Als je die pups met de ouders vergelijkt en dan tenminste met het gedrochtje dan zijn ze toch beter af. Stel je kruist een Franse bull met een mechelaar. Wedden dat de pups beter af zijn dan de franse bull. Gedrochtjes fok je uitsluitend uit twee gedrochtjes en niet uit een enkele want dan vallen de kenmerken weg. Gedrochtelijke kenmerken komen nl meestal pas tot uitting als allebei de ouders die bezitten.Ayurveda schreef:Ook vind ik wel dat je 2 honden die kwa bouw e.d. wel een beetje op elkaar lijken moet kruisen en niet 2 honden die zo van elkaar verschillen dat er alleen maar zwakke gedrochtjes uit komen!
Stel je neemt een mops, toch wel een gedrochtje al ben ik er gek van. De pups van een mops x wat dan ook hebben nooit plopogen, nooit zulke korte neusjes en ook een veel betere bouw. Tenzij je een mops x een andere kortsnuitje gaat doen natuurlijk. De kunst zit hem in het kiezen van de juiste kruising en de juiste rassen dus als je de kruising wil maken.
Een Engelse bull x mechelaar wordt waarschijnlijk best een mooie gemiddelde hond. Lijkt dan niks op de Engelse bull meer. Maar of hij fysiek beter is dan de mechelaar durf ik wel te betwijfelen. Maargoed, dan zet je wel het grootste gedrocht op een van de meest sportieve rassen dus dat is ook wat veel gevraagd. Het gedrochtelijke is er dan wel hoe dan ook zeker vanaf.