BorderBlue schreef:Ik geef mijn mening en dan ben ik meteen verwend? Ik had gewoon gehoopt om tijdens een 'workshop' wat meer te leren, omdat doggydance voor mij zelf onbekend is. Hij kan wel wat trucjes, maar het doggydance zelf is voor mij totaal onbekend.
Blue is totaal niet dominant. Hij is erg onderdanig en onzeker waardoor hij zich stoer opstelt. Het fixeren mag bij ons bij de club absoluut niet en Blue doet het op de club ook niet, hier mogen ze ook niet zomaar los en spelen met elkaar, laat staan aan elkaar ruiken. Maar gister liep alles los, terwijl ik hem express al aan de lijn liet. Met training wordt er gewoon niet gespeeld, gesnuffeld of weet ik veel wat. Er lopen honden boven op hem te rijden, zonder dat een eigenaar hem eraf haald.
Ook vond ik het eten erg slecht, moest eerst al een half uur wachten omdat ik vergeten was, toen had ik nog een bevroren kroket ook. Dus nee voor mij geen herhaling vatbaar.
Nogmaals, jammer dat je het zo hebt ervaren. De doggydance workshop die ik gaf, was bedoeld om mensen de beginselen hiervan uit te leggen. De basis ligt in het aanleren van gehoorzaamheidsoefeningen die pas in een veel later stadium aan elkaar worden 'geregen' tot een routine. Zelf moet je daar ook je bewegingen op aanpassen. Daar zoek je zelf een liedje bij en voilà, je bent aan het dogdancen. Ik heb bepaalde oefeningen met Cody voorgedaan om mensen te laten zien wat voor mogelijkheden er zijn, maar daarbij de nadruk gelegd op het feit dat je naar je éigen hond moet kijken omdat je moet uitgaan van de (on)mogelijkheden van je eigen hond.
Ik dacht dat ik dat duidelijk heb uitgelegd, zo niet, dan mijn excuses voor mijn onduidelijkheid.
Wat betreft het loslopen, ja. Er lopen heel veel collies los op zo'n dag. Alleen degenen die hier niet mee om kunnen gaan worden door hun eigenaar vastgelegd. De meesten lopen dus los. Dit was een colliedag, geen clubdag met allemaal verschillende honden. Andere honden zijn overigens altijd welkom, daar doen wij niet moeilijk over.
Over de dominantie van Blue: ik heb zelf gezien dat hij minstens vijf minuten met zijn kop ónder Browny hing en aan zijn piemel likte. Jij greep daarbij niet in, hoewel hij wel aan de lijn was. Ik kan me voorstellen dat Browny daar op een gegeven moment genoeg van had en een (terechte) correctie uitdeelde. Ik vind het vervelend om zo kattig te doen, maar ik vind het ook vervelend dat jij het alleen van jouw kant belicht.
Overigens heb je het recht om een mening te hebben. Als je het vervelend vond en niet leuk, heel jammer.
Nog even over de kantine: die werd bemensd door mensen van de KC Flevoland. Vrijwilligers, die voor een habbekrats zo vriendelijk waren om de Schotse Herdervrienden te ontvangen en te becateren (is dat een woord?

). Dat zijn geen ervaren horecamensen. Als zij dus een bestelling vergeten of niet goed afhandelen, dan kun je dat ter plekke even tegen ze zeggen. Is stukken aardiger dan op een (groot) openbaar forum ze te k*kken te zetten.
Zo. Ik heb gezegd.