Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat een dag....(UPDATE: EIGENAAR HONDEN MELDT ZICH)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Riboet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Aantal honden: 13
Contacteer:

Re: Wat een dag....(UPDATE: EIGENAAR HONDEN MELDT ZICH)

Ongelezen bericht door Riboet »

De journalist (een dergelijk bericht krijgt eerder een typiste dan een journalist) heeft nooit met de man gesproken. Dus kan het niet anders dan een 'koud' eh nogal sec artikel worden.

Als ze de man 'menselijker' zouden maken, zou dat betekenen dat ze moeten liegen/verzinnen, want ze hebben de man zelf niet gesproken, alleen maar het politiebericht aangenomen en of overgetikt.

De man heeft ook niet via de media de honden weergevonden maar via de politie want die heeft zijn verklaring afgenomen, dus niet de media, die hebben de verklaring alleen maar uit het politiebericht overgenomen.

Dat is alles.
Dat wij als hondenliefhebber graag meer weten, ja, dat is begrijpelijk, maar voor de krant en de politie is dat blijkbaar (voor nu) niet relevant genoeg.
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

doggyfun schreef:
alm@ schreef:
Tja wat betreft de uitlaatservice die ik tegenkwam....ik verwacht dat iedereen zijn/haar verantwoordelijkheid neemt en niet alles overal op af laat vliegen.
En eerlijk gezegd vind ik het bezopen dat iemand een andere kant op moet lopen omdat een uitlaatservice de honden niet onder controle heeft.

Ik herken dat ook totaal niet van mijn eigen uitlaathonden (zoals esther eerder in het topic al aangaf), weet nu helaas beter.
:ugh:

groetjes,
corina
Ik ben het met je eens hoor. Maar ik heb altijd zoiets van waarom problemen opzoeken als je ze vermijden kan. Ik heb niet altijd een hoge pet op van andermans verantwoordelijkheidsgevoel. Dan kan het altijd meevallen.
Afbeelding
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

sjaak-k schreef:
thom schreef:Toch blijf ik het een vanuit de eigenaar gezien, wel een 'vreemd' verhaal vinden.. :denken:
Je bent niet de enige die er een beetje een raar gevoel bij heeft :hmmm:
Dat zag ik bij de reacties :wink:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Wat een dag....(UPDATE: KRANTENARTIKEL)

Ongelezen bericht door MirandaH »

iones schreef:Ik denk dat als je inderdaad 10 honden bij je hebt, dat het lastig is om ze 'efkes" aan de riem te doen, want dat doe je niet "efkes". En stel je voor dat je dit om de haverklap moet doen, dan weer hier om , dan weer daarom, dan kom je aan wandelen bijna niet toe.

Om je aan de regels te houden, ga je dan ergens lopen waar honden dus los mogen lopen, zodat je dit probleem uit de weg kunt gaan. En dan kom je daar vervolgens OOK weer mensen tegen die vinden dat je je honden aan de riem moet doen....

Ik vind wel dat je je honden terug moet kunnen roepen maar bij honden die niet van jezelf zijn is dat niet altijd even eenvoudig en dat heb je ook niet ineens voor elkaar. Daar gaat tijd overheen.

Ik loop ook vaak met meerdere honden, met drie van mij en dan nog vaak met 2 of 3 van andere mensen, en zelfs een keer met vijf honden erbij van andere mensen. Ik ben met de auto naar de zandweg gegaan want allemaal aan de lijn ging dus niet. Als we dan een andere hond tegen komen, kan ik die drie van mij bij me houden en ik heb ze redelijk onder commando. Toch zou ik niet altijd kunnen voorkomen dat ze de andere hond benaderen, al zou ik daar wel mijn best voor doen.

Zie ik van die andere hond, angst, onzekerheid en agressie, dan lijn ik de ongehoorzame honden aan. Ik wil ook niet dat ze met meerdere honden tegelijk op een andere hond afstuiven, want moet je voorstellen hoe dat moet zijn voor die andere hond.

Ik kan beide kanten dus wel inkomen.
Prive is dan nog 1 ding, maar als je het als onderneming doet dan moet je gewoon niet met meer honden lopen dan je aankunt. En als je dat bij 10 niet kunt, dan moet je dat niet doen. "Ja sorry maar het zijn er ook zoooveeel" is echt een rotsmoes.
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”