Zet ik hem vanmiddag even op tafel, even kroelen, alles nakijken, teken, oortjes. Ik rag met mijn hand over zijn borst, sneeuwt het kleine witte haartjes.
Ik vind het heel netjes dat deze trimster mijn geld zonder verdere discussie heeft teruggegeven, zíj weet wat ze heeft gedaan en de hond kan het niet navertellen.
Wat betreft de anderhalf uur tijd die ze nodig had: bij de eerste trimsalon is hij beide keren zeker twee, twee-en-half uur daar geweest, zonder die schokkerige hapjes in zijn haren, maar met een mooie natuurlijke val van de haartjes. Bij die eerste keer ben ik twee dagen later teruggegaan om zijn kopje nog even te laten doen - dat lukte gewoon die eerste middag niet meer, hij was een half jaar toen en hij was het spuugzat. Toen ik gisteren in de trimsalon aankwam moest hij eerst droog worden geföhnd, want we waren doorweekt van de regen. Ik heb hem vlak na 13.30 uur gebracht en om kwart over drie kreeg ik het telefoontje dat ik hem kon komen halen. Ik dacht nog, jee, wat snel.
Ik wil in elk geval een cursus/workshops volgen zodat ik het in de toekomst zelf kan doen. Dat had ik me al voorgenomen vóór dit avontuur. Naast mijn redenen van lekker zelf met je hond bezig zijn en kostensparing heb ik er dan nu een reden bij: plukgarantie