Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Is deze vacht geplukt ja of nee?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Re: Is deze vacht geplukt ja of nee?

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Dat is dus het lullige. Zowel de eerste trimsalon waar ik was geweest als deze: beiden hebben gezegd: plukvacht. Vanaf de schouders wordt de vacht minder ruw en zijn de haren wat langer. Voor zover ik dat zelf kan beoordelen: wel plukbaar, maar deze haren aan schouders/borst zitten wat vaster. Nog lulliger is dat deze laatste trimster in maart (de eerste keer dat ik bij haar was) zei dat hij bij de vorige trimsalon waarschijnlijk was geschoren. Misschien is dit een van de haat en nijd-verhalen van de trimsalons in de omgeving hier onderling, dat zal me worst wezen, ik wil gewoon dat mijn hond naar behoren wordt getrimd. Naar aanleiding van haar opmerking dat hij waarschijnlijk was geschoren heb ik hier de vraag gesteld: gaat dat jeuken, als een plukvacht wordt geschoren. Ja dus.

Zet ik hem vanmiddag even op tafel, even kroelen, alles nakijken, teken, oortjes. Ik rag met mijn hand over zijn borst, sneeuwt het kleine witte haartjes.

Ik vind het heel netjes dat deze trimster mijn geld zonder verdere discussie heeft teruggegeven, zíj weet wat ze heeft gedaan en de hond kan het niet navertellen.

Wat betreft de anderhalf uur tijd die ze nodig had: bij de eerste trimsalon is hij beide keren zeker twee, twee-en-half uur daar geweest, zonder die schokkerige hapjes in zijn haren, maar met een mooie natuurlijke val van de haartjes. Bij die eerste keer ben ik twee dagen later teruggegaan om zijn kopje nog even te laten doen - dat lukte gewoon die eerste middag niet meer, hij was een half jaar toen en hij was het spuugzat. Toen ik gisteren in de trimsalon aankwam moest hij eerst droog worden geföhnd, want we waren doorweekt van de regen. Ik heb hem vlak na 13.30 uur gebracht en om kwart over drie kreeg ik het telefoontje dat ik hem kon komen halen. Ik dacht nog, jee, wat snel.

Ik wil in elk geval een cursus/workshops volgen zodat ik het in de toekomst zelf kan doen. Dat had ik me al voorgenomen vóór dit avontuur. Naast mijn redenen van lekker zelf met je hond bezig zijn en kostensparing heb ik er dan nu een reden bij: plukgarantie :hmmm:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
irish26
Actief
Mijn ras(sen): dwergpoedel
chinese naakthond

Ongelezen bericht door irish26 »

als een plukvacht word geschoren/geknipt. wil zeggen dat het gaat jeuken... ? ben ik het niet mee eens.. maargoed das een andere discussie

wel is het een feit, dat een plukvacht die eenmaal geschoren/geknipt is anders word van structuur, en je zachter haar kunt krijgen, en kleurverandering.

ik ben fel tegen scheren van plukvachten, vooral omdat die vachten dan blijven verharen en omdat het gewoon niet mooi is meestal.

als ik een ruwhaar jackrussel krijg of een cairn oid. pluk ik ze voor 90%
er zijn nu eenmaal plekken die niet makkelijk te plukken zijn en pijnlijk zijn voor de hond.. zoals de nek/borst/staart e.d
dat effileer ik dan weg.
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Cleva schreef:
irish26 schreef: als ik een ruwhaar jackrussel krijg of een cairn oid. pluk ik ze voor 90%
er zijn nu eenmaal plekken die niet makkelijk te plukken zijn en pijnlijk zijn voor de hond.. zoals de nek/borst/staart e.d
dat effileer ik dan weg.
Weet je wat het is?

Iemand anders je hond laten kappen vind ik een dusdanig luxedingetje dat je dan maar ook gewoon precies doet wat ik zeg dat ik wil dat je doet.
Dienstverlneneder dan huisdierkapper wordt het niet. Gewoon alles vragen. Net zoals ik zelf wil bepalen hoe de kok mijn tartaartje bakt wil ik dat de trimmer doet wat ik zeg dat ze moet doen. Niets minder. Verder niets. Punt.

Maar goed, ik breng mijn hond dus ook niet naar een trimster. Ik ben toch een kutklant en ik vind het het geld niet waard.

Ik zou er ook bij blijven staan kijken. "Wat doe je daar! Hoezo?" Dat moet je zo'n mens niet aandoen.
bij de trimster waar ik naartoe ga met Harley blijf ik er altijd bij.
Nou zit zij ook niet om de hoek dus ik ga niet even snel weer naar huis ofzo.
Maar ik vind het wel fijn dat het kan.
Zij was juist diegene die mij erop wees dat ik Harley(toen zelf) helemaal verkeerd geplukt had en wilde me wel leren hoe het wel moest.
Vind ik toch wat fijner als dat ik mijn hond ineens geschoren terug krijg,zou er echt niet blij mee zijn,dan is zijn vacht helemaal naar de pullen.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

irish26 schreef:als een plukvacht word geschoren/geknipt. wil zeggen dat het gaat jeuken... ? ben ik het niet mee eens.. maargoed das een andere discussie

wel is het een feit, dat een plukvacht die eenmaal geschoren/geknipt is anders word van structuur, en je zachter haar kunt krijgen, en kleurverandering.

ik ben fel tegen scheren van plukvachten, vooral omdat die vachten dan blijven verharen en omdat het gewoon niet mooi is meestal.

dat effileer ik dan weg.
Fel tegen scheren ,maar wel de schaar erin zetten.?? :denken: :19:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
linda1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door linda1985 »

[Sandra] schreef:Inmiddels is ze even langs geweest en heeft ze het geld teruggeven. Ze blijft erbij dat ze hem afgezien van zijn kopje helemaal geplukt heeft. Kopje heeft ze met de effileerschaar gedaan. Dat laatste neem ik wel van haar aan, de haren zijn daar heel dun.
Het ziet er echt gewoon geschoren uit, ik heb in ieder geval nog nooit zo'n vacht gezien na het plukken, maar netjes dat het zo is opgelost.
Afbeelding
irish26
Actief
chinese naakthond

bouvierpoedel schreef:
irish26 schreef:als een plukvacht word geschoren/geknipt. wil zeggen dat het gaat jeuken... ? ben ik het niet mee eens.. maargoed das een andere discussie

dat effileer ik dan weg.

haha, ja idd. zoals je ook kunt lezen staat er dat ze voor 90% geplukt worden. en de stukjes die niet geplukt kunnen worden, zoals in de nek net onder het hoofd is erg pijnlijk voor de honden, dat effileer ik weg ja. dat is niet te vergelijken met scheren hoor. :roll: maargoed zal er verder maar niet op in gaan. maar 100% een hond plukken is vrijwel onmogelijk. zoals ik al zei ga je onder onder de staart plukken . ja dat kan... maar denk dat de hond er een trauma aan overhoud, vind het wel zo hondvriendelijk om de niet te plukken delen die weg te effileren.

of ben jij een trimster die dat wel kan?, dan neem ik mijn woorden terug :D
bouvierpoedel
Zeer actief

irish26 schreef:
bouvierpoedel schreef:

dat effileer ik dan weg.

haha, ja idd. zoals je ook kunt lezen staat er dat ze voor 90% geplukt worden. en de stukjes die niet geplukt kunnen worden, zoals in de nek net onder het hoofd is erg pijnlijk voor de honden, dat effileer ik weg ja. dat is niet te vergelijken met scheren hoor. :roll: maargoed zal er verder maar niet op in gaan. maar 100% een hond plukken is vrijwel onmogelijk. zoals ik al zei ga je onder onder de staart plukken . ja dat kan... maar denk dat de hond er een trauma aan overhoud, vind het wel zo hondvriendelijk om de niet te plukken delen die weg te effileren.

of ben jij een trimster die dat wel kan?, dan neem ik mijn woorden terug :D
Ik ben trimmer/fokker en examinator hondentrimmen.
Als ik een hele hond geplukt zou hebben voor 90 % dan zou ik ook de tijd nemen om die 10 % te plukken.
Met beleid en weten wat je doet houden ze geen trauma over hoor.
ook onder de staart.
Als een hond een goede plukvacht heeft dan heeft hij het ook op die 10 %.
irish26
Actief
chinese naakthond

oke. dan neem ik mijn woorden terug :wink:
maar wat je zegt, ALS een hond een goede plukvacht heeft idd wel.. maar helaas is dat in de meeste gevallen niet.
bouvierpoedel
Zeer actief

irish26 schreef:oke. dan neem ik mijn woorden terug :wink:
maar wat je zegt, ALS een hond een goede plukvacht heeft idd wel.. maar helaas is dat in de meeste gevallen niet.
Vachten kun je ook verbeteren door tochh te plukken.
[Sandra]
Zeer actief

Ik heb nu alleen wel de vraag hoe dat zou gaan als zijn vacht weer gaat groeien. Wordt ie nu dubbel wollig ofzo? Ik kan me voorstellen dat het bij een volgende trim/plukbeurt problemen kan geven? Ik heb hem nog eens een paar keer goed bekeken, maar het patroon loopt echt over zijn hele lijf, alsof alleen zijn achterpootjes zijn geplukt tot halverwege zijn kont. En ik vermoed dat ze er met de botte bijl doorheen is gegaan, achter zijn elleboogje is de huid zowat kaal en daar zit een plekje. En een van zijn tepeltjes ziet helemaal rood :ugh:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
AnnSophie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnnSophie »

Nog eens de foto's bekeken en ik vind het nog steeds geschoren uitzien. Ik geloof er niks van dat ze geplukt heeft.

Hier zag ik het verschil ook goed toen ze eens geschoren werd (gelukkig enkel de kop). Ik heb er toen niks van gezegd, het is mooi teruggekomen en intussen al een aantal keer opnieuw geplukt. De laatste keer heb ik ze laten plukken door een fokker van cockers en deed ze er 3u over, ze heeft ze zo ongelooflijk gestript op de rug, zo kort mogelijk, zoals ik het graag heb. Zo kort had ik ze nog nooit gezien, maar het zag er wel natuurlijk uit, niet zoals bij TS op de foto in stukjes. Het is nu anderhalve maand geleden en ik zie er de dode plukken wollig haar al terug doorkomen.
bouvierpoedel
Zeer actief

[Sandra] schreef:Ik heb nu alleen wel de vraag hoe dat zou gaan als zijn vacht weer gaat groeien. Wordt ie nu dubbel wollig ofzo? Ik kan me voorstellen dat het bij een volgende trim/plukbeurt problemen kan geven? Ik heb hem nog eens een paar keer goed bekeken, maar het patroon loopt echt over zijn hele lijf, alsof alleen zijn achterpootjes zijn geplukt tot halverwege zijn kont. En ik vermoed dat ze er met de botte bijl doorheen is gegaan, achter zijn elleboogje is de huid zowat kaal en daar zit een plekje. En een van zijn tepeltjes ziet helemaal rood :ugh:
Je hebtt kans dat de vacht iets zachter terug komt.
Maar gewoon wat langer doorlaten lopen tot de volgende plukbeurt en dan wel alles plukken en de harde vacht komt wel weer terug.
[Sandra]
Zeer actief

AnnSophie schreef:Nog eens de foto's bekeken en ik vind het nog steeds geschoren uitzien. Ik geloof er niks van dat ze geplukt heeft.

Hier zag ik het verschil ook goed toen ze eens geschoren werd (gelukkig enkel de kop). Ik heb er toen niks van gezegd, het is mooi teruggekomen en intussen al een aantal keer opnieuw geplukt. De laatste keer heb ik ze laten plukken door een fokker van cockers en deed ze er 3u over, ze heeft ze zo ongelooflijk gestript op de rug, zo kort mogelijk, zoals ik het graag heb. Zo kort had ik ze nog nooit gezien, maar het zag er wel natuurlijk uit, niet zoals bij TS op de foto in stukjes. Het is nu anderhalve maand geleden en ik zie er de dode plukken wollig haar al terug doorkomen.
Iedereen die hem kent en inmiddels heeft gezien beaamt het. Het voelt ook iets wolliger aan, voor zo ver dat na anderhalve week te voelen is - anders en dikker dan bij vorige trimbeurten. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat groeien... afwachten maar.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
AnnSophie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnnSophie »

Komt wel allemaal terug in orde hoor! Het is enkel vervelend dat je nu moet zitten wachten tot het teruggegroeid is.
lupa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door lupa »

duidelijk geschoren, maar de poten zijn geplukt en geefileerd.

het kan ook zijn dat de hond geplukt is en "nageschoren"

maar heb toch een kanteken

sommige mensen willen niet begrepen dat hun hond gewoon weg niet te plukken is!!!
(ik ben een plukker en hou van plukken)

heb zelfs klanten die een afspraak maken voor het "plukken"van hun hond, terwijl ze weten dat die niet geplukt wordt maar geschoren.
al zeg ik het 100000 keer!!
Eefje83
Zeer actief

lupa schreef:duidelijk geschoren, maar de poten zijn geplukt en geefileerd.

sommige mensen willen niet begrepen dat hun hond gewoon weg niet te plukken is!!!

heb zelfs klanten die een afspraak maken voor het "plukken"van hun hond, terwijl ze weten dat die niet geplukt wordt maar geschoren.
jij plukt Harley ook niet 100%,lukt ook niet want het arme beest gaat dan denk echt over de zeik en het moet geen martelgang worden voor de hond vind ik.
Ik vind dat ook helemaal niet erg,hij word verder tenslotte wel gewoon geplukt.
Kijk als mensen hun hond wegbrengen om hem te laten plukken(na overleg met trimster) dan is het natuurlijk niet netjes als je hem geschoren terug krijgt.
Ik neem aan dat jij ook kontakt op zou nemen met me of het ter plaatse tegen me zou zeggen als Harley niet te plukken bleek te zijn toch?
En ja sommige mensen hebben een bord voor hun kop :(:
lupa
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:
irish26 schreef: als ik een ruwhaar jackrussel krijg of een cairn oid. pluk ik ze voor 90%
dat effileer ik dan weg.
Weet je wat het is?

Iemand anders je hond laten kappen vind ik een dusdanig luxedingetje dat je dan maar ook gewoon precies doet wat ik zeg dat ik wil dat je doet.
Dienstverlneneder dan huisdierkapper wordt het niet. Gewoon alles vragen. Net zoals ik zelf wil bepalen hoe de kok mijn tartaartje bakt wil ik dat de trimmer doet wat ik zeg dat ze moet doen. Niets minder. Verder niets. Punt.

Maar goed, ik breng mijn hond dus ook niet naar een trimster. Ik ben toch een kutklant en ik vind het het geld niet waard.

Ik zou er ook bij blijven staan kijken. "Wat doe je daar! Hoezo?" Dat moet je zo'n mens niet aandoen.
volgens mij heb je dus geen honden die naar de trimster moeten
en ben blij dat je geen klant van me bent, want dan was de deur gauw gewezen :cheer:

bij de kok mag je bepalen raw,medium of door gebakken

maar de in gredienten die bepaald de kok zelf en hoe geserveerd wordt ook
lupa
Zeer actief
Contacteer:

eefje+huig schreef:

jij plukt Harley ook niet 100%,lukt ook niet want het arme beest gaat dan denk echt over de zeik en het moet geen martelgang worden voor de hond vind ik.
Kijk als mensen hun hond wegbrengen om hem te laten plukken(na overleg met trimster) dan is het natuurlijk niet netjes als je hem geschoren terug krijgt.
Ik neem aan dat jij ook kontakt op zou nemen met me of het ter plaatse tegen me zou zeggen als Harley niet te plukken bleek te zijn toch?
als klanten hier voor het eerst komen, krijgen ze een "gesprek"met me
dan weten ze wat ik ga doe

je weet dat de onderkant van harley niet te plukken is of moet epileren onder plukken vallen.

als je binnen komt en harley is niet te plukken mag je weer naar huis,
lupa
Zeer actief
Contacteer:

voorbeeld van een vacht die geschoren is

dit is de eerste keer bij mij, ik noem dit neppluk
Afbeelding

dit is 12 weken later
Afbeelding

Afbeelding

maar zoals jullie kunnen zien is de kop helaas niet te plukken

dus het kan wel goed komen, maar soms is niet de hele hond te plukken(ook die 10% niet)
lupa
Zeer actief
Contacteer:

soms lijkt het wel een moetje dat plukken
kost wat het kost moet er geplukt worden! tot aan bloedens toe

vergeet niet dat vele honden (waaronder bouviers) absoluut geen plukvacht meer hebben
gewoon genetisch bepaald!! fokkerij.

kijk naar westies, de zogenaamde whoelies

bijna malthesertje vachten
Eefje83
Zeer actief

lupa schreef:
eefje+huig schreef:

als klanten hier voor het eerst komen, krijgen ze een "gesprek"met me
dan weten ze wat ik ga doe

je weet dat de onderkant van harley niet te plukken is of moet epileren onder plukken vallen.

als je binnen komt en harley is niet te plukken mag je weer naar huis,
pcies dat zeg ik,dan zou je het zeggen. :mrgreen:
Maar als er met zijn vacht niets meer aan te vangen was wat plukken betreft,dan kun je me naar huis sturen maar hij moet toch getrimt worden uiteindelijk,hoe dan ook,toch?.
Als je het weet kun je het delen met de klant en dan kan er dus voor een andere oplossing gekeken worden toch?

En dat harley aan de onderkant niet geplukt word vind ik ook niet erg,zei ik al,ik weet waarom we hem daar anders aanpakken als op de rest van zijn lijf,heb je me tenslotte uitgelegd,niks mis mee.
maar wat ik zei,als de klant op de hoogte is zal het ook niet zo snel een probleem zijn,maar dan moet de trimster het wel doorgeven en dat is in dit geval van Sandra blijkbaar niet gebeurd,erger nog,de dame houdt vol dat ie wel geplukt is :19:
lupa
Zeer actief
Contacteer:

hij is naar mijn mening geplukt op de achterpoten

mischin is die wel geplukt maar na geschoren(had ik anders gedaan) maar daar gaat het nu niet over :mrgreen:

mischin als je deze hond helemaal plukt wordt die een nakerd, en daarom de keuze om hem na te scheren?

ik bedoel alleen, dat het heel moelijk is om te oordelen via een foto

ik merk dat we heel gauw een oordel klaar hebben :(:
lupa
Zeer actief
Contacteer:

trouwens als je een trimmes niet weet te gebruiken krijgje ook zo een beeld zoals op de foto

dus...ik heb wel de neiging om deze trimster te geloven
al zei ik duidelijk geschoren in mijn vorige bericht
twijfel ik nu wel

wel geeft de onkundigheid van deze trimster wel aan, als een trimes deze effect heeft waarom er mee doorgaan? en de hele hond zo 'Plukken", want uiteindelijk is de hond niet geplukt maar de vacht is gesnijden,afgebroken
bouvierpoedel
Zeer actief

lupa schreef:trouwens als je een trimmes niet weet te gebruiken krijgje ook zo een beeld zoals op de foto

twijfel ik nu wel

wel geeft de onkundigheid van deze trimster wel aan, als een trimes deze effect heeft waarom er mee doorgaan? en de hele hond zo 'Plukken", want uiteindelijk is de hond niet geplukt maar de vacht is gesnijden,afgebroken
Een trimmes geeft toch een ander resultaat dan dit. :wink:
lupa
Zeer actief
Contacteer:

bouvierpoedel schreef:
lupa schreef:trouwens als je een trimmes niet weet te gebruiken krijgje ook zo een beeld zoals op de foto

twijfel ik nu wel

let op wat ik schrijf!!!
als niet goed gebruikt wordt geeft een trimes deze resultaat
bouvierpoedel
Zeer actief

lupa schreef:
bouvierpoedel schreef:

twijfel ik nu wel

let op wat ik schrijf!!!
als niet goed gebruikt wordt geeft een trimes deze resultaat
Deze is resultaat van scheren en niet van scherp trimmes resultaat.
Let maar op wat ik schrijf. :ok:
lupa
Zeer actief
Contacteer:

als je een vacht verkeerd plukt met een trimes, dus je plukt niet maar je breekt de vacht zou je ook dit resultaat kunnen hebben

omdat het zeer onregelmatig is wat ik zie, ik zie als je heel goed kijkt gewoon weg afgebroken vacht

Afbeelding
geloof ik dus wel dat met een trimes gedaan is, maar volledig verkeerd

maar ik wil je best gelijk geven hoor :pop:
Laatst gewijzigd door lupa op 29 jun 2011 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
bouvierpoedel
Zeer actief

Er zit een patroon in en dat krijg je niet met een trimmes.
Kijk maar naar die gelijke rechte randen in de vacht.
Duidelijk scheerwerk.
lupa
Zeer actief
Contacteer:

bouvierpoedel schreef:Er zit een patroon in en dat krijg je niet met een trimmes.
Kijk maar naar die gelijke rechte randen in de vacht.
Duidelijk scheerwerk.
kijk heel goed, vergroot de foto
en je ziet dat er geen scheer patroon is
op dezelfde rij zitten verschillende lengtes vacht
Afbeelding

zo, en nu ga ik even plukken :zweep:
[Sandra]
Zeer actief

Mijn hond is een kruising en heeft een ruwharige vacht. Door twee trimsters beoordeeld als een plukvacht. Nou, pluk hem dan maar. Na twee keer gaf de eerste trimsalon na een aantal malen proberen te bellen voor een afspraak niet thuis en kwam ik bij deze tweede trimster uit. Die heeft hem de eerste keer geplukt/gestript met een trimmes - ik ben daar ook even bij gebleven en haar bezig gezien.

Ik ging er vanuit dat dit deze keer ook zou gebeuren, terwijl ik ondertussen bij een cliënt om de hoek aan het werk was. Na anderhalf uur belde ze al en daar keek ik van op.

Toen ik eind v/d middag weer thuis was heb ik de vacht bekeken en vond dat het niet klopte. De haartjes zo in stompe stukjes in een regelmatig patroon. Dat was de vorige keren helemaal niet, toen viel het natuurlijk. Vandaar dat ik hier eerst foto's heb geplaatst, hier zitten immers ook trimmers op het forum. Ik heb met mijn hand door zijn vacht geragd en er vielen allemaal kleine haartjes uit - heb je ook niet bij plukken. En op zijn flanken zag ik wel plekken die leken op de halen van een tondeuse. De volgende dag heb ik hem nog aan een andere trimster laten zien (en voelen dus ook) en zij zei ook: geschoren.

Toen ze me het geld teruggaf bleef ze volhouden dat ze hem had geplukt en dat ze alleen het kopje had geëffileerd. Op de achterpootjes vallen de haartjes zachter en natuurlijker, waarschijnlijk is ze daar begonnen en heeft ze de tondeuse erbij gepakt - wat bouvierpoedel ook al ergens zei. Ergens halverwege de heupen zag je de overgang. Het is inmiddels twee weken verder en ook twee weken minder zichtbaar.

Kijk, als het om welke reden dan ook beter is om deze vacht niet te plukken maar te scheren: prima. Maar overleg dat dan, bel me desnoods op terwijl ik bij die cliënt ben, maakt niet uit, maar dat heeft deze trimster niet gedaan. Ik kijk gewoon aan hoe het aangroeit en dan overleg ik tzt met de trimmer/ster hoe & wat het beste is: herstellen naar een plukvacht of niet.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”