ienepiens schreef:
Ja, ik snap wel dat jullie dat bedoelen, maar ik snap niet waarom het zonder bloed, gaten etc geen aanval zou zijn.. De intentie van die aanvallende hond is nl hetzelfde.. Het willen pakken/killen van de andere hond!!
Als het nl een kleiner hondje was geweest in dezelfde situatie,dan had die zeker weten schade gehad. Dan was het zeker wel een aanval????
Wat wordt bedoeld, is dat wanneer een Stafford daadwerkelijk jouw hond had willen killen, hij er niet zo 'makkelijk' vanaf was gekomen.
Staffords staan er niet om bekend om de kat uit de boom te kijken of rustig kennis te maken, als hij jouw hond wil killen, had die zeker iets overgehouden. Zeker als het al 2x is geweest.
De intenties van de hond zijn vast niet bijzonder goed geweest, want grommend op je af rennen is nou ook niet bepaald gezellig, maar ik zie het ook niet direct als een echte aanval.
Feit blijft uiteraard dat die hond aangelijnd hoort te zijn en ik zou zeker met een wijkagent gaan praten. Niemand anders in de buurt die hier ooit problemen mee heeft gehad dan?