Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Collie-activiteitendag 25 september in Lelystad

Voor de evenementen die niet in de andere rubrieken passen.
Ook geschikt voor aankondigingen met betrekking tot workshops en lezingen.

Moderator: moderatorteam

Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Re: Collie-activiteitendag 25 september in Lelystad

Ongelezen bericht door Rami »

lieke schreef:
Rami schreef:Mag je ook -hondloos- komen kijken naar collies in actie?
Mijn vriend wil heel graag een collie maar ik vind dat hij zich eerst uitgebreid moet oriënteren. (Streng hè? :oeps: :wink: ).
Natuurlijk mag je ook zonder collie komen! Als je vriend wil, mag hij een collie van mij lenen om deel te nemen aan één van de workshops. Lyndie en Kyra lopen met iedereen mee en als je wat snacks bij je hebt, raak je ze niet meer kwijt.
Ik raad je alleen niet aan om te kiezen voor de workshop behendigheid met mijn meiden. Tenminste niet als je voor aap wilt staan. :mrgreen:
Haha, ik ga het hem voorleggen! :ok:
Afbeelding
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Hey wat leuk!
Misschien kom ik ook wel een kijkje nemen bij die collies :mrgreen:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Denise. schreef:Hey wat leuk!

doen!
Afbeelding
BorderBlue
Actief
Mijn ras(sen): Border Collie & Jack Russel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door BorderBlue »

Ik heb er zin in! :D
Supernova
Zeer actief

lieke schreef:

doen!
Waar is het precies? Misschien dat ik Nova mee neem, zij kan collies meestal wel waarderen.
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Denise. schreef:
lieke schreef:

doen!
Waar is het precies? Misschien dat ik Nova mee neem, zij kan collies meestal wel waarderen.
KC Lelystad, Hondensportpark, Hondsdraf 33 te Lelystad
Afbeelding
Supernova
Zeer actief

lieke schreef:
Denise. schreef:
lieke schreef:

doen!
KC Lelystad, Hondensportpark, Hondsdraf 33 te Lelystad
Bedankt :ok:
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Zo balen dat ik net op vakantie ben ;-(

Suzanne
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Het is al bijna :cheer:
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Ben nog hartstikke druk met de voorbereidingen, maar het wordt een leuke dag! Vooral omdat ik begrepen heb dat het mooi weer wordt!
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

lieke schreef:Ben nog hartstikke druk met de voorbereidingen, maar het wordt een leuke dag! Vooral omdat ik begrepen heb dat het mooi weer wordt!
Klinkt goed :ok: Ik ben benieuwd of jouw dames Kiyoshi nog als pup beschouwen aangezien hij inmiddels best groot is :mrgreen:
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Valerie schreef:
lieke schreef:Ben nog hartstikke druk met de voorbereidingen, maar het wordt een leuke dag! Vooral omdat ik begrepen heb dat het mooi weer wordt!
Klinkt goed :ok: Ik ben benieuwd of jouw dames Kiyoshi nog als pup beschouwen aangezien hij inmiddels best groot is :mrgreen:
Waarschijnlijk bespringen ze hem meteen :pffff:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

Hij is er klaar voor zegt ie :mrgreen:
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Valerie schreef:Hij is er klaar voor zegt ie :mrgreen:

Dat geloof ik graag.... :cheer:
Afbeelding
BorderBlue
Actief

Ik ben alweer thuis. Ik vond het helaas erg tegen vallen.. Blue werd tijdens de wandeling een x aangevallen door een reu en op het veld ook nog een x waardoor hij zich al niet meer op zijn gemak voelde. De workshops zelf vond ik ook niet echt boeiend en leerzaam, daarom ben ik naar die van de behendigheid niet geweest, Blue was het ook erg zat en had geen aandacht voor mij. Komt denk ik ook omdat tijdens de workshop overal honden los liepen en aan het spelen waren.
Valerie
Zeer actief

BorderBlue schreef:Ik ben alweer thuis. Ik vond het helaas erg tegen vallen.. Blue werd tijdens de wandeling een x aangevallen door een reu en op het veld ook nog een x waardoor hij zich al niet meer op zijn gemak voelde. De workshops zelf vond ik ook niet echt boeiend en leerzaam, daarom ben ik naar die van de behendigheid niet geweest, Blue was het ook erg zat en had geen aandacht voor mij. Komt denk ik ook omdat tijdens de workshop overal honden los liepen en aan het spelen waren.
Bij de wandeling ben ik niet mee geweest maar op het veld werd hij niet aangevallen hoor. Hij was zelf heel opgewonden en probeerde Browny te domineren die daarna zijn punt wilde maken. Het was een beetje grommen en patsen maar verder niets.
Ik denk dat jouw hond niet zo geschikt is voor zo een dag, geeft niets met Jigzy had ik er ook niet kunnen komen.

Met Kiyoshi wel en ik heb echt een hele leuke dag gehad :ok: Kiyoshi liep zowat de hele tijd los en heeft zich keurig gedragen. Tijdens doggydance heeft hij zo even 2 nieuwe trucjes geleerd. Hij vond al die collies en vooral Bonnie wat overweldigend :mrgreen: maar heeft zich prima staande gehouden. Zelfs wat behendigheid gedaan. Super :ok:
Valerie
Zeer actief

BorderBlue schreef:Ik ben alweer thuis. Ik vond het helaas erg tegen vallen.. Blue werd tijdens de wandeling een x aangevallen door een reu en op het veld ook nog een x waardoor hij zich al niet meer op zijn gemak voelde. De workshops zelf vond ik ook niet echt boeiend en leerzaam, daarom ben ik naar die van de behendigheid niet geweest, Blue was het ook erg zat en had geen aandacht voor mij. Komt denk ik ook omdat tijdens de workshop overal honden los liepen en aan het spelen waren.
Ik vind het trouwens echt niet kunnen om zulk commentaar te geven op mensen die zo een dag hebben georganiseerd. Je mag gewoon gratis workshops doen en je krijgt nog consumptiebonnen ook. Je komt verwent over.
Valerie
Zeer actief

Foto's :

viewtopic.php?f=8&t=226496
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

Bedankje aan de organisatie, dat wij (vreemd ras :tongue: ) zo leuk verwelkomt werden :flower: we hebben een leuke dag gehad en Chiko heeft een cursus flyball gehad. hij vond het helemaal te gek en deed het super! daar is hij zeer geschikt voor als hij volwassen is :mrgreen:
leuk om zo met hem te kunnen proeven aan de sporten :)

ook leuk dat de honden zo op het veld los konden lopen en ze hebben heerlijk gespeeld.. Chiko is helemaal verliefd op Bonnie :I: wat een stel :LOL:

leuk om de bende collies bij elkaar te zien zo :E:

@Borderblue
Blue lokt ook met zijn patserige houding zo ruzie uit, hij was erg opgefokt en dominant naar andere honden toe ;)
Browny negeerde hem opgegeven moment maar Blue blijft fixeren.. Dat is wel een signaal om als baas rekening mee te houden voor als je daar zelf nog geen erg in had.
Browny laat niet toe dat andere honden bovenop hem duiken en hoeft hij ook niet van mij, hij maakt zijn punt dan en dan is het klaar (wat hem betreft) en gaat hij in de negeer stand met kalmerende signalen, helaas luisteren niet alle honden daar naar :W:
je reactie vind ik niet echt netjes naar de organisatie/vrijwilligers toe die zich hebben ingezet om er een leuke dag van te maken..

Browny was trouwens erg gewild onder de collies, hij heeft veel sjans gehad en een aantal waren niet bij hem weg te slepen :LOL:
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Jammer dat jij het niet leuk vond, Border Blue. Tijdens een colliedag lopen nu eenmaal veel collies los omdat er onderling eigenlijk nooit vervelend gedoe is. Jammer dat dit met jouw hond wel het geval was. Ik heb het helaas niet gezien anders had ik wel iets kunnen doen.

Fijn dat Valerie en Browny het wel leuk hebben gevonden. Wij vonden het ook gewoon leuk om mensen te ontmoeten die er een leuke dag van wilden maken. En we boften natuurlijk met het prachtige weer!

Wat betreft het verwelkomen van andere rassen: ach, we hebben gewoon een verborgen agenda. Wij zijn er nl. van overtuigd dat als mensen collies in het echt zien, hun oude honden in gaan ruilen voor zo'n geweldige collie. :engel:
Afbeelding
Browny
Zeer actief

Ik had Chiko wel om kunnen ruilen :engel: Browny heeft alleen slechte invloed op ze :mann:
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Browny schreef:Ik had Chiko wel om kunnen ruilen :engel: Browny heeft alleen slechte invloed op ze :mann:

't Is dat je Chiko te goed in de gaten hield, Andrea was wég van hem en wilde hem maar al te graag meejatten. :lol1:
Wat speelden Chiko en Bonnie vreselijk leuk met elkaar, hè?
Afbeelding
Browny
Zeer actief

lieke schreef:
Browny schreef:Ik had Chiko wel om kunnen ruilen :engel: Browny heeft alleen slechte invloed op ze :mann:

't Is dat je Chiko te goed in de gaten hield, Andrea was wég van hem en wilde hem maar al te graag meejatten. :lol1:
Wat speelden Chiko en Bonnie vreselijk leuk met elkaar, hè?
haha die kleine donder pakt iedereen in met zn puppyoogjes :mann:
jaa dat is een geweldig stel samen! Bonnie was zo lief met hem en geduldig haha die kleine weet soms van geen ophouden en ze pikte alles van hem :love: echt een moedertje..

Leuk ontspannen sfeertje trouwens ook :ok:
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Da's dan de enige keer dat mevrouw lief en geduldig was. Iedere hond die groter was dan zij (en dat was helaas zo ongeveer iedere andere hond) kon een lelijke grom van haar krijgen.
Ik heb me voorgenomen dat ik haar wat meer in het gareel ga krijgen. De lelijke ááp. :S:
Afbeelding
BorderBlue
Actief

Ik geef mijn mening en dan ben ik meteen verwend? Ik had gewoon gehoopt om tijdens een 'workshop' wat meer te leren, omdat doggydance voor mij zelf onbekend is. Hij kan wel wat trucjes, maar het doggydance zelf is voor mij totaal onbekend.

Blue is totaal niet dominant. Hij is erg onderdanig en onzeker waardoor hij zich stoer opstelt. Het fixeren mag bij ons bij de club absoluut niet en Blue doet het op de club ook niet, hier mogen ze ook niet zomaar los en spelen met elkaar, laat staan aan elkaar ruiken. Maar gister liep alles los, terwijl ik hem express al aan de lijn liet. Met training wordt er gewoon niet gespeeld, gesnuffeld of weet ik veel wat. Er lopen honden boven op hem te rijden, zonder dat een eigenaar hem eraf haald.

Ook vond ik het eten erg slecht, moest eerst al een half uur wachten omdat ik vergeten was, toen had ik nog een bevroren kroket ook. Dus nee voor mij geen herhaling vatbaar.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik hoor in het algemeen goede verhalen. Ik heb een leuke dogtrail gehad, maar toch hoop ik nog wel een keer een colliedag mee te maken hoor. Kay is daar ook niet helemaal geschikt voor, alhoewel Kay echt verliefd op collies is, zou ik hem hier nog niet aan bloot durven stellen(Kay is ook onzeker, maar toont zich ook stoer). Dat de honden veel los zouden lopen was al genoemd hier op forum, dus dan had je zelf met Blue moeten inschatten dat dat niet zijn ding is. Trainen en een dergelijke evenement kun je niet vergelijken. Dergelijke workshops zijn in de regel niet om iets echt te leren, maar om te proeven aan de sport. En tja dit evenement verschilt dan weer van de hondenforum doe-dag waar alle honden zo veel mogelijk vast blijven. Tja collies zijn wat dat betreft gewoon erg makkelijk in de omgang met elkaar dat loslopen kan. Misschien is voor BorderBlue hondenforum doe dag dan meer een evenement (al moet je wel iets gaan doen met het fixeren, aan de lijn of niet, en ik weet waar ik het over heb, want heb precies zo'n border.....)

En tja wat verwacht je van een gratis evenement? Als iets wilt leren, zou ik daar geld aan uit bestedn en niet voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. Dat is ook vaak het verschil tussen border collie mensen en schotse collie mensen. Border mensen zijn fanatieke, erg leergierige baasje, terwijl de gemiddelde schotse collie gewoon een makkelijke huishond is met gewone huis-tuin-keuken baasje die van gezelligheid komen, waarui dus ook een gezelligheidsevenement onstaat..... Tja en dan heb je baasje met beide rassen zoals ik..... tja ik ben denk ik dan gewoon schizofreen haha.

Maar dus ik hoop er volgende keer bij te zijn hoor Lieke!
Laatst gewijzigd door gyanty op 26 sep 2011 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
HaddockandFriends
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
Contacteer:

Ongelezen bericht door HaddockandFriends »

Jemig BorderBlue, ik ben niet geweest maar je bent wel heel negatief.
Ik begrijp dat hij een flinke correctie van Browny heeft gehad, ik ken die hoor onwijs goed en hij geeft niet zomaar een correctie. Hij geeft eerst onwijs duidelijk signalen dat hij het zat is, en als een hond door blijft gaan geeft hij een duidelijke correctie, maar niks geen aanval ofzo. Hij schrikt soms van zichzelf als hij een correctie geeft. Beetje jammer dat je dit als aanval ziet op Blue.

Prima als je je mening uit maar je hebt geen goed woord ervoor over, jammer dat het tegenviel, maar je kan toch ook niet super veel verwachten als het allemaal door vrijwilligers is opgebouwd, als je echt iets wilt leren moet je cursus gaan doen.
BorderBlue
Actief

Nee door die kleine was niks, maar met het wandelen had er een reu hem wel goed te pakken, waardoor hij ook niet meer echt in de groep durfde te lopen en dus afstand hield en alleen liep. Hij loopt vaak in groepen, maar zoiets is nog nooit gebeurt. Hij kan met alle honden goed opschieten en zal nooit in aanval gaan.

Ik zit ook op training, behendigheid. Maar doggydance leek mij juist leuk om een x te proberen, maar dit had ik zelf ook nog wel kunnen vertellen.
lieke
Zeer actief
Contacteer:

BorderBlue schreef:Ik geef mijn mening en dan ben ik meteen verwend? Ik had gewoon gehoopt om tijdens een 'workshop' wat meer te leren, omdat doggydance voor mij zelf onbekend is. Hij kan wel wat trucjes, maar het doggydance zelf is voor mij totaal onbekend.

Blue is totaal niet dominant. Hij is erg onderdanig en onzeker waardoor hij zich stoer opstelt. Het fixeren mag bij ons bij de club absoluut niet en Blue doet het op de club ook niet, hier mogen ze ook niet zomaar los en spelen met elkaar, laat staan aan elkaar ruiken. Maar gister liep alles los, terwijl ik hem express al aan de lijn liet. Met training wordt er gewoon niet gespeeld, gesnuffeld of weet ik veel wat. Er lopen honden boven op hem te rijden, zonder dat een eigenaar hem eraf haald.

Ook vond ik het eten erg slecht, moest eerst al een half uur wachten omdat ik vergeten was, toen had ik nog een bevroren kroket ook. Dus nee voor mij geen herhaling vatbaar.
Nogmaals, jammer dat je het zo hebt ervaren. De doggydance workshop die ik gaf, was bedoeld om mensen de beginselen hiervan uit te leggen. De basis ligt in het aanleren van gehoorzaamheidsoefeningen die pas in een veel later stadium aan elkaar worden 'geregen' tot een routine. Zelf moet je daar ook je bewegingen op aanpassen. Daar zoek je zelf een liedje bij en voilà, je bent aan het dogdancen. Ik heb bepaalde oefeningen met Cody voorgedaan om mensen te laten zien wat voor mogelijkheden er zijn, maar daarbij de nadruk gelegd op het feit dat je naar je éigen hond moet kijken omdat je moet uitgaan van de (on)mogelijkheden van je eigen hond.
Ik dacht dat ik dat duidelijk heb uitgelegd, zo niet, dan mijn excuses voor mijn onduidelijkheid.

Wat betreft het loslopen, ja. Er lopen heel veel collies los op zo'n dag. Alleen degenen die hier niet mee om kunnen gaan worden door hun eigenaar vastgelegd. De meesten lopen dus los. Dit was een colliedag, geen clubdag met allemaal verschillende honden. Andere honden zijn overigens altijd welkom, daar doen wij niet moeilijk over.

Over de dominantie van Blue: ik heb zelf gezien dat hij minstens vijf minuten met zijn kop ónder Browny hing en aan zijn piemel likte. Jij greep daarbij niet in, hoewel hij wel aan de lijn was. Ik kan me voorstellen dat Browny daar op een gegeven moment genoeg van had en een (terechte) correctie uitdeelde. Ik vind het vervelend om zo kattig te doen, maar ik vind het ook vervelend dat jij het alleen van jouw kant belicht.
Overigens heb je het recht om een mening te hebben. Als je het vervelend vond en niet leuk, heel jammer.

Nog even over de kantine: die werd bemensd door mensen van de KC Flevoland. Vrijwilligers, die voor een habbekrats zo vriendelijk waren om de Schotse Herdervrienden te ontvangen en te becateren (is dat een woord? :mrgreen: ). Dat zijn geen ervaren horecamensen. Als zij dus een bestelling vergeten of niet goed afhandelen, dan kun je dat ter plekke even tegen ze zeggen. Is stukken aardiger dan op een (groot) openbaar forum ze te k*kken te zetten.

Zo. Ik heb gezegd. :pffff:
Afbeelding
HaddockandFriends
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
Contacteer:

Ongelezen bericht door HaddockandFriends »

Die kleine is Chiko, browny is die lichtbruine.

En zoals ik hier lees wat jou Blue deed en jij niet ingreep tsja......

Maar goed ik baal dat ik er niet was, eerst zou ik in Polen zijn en nu zat in in Velp (nogsteeds haha).
Erg jammer, want het leek mij zo leuk!!!
Plaats reactie

Terug naar “Evenementen”