Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn hond 2 keer aangevallen!!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Mijn hond 2 keer aangevallen!!

Ongelezen bericht door malinois »

loony schreef:Oke, niks doen dan en gewoon toekijken als het eens misgaat.
Kopen we daarna wel een nieuwe hond.
Beter zo?
zie je mij dat zeggen dan?

je hebt toch wel meer in huis dan een busje haarspray?
waar is je stem en overwicht in dit geval?
daarnaast je fysieke mogelijkheden om, MOCHT er iets gebeuren in te grijpen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Ik heb uit ervaring geleerd om geen vechtende honden uit mekaar te gaan halen.
Ben een keer gebeten door een vingernagel door en een keer toen ik 2 vechters uit elkaar haalde, beet de aanvaller in mijn bovenbeen. Dat litteken is nog zichtbaar.
Tja en hulp van de eigenaar was ook niet te verwachten.
Daarom dat ik liever naar drastische maatregelen grijp.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

Ja, een hond blind maken, of op z'n minst een (ernstige) oogontsteking bezorgen is altijd beter dan een gescheurde nagel :kotz:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
malinois
Zeer actief
Contacteer:

loony schreef:Ik heb uit ervaring geleerd om geen vechtende honden uit mekaar te gaan halen.
Ben een keer gebeten door een vingernagel door en een keer toen ik 2 vechters uit elkaar haalde, beet de aanvaller in mijn bovenbeen. Dat litteken is nog zichtbaar.
Ja heb ik ook littekens om knokkende honden uit elkaar te halen, dat heb ik liever persoonlijk dan een hond verminken voor de rest van zn leven. Mijn ex is zijn vingertop kwijt door 2 knokkende honden van onszelf...
Soms moet je wat en ik haal mijn hond dus wel fysiek bij een ander vandaan...
Dan moet er ook echt geen halve zool zijn die gaat spuiten want die krijgt een driedubbele lading in zijn eigen ogen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Miranda schreef:Ja, een hond blind maken, of op z'n minst een (ernstige) oogontsteking bezorgen is altijd beter dan een gescheurde nagel :kotz:
nou inderdaad
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

loony schreef:Ik heb uit ervaring geleerd om geen vechtende honden uit mekaar te gaan halen.
Ik heb 1 gaatje in mijn bovenbeen staan omdat ik in een nauwe ruimte mijn hond bij de halsband greep omdat er een conflict ging ontstaan met de andere reu daar.. was mijn eigen hond.. en op het moment dat hij mijn auw godver hoorde was zijn actie al snel omgeslagen naar oei shit...
Echt knokken heb ik niet meegemaakt, wel dominantie praktijken, staart pakken en terug trekken was voldoende en 1 x beide honden in de nekvel pakken was genoeg om rust te doen wederkeren.
Een paar keer mijn stem gebruikt om een ander op te laten deejen, en een keer wel mijn voet ingezet omdat er daadwerkelijk aangevallen werd op mijn geblesseerde teef aan de lijn.. toen had ik zoiets van nee, geen gekloot nu... baas deed niets en ik gaf al een waarschuwing met weg naar je baas en ineens sprong hij op bluf af toen kreeg hij een schop van mij uit ja wat hem even tot de orde riep.. waardoor hij naar de baas terug ging.
ga toch echt niet met pepperspray of deo lopen hoor.
loony
Zeer actief
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Contacteer:

Miranda schreef:Ja, een hond blind maken, of op z'n minst een (ernstige) oogontsteking bezorgen is altijd beter dan een gescheurde nagel :kotz:
Moet de eigenaar zijn hond maar bijhouden of onder apel houden.
ik schop ze de volgende keer wel, een schouder naar de kloten bij een hond is nog beter dan een blinde hond :pffff:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

loony schreef:
Moet de eigenaar zijn hond maar bijhouden of onder apel houden.
ik schop ze de volgende keer wel, een schouder naar de kloten bij een hond is nog beter dan een blinde hond :pffff:
moet je goed schoppen hoor... dat lukt je niet zomaar...
Afbeelding
loony
Zeer actief
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Contacteer:

Hangt ervan af wat de aanvaller is een staff of een chi :mrgreen:
Maar wees gerust ik heb geen haarlak of deo bij me op wandeling, was zelfs een tip die ik ooit eens gelezen heb op dit forum dan nog en toen was er geen heisa rond.

en idd een liteken is niet erg, maar in die tijd werkte ik nog in de zorg en alles ging nog eens flink ontsteken door het broeierige in de handschoenen. En zonder handschoen ging ook niet want dan kwamen er zo weer bacterien in.
En het liteken op men bovenbeen zit nog goed verstopt onder mijn korte broek in de zomer.
Gewoon het feit dat de eigenaars van de aanvallende honden niet helpen of doen alsof er niks aan de hand is heeft me zo pislink gemaakt.

ik heb al een hond gehad die doogebeten is, en als je zoiets meemaakt gaan de stoppen wel flippen als er honden in gevecht schieten.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

loony schreef:Hangt ervan af wat de aanvaller is een staff of een chi :mrgreen:
Maar wees gerust ik heb geen haarlak of deo bij me op wandeling, was zelfs een tip die ik ooit eens gelezen heb op dit forum dan nog en toen was er geen heisa rond.

en idd een liteken is niet erg, maar in die tijd werkte ik nog in de zorg en alles ging nog eens flink ontsteken door het broeierige in de handschoenen. En zonder handschoen ging ook niet want dan kwamen er zo weer bacterien in.
En het liteken op men bovenbeen zit nog goed verstopt onder mijn korte broek in de zomer.
Gewoon het feit dat de eigenaars van de aanvallende honden niet helpen of doen alsof er niks aan de hand is heeft me zo pislink gemaakt.

ik heb al een hond gehad die doogebeten is, en als je zoiets meemaakt gaan de stoppen wel flippen als er honden in gevecht schieten.
tuurlijk dat snap ik ook wel, maar er wordt zo snel naar chemische zooi gegrepen en alles wat er tussen zit wordt voor het gemak maar overgeslagen... Veel honden hebben aan een ferme brul al genoeg hoor... Ik wil bij mijn volwassen honden geen andere vreemde honden hebben de keren dat een brul niet hielp zijn echt op 1 hand na te tellen.

Weet dat je geen mensen met honden moet vergelijken, maar als er op straat en enge vent aan me zit, dan krijgt hij mijn knie op een niet al te fijne plaats voor hem... ik ga dan echt niet eerst lopen rommelen naar pepperspray (wat ik niet eens heb)....
Je handelt uit instinct op dat moment en dat doe ik met mn honden dus ook.
Afbeelding
weegee
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Amstaff

Ongelezen bericht door weegee »

Kvind dat een hond zoiezo niet zomaar moet komen buurten als hij aangelijnd hoort te zijn.
Voor de meeste is dat een aanlijngebied. Voor een staffiie/ pitt etc. per defenitie maar da's een andere discussie.

Een hond die mij rennend, grommend of wel bedreigend benaderd veroorzaakt dat ik me eigen hondje met mn hand aan zn halsband goed bij me houd en vervolgens toch echt op de slof nemen. En het gevolg daarvan zien we dan wel.
Afbeelding
Fas est ab hoste doceri!
ienepiens
Actief
Mijn ras(sen): x stabij

Ongelezen bericht door ienepiens »

stefanie schreef:Maar wat versta je onder aanvallen? Er is pas geleden een topic geweest over het feit dat het woord 'aanvallen' wel snel gebruikt wordt en ik vraag me dat nu dus ook af.
Begrijp me niet verkeerd hoor. Het is een ontzettend vervelende situatie en ik kan me voorstellen dat je er vreselijk van baalt. Dit is ook niet bepaald een normale gang van zaken. Maar een Stafford die een hond echt aanvalt, laat toch echt wel wat gaten achter.

Die agent vindt ik trouwens wel erg vaag met zijn verhaal dat hij eigenlijk niks kan doen.
Ik gebruik het woord aanvallen zelf helemaal niet snel. En ik ben het er mee eens dat somiige mensen dat wel kunnen doen..
Maar dit was een aanval, alle keren!! Het feit dat mijn hond (gelukkig) geen schade heeft, is omdat ik de hond voor een gedeelte heb kunnen blokkeren in het naar de keel grijpen, waardoor die denk ik geen goede grip had.. Niet helemaal succesvol gelukt, maar wel genoeg...

Ik wil geen middelen gebruiken qua spuitbussen ofzo..
Maar weet wel dat die hond niet onder de indruk is van mijn "he oprotten"!!!
Laatst gewijzigd door ienepiens op 17 okt 2010 00:06, 1 keer totaal gewijzigd.
ienepiens
Actief

Budkes schreef:Als er geen letsel is, hoe klein dan ook, dan zie ik dat niet als echt aanvallen nee.
Het is bijzonder vervelend en hoogst irriant, maar aanvallen zie ik echt als iets anders.

Neemt niet weg dat de hond gewoon vast moet zitten, maar dat maakt het nog geen aanval.
Ik snap deze opmerking gewoon echt niet..! Een aanval is een aanval, ongeacht uitkomst!!
ienepiens
Actief

loony schreef:Gaatjes of niet, een eigenaar moet niet zomaar zijn hond op anderen laten afrennen en dreigen. Voor hetzelfde geld is de slachtofferhond naar de kloten en verliest vertrouwen in andere honden of gaat eens zelf in de aanval.
Mijn hond is aan de lijn idd feller geworden naar andere honden.. Sowieso al omdat ze vorig jaar ook al was aangevallen door andere loslopende hond.. En ja, ze kan geen kant op aangezien ze aan de lijn zit.. Dus vooraf al tanden laten zien, grommen en dreigen en happen als de hond dichterbij komt..
Als ik naar plekken ga waar ze los kan, is er ook niks aan de hand. Dan kan ze bijna met elke hond opschieten. Zo niet, loopt ze erbij weg.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

blondie schreef: Doe eens even lekker zeg.. discussies te over hier.. ik zit ook niet op buurtende honden te wachten, aggressief of overdreven frivool.. ga toch echt niet met deo. pepperspray in die bekken spuiten hoor.. wordt steeds gezelliger in nederland geloof ik.
Er loopt hier een oudere mevrouw in de buurt met een kleine terrierreu en ook een fles deo in haar zak. Het hondje is leuk en gezellig maar soms wat macho, en is een aantal maal flink afgestraft door een grotere hond. En die mevrouw is nou panisch voor vreemde grote honden, en vandaar die deo. :roll:

Ik zou het nog een goed idee vinden als ze met die fles in haar zak wat zelfverzekerder was, maar zelfs dat niet. Die angst zit veels te diep.

Ik weet niet hoe je dat soort dingen op moet lossen, maar het is niet goed en zelfs tamelijk link. Je kan een hond zo wel hartstikke blind spuiten, en het zou me niks verbazen als de baas in kwestie dan helemaal door het lint gaat met alle gevolgen vandien.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
malinois
Zeer actief
Contacteer:

ienepiens schreef:
Budkes schreef:Als er geen letsel is, hoe klein dan ook, dan zie ik dat niet als echt aanvallen nee.
Het is bijzonder vervelend en hoogst irriant, maar aanvallen zie ik echt als iets anders.

Neemt niet weg dat de hond gewoon vast moet zitten, maar dat maakt het nog geen aanval.
Ik snap deze opmerking gewoon echt niet..! Een aanval is een aanval, ongeacht uitkomst!!
Ik wel, onder een aanval versta ik wonden, gaten, bloed etc.
Afbeelding
ienepiens
Actief

malinois schreef:
ienepiens schreef:

Ja, ik snap wel dat jullie dat bedoelen, maar ik snap niet waarom het zonder bloed, gaten etc geen aanval zou zijn.. De intentie van die aanvallende hond is nl hetzelfde.. Het willen pakken/killen van de andere hond!!

Als het nl een kleiner hondje was geweest in dezelfde situatie,dan had die zeker weten schade gehad. Dan was het zeker wel een aanval????
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Het pakken of willen killen van een hond zijn wel 2 hele verschillende dingen :wink:
Ik vind inderdaad ook dat een hond van een aangelijnde hond af moet blijven. En inderdaad vind ik ook dat jouw hond aangevallen is als ik je verhaal zo lees. Maar de stafford had ws. niet de intentie voor een echte aanval of voor de kill te gaan want dan waren er wel degelijk gaten gevallen. Misschien is het een stafford met een beetje een overdreven groot gevoel voor territorium ofzo. Niet goed te praten, maar mogelijk is de aanval dan vooral bedoeld om "weg te jagen".

overigens zou ik met buurtbewoners die ook honden hebben gaan praten om er achter te komen of zij ook last hebben van een onoplettende hondenbaas met overijverige hond in de buurt. Wie weet komt er voldoende aan het licht om de wijkagent wel wat te kunnen laten doen.
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

ienepiens schreef: Ja, ik snap wel dat jullie dat bedoelen, maar ik snap niet waarom het zonder bloed, gaten etc geen aanval zou zijn.. De intentie van die aanvallende hond is nl hetzelfde.. Het willen pakken/killen van de andere hond!!

Als het nl een kleiner hondje was geweest in dezelfde situatie,dan had die zeker weten schade gehad. Dan was het zeker wel een aanval????
Wat wordt bedoeld, is dat wanneer een Stafford daadwerkelijk jouw hond had willen killen, hij er niet zo 'makkelijk' vanaf was gekomen.
Staffords staan er niet om bekend om de kat uit de boom te kijken of rustig kennis te maken, als hij jouw hond wil killen, had die zeker iets overgehouden. Zeker als het al 2x is geweest.
De intenties van de hond zijn vast niet bijzonder goed geweest, want grommend op je af rennen is nou ook niet bepaald gezellig, maar ik zie het ook niet direct als een echte aanval.

Feit blijft uiteraard dat die hond aangelijnd hoort te zijn en ik zou zeker met een wijkagent gaan praten. Niemand anders in de buurt die hier ooit problemen mee heeft gehad dan?
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC

Ongelezen bericht door wenmart20 »

loony schreef:Volgende keer een busje deo in de hond zen ogen leegspuiten.
Ben je helemaal van de zotte ???

Ga jou toch ook geen busje deo in jou ogen leegspuiten ??

@ ts..
Ik zou hiermee naar de politie gaan.
En anders eens de dierenbescherming raad plegen.
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Pffff. Soms vind ik het wel heel vermoeiend dat er niet goed gelezen wordt. :roll:

Er is al genoeg om de wijkagent aan het werk te zetten, maar dat zal de beste man zelf waarschijnlijk niet eens weten. Vandaar dat ik zei pak de APV erbij en vertel het hem zelf dan maar.

Als er geen letsel is dan krijg je die hond never nooit niet aangemerkt als zijnde gevaarlijke hond (geheel terecht overigens), maar er zijn wel degelijk andere handvaten voor de wijkagent om de eigenaar van de hond aan te pakken. Waarbij je waarschijnlijk zelf wel het 1 en ander bij elkaar moet sprokkelen aan bewijs, oa. dat de hond losloopt waar het niet mag, dat de hond hinder en/of overlast veroorzaakt. APV dus. Want zelfs van een wijkagent kun je niet verlangen dat die gaat posten op een hond die tot nu toe nog niet eens een gaatje, hoe klein ook, heeft veroorzaakt in een andere hond.
Dus de buurt in en andere mensen vragen, evt. foto's maken etc. etc. Want dat je erg veel last van zo'n eigenaar hebt staat buiten kijf.
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

weegee schreef:Kvind dat een hond zoiezo niet zomaar moet komen buurten als hij aangelijnd hoort te zijn.
Voor de meeste is dat een aanlijngebied. Voor een staffiie/ pitt etc. per defenitie maar da's een andere discussie.
:denken: Nieuwe wetgeving ? Maar ik denk dat je een stukkie achter loopt.....
Gr. Aniek

Afbeelding
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie

Ongelezen bericht door bennie »

malinois schreef:
ienepiens schreef:

Helemaal mee eens. Maar ongewenst is het wel.
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Jeetje, wat een rotsituatie. Hopelijk kan een dierenpolitie misschien straks wat voor je betekenen, al heb je daar op het moment niets aan.

Bij ons in de straat woont iemand met een labreu die iets tegen Haakon heeft. Enige tijd geleden kwamen we op een veld hier in de buurt waar vaak veel honden zijn. Haakon was op dat moment aangelijnd, maar de zwarte lab loopt rechtstreeks naar Haakon, snuffelt 1 seconde en gaat daarna over in de aanval, waarop onze Haakon piept en wegloopt. Hij wil namelijk helemaal niet vechten. Intussen hebben de eigenaars van de lab hem aangelijnd, bieden excuses aan, vroegen of Haakon in orde was en de hond krijgt op zijn kop.
Ik ben ontzettend blij dat Haakon niks terug doet, anders heb je de poppen aan het dansen.
Een paar dagen later loop ik in een gangetje, waarop net op hetzelfde moment zij met de lab komt aanlopen. Nou, dat beest ging me toch tekeer. Ze heeft maar rechtsomkeert gemaakt en is om het gangetje heen gelopen om een confrontatie te voorkomen.
Laatst kwamen we weer op het veld waarop de lab weer los is en Haakon aangelijnd. Zij kon ons ook niet aan zien komen, maar de lab luistert ook niet als hij Haakon in het vizier krijgt.
Komt weer rechtstreeks naar Haakon en wil weer in de aanval. Nog voordat dat gebeurt, krijgt is een knietje van mijn vriend. Hij houd hem van Haakon weg. Gelukkig heeft de eigenaresse de lab intussen weer aangelijnd.
Nu wonen wij hier gelukkig maar tijdelijk en zijn we er straks weer van verlost, maar het is wel heel vervelend. En tja, ook al is het dan de hond van een goede bekende; wij willen dat ie van Haakon wegblijft.
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
irwi
Zeer actief

Ongelezen bericht door irwi »

Ik woon nu nog in Groningen en wil best voor je het gesprek aangaan met deze man.
Pb me maar als je er interesse bij hebt.
Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

ik zou idd de wijk agent aanspreken..
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
ienepiens
Actief

flamme schreef:Het pakken of willen killen van een hond zijn wel 2 hele verschillende dingen :wink:
Ik vind inderdaad ook dat een hond van een aangelijnde hond af moet blijven. En inderdaad vind ik ook dat jouw hond aangevallen is als ik je verhaal zo lees. Maar de stafford had ws. niet de intentie voor een echte aanval of voor de kill te gaan want dan waren er wel degelijk gaten gevallen. Misschien is het een stafford met een beetje een overdreven groot gevoel voor territorium ofzo. Niet goed te praten, maar mogelijk is de aanval dan vooral bedoeld om "weg te jagen".

overigens zou ik met buurtbewoners die ook honden hebben gaan praten om er achter te komen of zij ook last hebben van een onoplettende hondenbaas met overijverige hond in de buurt. Wie weet komt er voldoende aan het licht om de wijkagent wel wat te kunnen laten doen.
Dat de hond het uit territorium bewaken doet heb ik idd ook al wel over nagedacht.. Maar ja, dan moet het baasje daar wat aan doen.. Want die hond zal anders alles gaan verdedigen.. Zowel de portiek!
Een buurvrouw (bij mij in de portiek) waarschuwde mij in het begin al voor de hond, maar ik had er zelf nog geen reden toe om dat ik gewoon een leuke hond zag daar.. Tot de aanval dan iig.. Maar zij vond het al eng om voor zijn deur langs te lopen, aangezien de hond bijna door de deur heen komt.. Maar ja, dat is zijn huis, dus logisch..
Verder van andere buurtbewoners weet ik het niet echt.. Ja, er is een oud vrouwtje, maar die begon direct over al die verdomde pitbulls!! :( Dus daar heb ik ook niet echt wat aan..

Ik wacht wel even af tot de wijkagent mij belt.. Dan weet ik iig dat hij bij die jongen langs is geweest..
ienepiens
Actief

Budkes schreef:Pffff. Soms vind ik het wel heel vermoeiend dat er niet goed gelezen wordt. :roll:

Er is al genoeg om de wijkagent aan het werk te zetten, maar dat zal de beste man zelf waarschijnlijk niet eens weten. Vandaar dat ik zei pak de APV erbij en vertel het hem zelf dan maar.

Als er geen letsel is dan krijg je die hond never nooit niet aangemerkt als zijnde gevaarlijke hond (geheel terecht overigens), maar er zijn wel degelijk andere handvaten voor de wijkagent om de eigenaar van de hond aan te pakken. Waarbij je waarschijnlijk zelf wel het 1 en ander bij elkaar moet sprokkelen aan bewijs, oa. dat de hond losloopt waar het niet mag, dat de hond hinder en/of overlast veroorzaakt. APV dus. Want zelfs van een wijkagent kun je niet verlangen dat die gaat posten op een hond die tot nu toe nog niet eens een gaatje, hoe klein ook, heeft veroorzaakt in een andere hond.
Dus de buurt in en andere mensen vragen, evt. foto's maken etc. etc. Want dat je erg veel last van zo'n eigenaar hebt staat buiten kijf.
Ik heb het wel opgezocht en even gelezen, maar ik weet gewoon niet zo goed wat ik er mee kan.. Want dingen zoals foto's maken, mag volgens mij helemaal niet.. Maar andere mensen aanspreken natuurlijk wel :lol1:
Maar ik ga de agent sowieso vragen hoe verder? Waar kan ik wel of geen melding van maken.. Wat kan ik doen?
Ik wil de hond ook niet scharen onder gevaarlijke hond, maar wil wel dat de jongen even goed wordt aangesproken, met desnoods waarschuwingen..
Budkes
Zeer actief

Je mag op straat gerust foto's maken van een loslopende hond hoor, daarmee tast je niemands privacy of portretrecht aan.
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief

Ik kan de APV van Groningen nog steeds niet openen, maar je zou even na moeten kijken of dit artikel er in staat:

Artikel 4.6.3 (Geluid)hinder door dieren
Degene die de zorg heeft voor een dier, moet voorkomen dat dit voor omwonende of overigens voor
de omgeving (geluid)hinder veroorzaakt.

Want dat doet degene bij jou, hij voorkomt niet dat de hond hinder veroorzaakt. Immers de hond hindert jou voortdurend als jij met je hond loopt. Als meerdere mensen "hinder" ondervinden van de hond dan zal de wijkagent hem daar dus proces-verbaal voor kunnen geven ,in de regel is dat 90 euro.
Maar dat zelfde geldt voor het loslopen, ook daarvoor kan de wijkagent hem verbaliseren. Maar wat ik al zei dan zul je zelf wel het 1 en ander aan moeten dragen als bewijs. Dus meerdere verklaringen van buren bijvoorbeeld.
Gr. Aniek

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”