem ik dus zulke berichten wat minder serieus.
Inderdaad... Bij mij in de buurt woont een man met 2 mastino's, hij is ook een keer aangehouden door de politie. Hij moest zijn honden een muilkorf omdoen, omdat het een pitbulls waren! zit nogal verschil in het formaat dacht ik zo...
Politie-agenten weten vaak niet eens om welk ras het gaat.., hier ook laatst een melding van een hondje dat was doodgebeten door een Pitbull, bleek een Bullmastiff. En zo kan ik er nog wel meer opnoemen.
Zo is elke Amerikaanse Bulldog per definitie ern Pitbull.
hahaha

To the world you may be just one person,

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
ik vind idd dat niet elke eigenaar het zelfde is . en zulke incidenten zouden voorkomen kunnen worden .
en dan zou de hond geen spuit hoeven krijgen ook .
en dan zou de hond geen spuit hoeven krijgen ook .
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een hondje
- Aantal honden: 1
Over een paar jaar als Buddha groot is miss wil ik er ook een hond bij hoorBudkes schreef:Een engelse staffordshire bullterrier?
Sjongejonge als je al niet kunt voorkomen dat zo'n mini voor de zoveelste keer een andere hond verwond dan kun je maar beter helemaal geen hond meer nemen.
Zonde weer hoor dit soort sufferds voor het ras, ze zijn zo vreselijk leuk die engelsen.
Edit:
Trouwens je loopt met een Duitse Herder een even groot, zo niet groter risico op problemen met andere honden als met een Engelse Staffordshire Bullterrier. En gezien de grootte van de Duitser is deze dan net even minder goed onder de duim te houden dan zo'n kleine stafsmurf. Hoe goed heb jij daar van tevoren over nagedacht? Geen aanval hoor, maar gewoon een overweging.
life is good
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
???mum schreef:Over een paar jaar als Buddha groot is miss wil ik er ook een hond bij hoorBudkes schreef:Een engelse staffordshire bullterrier?
Sjongejonge als je al niet kunt voorkomen dat zo'n mini voor de zoveelste keer een andere hond verwond dan kun je maar beter helemaal geen hond meer nemen.
Zonde weer hoor dit soort sufferds voor het ras, ze zijn zo vreselijk leuk die engelsen.
Edit:
Trouwens je loopt met een Duitse Herder een even groot, zo niet groter risico op problemen met andere honden als met een Engelse Staffordshire Bullterrier. En gezien de grootte van de Duitser is deze dan net even minder goed onder de duim te houden dan zo'n kleine stafsmurf. Hoe goed heb jij daar van tevoren over nagedacht? Geen aanval hoor, maar gewoon een overweging.
Gr. Aniek