Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een 'doet-ie anders nooit' gevalletje

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

tkuijernl
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Een 'doet-ie anders nooit' gevalletje

Ongelezen bericht door tkuijernl »

als je die hond een tik kan verkopen, kan je die hond ook aan de halsband/in de nek pakken...

de hond kan er niks aan doen dat hij niet opgevoed wordt...wat denk je nu dat die lab leert nu hij een tik heeft gekregen??

je bereikt meer door zelf gewoon rustig te blijven en andere hond te pakken...als jij gefrustreerd bent, wordt je hond dit ook...het klinkt al alsof je bij iedere jachthond op je hoede bent, waardoor je hond dit ook is.

ik snap niet waarom mensen gelijk geweld moeten gebruiken?? zijn jullie zo kortzichtig?? en zijn genoeg andere manieren dan te slaan...en dan idd de hond gewoon vastpakken, wachten tot de eigenaar er is en die op het gedrag van zijn hond aanspreken
groetjes Tamara
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Als iemand mijn hond gaat slaan ben ik daar ook niet blij mee, maar een grote mond mogen ze mijn honden wel geven, dan druipen ze ook wel af.
Een van mijn honden is een keer door iemand geslagen en de dag daarna beet ze iemand in zijn arm omdat die man nogal met zijn armen zwaait tijdens het lopen, ik schrok me echt een ongeluk. Ze had nog nooit iemand gebeten.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

tkuijernl schreef:als je die hond een tik kan verkopen, kan je die hond ook aan de halsband/in de nek pakken...

de hond kan er niks aan doen dat hij niet opgevoed wordt...wat denk je nu dat die lab leert nu hij een tik heeft gekregen??

je bereikt meer door zelf gewoon rustig te blijven en andere hond te pakken...als jij gefrustreerd bent, wordt je hond dit ook...het klinkt al alsof je bij iedere jachthond op je hoede bent, waardoor je hond dit ook is.

ik snap niet waarom mensen gelijk geweld moeten gebruiken?? zijn jullie zo kortzichtig?? en zijn genoeg andere manieren dan te slaan...en dan idd de hond gewoon vastpakken, wachten tot de eigenaar er is en die op het gedrag van zijn hond aanspreken
Wat kan mij dat schelen wat die andere hond leert, mijn eigen hond gaat gewoon voor: altijd!
Ik heb toch niks te maken met de opvoeding van een andere hond, daar heeft ie een baas voor en ik ben dat niet.
En waar jij van afleidt dat ik niet rustig ben weet ik ook niet, ik kan prima vanuit rust een dreun uitdelen hoor en met mij vele anderen.

je moet de zaken niet omdraaien, de verantwoording voor een ongeleid projectiel ligt niet bij iemand die zn kleine hondje daartegen moet beschermen, die ligt enkel en alleen bij de baas van dat ongeleide projectiel!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

Annechien schreef:van beide kanten gaat er iets fout, aan de kant van de ts, maar ook aan de kant van de andere hond. Als je al merkt dat het fout dreigt te gaan moet er ingegrepen worden en dat zonder geweld. En niet pas als de lab al volledig gefocust is op dat kleine witte frummeltje wat er tussen de benen van een mens staat, want die heeft nog 1 gedachte en hoort en ziet verder niks anders meer. En daarnaast als je kan slaan, kun je ook een halsband pakken en die hond aanlijnen of aan de halsband aan zijn eigenaar over te dragen.

Daarnaast is er maar 1 die mijn hond op d'r mieter mag geven en dat ben ik. Heeft iemand het lef mijn hond te slaan of te schoppen dan is degene nog niet jarig. Ook al is mijn hond fout.
dan moet je zorgen dat je hond niet in de gelegenheid komt waar ie een dreun mag en kan verwachten.
Je bent zelf ook nog zo iets als verantwoordelijk voor je eigen hond!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

nusca schreef:
In het geval van de Labrador had ik geen keus, benenLukas had al een poot hard op z'n rug gekregen en kwam schuilen tussen mn benen. Die Lab bleef maar komen, blokken met mn been en een bulk geven had geen effect. Bazin stond er apatisch bij. Tik op z'n neus geven doe ik niet graag maar had wel het gewenste effect.
Dit is wat ts schrijft. Daarom dat ik dat aanhaalde. Tuurlijk ben ik het met je eens dat je niet gelijk hoeft te slaan, maar omdat zij aangaf dat ze eerst dit probeerde zonder resultaat. Nee, ze gaf het pas in tweede instantie aan.
Dat de andere eigenaar niks doet en kan denken dat de hondjes met elkaar alleen maar kennismaken zou inderdaad de reden kunnen zijn voor het niet ingrijpen. Daar heb je een goed punt.
Sommige mensen denken inderdaad dat alles alleen maar spelen is.
@Nusca,

Het staat er pas in tweede instantie, het werd dus toegevoegd aan het eerste verhaal.

Ik kan mij met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat die Lab zijn poot al FLINK op de rug van haar hond had gelegd (dit moet die Lab eigenaresse hebben gezien!) en beide deden op dat moment niets? Prachtmoment om je eigen hond te beschermen door die eigenaresse van die Lab aan te spreken, zou ik zo zeggen. Maar nee, haar hond is gaan schuilen tussen haar benen en nog later is zij pas gaan blokken. En al die tijd deed de eigenaresse van die Lab niets, ze was dus 'apatisch'? Komt op mij erg ongeloofwaardig over!
Sterker nog, ook zij heeft de Lab eigenaresse niet aangesproken, maar met haar knokkels kon ze wel meppen op de snuit van die Lab. Want dat was het gevaar! Nee, het gevaar is die eigenaresse van die Lab. En aangezien ze niet eerder ingreep en ik niet het verhaal van die Lab eigenaresse weet, neem ik het met een korreltje zout.

Zij is angstig en dat voelt haar hond. Op het moment dat die Lab zijn poot op de rug van haar hond wil plaatsen had ze al moeten reageren. Hond terug trekken, mond open doen, omdraaien en/of weglopen dan wel doorlopen. Of verzin iets anders waardoor je je knokkels niet hoeft te gebruiken of te dreigen met geweld waar het niet nodig is.

@Sassy,
Mag die Border Collie nog komen schapendrijven? Ik hoop van niet, die moet voor en tijdens de les ietwat te enthousiast zijn geweest. Spoort die hond wel? :piew:

p.s. mijn naam is gewoon Wilma, dus geen Wilm. De naam Wilma, was op het forum al bezet en daarom heb ik laatste letter vervangen door het teken @.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Gisteren in het bos kwam ik een chihuahua tegen die totaal niet onder appèl stond. Deze uk bleef maar achter ons aanlopen en rennen. De eigenaar deed wel haar best om de hond terug te roepen, maar zelfs ik zag dat dit geen succes had. Dus ik ben even gestopt, zodat zij haar hond kon ophalen. Kleine moeite, groot plezier.

Een hond hoort geen andere hond op te jagen, ongeacht de grootte. En de schuld leggen bij de kleine hond is natuurlijk helemaal belachelijk. Jij hoort namelijk je jagende hond gewoon bij je te houden. Natuurlijk zal de opgejaagde hond iets uitstralen, maar om dat als excuus voor je jagende hond te gebruiken is onzin. Stel dat mijn hond opgejaagd wordt door bv een JR iets (daar houdt onze hond namelijk niet van) dan zal ik ook maatregelen nemen tegen de hond als de eigenaar geen moeite doet om de hond terug te halen. Die maatregelen zijn tot nu toe brullen en dreigend op de hond afstappen geweest, maar mocht dat allemaal niet helpen, dan zou ik ook een tik kunnen uitdelen. Moet de eigenaar van de jagende hond maar moeite doen om de hond terug te halen. En als die eigenaar dan kwaad wordt, dan zal ik heel duidelijk laten weten dat die zijn jagende hond eerst maar eens moet opvoeden voordat je kwaad wordt op een ander die niet van dat gedrag gediend is.

Het zijn overigens niet alleen grote honden die jagen, ook kleine honden kunnen er wat van.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

renee-uk schreef:
Annechien schreef:van beide kanten gaat er iets fout, aan de kant van de ts, maar ook aan de kant van de andere hond. Als je al merkt dat het fout dreigt te gaan moet er ingegrepen worden en dat zonder geweld. En niet pas als de lab al volledig gefocust is op dat kleine witte frummeltje wat er tussen de benen van een mens staat, want die heeft nog 1 gedachte en hoort en ziet verder niks anders meer. En daarnaast als je kan slaan, kun je ook een halsband pakken en die hond aanlijnen of aan de halsband aan zijn eigenaar over te dragen.

Daarnaast is er maar 1 die mijn hond op d'r mieter mag geven en dat ben ik. Heeft iemand het lef mijn hond te slaan of te schoppen dan is degene nog niet jarig. Ook al is mijn hond fout.
dan moet je zorgen dat je hond niet in de gelegenheid komt waar ie een dreun mag en kan verwachten.
Je bent zelf ook nog zo iets als verantwoordelijk voor je eigen hond!
Dit dus, hier ben ik het volkomen mee eens. :ok:
renee-uk
Zeer actief

Wilm@ schreef: Ik kan mij met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat die Lab zijn poot al FLINK op de rug van haar hond had gelegd (dit moet die Lab eigenaresse hebben gezien!) en beide deden op dat moment niets? Prachtmoment om je eigen hond te beschermen door die eigenaresse van die Lab aan te spreken, zou ik zo zeggen. Maar nee, haar hond is gaan schuilen tussen haar benen en nog later is zij pas gaan blokken. En al die tijd deed de eigenaresse van die Lab niets, ze was dus 'apatisch'? Komt op mij erg ongeloofwaardig over!
Sterker nog, ook zij heeft de Lab eigenaresse niet aangesproken, maar met haar knokkels kon ze wel meppen op de snuit van die Lab. Want dat was het gevaar! Nee, het gevaar is die eigenaresse van die Lab. En aangezien ze niet eerder ingreep en ik niet het verhaal van die Lab eigenaresse weet, neem ik het met een korreltje zout.

Zij is angstig en dat voelt haar hond. Op het moment dat die Lab zijn poot op de rug van haar hond wil plaatsen had ze al moeten reageren. Hond terug trekken, mond open doen, omdraaien en/of weglopen dan wel doorlopen. Of verzin iets anders waardoor je je knokkels niet hoeft te gebruiken of te dreigen met geweld waar het niet nodig is.
Die poot van die lab is waarschijnlijk 10 x groter dan dat hele hondje en dan ga je eerst een convo aan met zo'n baas die die hond lekker liet gaan?
tegen de tijd dat die er eindelijk is is je hondje geplet!
Doe even normaal zeg!
Afbeelding

Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik snap eigenlijk niet zo goed de felheid waarmee er gereageerd wordt op de ts omdat ze de lab een jens heeft gegeven. Ik ben geen liefhebber van geweld en al helemaal niet tegenover een hond, maar als ik inschat dat mijn hond in gevaar wordt gebracht door een hond reageer ik wel en zo nodig met een oplawaai.
Realiseert men zich wel dat een hond van pakweg 30 kilo gewoon 6 keer zo groot en zwaar is als een chi? Als ik een paard achter me aankrijg wat me wil bespringen raak ik ook in enige staat van paniek!
Ik ben van mening dat je kleine hondjes prima mag en moet beschermen tegen grote lomperds of jagers; het is gewoon echt gevaarlijk. En ziet een eigenaar dat niet, dan moet je het dus zelf oplossen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Onze Laika werd tijdens de eerste les van GG1 opgejaagd door de labjes, herders ed. in de les. (Laika was de enige kleine hond) Kon haar met veel pijn een moeite vangen en was doodsbang dat ze de benen zou nemen de bos in. Het trainings veld licht in het bos en is niet omheind. (trainer vond het nodig dat de honden even kennis konden maken en spelen voor de les).

Laika laat zich nu niet meer op jagen.Gaat tussen mijn benen zitten en gaat direct in de aanval als de hond te dichtbij komt. Ik blok dan de hond maar blijft hij aandringen op een negative manier dan gebruik ik ook lichamelijk contact om hem weg te jagen. Nadert de hond op een positive manier dan zal Laika tot rust komen en kan er kennis gemaakt worden.

Veel honden eigenaren snappen alleen dit gedrag niet en je hond wordt dan al gauw afgedaan als die vervelende keffer. Helaas wel veroorzaakt door vervelende niet naar hun baas luisterende grote honden.
Afbeelding
gevni havanezers
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Lucky luke schreef: Hieronder een voorbeeldje met honden waarbij het gewoon een spelletje is, 9 van de 10 keer gaat het zoals hier dus geen probleem. http://www.youtube.com/watch?v=uf4IAKomGs4
Maar soms..
Van dit gewone spelletje op het filmpje krijg ik het spaans benauwd. :eek:

Als jouw hondje zo heen en weer schiet ben ik zo snel mogelijk weg met mijn honden.
Dat heen en weer schieten lijkt wel op een haas bij de windhondenrennen.
Zij zouden er door getriggerd kunnen worden.
Een enkele keer loopt er bij mij in de buurt in het bos ook iemand met twee van die hummels.
Als die erg druk zijn ga ik met mijn honden accuut een andere kant op.
Zij zouden ook getriggerd kunnen worden.

Nou heb ik jachthonden.
Maar het idee dat alleen jachthonden zo'n kleintje zouden "belagen" moet je maar van je af zetten.
Ik zie het herders van allerlei soort ook geregeld doen.

Die mevrouw van die weim trad toch op?
Dat doet ie anders nooit kan gewoon waar zijn hoor :roll:

Wat ik schrijf hoeft voor jou geen reden te zijn om je hondje te temperen in zo'n spelletje.
Maar als baas van zo'n spring-in het-veld zou ik ogen van voren, van achteren en opzij hebben en mijn oren goed open houden bij dit geren.
De sfeer kan in één klap omslaan.
En dan heeft die kleine niks in te brengen. :(
Alleen als waarschuwing.
Niet iedereen heeft meteen door dat de jacht opeens is geopend.
Ik heb dat van twee Bouviers gezien met een dwergpoedeltje.
Ik krijg dat beeld nooit meer van mijn netvlies, ook al is het jaren geleden. :ugh:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Wilm@

renee-uk schreef:
Wilm@ schreef: Ik kan mij met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat die Lab zijn poot al FLINK op de rug van haar hond had gelegd (dit moet die Lab eigenaresse hebben gezien!) en beide deden op dat moment niets? Prachtmoment om je eigen hond te beschermen door die eigenaresse van die Lab aan te spreken, zou ik zo zeggen. Maar nee, haar hond is gaan schuilen tussen haar benen en nog later is zij pas gaan blokken. En al die tijd deed de eigenaresse van die Lab niets, ze was dus 'apatisch'? Komt op mij erg ongeloofwaardig over!

Die poot van die lab is waarschijnlijk 10 x groter dan dat hele hondje en dan ga je eerst een convo aan met zo'n baas die die hond lekker liet gaan?
Doe even normaal zeg!

Bekijk jij het filmpje nou eerst eens even!

Het is omdat er twee verstandige hondeneigenareren (Beagle en ik meen een Herder) hun hond aan de lijn hebben, want anders was dit hondje inderdaad geplet!

Enne, doe zelf ook eens normaal!
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Even Wilma, maar mag dit hondje dan uberhaupt wel loslopen van je en rondrennen? Of moet de ts haar sowieso aan de lijn houden of in een rugzak stoppen omdat ze a la een konijn lekker rondhuppelt?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Wilm@ schreef:
renee-uk schreef: Die poot van die lab is waarschijnlijk 10 x groter dan dat hele hondje en dan ga je eerst een convo aan met zo'n baas die die hond lekker liet gaan?
Doe even normaal zeg!

Bekijk jij het filmpje nou eerst eens even!

Het is omdat er twee verstandige hondeneigenareren (Beagle en ik meen een Herder) hun hond aan de lijn hebben, want anders was dit hondje inderdaad geplet!

Enne, doe zelf ook eens normaal!
Filmpje gaat ergens ander over :lees:
FYI:
Hieronder een voorbeeldje met honden waarbij het gewoon een spelletje is, 9 van de 10 keer gaat het zoals hier dus geen probleem. " onclick="window.open(this.href);return false;
Maar soms..
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

Eline* schreef:Even Wilma, maar mag dit hondje dan uberhaupt wel loslopen van je en rondrennen? Of moet de ts haar sowieso aan de lijn houden of in een rugzak stoppen omdat ze a la een konijn lekker rondhuppelt?
In huis houden die handel en op de kattebak want grote hondeneigenaars hoeven hun honden niet op te voeden :ok:
Afbeelding

Wilm@

Eline* schreef:Even Wilma, maar mag dit hondje dan uberhaupt wel loslopen van je en rondrennen? Of moet de ts haar sowieso aan de lijn houden of in een rugzak stoppen omdat ze a la een konijn lekker rondhuppelt?
@Eline, natuurlijk mag, dit recht heeft ze, dit hondje rennen, loslopen en hond zijn. Waarom niet? Wat mij stoort is dat ts, als enigste geweld als oplossing kon bedenken. Geweld naar een andere hond. Met haar knokkels op zijn snuit slaan. Niet zijn kop wegduwen, niet weglopen, niet de eigenaresse aanspreken, niks.

Daar ben ik op tegen. Kop op Eline, was daar nou echt de situatie naar?

Hoeveel momenten heeft ze gehad om het geweld te voorkomen, en van hoeveel momenten heeft ze daar gebruik van gemaakt?

Het is haar een aantal malen met jachthonden overkomen en dat heeft die ene Lab moeten bezuren. Die opgekropte emoties uitte ze door met haar knokkels op die Lab zijn snuit te plaatsen. Onfair!

Op de vraag of ts haar hondje in een rugzak moet stoppen ga ik niet eens in. Voorstel is te dom voor woorden.
tkuijernl
Zeer actief

renee-uk schreef:
In huis houden die handel en op de kattebak want grote hondeneigenaars hoeven hun honden niet op te voeden :ok:
Alle hondeneigenaren dienen hun hond op te voeden. zowel van de grotere rassen maar ook van de kleine rassen.

je kan een kleine hond ook aanleren niet gelijk weg te rennen net zoals je een grote hond kan aanleren kleine hondjes rustig te benaderen.

Remy benadert ukkies altijd heel rustig en gaat er rustig bij liggen om kennis te kunnen maken maar je moet de eigenaren van die ukkies is gek zien doen als ze een grote hond tegenkomen :piew: hier in de buurt zijn giga veel ukkies en meer dan 75 % hanteert alsof hun ukkie zo breekbaar is als porselein.

natuurlijk mogen honden elkaar niet opjagen maar dan nog is het van de zotte om een hond geweldadig een tik te geven.....
groetjes Tamara
renee-uk
Zeer actief

tkuijernl schreef: natuurlijk mogen honden elkaar niet opjagen maar dan nog is het van de zotte om een hond geweldadig een tik te geven.....
je kan me wat, als een grote hond mijn kleine hondje zo benadert dat er risiko is voor mijn hondje kan ie een knal voor zn kop krijgen of een schop onder zn kont.
Ik ga mijn hond toch geen risiko laten lopen omdat een ander zijn hond niet opvoeden kan, lijkt me toch heel erg de omgekeerde wereld hoor :piew:
Afbeelding

tkuijernl
Zeer actief

renee-uk schreef:
tkuijernl schreef: natuurlijk mogen honden elkaar niet opjagen maar dan nog is het van de zotte om een hond geweldadig een tik te geven.....
je kan me wat, als een grote hond mijn kleine hondje zo benadert dat er risiko is voor mijn hondje kan ie een knal voor zn kop krijgen of een schop onder zn kont.
Ik ga mijn hond toch geen risiko laten lopen omdat een ander zijn hond niet opvoeden kan, lijkt me toch heel erg de omgekeerde wereld hoor :piew:
en gewoon fatsoenlijk die hond aan de halsband pakken en terug brengen naar de eigenaar en met haar in gesprek is geen optie??

als er nu een agressieve hond in het spel is, dan vind ik het wel anders maar dit niet...
groetjes Tamara
renee-uk
Zeer actief

tkuijernl schreef:
renee-uk schreef:
en gewoon fatsoenlijk die hond aan de halsband pakken en terug brengen naar de eigenaar en met haar in gesprek is geen optie??

als er nu een agressieve hond in het spel is, dan vind ik het wel anders maar dit niet...
Kijk als een grote hond mijn kleine hondje lastigvalt, maar er loopt een betrokken baas achter die grote hond aan die zijn best doet die hond zo snel mogelijk te pakken te krijgen ligt het anders.
Maar bij een baas die het op afstand allemaal leuk en aardig staat te vinden wordt mijn behulpzaamheid aardig wat minder.
dat neemt niet weg dat als er wekelijk risiko voor mijn hondje is dat toch echt voor gaat op de hond van een ander en dan maken de omstandigheden ook weinig uit voor mij.
Het gaat hier wel om een heel klein hondje versus een behoorlijk grote hond hè.
De verhoudingen zijn wat zoek lijk me zo.
Afbeelding

Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

Ik heb ook een klein hondje (4 kg) en ik durf wel over mezelf te zeggen dat ik helemaal geen nerveus baasje ben die bang is dat mijn hondje zou worden opgejaagd en/of aangevallen door grotere honden. Ik heb Semmy vanaf het moment dat ik hem heb met alle soorten en maten kennis laten maken (ook met de Duitse Dog van mijn zus). Er zijn heel veel grote(re) honden die heel voorzichtig met Sem kunnen spelen, maar er zijn ook heel veel honden die dit niet kunnen en hem inderdaad met de poten letterlijk omver (of op hem) slaan. Wanneer ik merk dat het 'te hard' gaat roep ik Semmy altijd bij me, vaak niet eens nodig want hij komt vaak uit zichzelf al omdat er voor hem niets aan is om omver gerend en geslagen te worden. Ik til hem dan op of lijn hem aan, ik merk erg vaak dat de baasjes van de 'grote honden' dan alleen zeggen: 'ach, doe nou zachtjes, het is zo'n klein hondje' :ugh: alsof een hond dat begrijpt? Doe er gewoon écht wat aan door hem bij je te roepen en/of aan te lijnen, ik neem toch ook mijn verantwoordelijkheid door mijn kleine hondje bij me te roepen en aan te lijnen of op te tillen? Ik heb het laatst ook twee keer meegemaakt, 1x kwam er een Duitse Herder op Semmy afgestormt, Sem bleef staan en herder dendert over hem heen, Semmy rent naar mij, ik wil m optillen en herder slaat hem zo met zn poten het water in, uit pure lompigheid :N:. Baasje keek me boos aan (omdat ik ook boos keek) en liep verder, hond werd niet eens geroepen of aangelijnd :19:

En laatst met een stafford, beest is zo wild dat hij met 4 poten tegen mij opspringt en Semmy tot 4x aan toe omver rent, op een gegeven moment heb ik keihard naar t beest geschreeuwd maar het hielp niks. Gelukkig werd hij afgeleid door een paar meeuwen op de stoep en denderde hij daarop af, maar niemand die er wat van zei hoor.

Ik snap niet zo goed dat er een aantal mensen zijn die het maar raar vinden dat TS het hondje heeft verdedigd door een lab een klap te hebben gegeven, op een gegeven moment is het een keer klaar.

Ik vind het niet meer dan normaal dat TS zijn (volgens mij is ts een man :tongue: ) hondje beschermd, hondje geeft al aan bang te zijn en komt bij hem schuilen en als er dan een baasje vederop een beetje dom staat te kijken, tsja....
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Do is ook zo'n "konijn"
En ja, die rent ook weg.
Vaak til ik haar ook even op.
Voor iedereen rustiger. Voor haar, voor mij, voor de andere hond en voor zijn baasje.
Die dan wél dat godvergeten commentaar voor zich moet houden dat ik mijn hondje niet op moet tillen omdat dat "slecht "is. Onder een auto rennen in paniek, of een hernia gemept worden door de poot van een groooote hond, is ook slecht. toch?
en met hondjes van haar formaat, of iets groter, mag ze van mij bést spelen, net zoals met rustige, wat oudere grote honden. ( we wandelen regelmatig met een weimaraner, en dat gaat super!) maar niet met jonge Labs etc..
Dan ben ik maar een flauw baasje...
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Marjoleine schreef:Ik vind het flauwekul de schuld aan de kleine hond te geven.
Even voor alle duidelijkheid (naar Nanna ook). Dat bedoelde ik natuurlijk niet, en ik vind eigenlijk dat ik toch wel aan mag nemen dat dat duidelijk was :pffff: :wink: Ik heb alleen, als baas van een klein hondje dat zich snel op laat jagen, besloten om maar te gaan handelen alsof het wel allemaal aan mijn hond ligt, want dat scheelt gewoon een enorme bult stress en ellende :19: Bij grote honden die aan komen rennen schat ik in of het een potentiele jagerd is, en zo ja, dan gaat Saar dus op de arm. Sterker nog, als er twee greyhounds ergens in de buurt rondjeezen gaat ze ook al op de arm :pffff: En als we een tegemoet komende DH in sluipstand moeten passeren, zit ze ook al in de lucht voordat die hond boe of ba heeft kunnen zeggen.

Het zou niet nodig moeten zijn, maar goed, dat is het dus wel. En het loopt, vind ik, gewoon vele malen prettiger als je daar dus maar vanuit gaat. Dus ik handel, omdat ik dat niet verwacht van een andere baas. En krijg ik meewarige blikken vanwege mijn opgetild klein hondje dan roep ik vriendelijk "goedenmiddag!". En krijg ik dan nog commentaar (dat is zeer, zeer, zeer zelden), dan zeg ik dat die van mij anders weg gaat rennen. En dan glimlachen mensen vriendelijk en lopen we allemaal weer door.
Saar is in geen 3 jaar ofzo meer opgejaagd in losloopgebied. En dan heb ik het er graag voor over om alles bij mezelf en mijn hondje te leggen :wink:
Zou het overigens wel nog een keer gebeuren, dan kan zo'n hond van mij ook een tik op zijn neus krijgen als de baas echt niet ingrijpt. Kom nou zeg :klaar:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Wilm@ schreef:
Daar ben ik op tegen. Kop op Eline, was daar nou echt de situatie naar?
Waarschijnlijk had ze het inderdaad ook milder kunnen oplossen, maar goed, dat heeft ze niet gedaan. Applaus hoeft ze ook echt niet te hebben voor die aktie, maar om haar ervoor te veroordelen gaat me te ver. Als ik me in het nauw voel gedrukt reageer ik. Als ik daarbij overreageer is dat vervelend, maar jammer dan.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Renke
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): mengelmoesje corgi

Ongelezen bericht door Renke »

ik was hier afgelopen week met Fred aan het lopen, omdat ik hem nog niet echt los vertrouw had ik hem mooi aan de lijn. Een paar 100 meter voor ons was een man op de fiets met een grote hond los. Ik weet niet wat voor hond het was maar een flink model. Ik denk nog, man roep die hond eens bij je maar nee meneer fietst door hij kan zeker met zijn achterhoofd zien wat zijn hond doet. Je kan op dat pad alleen maar rechtdoor dus ik liep door met Fred en op een gegeven moment zijn we dus bij de grote hond. Die ziet Fred en holt met lompe poten op ons af. Fred is ook niet bang uitgevallen dus die staat meteen in de houding maar gelukkig eerst snuffelen en kwispelen. Totdat de grote hond prompt zijn snuit onder Fred zijn buik duwt en hem op de rug kiept. Fred komt overeind, grommen en borstelen. Grote hond loopt weg, zijn baas staat te kijken op 200m afstand maar doet helemaal niets :scratch:

Komt die hond weer op ons af en die wil nu dus aanvallen, grrrrrr!! ik hem weggeduwd want Fred ging nu achter mij schuilen die had het wel gehad met deze hond. Ik brullen tegen die hond NEE!! :boos:
Uiteindelijk ging de hond richting baas en verdwenen ze uit zicht omdat daar een stuk bos begint. Wat een K** van een baas.
groetjes van Renny & pootje van Fred
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

renee-uk schreef:je kan me wat, als een grote hond mijn kleine hondje zo benadert dat er risiko is voor mijn hondje kan ie een knal voor zn kop krijgen of een schop onder zn kont.
Sterker nog, als een grote hond mijn grote hond te agressief benaderd grijp ik ook in.
Had ik laatst nog met een DH die maar op Skadi in bleef hakken (met de neus en poten hard stoten, er werd gelukkig niet echt gegrepen) en tegen d'r grauwen, óók nadat madam zich al lang en breed op de rug had gelegd. Dan ben ik woest, vooral als een stel lamzakken van baasjes dom staan te kijken op 50 meter afstand en geen enkele poging doen om in te grijpen.
Dan stamp ik met een boel vertoon op zo'n hond af. En als die niet zo slim is om er vandoor te gaan (dat was deze wél), krijgt 'ie toch echt op z'n lazer als ik er ben. Kóm nou, ik laat mijn hond niet zo te grazen nemen zeg :devil:

Grote hond of kleine hond, ik pik dat niet en ik neem mijn hond in bescherming. Oh, kleine hondjes die aanvallen reken ik ook mee af, er wordt niet gediscrimineerd naar grootte.
Ik wil dat Skadi leert dat zij niet hoeft te vechten omdat ik de zaken voor haar oplos. Dat zal wellicht niet haar hele leven goedgaan, maar hopelijk wel zoveel en zo lang mogelijk.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Miranda schreef:Dan stamp ik met een boel vertoon op zo'n hond af. En als die niet zo slim is om er vandoor te gaan (dat was deze wél), krijgt 'ie toch echt op z'n lazer als ik er ben. Kóm nou, ik laat mijn hond niet zo te grazen nemen zeg :devil:
Nou precies. Je moet je eigen hond maar laten slopen want god verhoede dat je een hond een mep zou verkopen? Nou ben ik meestal niet zo ad rem (en bij bepaalde type hond durf ik het ook niet zo snel) moet ik zeggen hoor, maar ik heb er geen enkel moreel bezwaar tegen om een hond die zelf iets staat te mollen even te bezeren als dat de enige manier is op dat moment om hem snel te laten stoppen.
Afbeelding
Kelev de oude
Actief
Mijn ras(sen): 1 Kruising whippet
2 Galgo's
en een onduidelijke kruising

Ongelezen bericht door Kelev de oude »

Als ik deze opgewonden discussie zo lees zou ik niet denken dat ik op een hondenforum was beland. Hij lijkt wel een verslag van een kooigevecht. Schoppen, slaan, knokkels....? Het enige dat ontbreekt is dat er gericht geschoten wordt.

Wij fokken honden in alle soorten en maten. Wij lopen door elkaar met jachthonden, en met hondjes die er uit zien als konijntjes. New Foundlanders van 75 kg, en vlinderhondjes van 3 pond
Vecht en snelheid specialisten. Wakers en herders. Naast de gewone middelgrote honden, zien wij alle mogelijke extremen rondlopen, in steeds grotere getale, op steeds kleinere lapjes grond.
Had men vroeger in de regel slechts één hond, tegenwoordig is het een roedel van 3 of 4 en zelfs meer honden. De bevolking is in één generatie enorm toegenomen, en de welvaart ook.
Het aantal honden heeft daarmee gelijke tred gehouden.

Ik vind het niet vreemd als steeds vaker de pleuris uitbreekt bij de meest agressieve diersoort die ik ken...namelijk wijzelf.
Wij zijn net zo impulsief als honden, en als er iets niet onder appel staat, dan zijn wij het wel.
Wij blaffen op een forum net zo hard als die kleine keffertjes, die zichzelf gewone volwassen honden vinden.
Want het is heel vreemd om een lastige Labrador een vuistslag te geven, om daarna op een forum vol liefhebbers te gaan zitten jammeren over het feit dat al die rothonden niet onder appel staan. Wat wil men een hond leren met een vuistslag? Dat hij niet mag jagen? En dat zal hij van u aannemen? Het enige resultaat dat zich laat voorspellen is dat die hond bij mensen uit de buurt leert te blijven. Hij gaat heus niet denken : "o natuurlijk, ik moet ook geen kleine hondjes lomp benaderen, want dan geeft iemand mij een klap".

Op de speelplaats van een school, gaan kinderen elkaar regelmatig te lijf. Ook is hier vaak sprake van een onevenwichtige krachtsverhouding. Meestal is het niet ernstig, en begon het met een stoei partijtje dat uit de hand liep.
Gaat de leraar nu vuistslagen uitdelen omdat die grote rotjongen niet onder appel staat?
Of gaat hij een ernstig gesprek aan met alle betrokkenen?

Zal die leraar zich beklagen op een onderwijs-forum en stoer opmerken dat iedere jongen die zijn kindje lastig valt, kan rekenen op een forse knokkelslag op zijn neus. En als zijn vader dan nog niet ingrijpt, ook hij op een kopstoot kan rekenen. Want zo lossen wij problemen op!!

Mensen die er geen probleem mee hebben honden te slaan, en dat zelfs wel stoer vinden, denken misschien dat zij gelijk hebben.
Dierenliefhebbers zijn zij in ieder geval niet.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

AMEN.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Ik zie niet zo in dat de ts de lab iets wilde leren hoor. Die wilde gewoon haar eigen hondje beschermen. :denken:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”