't is maar dat ik niet weet waar ik een whippet hier zou kunnen laten rennen... als we gaan wandelen zou het aan een leiband zijn en hem loslaten... komt ie dan nog wel terug? Zeker als we hem pas hebben zou dat gevaarlijk kunnen zijn.Denise. schreef:Een whippet moet inderdaad veel rennen, maar ik denk dat de tijd die je kwijt bent om je whippet goed uit te laten je ook kwijt bent aan een sheltie. En ik begrijp niet wat de pas geplante beukenhaag met rennen te maken heeft?
En een goede hondenschool zal je zeker kunnen helpen om het blaffen binnen de perken te houden, maar in mijn ogen blijven ze toch best veel blaffen. Hoeft niet erg te zijn als jijzelf en je buren er tegen kunnen maar is wel iets om rekening mee te houden.
En natuurlijk zal iemand die een hondenschool runt zeggen dat het leuk isGa zelf gewoon eens een kijkje nemen bij de trainingen
Het feit is dat we geen omheining hebben rond onze tuin, enkel een pas geplante beukenhaag waar hij zo los door kan rennen in de tuin van de buren en zo verder 't veld in jagend achter elk klein diertje op zijn pad. Moesten we een omheining hebben zou ik meer op mijn gemak zijn als de hond er niet vandoor kan gaan. Maar goed, dat kan met training opgelost raken natuurlijk.
Ben natuurlijk wel van plan om eens zelf te gaan kijken, naar alle mogelijke sporten die er zijn voor we een hond aanschaffen.