Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

poep eten door smuldier

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

yuri36
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising poedel/maltezer
dwergpoedel

Re: poep eten door smuldier

Ongelezen bericht door yuri36 »

mum schreef:Ik wil toch blijven op vers, ik vind brokkenpoep walgelijk, mijn man stelt net voor om ipv een soort smuldier gwoon enkele soorten te nemen, andere smaakjes enzo, en ik ben zo blij met de tip van dagmar88, ik ga het nu ook proberen met bot erbij te geven, en ja mijn hond is met ongeveer 10 weken overgezet naar geheel vers omdat ik dat het dichtste bij goede hondevoeding vind komen, ik heb nu een bioslager gevonden en dan ga ik toch proberen te barfen dus miss had hij ook op brokken deze problemen ontwikkkeld maar dat zal ik nooit weten omdat ik liever wil dat hij vers eet en hij is natuurlijk pas 6 maanden, ik wil nu iig gaan barfen en een andere kvv, miss ook wel smuldier maar nu andere smaakjes, via lupa en dan wat meer bot zoals Dagmar88 beschreef, ik heb net brokkenpoep van hills opgecleaned en dat is erg vies
Bedankt voor jullie steun iig, ik blijf bij vers en heb na die smerige zooi op de plaats brokken afgezworen
LOL, wie geeft er nu ook Hill's! Maar ik begrijp het hoor, ben zelf ook zo stom geweest om lang Hill's te geven, wist toen ook niet beter.
Met een beter merk brokken heb je dat niet.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

yuri36 schreef:
mum schreef:Ik wil toch blijven op vers, ik vind brokkenpoep walgelijk, mijn man stelt net voor om ipv een soort smuldier gwoon enkele soorten te nemen, andere smaakjes enzo, en ik ben zo blij met de tip van dagmar88, ik ga het nu ook proberen met bot erbij te geven, en ja mijn hond is met ongeveer 10 weken overgezet naar geheel vers omdat ik dat het dichtste bij goede hondevoeding vind komen, ik heb nu een bioslager gevonden en dan ga ik toch proberen te barfen dus miss had hij ook op brokken deze problemen ontwikkkeld maar dat zal ik nooit weten omdat ik liever wil dat hij vers eet en hij is natuurlijk pas 6 maanden, ik wil nu iig gaan barfen en een andere kvv, miss ook wel smuldier maar nu andere smaakjes, via lupa en dan wat meer bot zoals Dagmar88 beschreef, ik heb net brokkenpoep van hills opgecleaned en dat is erg vies
Bedankt voor jullie steun iig, ik blijf bij vers en heb na die smerige zooi op de plaats brokken afgezworen
LOL, wie geeft er nu ook Hill's! Maar ik begrijp het hoor, ben zelf ook zo stom geweest om lang Hill's te geven, wist toen ook niet beter.
kan niet verkeerd zijn toch aangezien jij al 24 jaar brokken geeft en je honden nooit iets gemankeerd hebben
Dan was ik mooi op die hills gebleven :cheer:

En wat precies snap je niet in het vetgemaakte zinnetje?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

yuri36 schreef: "Het geven van ananas lijkt ook wel eens te werken. Waarom weet niemand, maar sommige honden schijnen te stoppen met dit gedrag als ze elke dag een schijfje ananas eten. "
Gelul, het is best bekend waarom het werkt. En ook wanneer het precies werkt.

Het werkt enkel en alleen als de hond alleen zijn eigen poep eet. En waarom? Omdat z'n poep er vies van gaat smaken. Zo, weer een mysterie de wereld uit.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
mum

Ongelezen bericht door mum »

En yuri36?, miss is mijn hond wel gewoon een eigenwijze drol die doet waar hij zin in heeft, en ligt dit alles wel niet aan het voer, ik hou je iig geval op de hoogte en ik wil je er even op wijzen dat mijn ventje er geweldig uitziet op vers, kijk maar naar mijn fotootje in het fototopic, hij luistert goed en hij is de vriend die ik zocht, dit is mijn hond en ik voer hem wat mij het beste lijkt, en dat is niet brok, daar werd mijn kleine vriend niet voor gemaakt , dus stop maar met je irritante opmerkingen, ik wil liever antwoorden van mensen die er ook echt verstand van hebben, deze hond is mij zo lief....
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

yuri36 schreef:
:scratch: wat is er zo vermakelijk? :wink: wat bijzonder vriendelijk ook dat ze meteen stom is wanneer ze haar hond Hill's geeft...

en jouw aanname

klopt van geen kanten.

Mijn ene hond heeft dat op ieder merk brokken.

:cheer: fijn dat je er wat aan hebt Mum.
Als je toch bij lupa gaat bestellen, denk eens na om meteen voor 1 x per week kiezebrink zalmmix in je mandje te gooien. Vette vis is erg gezond voor hem (gewrichten, haar & huid) en de kwaliteit vind ik erg goed; ruikt en ziet er goed uit en het smaakt de hele beestenboel prima.
:mrgreen: Daarbij een mooie prijs per kilo.
mum

Ga nu Smul rijst en kip bestellen en iets als konijn

En nee Yuri36, ik ben niet stom alleen onwetend maar ik ben wel bereid om te leren, een eigenschap die jij helaas niet bezit
Dagmar88, ik ga nu ff over op smul met botten of botmix, brokken vind ik echt gewoon niet oke, en ik ga uitzoeken welke kruiden ik nodig heb om zijn huidprobleem te vebeteren, en dan miss zelf maken, ga wel bij lupa andere smaakjes smul bestellen, ben blij dat mijn man ook om lijkt te zijn :D
mum

Ik heb trouwens alleen een hotmailadres Mwillow, dus ik kan niet lid worden van je forum, maar uiteraard scheid ik kaf van koren, en yuri is kaf in dit soort vragen :D
De prooidier theorie was btw erg interesant, zoek er meer over maar dat is uiteraard vrij moeilijk omdat het voor een leek moeilijk is om kaf van koren te scheiden, las trouwens net ergens dat brokken een bepaalde chemische stof bevatten die ervoor zorgt dat de poep mooi blijft
Laatst gewijzigd door mum op 12 mar 2011 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
dagmar88
Zeer actief

mum schreef:Ga nu Smul rijst en kip bestellen en iets als konijn

En nee Yuri36, ik ben niet stom alleen onwetend maar ik ben wel bereid om te leren, een eigenschap die jij helaas niet bezit
Dagmar88, ik ga nu ff over op smul met botten of botmix, brokken vind ik echt gewoon niet oke, en ik ga uitzoeken welke kruiden ik nodig heb om zijn huidprobleem te vebeteren, en dan miss zelf maken, ga wel bij lupa andere smaakjes smul bestellen, ben blij dat mijn man ook om lijkt te zijn :D
Wat ik zei, vette vis is goed voor zijn vacht en huid (1.65 per kilo is de zalmmix bij lupa, dus erg goed te doen) maar je kunt ook visoliecapsules bij de Hema kopen :wink:

De smuldier kip is gemalen kipkarkas, dus dat kun je er nu ook al bij geven.
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

yuri36 schreef:

YURI JE BENT EEN LUL
mum

Graag opbouwende antwoorden he, daar word ik blij van :D
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

mum schreef:Graag opbouwende antwoorden he, daar word ik blij van :D
Sorry, ben die vent nu spuugzat. ik zal het topic verder niet vervuilen. :W:
mum

Geeft niet, ik wil alleen graag zoveel motivatie mogelijk bij je bericht, en graag antwoorden van de proversen hier
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Dianavdberkt schreef:
yuri36 schreef:

YURI JE BENT EEN LUL

:smile: :smile: :smile:

Diana, het lijkt mij een KUT te zijn........die zich voordoet als God knows who......
signmodel
Actief
Mijn ras(sen): max en job, geweldige vullusbakkuh

Ongelezen bericht door signmodel »

je kan ook even op barfplaats kijken. kan wel met een hotmail account.
en wat dagmar88 ook al zei: 1 x per week een zalmmix is goed voor ze en de meeste honden vinden deze heerlijk.
Afbeelding

groetjes van ons.
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

mum schreef:Ik heb trouwens alleen een hotmailadres Mwillow, dus ik kan niet lid worden van je forum, maar uiteraard scheid ik kaf van koren, en yuri is kaf in dit soort vragen :D
De prooidier theorie was btw erg interesant, zoek er meer over maar dat is uiteraard vrij moeilijk omdat het voor een leek moeilijk is om kaf van koren te scheiden, las trouwens net ergens dat brokken een bepaalde chemische stof bevatten die ervoor zorgt dat de poep mooi blijft
Je bent een bijzonder slim en mooi mens, mum.
Laat je niet beïnvloeden door dit soort debiliteiten en laat je informeren daar waar het kan, op rauwe voedingsfora. Het gevoel wat je zou moeten hebben om zo'n overstap verantwoord te maken, vind je naar mijn mening daar. En wat voor 'theorietje' je ook aanhangt....uiteindelijk is het je hond die je laat zien wat het nodig heeft, niet de theorie zelf.

Op ons forum accepteren we alleen emailadressen van officiële providers. :wink:
dagmar88
Zeer actief

:wink: ach ja, ook als je niet kunt reageren, er staat zo ontzettend veel goede informatie op barfplaats.
Ik voer nu iets langer dan anderhalf jaar vers en door de zoekfunctie te gebruiken is het tot nu toe nog niet nodig geweest een eigen topic te openen :ok:
mum

Nou dank jewel hoor mwillow, ik respecteer het leven en mijn hond is evenveel waard als mijn kinderen en ik wil doen wat goed is voor het ventje; en van nature zegt mijn mind dat vlees oke is, en nee ik ben niet zweverig, ik kijk naar die kleine lieve hond die mij een hand waard is en hij zegt mij letterlijk dat hij vlees nodig heeft, Yuri waarom accepteer je zaken niet zoals ze zijn? En probeer het ipv zo te vechten tegen andermans overtuiging?
Mwillow weet je miss nog meer informatieve sites over de prooidiertheorie, ik wil ze graag lezen, KVV is slechts het begin van deze ontdekkingsreis, ik wil nog veel meer weten
mum

En ja barfplaats is een schat aan informatie, ben erg blij met zon site
dagmar88
Zeer actief

mum schreef:En ja barfplaats is een schat aan informatie, ben erg blij met zon site
Ik ook, zeker omdat er (gedwongen) heel weinig tijd zat tussen inlezen en beginnen met rauw voeren; ik kon met Charlie niet anders want daarbij komt alles van brokken er aan het andere eind weer net zo hard uit.
Ze was ook graatmager en veel te klein toen we haar met 13 weken overnamen. Ook schuld van de eigenaar hoor, die zei letterlijk we kunnen er kilo's brokken in stoppen maar dat komt er gewoon weer uit dus het is de moeite niet :U:

Na 3 dagen op kipfilet en heel veel inlezen om daarna te barfen vlogen de kilo's er aan :wink:
mum

Buddha is ook op vers erg goed gegroeid, heb afgezien van mijn plan om weer brokken te geven, zelfs mijn man vind het nu beter om vers te geven en dat is ook al een hele steun, heb nu al wel diverse adresjes gevonden voor barf en ik ga het toch proberen, wie weet helpt het ook tegen het poepeten, ga het iig met extra bot erbij proberen, vette vis erbij krijgt hij twee keer in de week dus ik ga nu qua kvv alleen de duurder diersoorten en gevogelte nemen, hoop dat ik alles in de vriezer krijg
Laatst gewijzigd door mum op 12 mar 2011 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Ik heb ook hills gevoerd ,toen ik nog brok voerde.
Orson deed het heel slecht op brokken ,had vaak diaree en toen zijn we via kvv naar barfen overgestapt en daar heeft hij het altijd prima op gedaan.
Poep eten komt hier heel af en toe voor en dan mensenpoep bij voorkeur :N:
meg1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer

Ongelezen bericht door meg1986 »

yuri36 schreef:
S@ndr@ schreef:mijn hond is gestopt met poep eten nu ik tussendoor af ten toe brokken geef, dus je hoeft niet helemaal over te stappen, maar gedeeltelijk kan al helpen :mrgreen:
Waarschijnlijk omdat in het rauw voer niet de juiste hoeveelheid vitamines en mineralen zit.
Er worden diverse redenen genoemd waarom een hond poep kan gaan eten, maar als het bijvoeren van brokken helpt, dan is bovenstaande reden de meest waarschijnlijke.
Ik vraag mij echt eerlijk waar serieus af... Of er hier op het forum nog iemand naar jouw gezwets luistert, en iets met jouw adviezen doet....???? :scratch:

Mocht iemand hierop willen reageren... Dat mag, je mag ook gewoon zeggen, bedankt maar nee dankje, adviezen van mensen die zeer tegenstrijdig praten volg ik niet op.... Ene dag is het al jaren brokken, andere dag gekookt, en dan wil hij zelfs in mijn topic advies gaan geven aan mijn hondje over vers... Uhu... :lol:
Pinky & Bonnie, I still miss you girls...
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Toen Yla nog op brok stond, vrat ze poep waar ze het maar vond. Sinds ze total over is naar KVV ( smuldier en carnibest is dat gelukkig over. Dus de omgekeerde wereld)
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hier geen poepvretende honden op Smuldier..

alleen mensenstront maar dat deden ze ook al toen ze op brok zaten. :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
dagmar88
Zeer actief

malinois schreef:Hier geen poepvretende honden op Smuldier..

alleen mensenstront maar dat deden ze ook al toen ze op brok zaten. :wink:
Staat volgens mij helemaal los van wat ze eten, die mensenpoep.
Charlie vind het echt ranzig en loopt extra snel door, terwijl Pluis er vol in duikt als hij de kans krijgt. Eten precies hetzelfde :U:
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

dagmar88 schreef:
Als je toch bij lupa gaat bestellen, denk eens na om meteen voor 1 x per week kiezebrink zalmmix in je mandje te gooien. Vette vis is erg gezond voor hem (gewrichten, haar & huid) en de kwaliteit vind ik erg goed; ruikt en ziet er goed uit en het smaakt de hele beestenboel prima.
Ik kende Lupa nog niet en ik zie dat ze ook in België leveren dus ik ga nu een bestelling plaatsen :cheer:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

sTefaniA schreef:
dagmar88 schreef:
Ik kende Lupa nog niet en ik zie dat ze ook in België leveren dus ik ga nu een bestelling plaatsen :cheer:
:ok: Ben zelf zeer tevreden.
Als je mailcontact hebt gaat wel alles in een soort steno, maar ik ga er maar van uit dat dat niet uit onvriendelijkheid maar uit tijdgebrek komt :mrgreen:
mum

Ik kan niet kiezen wat ik wil bestellen, was trouwens echt een supertip dagmar88, heb m nu bij elke maaltijd wat kippenekjes gegeven en de poep is idd een stuk beter, verder heb ik geleerd dat de enkelvoudige versies van smuldier meer spiervlees en minder orgaan bevatten, en ik heb een bioslagerij gevonden waar ik voortaan zelf bio orgaanpakketjes ga kopen, want die hadden ze en de slager is een bekende van me dus hij zou de vleessnippers voor ons bewaren.

EN

gisteren geen poging gedaan tot poep eten yeah :D
dagmar88
Zeer actief

mum schreef:Ik kan niet kiezen wat ik wil bestellen, was trouwens echt een supertip dagmar88, heb m nu bij elke maaltijd wat kippenekjes gegeven en de poep is idd een stuk beter, verder heb ik geleerd dat de enkelvoudige versies van smuldier meer spiervlees en minder orgaan bevatten, en ik heb een bioslagerij gevonden waar ik voortaan zelf bio orgaanpakketjes ga kopen, want die hadden ze en de slager is een bekende van me dus hij zou de vleessnippers voor ons bewaren.

EN

gisteren geen poging gedaan tot poep eten yeah :D

:cheer:

Fijn dat het met de nekjes beter gaat! En Buddha kan vast alle afwisseling wel waarderen :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”