Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kenzo en regen.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Kenzo en regen.

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Miranda schreef:Baasgericht ras nemen en zelf geen hekel hebben aan wandelen in de regen. Werkt als een tierelier :tongue:

Maar om serieus te reageren: ik denk dat alle honden oppikken wat de baas denkt. En als die zoiets heeft als: bah, regen...brrr....dan zal de hond de regen ook niet leuk vinden.
Ook al zet je alleen maar je kraag op en duikt wat verder weg in je jas. Ik heb een pet die ik opzet als het regent (ik heb een hekel aan die druppels die in mijn haar blijven hangen) en als ik die niet opzet zijn alle honden klieriger en vervelender in de regen.
Want ik vind de regen dan vervelender.

Het allermooiste verhaal dat ik ooit hoorde over honden en regen kwam van mijn neefje. Die heeft een lerares wiens hond stomweg weigert om naar buiten te gaan als het regent. Ténzij ze een paraplu boven de hond houdt. Hond droog, vrouwtje natgeregend. Mán, wat moest ik lachen om dat verhaal. Voordat een hond mij zo gek had :F:
Ik geloof niet dat je een hekel aan regen zelf veroorzaakt. Jack is panisch voor water, waar het ook vandaan komt, en heeft dan ook een bloedhekel aan regen. Met Lilo kan ik best wel zo'n stoer rondje door de regen lopen, die houdt er ook niet van maar slaat zich er dapper doorheen hoewel ze er verre van blij van wordt.

Jack niet. Die gaat als het regent bij de voordeur al finaal in de remmen en als we onderweg overvallen worden door een regenbui gaat hij allerlei manieren bedenken om te 'schuilen'. In de wijk kruipt hij onder afdakjes of auto's, in het park klampt hij mensen aan met een plu of duikt ongevraagd tussen de benen van mensen met lange regenjassen. Jack zou waarschijnlijk ook zonder aarzelen meelopen naar huis met een nieuwe baas met een hele grote plu.

Mijn honden zijn bij drie druppels al meteen nat tot op hun huid, dat maakt het meteen al vervelender. En het enige voordeel van regen vinden ze het afdrogen thuis met een warme handdoek, daar genieten ze van.

Bij honden met een beetje meer vacht is regen logischerwjs helemaal niet zo'n punt.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

Bumba heeft ook een vreselijke hekel aan regen en wil ook helemaal niks als het regent.
Ik doe hem dan gewoon een dekje op die waterdicht is en dan gewoon hoppaaaa niet aanstellen en gaan met die banaan!
Al denkt Bumba daar anders over :scratch:
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Elmo heeft ook een prachtig dekje, als het plenst wenst meneer ook niet naar buiten te gaan :mrgreen:

Ik heb hem bij http://www.marengosoutfit.nl" onclick="window.open(this.href);return false; .
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Ik heb het hier net precies dus net met manlief over, en die zei letterlijk: "Maar ze heeft wel een hekel aan regen. Vanochtend toen ik alleen met haar liep wou ze meteen rechtsomkeert maken na gedane zaken.".

oooookeeeeee......

Ze neemt manlief wat minder serieus dan mij, bij mij doet ze dat dus écht niet, proberen om te draaien. Ze gaat waar ik zeg dat ze gaat. Maar goed, ik was dus blissfully unaware van het feit dat mijn hond een hekel heeft aan regen :smile:
Want aan haar houding zie je dus niks. Echt niet.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

Magic haat regen. Maar als ik haar een jasje aantrek loopt ze vrolijk door de regen heen geen enkel problee....
Ik heb voor haar idd zo`n paardendekentje (matcht leuk bij het paard hihihi)
Maar haar favoriet ook wua pasvorm is de hurtta pro winterjas.... Daar gaat het staartje als kwispelen als ik `m tevoorschijn haal....
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Miranda schreef: Maar om serieus te reageren: ik denk dat alle honden oppikken wat de baas denkt. En als die zoiets heeft als: bah, regen...brrr....dan zal de hond de regen ook niet leuk vinden.

Nou dat gaat voor mij en de rest van de roedel niet op, ik vind regen alles behalve erg :D
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Ja, ik was al op mijn woorden terug gekomen :wink:
Maar wat ik dan wel vreemd blijf vinden is dat ik - ook in de stromende regen - een hartstikke blije huppelmuts bij me heb. Heel vrolijk en blij. En dat ze bij mijn man haar zaakjes doet, en dan meteen om wil draaien om naar huis te gaan.
Maf beest :19:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Wel fijn om te horen dat Kenzo niet de enige mafkees is :mrgreen:
Bedankt allemaal voor de linkjes, ik ga ze even bekijken :ok:
Arianne
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Standaard ruwharige teckel

Ongelezen bericht door Arianne »

Fred is altijd gek op wandelen. Achter thuis lopen wil Fred niet in de regen en spelen al helemaal niet, hij heeft het toen hij wat jonger was gepresteerd om onder de overkapping te gaan poepen :scratch: , hij was toen al hartstikke zindelijk; maar alles om niet in de regen te hoeven lopen :o . Maar een rondje lopen in de regen is niet erg :D. Zodra we dan weer thuis zijn en Fred hartstikke nat is (maar ik hem al zo goed mogelijk droog heb gemaakt met een handdoek) begint hij als een gek door het huis te rennen met zijn lichaam tegen de bank en kleed aan te wrijven en weer te rennen. Wel een grappig gezicht :lol1:
Gijsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua-shih tzu kruising en een jack russell

Ongelezen bericht door Gijsje »

Robbie is ook van suiker. En het wil bij hem maar niet dagen dat hoe langzamer je loopt, hoe langer je in de regen loopt en hoe natter je wordt.
Robbie heeft een Hurtta regenjas en die trek ik hem dan aan. Dan vindt hij het nog niet leuk, maar het gaat wel beter. Hij zou eigenlijk een heel pak moeten hebben, iets dat over zijn kop gaat ofzo.
Want als hij weer thuis is, gaat de jas uit en gaat meneer zich vervolgens droog wrijven aan de stenen vloer :piew: en stelt zich aan alsof hij net zeikenat geworden is. Wat dus helemaal niet zo is.
Hij loopt ook het liefst om plassen heen.
En hoopt dat als hij maar zielig in elkaar gedoken blijft staan, dat we dan maar weer naar huis gaan.
Helaas.
Gijs heeft er geen last van, die loopt wel.

Maar wat anderen ook al zeiden een regenjas lijkt me de beste optie dan. En de Hurtta is prijzig, maar bevalt wel goed!
'Liebe ist für alle da'
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Dieber is juist gek op regen, ze vind wandelen altijd erg leuk maar als het regent is het nog leuker. En dan lekker rennen door de plassen.
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Beau vindt regen ook leuk. Vooral de plassen dan, die zijn helemaal fantastisch. Behalve weer als hij er aan de lijn naast de fiets doorheen moet. Dan liever niet :roll:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”