Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De nieuwste rage

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: De nieuwste rage

Ongelezen bericht door laeken »

Ayurveda schreef:Ook vind ik wel dat je 2 honden die kwa bouw e.d. wel een beetje op elkaar lijken moet kruisen en niet 2 honden die zo van elkaar verschillen dat er alleen maar zwakke gedrochtjes uit komen!
Als je die pups met de ouders vergelijkt en dan tenminste met het gedrochtje dan zijn ze toch beter af. Stel je kruist een Franse bull met een mechelaar. Wedden dat de pups beter af zijn dan de franse bull. Gedrochtjes fok je uitsluitend uit twee gedrochtjes en niet uit een enkele want dan vallen de kenmerken weg. Gedrochtelijke kenmerken komen nl meestal pas tot uitting als allebei de ouders die bezitten.

Stel je neemt een mops, toch wel een gedrochtje al ben ik er gek van. De pups van een mops x wat dan ook hebben nooit plopogen, nooit zulke korte neusjes en ook een veel betere bouw. Tenzij je een mops x een andere kortsnuitje gaat doen natuurlijk. De kunst zit hem in het kiezen van de juiste kruising en de juiste rassen dus als je de kruising wil maken.

Een Engelse bull x mechelaar wordt waarschijnlijk best een mooie gemiddelde hond. Lijkt dan niks op de Engelse bull meer. Maar of hij fysiek beter is dan de mechelaar durf ik wel te betwijfelen. Maargoed, dan zet je wel het grootste gedrocht op een van de meest sportieve rassen dus dat is ook wat veel gevraagd. Het gedrochtelijke is er dan wel hoe dan ook zeker vanaf. :ok:
Afbeelding
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

laeken schreef:
Ayurveda schreef:Ook vind ik wel dat je 2 honden die kwa bouw e.d. wel een beetje op elkaar lijken moet kruisen en niet 2 honden die zo van elkaar verschillen dat er alleen maar zwakke gedrochtjes uit komen!
Als je die pups met de ouders vergelijkt en dan tenminste met het gedrochtje dan zijn ze toch beter af. Stel je kruist een Franse bull met een mechelaar. Wedden dat de pups beter af zijn dan de franse bull. Gedrochtjes fok je uitsluitend uit twee gedrochtjes en niet uit een enkele want dan vallen de kenmerken weg. Gedrochtelijke kenmerken komen nl meestal pas tot uitting als allebei de ouders die bezitten.

Stel je neemt een mops, toch wel een gedrochtje al ben ik er gek van. De pups van een mops x wat dan ook hebben nooit plopogen, nooit zulke korte neusjes en ook een veel betere bouw. Tenzij je een mops x een andere kortsnuitje gaat doen natuurlijk. De kunst zit hem in het kiezen van de juiste kruising en de juiste rassen dus als je de kruising wil maken.

Een Engelse bull x mechelaar wordt waarschijnlijk best een mooie gemiddelde hond. Lijkt dan niks op de Engelse bull meer. Maar of hij fysiek beter is dan de mechelaar durf ik wel te betwijfelen. Maargoed, dan zet je wel het grootste gedrocht op een van de meest sportieve rassen dus dat is ook wat veel gevraagd. Het gedrochtelijke is er dan wel hoe dan ook zeker vanaf. :ok:
ja okeey das wel waar natuurlijk, op zich ben ik het wel met je eens maar heb ook wel is van die gedrochtjes gezien JUIST omdat de kruising om te lachen was... wat alleen niet precies meer welke kruising maar hij had het slechtste van beide en het was ook nog eens een heel groot met een heel klein ras...

en ja mopsjes zijn ook gedrochtjes hoor ;) maar wel lief :)
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik vind het niet waar hoor dat rashonden ongezonder zijn, je kan met kruisingen ook pech hebben. Mijn Pinschers zijn haast nooit ziek, zijn zelden aan de diaree, alleen toen dat virusje rondwaarde toen zijn ze een paar dagen aan de dunne geweest en twee hebben er ook nog bij gekotst.
Mijn honden komen alleen bij de dierenarts als ze gewond zijn en niet omdat ze ziek zijn.

Heb dan wel een Pinscher met een vernauwde aorta, maar verder is ze super gezond en haar hart vangt het allemaal goed op, ze heeft tenminste nog geen medicijnen nodig, zij is ook de enige die niet mee heeft gedaan met dat griepvirusje.

Pinschers worden trouwens gemiddeld 16 jaar. Vind ik toch een aardige leeftijd.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Herma en Boris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Drentsche Patrijs (moeder)- Duitse Staande (vader)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Herma en Boris »

en met kruisinkjes heb je ook pech, ik heb een kruising en onze is de enige uit het hele nest met een allergie... pa heeft het niet en ma ook niet. en het broertje en zusjes ook niet. dus pech gevalletje, maar ik moet zeggen ik heb me wel verdiept in het ras, toen we boris hadden uit gezocht. en tja, eerlijk bekennen dmv een plaatje. maar nu ik dus met boris naar de hondenschool ga, hier rondneus leer ik meer en ben ik een stuk kritischer gewroden. bv het testen op alles. de zwakke punten van bepaalde rassen.
maar ik vind ook dat soms voor rashonden wel extreem veel geld wordt gevraagd. en boris heeft 250 euro gekost. en boris was geplande zwangerschap en ik vind het redelijke prijs. tuurlijk kan goedkoper snap ik ook. en nu ik meer weet van hondenfokken weet ik ook dat boris niet uit een ideale situatie komt. (bij de boer en niet super gesociliseerd: kende buiten/de deel/woonkamer)
maar ja zolang iedereen het geld er voor geeft kan ik wel zeggen dat wil ik er niet voor geven, maar ja dan zit ik wel zonder die lieve boris... en ik had dit er wel voor over.
en we hebben nu het geld ook zeker wel over voor een echte drent. je hebt dan ook iemand om op terug te vallen. dat hadden we nu niet.
tja ik snap het van beide kanten, maar meer dan 700 euro??? of dat ze je verbieden ermee te fokken omdat het zo'n speciaal ras is (labradoodle!) als die wat mankeert of drager is van een ziekte dan snap ik het. maar dan moet je dat oook niet zelf willen.
ik zou boris ook nooit ter dekking aanbieden, boris is zenuwachtig/niet geheel stabiel karakter. maar nu kan dat niet meer... (ook spijt van dat hij gecastreerd is, maar ja dat is een andere discussie. niet voor de fok hoor, maar misschien was hij zekerder gebleven met mannelijke hormonen.)
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

gonnie schreef:Ik vind het niet waar hoor dat rashonden ongezonder zijn, je kan met kruisingen ook pech hebben. Mijn Pinschers zijn haast nooit ziek, zijn zelden aan de diaree, alleen toen dat virusje rondwaarde toen zijn ze een paar dagen aan de dunne geweest en twee hebben er ook nog bij gekotst.
Mijn honden komen alleen bij de dierenarts als ze gewond zijn en niet omdat ze ziek zijn.

Heb dan wel een Pinscher met een vernauwde aorta, maar verder is ze super gezond en haar hart vangt het allemaal goed op, ze heeft tenminste nog geen medicijnen nodig, zij is ook de enige die niet mee heeft gedaan met dat griepvirusje.

Pinschers worden trouwens gemiddeld 16 jaar. Vind ik toch een aardige leeftijd.
Er zijn natuurlijk genoeg gezonde rassen. Rassen die niet in de mode zijn en die opgebouwd zijn uit gezonde functione honden. Neem inderdaad de pinsher. Maar zodra je naar bepaalde rassen kijkt vallen ze al om. Dat hele verhaal over epilepsie bij bordercollies, HD en ED bij herders, hartkwalen bij doggen, bloedstollings-problemen, PRA etc etc zijn gewoon problemen van rassen. Dat komt door de fokkerij van rashonden. Immers, van sommige rassen is haast geen hond te vinden zonder erfelijk probleem. Dus dan kies ik liever een kruising. Die zijn persoonlijker en uniek. Dat vind ik dan. Of ik kies een zo gezond mogelijk ras. Daarom heb ik de laekense gekozen. Maar die zijn ook wel erg nauw aan het worden kwa genen dus over een tijdje weet ik niet of ik er weer een durf te nemen. Mensen doen hun best maar voor mij kwak je er snel weer een mecheltje doorheen zoals die ook door Eva heen zitten. Eva is een hondje met veel mechelaars in twee kanten in de stamboom en daarvoor zelfs een tervueren :pffff: Dat schept dan nog wat mogelijkheden met de laekense. Maar ik denk wel dat dat snel weer gedaan moet worden want anders komen er snel grote problemen verwacht ik. Zelfs bij Eva is de stamboom vrij nauw ondanks dat er intervarieteitskruisingen doorheen zitten. Daarom denk ik ook dat Eva zo'n mechelkarakter en uiterlijk heeft. Haar voorouders zijn nl tot 1950 veel werkende politiehonden zag ik op working dogs. :engel:
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik ben ook niet perse tegen het kruisen van 2 heel verschillende rassen om een nieuw ras te kweken. Al moet dat dan wel met overleg gaan en niet fikkie van de hoek kruisen met jouw fifi omdat je zo nodig geld wil verdienen.
Gezien de al eerder genoemde gezondheidsproblemen van heel veel rassen én de koppigheid van vrijwel alle rv's om boomloze honden aan te keuren om de genenpoel te vergroten, voorzie ik nog veel grotere problemen in de toekomst. Alle fokkers hebben de mond vol over de liefde die ze hun ras toedragen maar ze weigeren verder te kijken dan hun neus lang is. Ten koste ván hun geliefde ras.
En bijna alle rassen zijn toch al ontstaan uit kruisingen? Waarom niet eens kijken of we de specifieke gezondheidsproblemen van het ene ras kunnen verminderen door er een ras door heen te kruisen die daar totaal geen last van heeft? En ik heb werkelijk prachtige kruisingen gezien door de jaren heen die heel vaak jaren ouder (en gezonder zijn) worden dan hun raszuivere ouders.
Ik ga wat dat betreft met Marc mee. Al moet het natuurlijk nooit zo zijn dat het enige motief geldelijk gewin moet zijn. Maar de fokker in het algemeen moet eens ophouden met het langs hun neus naar beneden kijken naar kruisingen of naar mensen die kruisingen fokken (broodfokkers uitgezonderd natuurlijk).
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik blijf balen van die wetterhoun in Luca... Anders was hij ook een disigner dog geweest :jank:

Verder vind ik persoonlijk kruisingen vaak wel leuk. Alleen die testen he...
BAILEYSBAASJE
Zeer actief
Mijn ras(sen): F1b Goldendoodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door BAILEYSBAASJE »

lieke schreef:Ik ben ook niet perse tegen het kruisen van 2 heel verschillende rassen om een nieuw ras te kweken. Al moet dat dan wel met overleg gaan en niet fikkie van de hoek kruisen met jouw fifi omdat je zo nodig geld wil verdienen.
Gezien de al eerder genoemde gezondheidsproblemen van heel veel rassen én de koppigheid van vrijwel alle rv's om boomloze honden aan te keuren om de genenpoel te vergroten, voorzie ik nog veel grotere problemen in de toekomst. Alle fokkers hebben de mond vol over de liefde die ze hun ras toedragen maar ze weigeren verder te kijken dan hun neus lang is. Ten koste ván hun geliefde ras.
En bijna alle rassen zijn toch al ontstaan uit kruisingen? Waarom niet eens kijken of we de specifieke gezondheidsproblemen van het ene ras kunnen verminderen door er een ras door heen te kruisen die daar totaal geen last van heeft? En ik heb werkelijk prachtige kruisingen gezien door de jaren heen die heel vaak jaren ouder (en gezonder zijn) worden dan hun raszuivere ouders.
Ik ga wat dat betreft met Marc mee. Al moet het natuurlijk nooit zo zijn dat het enige motief geldelijk gewin moet zijn. Maar de fokker in het algemeen moet eens ophouden met het langs hun neus naar beneden kijken naar kruisingen of naar mensen die kruisingen fokken (broodfokkers uitgezonderd natuurlijk).

This :E:

Zeker na het zien van die aflevering van Zembla over de vaak gruwelijke
gezondheidsproblemen bij rashonden, die desondanks gefokt blijven worden
door sommige fokkers. O.a. 1 ras dat niet meer zelf kan paren en baren en een
ander ras dat gek wordt van de koppijn door te kleine schedels en bijna zonder
uitzondering vanaf een bepaalde leeftijd ernstige hartkwalen krijgt etc. etc.
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Iemand zei eens tegen mij (kruising Engelse bulldog-Maltezer): Daar moet je een nieuw ras van maken!

Otto is er een van een oeps-nestje en qua 'gedrochtelijkheid' (ergens hierboven had iemand het over de Franse bulldog) heb ik een langharige minibulldog met snuit. Het heeft heel leuk uitgepakt, maar ik heb er verder geen bedoelingen mee.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Nee al die hippe namen vind ik ook vreselijk. Als je een kruising hebt, noem het gewoon bij de naam en niet bernador, boxador of weet ik veel wat.

DH x Husky vind ik trouwens ook prachtig, maar zijn denk ik niet echt honden voor mij :smile: Deze is echt :I: :I: :I: http://www.hondenforum.nl/plaza/overpla ... 11742.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ach ja.. hier lopen alleen buitenlandertjes rond, 1 asielhond en binnenkort de eerste rashond. Ik vind alles leuk..maar ik zou geen 600 euro betalen voor een simpele kruising met een of andere rare naam. En qua gezondheid, die buitenlanders kunnen ook doodziek worden, Jules is ook geen raszuivere teckel en kan ook van alles hebben en van een broodfokker komen. Net zoals een rashond problemen kan hebben.
Afbeelding
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

lieke schreef: Waarom niet eens kijken of we de specifieke gezondheidsproblemen van het ene ras kunnen verminderen door er een ras door heen te kruisen die daar totaal geen last van heeft?
Dat willen ze gaan doen met de Bassethound. Die is in de loop der tijd zo zwaar gefokt dat ze moeite hebben met lopen. De honden op een tentoonstelling van de zogezegde topfokkers hebben hun buik op de grond hangen. Ze willen er nu Franse Bassets door gaan fokken om zodoende de Bassethound wat hoger op de poten te krijgen en iets minder zwaar gebouwd.
Dit is op de laatste ledenvergadering besloten. Nu nog zien of het echt gebeurd...
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ja Laekense heeft in principe wel gelijk.
Schijnt dat 2 rassen die wat verder vann elkaar afstaan elkaars foute genen niet zo snel herkennen.
Maar dan zou je met die xsingenn niet verderr moeten fokken om er homogeniteit in te krijgen wat nu bij de labradoodle gebeurd ,anders ga je het weer opzoeken.
En wat is er fout met een leuke xsing en wel goed zoals het nu gaat gebeuren in pilots om rassen met stamboom weer uit het slop te trekken om andere rassen in te xsen.???
Een xsing Kroaat x Stabij is fout ,maar niet als je het doet om de stabij met boom mee te redden.
Een xsing Mechelaar x Laekense is fout ,maar niet om de Laekense met boom mee te redden.??

Van mij mogen sommige rassen best wel op elkaar gepleurd worden want soms dan gaatt het alleen om een klein verschil..
Kiijk eens naar al die teckel variateiten alleen maar om de maat en vacht variateit.
Norfolk en norwitch alleen maar om de oren.
Bij poedels alleen maar binnen kleur.
Bij de meestte jachthonden alleen maar binnen ruw/kort en langhaar.
Bij heel veel rassen gaat het zelfs over een klein witt borstvlekje wat belangrijker is dan HD/Epileptie/ED.
Bij veel rassen gaat het meer om 2 gaten tussen de ogen hebben dan over het niet meer kunnen neuken of puppen eruit kunnen persen.
Of een zwarte mag niet ,maar een blauwe/grijse wel weer.
En wat te denken van al die NEKjes die een zo maar de plee door worden gespoeld ,maar al net zoolang tevoorschijnn komen als ddat het ras bestaat .

Hoorde pasgeleden dat als show's voor 5 jaar verboden zou worden je een heel andere insteek zou krijgen en ook anders/gezonder gefokt zou gaan worden .
Zit een kern van waarheidd in.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik bedenk me net dat er bij mij in de buurt een kruising berner sennen X collie loopt. Uiterlijk lijkt Odin sprekend op een berner alleen iets slanker en lichter gebouwd. Hij is nu ruim 9 en loopt als een kievit en is ontzettend actief. Ik zie hem zelden gewoon lopen, meestal galoppeert hij door het uitlaatgebied :mrgreen:
Gezien de gezondheidsproblemen van de berner sennen (waarvan ik begrepen heb dat die tegenwoordig amper de 5 jaar haalt), lijkt me dit een bijzonder geslaagde kruising, alhoewel ik natuurlijk toegeef dat één zo'n kruising uiteraard niet representatief is.
Afbeelding
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

wat ik wel weer heel irritant vind is dat je dan van die mensen hebt (ik ken ze ook) die wel een heuse echte en vooral super duure australische labradoodle kopen die wel gecastreerd is want ja als andere mensen ze ook gaan fokken lopen de verdienste van deze fokker natuurlijk terug... :ugh: :oohja:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:
bouvierpoedel schreef:Kiijk eens naar al die teckel variateiten alleen maar om de maat en vacht variateit.
Bij de teckel mogen (mits dezelfde vacht) kaninchen en dwerg met elkaar gekruist worden.
Hoef je ook niet speciaal aan te vragen bij de RvB. De pups krijgen de groottevarieteit van hun moeder op de stamboom en kunnen later evt. overgemeten worden.
Ik vind idd niet dat je bij de teckel de vachtvarieteiten door elkaar moet gaan kruisen, groottevarieteiten maakt me dan weer niks uit.
Dat wist ik dus niet.
Maar waarom doen fokkers dat dan niet.??
Eigenlijk weet ik het antwoord al. :oohja:
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

Domor schreef:Ik zie liever designerdogs (kruisingen met een leuke naam dus eigenlijk) dan look-a-likes, het is over het algemeen hetzelfde slag mensen die dat koopt maar ze zijn vaak toch weer wat gezonder.
:denken: zelfde slag mensen,in wat voor hokje moet ik dan denken??

ik koop nl alleen maar look a likes en kruisingen...zou zelf never nooit een stamboomhond meer kopen..

wat voor slag ben ik dan?? :klaar:

overigens,vroeguh stond het particuliertje vol met dezelfde advertenties kruisingen en look a like nestjes,zoveel is er niet veranderd in de afgelopen jaren.

overigens heb ik het al meerdere malen op allerlei fora's gevraagd hoor,nu hier maar eens ..

wat feiten:

populatie honden in nederland is 1.8 miljoen dieren.

de vraag per jaar aan pups is zo'n 180.000 stuks per jaar

daarvan worden er met stamboom 50.000 stuks van verkocht
zonder stamboom en kruisingen van "thuisnestjes" 30.000

importhondjes zo'n 100.000 stuks...

de thuisfokkers leveren dus het probleem nog niet zo..

maar nu een andere vraag,stel...er worden alleen nog maar rashonden met stamboom verkocht,hoe ziet men hier dan dat dit een gezonde populatie zal blijven als er door een handjevol goede en eerlijke fokkers (want ook onder stamboomfokkers zitten broodfokkers) gefokt moet gaan worden naar de vraag van 180.000 pups per jaar,zonder hierbij een broodfokker te worden...
cybert2
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 nepBasset Door, 1 Jack Russel Saar, en 1 Frans Bulldogje (met neusje) Abbby
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door cybert2 »

Daisy@ schreef:Een bernador... jemig... hoe bereidt je je dan voor vraag ik me af???
Het is wel triest allemaal. :jank:
Misschien is dit wel de redding van de Berner Sennen... want als er één ras is dat door "fokkers" naar de kloten is geholpen is het dit ras wel... Doodzonde!
Groet, Janine
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

Nanna schreef:
Kimmie schreef: maar nu een andere vraag,stel...er worden alleen nog maar rashonden met stamboom verkocht,hoe ziet men hier dan dat dit een gezonde populatie zal blijven als er door een handjevol goede en eerlijke fokkers (want ook onder stamboomfokkers zitten broodfokkers) gefokt moet gaan worden naar de vraag van 180.000 pups per jaar,zonder hierbij een broodfokker te worden...
Dan zijn die pups alleen voor de "happy few" die hun baan ervoor hebben opgezegd, en de familie aan de kant hebben geschoven. Uitputtende examens hebben afgelegd en een eed hebben afgezworen hun leven helemaal in het teken van de hond te stellen ;-)
:lol1: the perfect world
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

cybert2 schreef:
Daisy@ schreef:Een bernador... jemig... hoe bereidt je je dan voor vraag ik me af???
Het is wel triest allemaal. :jank:
Misschien is dit wel de redding van de Berner Sennen... want als er één ras is dat door "fokkers" naar de kloten is geholpen is het dit ras wel... Doodzonde!
Als het dat effect zou hebben, zou het mooi zijn. Maar dan de labrador kiezen om in te kruisen??? Daar is ook wel het een en ander mis mee helaas :19:
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Dazwa84 schreef:Even snel vraagje tussendoor, zo'n labradoodle, hoe 'hypoallergeen' zijn die beesten nou werkelijk? Want een exvriendje van mij vertelde dat ze een labradoodle kregen o.a. omdat je er niet allergisch voor kunt zijn.

Als je niks over dat 'vervellen' vraagt dan is <dit> wel een aardig stukje
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Marc, was jij een aantal jaar geleden niet begonnen met een onderzoekje hier op het forum naar de gezondheid van rashonden vs. Kruisingen? Ik ben benieuwd of je daar nog iets mee hebt gedaan en of daar nog iets is uitgekomen.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Sarah5
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle

Ongelezen bericht door Sarah5 »

Elmo/maureen schreef:Nee ik zie er ook niet echt bordeaux in :scratch:

hoe groot is ze?

edit; Elmo heeft ook prachtige kwijlslierten hoor :F:
Ze is 62 cm schofthoogte. Ik heb helaas geen goed fototoestel anders kon ik nog even een duidelijkere foto maken.
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Sarah5 schreef:

hoe groot is ze?

Ze is 62 cm schofthoogte. Ik heb helaas geen goed fototoestel anders kon ik nog even een duidelijkere foto maken.
Dan is ze vrij groot voor een teef. :mrgreen: De meeste Xdalmaten zien er niet gevlekt uit, hebben dan meer platen.
Afbeelding
Sarah5
Zeer actief
Berner Sennen x Beagle

Elmo/maureen schreef:
Sarah5 schreef:

hoe groot is ze?

Dan is ze vrij groot voor een teef. :mrgreen: De meeste Xdalmaten zien er niet gevlekt uit, hebben dan meer platen.
Ja dat dacht ik al ja! Ze is ook ongeveer 35 kilo dus ook wel wat zwaarder dan de meeste dalmaten. Dat ze vlekken heeft vind ik wel erg leuk :E:
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Sarah5 schreef:
Ja dat dacht ik al ja! Ze is ook ongeveer 35 kilo dus ook wel wat zwaarder dan de meeste dalmaten. Dat ze vlekken heeft vind ik wel erg leuk :E:
Elmo weegt ook ong. 35 kg, en is ong. 61cm. Maar hij is een reu. Voor een teef is ze wel zwaar.
Afbeelding
Sarah5
Zeer actief
Berner Sennen x Beagle

Ik weet het een beetje late reactie :) maar ik heb een nieuwe camera en een goede pic waarop je toch wel ziet dat Lola een kruising BD is. Vind ik dan :D

Afbeelding
teckeltoos
Zeer actief

Ongelezen bericht door teckeltoos »

De hype bestaat bij de gratie van de kopers van de pups.
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Hayley84 »

http://pedigreedogsexposed.blogspot.com ... l#comments" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Penny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever x Oud Duitse Herder

Ongelezen bericht door Penny »

O ik heb geen kruising maar een designer dog! Klinkt wel fraai. Hoe zal ik ze noemen dan? Golder? Hergol? :denken:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Zijn rashonden dan geen disigner dogs.???? :denken:
Met rashonden word ook geld verdiend maar dat mag omdat ze het niet hardop roepen.
En nu gaan ze toch ook sommige rashondden uit het slop trekken door andere rassen in te xsen.
Dat is toch ook disignen om het uiterrlijk.?
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”