het moet wel kúnnen .... ik bedoel je kan bij mijn hond slapen, met hem mee eten als je wilt

maar ik vind het gewoon niet nodig punt.
een hond moet ook zijn eigen plek hebben waarbij hij weet dat het voor hem veilig is, en hij zn rust kan pakken.
Moderator: moderatorteam
Gebrek aan hoe mensen hier mee kunnen omgaan dan. Mijn ervaring is dat de grootste sufferds zulke dingen gaan nadoen met honden en kinderen die daar NIET geschikt voor zijn. Een hond hoort met rust gelaten te worden in zijn eigen nestje.smoekie schreef:bouvierpoedel schreef:Ligt aan de hond en je kinderen.
Dit dus![]()
In principe zeg ik dat kinderen honden in de bench,mand en bij eten met rust moeten laten. Dat is zeker het geval hier bij Nell. Als zij in haar bench of mand ligt moeten ze haar met rust laten, is ze aan het eten, drinken idem dito. Maar dat hoeft naar mijn idee niet bij elke hond zo te zijn. Je kent als eigenaar je hond en je kind (en hun band) het beste.
Hoe wel toelaten (en daar ook foto's van nemen) heeft naar mijn idee in ieder geval niets te maken met " groot gebrek aan kennis over honden".
En voor mij zou dat dus betekenen dat kleine kindjes niet met de hond in een bench mogen spelen.renee-uk schreef:Nee ik nietMekkie schreef:Ik denk dat wij van kinderen van verschillende leeftijden uitgaan![]()
Kinderen die signalen van de hond kunnen interpreteren en het verschil kennen tussen hun eigen honden en andermans honden, is een ander verhaal als een dreumes die niet weet wanneer een hond slaapt of niet of die op elke hond afschuifelt om een kusje te geven.
Mijn kind heeft niet anders geweten dan dat er honden waren en ook een dreumes kun je heel best leren dat hondjes die slapen en hondjes die eten niet gestoord mogen worden.
Een opgroeiend kind leer je van alles, waarom zou omgaan met honden daar niet bij kunnen horen?
Ligt aan jou dat ze hapt.duitse herder schreef:Nee Noah vind het niet fijn en ze hapt ook. Mat is haar terrein en daar mogen ze niet in de buurt komen van mij.
Ze vind kinderen eigenlijk eng, vooral als ze op haar mat ligt, dan durft ze te happen. Hoe kan ik het volgens jou dan oplossen? Die hond eens goed op der flikker geven omdat het van mij is?bouvierpoedel schreef:Ligt aan jou dat ze hapt.duitse herder schreef:Nee Noah vind het niet fijn en ze hapt ook. Mat is haar terrein en daar mogen ze niet in de buurt komen van mij.
En in principe is toch alles van jou en ook de mat.
Als jij gelijk in extreme gaat denken van goed op zijn flikker geven .duitse herder schreef:Ze vind kinderen eigenlijk eng, vooral als ze op haar mat ligt, dan durft ze te happen. Hoe kan ik het volgens jou dan oplossen? Die hond eens goed op der flikker geven omdat het van mij is?bouvierpoedel schreef:Ligt aan jou dat ze hapt.duitse herder schreef:Nee Noah vind het niet fijn en ze hapt ook. Mat is haar terrein en daar mogen ze niet in de buurt komen van mij.
En in principe is toch alles van jou en ook de mat.
Hier ben ik het mee eens. Zelf lag ik op de camping met een soulmate in de mand, hond naar eigen zeggen van de baas accepteerde niemand op zijn stek en ik lag tegen hem aan gerold in zijn mand, vanaf het moment dat ik hem zag was het dikke mik, ging er mee wandelen en zwemmen en kon alles met hem doen.bouvierpoedel schreef:Ligt aan de hond en je kinderen.
dit vind ik dus echt dikke onzin...bouvierpoedel schreef:Ligt aan jou dat ze hapt.duitse herder schreef:Nee Noah vind het niet fijn en ze hapt ook. Mat is haar terrein en daar mogen ze niet in de buurt komen van mij.
Zo denk ik er ook over. Het is toch van de zotte als de hond eigenaar is van een deel van je huis.bouvierpoedel schreef: Je kunt stellen dat niets van de hond is en jij enn je gezinsleden alles mogen claimen.
En niet dat de hond claimt.
Onze honden mogen bijna al onze meubels gebruiken. Behalve als wij daar gebruik van willen maken. Dus als ik zin heb om in de mand te zitten dan moeten ze gewoon aan de kant gaan.S@ndr@ schreef:ja stel je voor je kunt de hele wereld delen, maar je moet die bench ook nog hebben natuurlijk![]()
![]()
alles is voor Bassie