Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

reïncarnatie van vlammetje

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: reïncarnatie van vlammetje

Ongelezen bericht door *Esther »

Inge O schreef:
TeamWork schreef:O, wat schattig Inge, mooi om te zien!!
Wat voor een oefening is dat dan, die nu uit het programma is?
die we niet meer hoeven te doen bedoel je? de onderbreking :wink: .
Ik heb geen idee wat dat is?
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Wat ontroerend.

Niet eruit trainen. Gewoon ander commando aan gaan koppelen. En anders inderdaad met een glimlach die puntjes inleveren bij een examen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Wat een rotoefening, zo haal je het enthousiasme er wel uit !
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

wat bijzonder Inge, en ontroerend ook. Heel mooi. Natuurlijk train je zoiets niet weg, het idee alleen al. Ik zou er vreselijk van genieten, iedere keer dat ze het zou doen. Maar dat doe jij ook wel. waarom vroeg je het eigenlijk? :wink:
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Inge O schreef:
dat is een oefening waarbij je je hond moet achterlaten in zit of lig, zo'n 50 meter verderop moet gaan staan, hem dan bij je moet roepen maar hem dan ergens halfweg binnen de paar meter vanaf een gegeven punt moet laten afliggen.

sommige honden doen dit graag (mijn dropje bv.) maar veruit de meerderheid heeft (of krijgt gaandeweg) er een vreselijke hekel aan en worden er erg onzeker door : ze willen niet meer naar de baas toe komen of komen met een moedeloos gezichtje op een slakkengangetje omdat ze toch weten dat ze plots zullen in 'af' geroepen worden.

de oefening is nu verplaatst naar de (veel) hogere gehoorzaamheidsprogramma's in plaats van kleutertjes te pesten :wink: .
en dit ondanks de meest positieve aanleermethodes.

ik liep er nog maar een jaartje of 20 over te zeuren hoor :F: .

Deze oefening ken ik wel, ja. Wij doen hem weleens als variatieoefening bij een B-cursus.
Dan doet iedereen deze oefening een keer. Je ziet veel verschil tussen de honden bij deze honden, hele gevoelige honden vinden het vaak niet leuk.
Maar natuurlijk niet bij jonge honden die je nog moet leren dat komen bij de baas altijd leuk is!
Maar bij ons zijn de honden in de B-cursus allang volwassen.(volgens hun geboortedatum :F: )
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Als je het niet te vaak doet kan voorroepen met onderbreking heel positief ervaren worden hoor.
Kijk maar naar de oefening zitten op de fluit van Anke Bogaerts in "De Drie Karakters".

Bij ons is de oefening pas in het hoge G&G trainingen en ook daar zorgde ik er wel voor om het niet steeds te doen anders ging Rana (en vroeger Gregor) alvast zitten :mrgreen:
Anticiperen moet je altijd voorkomen bij het voor komen. :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Marika
Actief

Ongelezen bericht door Marika »

Zitten op de fluit ??

En dan vervolgens die fluit uit het achterwerk moeten peuteren? Bah !!
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Inge O schreef:
ranetje schreef:Als je het niet te vaak doet kan voorroepen met onderbreking heel positief ervaren worden hoor.
Kijk maar naar de oefening zitten op de fluit van Anke Bogaerts in "De Drie Karakters".

Bij ons is de oefening pas in het hoge G&G trainingen en ook daar zorgde ik er wel voor om het niet steeds te doen anders ging Rana (en vroeger Gregor) alvast zitten :mrgreen:
Anticiperen moet je altijd voorkomen bij het voor komen. :wink:
maar 'wel of niet vaak doen' heb je weinig vat op als het al in het basisexamen van jonge honden zit en zelfs na dat examen in elke les geoefend wordt.

of ja, je hebt daar wel vat op : zeggen dat je het niet doet, maar je weet ook al waar dat toe leidt :F: .

ik ben gewoon hartstikke blij dat die oefening eruit is voor het basisexamen :cheer: .

en nog iets : 'zitten op de fluit' vind ik veel zinniger en veel minder belastend omdat het niet steeds gebeurt nadat je eerst bij de baas werd geroepen :wink: .
:mrgreen:
Dat werd bij onze training dus echt niet gedaan.
Onze trainster liet juist heel vaak gewoon doorroepen om anticiperen te voorkomen.

Maar dat is bij ons altijd al alleen voor de hoge groepen geweest.
Nooit voor de beginnende jonge hond.
Die moet gewoon direct bij de baas komen. :D

Ik ben met de zitfluit begonnen juist met afstoppen.
Hond ziet je beter en ik hoopte daarmee ook te bereiken dat Ita dan automatisch mijn richting op zou gaan zitten.
Dat laatste valt een beetje tegen :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”