Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Desillusie

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Re: Desillusie

Ongelezen bericht door Jaap* »

Gefeliciteerd en veel plezier! :ok:

Caro. schreef:Honden opgesloten in een hokje, kunnen totaal anders reageren dan wanneer je in relatieve vrijheid één op één contact met ze hebt.
Ik zou dus teruggaan als deze hond je niet loslaat en samen gaan wandelen en beoordelen hoe de hond dan is.
Toen wij felix in z'n asielhokje zagen lag hij in een mandje en kon hij het nét opbrengen om even op te kijken :pffff:
Dus wij al een beetje zo :hmmm: naar elkaar kijken :mrgreen:
Maar toen we met hem naar buiten liepen voor een proefrondje was hij zó idioot dat ik mijn "kun je hem niet even weer terugstoppen in dat hokje" nog net kon inslikken :smile:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Strega »

Huh wat raar! Toen wij Dora kwamen bekijken, waren ze dolblij dat er gekken waren die geïnteresseerd waren in haar dus ze hebben zich heel hard ingezet om het te kunnen laten slagen. Eerst uit het hok gehaald en een tijd over haar en haar verleden gepraat, daarna onze hond erbij gehaald om te kijken of dat samen kon en daarna zijn we een week lang iedere dag een uur met haar in een buitenverblijf gaan zitten om haar te laten wennen en te kijken of ze minder angstig werd. Daarna eerst nog een keer mee naar huis genomen en in de auto meegenomen om te kijken hoe dat ging en na die week mochten we haar meenemen :ok: .

Heel anders dan wat jullie hebben meegemaakt dus en ik denk zeker dat het anders had kunnen gaan als jullie de kans en tijd hadden gekregen om de hond te observeren, te leren kennen en te laten wennen. Vreemde gang van zaken... :ugh:
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Strega »

Caro. schreef:Honden opgesloten in een hokje, kunnen totaal anders reageren dan wanneer je in relatieve vrijheid één op één contact met ze hebt.
Ik zou dus teruggaan als deze hond je niet loslaat en samen gaan wandelen en beoordelen hoe de hond dan is.
En dan nog weer heel anders als ze in huis zijn... Op het moment dat Dora in huis was (die keer dat ze dus alleen even een kwartiertje binnenkwam om te kijken) was ze echt meteen een andere hond. Die dagen in die buitenkennel met haar leverden echt 10000 keer minder resultaat dan die paar minuten thuis...
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Geweldig dat het klikte! Heel veel geluk met deze hond!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”