Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sperma drama.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Re: Sperma drama.

Ongelezen bericht door Hutsje »

laeken schreef:
Hutsje schreef:
laeken schreef:Tel uit je winst? :engel: Gaat het nu om geld of om genen? :denken:
beide, maar je hebt er in geïnvesteerd, en je loopt inkomsten mis. ik zou het het ergste vinden dat de genen verloren waren, dat wel. het zou mij ook niet meer dan normaal lijken dat de da minimaal de gemaakte kosten vergoedt.
Helemaal mee eens hoor. :wink: Ik vind uiteraard ook dat de kosten vergoed moeten worden. Dat lijkt me niet meer dan logisch. Verder vraag ik me af wat er te vergoeden is. Geestelijk leed en helaas nu kan dit en dat niet meer lijkt me niet in geld uit te drukken.

Heeft de beste man ook een reden gegeven waarom die rietjes ontdooid zijn? Lijkt mij wel van belang. Immers, een overmacht kan je een bedrijf niet kwalijk nemen. Rommelen en rotzooien wel. Als alle rietjes ontdooid zijn van alle klanten dan zal er wel iets dramatisch gebeurd zijn. :80:
daar zou hij wel tegen verzekerd moeten zijn. nee, voor het geestelijk leed zou ik ook geen procedure aanspannen hoor.
Afbeelding
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

bouvierpoedel schreef:
MonaToetje schreef:Het zal je maar gebeuren. Ook erg klote voor jou , Kees.

Ik zou trouwens op zijn minst de gemaakte kosten ( afname, DNA , opslag ) terug willen hebben.

Groetjes,

Linda
Ach op zich niet zo klote voor mij natuurlijk.
Lopen meer reuen rond of ingevroren sperma.

Voor de eigenaar van het sperma is het kut en ze is ook behoorlijk pissig .
Ik geloof wel dat ze hier een procesje voor opzet.
.
Ik zou er toch ontzettend van balen als de combinatie die ik had gepland niet door kon gaan . :wink:

Vindt het dus niet meer dan logisch dat die praktijk de gemaakte kosten terug betalen.

Groetjes,

Linda
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Inc

Ongelezen bericht door Inc »

laeken schreef: Daarom is het klimaat daar zo vreselijk als je een verzekering wil. Want Nanna kan nu wel heel hard rechtzaak gaan roepen maar staat er waarschijnlijk niet bij stil dat als iedereen zo gaat doen elk bedrijf 1000 eisen gaat stellen, verzekeringen je niet eens meer nemen als je oma borstkanker heeft gehad en eerlijke ondernemingen om zeep worden geholpen door rechters die meegaan met die crap.
Dat valt reuze mee hoor :19:
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

Anne&Taar schreef:Ik denk dat de dierenarts verzekeringstechnisch wel wat zou kunnen vergoeden. Harstikke sneu...Maar zo'n vriezer is echt wel met 24 uur ontdooit; en als je dit in een vriezer hebt liggen welke geen alarm-functie heeft (das dan t enige dat je de man eventueel zou kunnen 'aanrekenen') ben je er met een nachtje wel vanaf..
Sperma wordt iopgeslagen in containers met vloeibaar stikstof en zolang er niets met zo'n container is en je hem niet open doet gaat dat héél lang mee. Werkt niet op stroom maar je moet gewoon de stikstof aanvullen zodra die onder een bepaald niveau komt. Verder met Marc eens. Kosten vergoeden: ja. Gemiste inkomsten vergoeden: slaat nergens op. Hoe meet je die trouwens? het enige wat je er mee bereikt is dat iemand volgende keer gewoon niets zegt, de boel opnieuw invriest en he, wat jammer, geen pups uit gekomen :scratch: :o

Kees
Tesslys
Zeer actief
Mijn ras(sen): BC's.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tesslys »

Eeuwig zonde zeg.

Even een vraagje: hoeveel kans heb je op een goede bevruchting (dus pups) met bevroren sperma?
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

dat is wel erg wrang :ugh:
33 rietjes zouden ook 33 dekkingen kunnen zijn, mits je het chirurgisch laat inbrengen, dan gebruiken ze maar 1 rietje, dat mag dan hier in NL niet maar in amerika wel.

even een ander vraagje, hoe had jij dat zaad hierheen gehaald Kees?
de regels in de EU zijn namelijk verandert en NL staat weer vooraan bij de doorvoering hiervan, ik ben ook bezig zaad hierheen te halen vanuit de USA maar dat zal wss eerst naar duitsland of belgie gestuurd gaan worden omdat ze die nieuwe regels daar nog niet hebben. Hiermoet het nu namelijk eerst al op schiphol zelf ingechecked worden bij aankomst, dat bedrijf dat dat deed bestaat niet meer....dus zijn er grote problemen om het rechtstreeks naar NL te halen....dat gaat dus eigenlijk niet, van de week is het in een geval al mis gegaan , ze hadden het naar NL gestuurd en dat zaad kon dus na aankomst op de kliniek, direkt weer geretourneerd worden naar de USA , met alle gevolgen van dien....
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Tesslys schreef:Eeuwig zonde zeg.

Even een vraagje: hoeveel kans heb je op een goede bevruchting (dus pups) met bevroren sperma?
tegenwoordig is die kans heel behoorlijk, het beste is chirurgisch in laten brengen, maar dat mag niet in NL :piew:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Podenji schreef:dat is wel erg wrang :ugh:
33 rietjes zouden ook 33 dekkingen kunnen zijn, mits je het chirurgisch laat inbrengen, dan gebruiken ze maar 1 rietje, dat mag dan hier in NL niet maar in amerika wel.

even een ander vraagje, hoe had jij dat zaad hierheen gehaald Kees?
de regels in de EU zijn namelijk verandert en NL staat weer vooraan bij de doorvoering hiervan, ik ben ook bezig zaad hierheen te halen vanuit de USA maar dat zal wss eerst naar duitsland of belgie gestuurd gaan worden omdat ze die nieuwe regels daar nog niet hebben. Hiermoet het nu namelijk eerst al op schiphol zelf ingechecked worden bij aankomst, dat bedrijf dat dat deed bestaat niet meer....dus zijn er grote problemen om het rechtstreeks naar NL te halen....dat gaat dus eigenlijk niet, van de week is het in een geval al mis gegaan , ze hadden het naar NL gestuurd en dat zaad kon dus na aankomst op de kliniek, direkt weer geretourneerd worden naar de USA , met alle gevolgen van dien....
Voordat we precies konden regelen hoe of waar het heen moest en gedaan moest worden ging de hele handel al naar hogere temperaturen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”