Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe hoog springt een hond?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lorwen
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Hopelijk bijna eigenaar van een Sheltie-pup !

Re: Hoe hoog springt een hond?

Ongelezen bericht door Lorwen »

Hanneke2 schreef:Afgezien van dat ik het oerlelijk vind, zou ik gevoelsmatig dieren niet achter zo'n omheining willen hebben. *Als* het toch eens fout gaat, is de kans dat ze blijven haken veel groter dan bij een houten schutting of een heg.

Maar goed, ik ben een muts in dat soort dingen, ik zie meteen een chi aan zo'n hekkie hangen met een compleet verdraaide poot. :oeps:
Oerlelijk zou ik het nu niet bepaald noemen, maar smaken verschillen natuurlijk. Ik zou er wel nog een paal boven aan hangen waar je de draad ook aan vast maakt, is wel iets mooier.

Een houten schutting hebben we ook over nagedacht, maar dan voelde we ons zo ingesloten... met een draad is dat nog wel, maar daar kan tenminste nog doorkijken en over (zouden opteren op 1m50)

Wat we wel gaan doen is er een lage soort van siergras voorzetten zodat er geen gegraaf onder de draad mogelijk is.

Ik wil er ook wel bij zeggen dat we niet van plan zijn om de pup alleen buiten te laten. Dus als we zien dat hij/zij op de draad klimt (of hoe je ook zijn pootje verdraaid ziet) zullen we in ieder geval hem helpen of terecht wijzen dat er niet geklimd mag worden. Hoe dat moeten we dan nog wel zien, ben nog niet aan gedrag bestuderen toe.

Ik heb liever een draad dan dat hij plots de straat over zou lopen omdat hij iets zag aan de overkant en aangereden wordt :cry:
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Re: Hoe hoog springt een hond?

Ongelezen bericht door bennie »

Hanneke2 schreef:
Lorwen schreef:Dus 't komt er eigenlijk op neer van een omheining te zetten die ons aanstaat en de hond (welke het ook wordt) aanleren van er niet over te springen of afleren van erover te springen of er onder te kruipen...

We zouden zoiets opteren. Qua grootte van mazen zal deze wel doenbaar zijn voor een chike (5 x 5)
Afbeelding
Afgezien van dat ik het oerlelijk vind, zou ik gevoelsmatig dieren niet achter zo'n omheining willen hebben. *Als* het toch eens fout gaat, is de kans dat ze blijven haken veel groter dan bij een houten schutting of een heg.

Maar goed, ik ben een muts in dat soort dingen, ik zie meteen een chi aan zo'n hekkie hangen met een compleet verdraaide poot. :oeps:
Voor het oog zet je er natuurlijk een beukenhaag tegenaan.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”