Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hondje van Marktplaats?
Moderator: moderatorteam
- Lieke67
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: hondje van Marktplaats?
Jonna komt ook van Marktplaats hoor, ik heb er geen klagen over, gewoon uit een nestje van een particulier en het is een lief leuk hondje.
Maar deze foto's vind ik persoonlijk niet aanlokkelijk, alleen de laatste zou me aanspreken. Op de andere twee vind ik het hondje er zielig bij zitten. Is wel weer een reden om haar op te halen natuurlijk:)
Maar deze foto's vind ik persoonlijk niet aanlokkelijk, alleen de laatste zou me aanspreken. Op de andere twee vind ik het hondje er zielig bij zitten. Is wel weer een reden om haar op te halen natuurlijk:)
Zolang mensen denken dat dieren niet voelen, zullen dieren voelen dat mensen niet denken...
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
als je gaat kijken inderdaad even op de alertheid van het hondje kijken. de foto`s vind ik niet echt bruisen van de energie, zeg maar
op de eerste foto kan het zijn dat het hondje gewoon onderdanig is, en niet in de lens wil kijken. maar het kan ook ziek zijn.
alhoewel als je gaat kijken ben je al snel verkocht. ik dan tenminste
op de eerste foto kan het zijn dat het hondje gewoon onderdanig is, en niet in de lens wil kijken. maar het kan ook ziek zijn.
alhoewel als je gaat kijken ben je al snel verkocht. ik dan tenminste
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Rami schreef:Wel voor wat betreft de gezondheid. De (vaste) dierenarts die betrokken is bij het asiel zorgt er voor dat alleen gezonde honden/pups in aanmerking komen voor herplaatsing.Jinx schreef:Och, voor een pupje? Een pup in het asiel weten ze vaak ook niks vanaf.
Dit klopt niet helemaal.
Wij hebben pas geleden een hondje binnen gekregen wegens ziekte van de eigenaar.
Leuk vrolijk hondje van 1 jaar, xbasset/springer spaniel.
Nagekeken ed en geplaatst.
Hondje begon na paar dagen mank te lopen en via andere dierenartsen hier in de buurt kwamen we erachter dat ze al geopereerd was geweest an d'r voorpoten en dat ze nu dus weer geopereerd moet worden en dan helemaal in zo'n stelling.
Je kan het dus nooit zeker weten of een hond helemaal gezond is.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
- Jacintha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Kruising Teckel - Aantal honden: 2
Yoda komt ook van MP, was een ongelukje, kinders hadden de deur niet goed dicht gedaan en zijn vader zag zijn kans schoon en dekte meteen beide loopse dames
Pa is meteen gecastreerd trouwens, ging ze geen tweede keer meer gebeuren
Zou gewoon contact met ze opnemen, gaan kijken, luister naar je gevoel en niet naar het "O wat een leuk pupje ik neem hem NU mee, als je er geen goed gevoel bij hebt omdat je denkt dat het pupje ziek is, is het verstandig te doen wat Marc voorstelde en naar een DA te gaan op jouw kosten (en dan inderdaad niet naar die van hun) en hem daar te laten keuren. Succes!
Pa is meteen gecastreerd trouwens, ging ze geen tweede keer meer gebeuren
Zou gewoon contact met ze opnemen, gaan kijken, luister naar je gevoel en niet naar het "O wat een leuk pupje ik neem hem NU mee, als je er geen goed gevoel bij hebt omdat je denkt dat het pupje ziek is, is het verstandig te doen wat Marc voorstelde en naar een DA te gaan op jouw kosten (en dan inderdaad niet naar die van hun) en hem daar te laten keuren. Succes!

Anouk, nooit uit gedachten, nooit uit het hart... 01-03-2005 ~ 28-04-2011
-
Rinki
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): West highland white terrier / Cairn terrier
heftig weekendje achter de rug, dit wil ik jullie niet ontnemen.
Ik had dus vorige week dat teckeltje gezien op marktplaats en ondanks dat ik hem zo op de foto heel schattig vond had ik ook twijfels, over de advertentie maar ook een beetje over het soort hondje want gevoelsmatig past een techel niet zo bij ons.
Daarom toch een beetje blijven zoeken, tot ik op een advertentie stuitte van een Cairn terriër van 12 weken oud.
Groeide op bij mensen in huis waar ook zijn moeder een nog een andere Cairn terriër aanwezig was.
Buiten hadden ze nog een herdershond rondlopen en er waren kinderen in het gezin.
Ik was meteen helemaal weg van dit hondje en heb na een tijdje met zenuwen rondgelopen te hebben de mensen gebeld.
Na een heel prettig telefoongesprek bespoten om zaterdag naar het hondje te gaan kijken.
Was wel even 205 km enkele reis maar het voelde gewoon heel goed.
Toen we daar aankwamen zat het hondje daar in de hal en kwam net uit zijn slaapje, ik mocht hem oppakken en buiten zetten zodat hij een plasje kon doen.
Het was meteen dikke mik tussen ons dus de koop was snel gesloten.
Zonder enig protest ging hij met ons mee en hij doet het hartstikke goed.
We hebben hem Banjer gedoopt, hij is al bijna zinderlijk en heeft zijn eerste nachtjes zonder piepen of ander protest in zij benche doorgebracht.
Ik weet niet wat de toekomst nog voor ons in petto heeft maar het begin is veel belovend.
Ondanks dan mijn man en ik heel blij zijn dat Banjer in ons leven is gekomen was er ook even een moment dat de klap van het gemis van Sammy toch even heel heftig aankwam.
Dat was toen we zaterdagavond in de kamer zaten en Banjer lag lekker tevreden aan onze voeten te slapen, voelde het ineens toch als oneerlijk dat er nu al een ander op de plek van Sammy is, we voelde dat allebei zo en dat was best even heftig.
Af en toe komt dat gevoel even bovendrijven en is best vervelend maar desondanks ben ik heel blij dat Banjer er nu is en wil hem niet meer missen.
Ik weet ook niet of je het gevoel van gemis om de vorige hond niet altijd zou hebben ook al hadden we langer gewacht met het kopen van een nieuw hondje.
Ik had dus vorige week dat teckeltje gezien op marktplaats en ondanks dat ik hem zo op de foto heel schattig vond had ik ook twijfels, over de advertentie maar ook een beetje over het soort hondje want gevoelsmatig past een techel niet zo bij ons.
Daarom toch een beetje blijven zoeken, tot ik op een advertentie stuitte van een Cairn terriër van 12 weken oud.
Groeide op bij mensen in huis waar ook zijn moeder een nog een andere Cairn terriër aanwezig was.
Buiten hadden ze nog een herdershond rondlopen en er waren kinderen in het gezin.
Ik was meteen helemaal weg van dit hondje en heb na een tijdje met zenuwen rondgelopen te hebben de mensen gebeld.
Na een heel prettig telefoongesprek bespoten om zaterdag naar het hondje te gaan kijken.
Was wel even 205 km enkele reis maar het voelde gewoon heel goed.
Toen we daar aankwamen zat het hondje daar in de hal en kwam net uit zijn slaapje, ik mocht hem oppakken en buiten zetten zodat hij een plasje kon doen.
Het was meteen dikke mik tussen ons dus de koop was snel gesloten.
Zonder enig protest ging hij met ons mee en hij doet het hartstikke goed.
We hebben hem Banjer gedoopt, hij is al bijna zinderlijk en heeft zijn eerste nachtjes zonder piepen of ander protest in zij benche doorgebracht.
Ik weet niet wat de toekomst nog voor ons in petto heeft maar het begin is veel belovend.
Ondanks dan mijn man en ik heel blij zijn dat Banjer in ons leven is gekomen was er ook even een moment dat de klap van het gemis van Sammy toch even heel heftig aankwam.
Dat was toen we zaterdagavond in de kamer zaten en Banjer lag lekker tevreden aan onze voeten te slapen, voelde het ineens toch als oneerlijk dat er nu al een ander op de plek van Sammy is, we voelde dat allebei zo en dat was best even heftig.
Af en toe komt dat gevoel even bovendrijven en is best vervelend maar desondanks ben ik heel blij dat Banjer er nu is en wil hem niet meer missen.
Ik weet ook niet of je het gevoel van gemis om de vorige hond niet altijd zou hebben ook al hadden we langer gewacht met het kopen van een nieuw hondje.
-
Ayurveda
- Zeer actief
Wat leuk!!!!
fotos!???
ben heel benieuwd naar je nieuwe kleine huisgenootje!
fotos!???
ben heel benieuwd naar je nieuwe kleine huisgenootje!

- laura b
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel
- Aantal honden: 1
Wat leuk zeg. Cairn terriers zijn leuke honden
- poppetje82
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een griffon bruxellois en hij heet nilles
Wat leuk dat jullie inmiddels een hondje hebben. Probeer er lekker van te genieten. Ik snap wel dat jullie je soms 'schuldig' voelen. Maar dat is echt niet nodig. Mijn ouders hebben zelf ook steeds als onze hond dood was gegaan redelijk snel een nieuwe hond genomen. Simpelweg omdat we geen van alle tegen de stilte en leegte konden. We hebben in totaal drie honden gehad. De derde (booike) is nu zo'n 4/5 jaar. Maar ik kan soms nog steeds ineens de eerste (boris) of de tweede hond (Buckley) missen. Ik denk dat ik het 't beste kan vergelijken met het houden van mijn ouders. Ik hou van allebei, maar wel allebei op en andere manier. En dat ervaar ik met de hondjes ook zo. Ze zijn nooit te vervangen, maar wat is er mis mee om troost te vinden bij een nieuw hondje. Die kan je lekker afleiden, en het verdriet wat je toch wel hebt verzachten.
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Gefeliciteerd met Banjer! Wij hebben vandaag een week geleden Django opgehaald, ook via een advertentie op mp en ik zou hem nu al niet meer kunnen missen 
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Ik heb twee honden gehad (herplaatsers), beide van marktplaats. Dikke kans dat hond nummer drie (want die zal er echt ooit wel eens komen
) ook weer van marktplaats komt. natuurlijk moet je goed je kop erbij houden, maar marktplaats is ook gewoon een mooie manier om aanbieder en koper bijelkaar te brengen. Vroeger had je de advertenties in het streekkrantje en de briefjes in de supermarkt, nu heb je marktplaats.
Edit: ik lees nu pas dat je een hondje heb gevonden, gefeliciteerd! Veel plezier met elkaar.
Edit: ik lees nu pas dat je een hondje heb gevonden, gefeliciteerd! Veel plezier met elkaar.

-
Rinki
- Vaste gebruiker
ik heb een paar leuke foto's van Banjer maar weet niet hoe ik ze hierop kan plaatsen, kan iemand met dit laten weten?
- Sprokkeltje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 mopshondjes Sprokkeltje en Stampertje (pup) en Cody de beagle..drie paarden..
Op tien mei 2010 is Kaya van ons plotseling overleden, tijdens een operatie, ze was 5 jaar oud.
We zijn meteen naar de fokker gegaan en die had nog een nestje pups, waarvan 1 teefje die over was..Wij waren op slag verliefd. Kaya was ook een blond teefje.
Tuurlijk mis ik Kaya vreselijk, en nu ik dit type komen de tranen in mijn ogen..Mijn meissie..mijn smurfje...Ik had haar graag nog heel wat jaren bij me gehad..
We praten ook veel over Kaya en hebben een schilderij laten maken van haar (mijn tante schilderd)..Ons meissie..
Stamper brengt (naast Sprok en Co) zoveel plezier en vreugde in ons leven, dat het allemaal weer wat vrolijker is, dragelijker. Maar het gemis blijft hoor..
Je moet je nieuwe hondje niet als vervanging zien, dat is het niet. Je hebt gewoon een nieuw hondje in huis. Een vrolijk diertje dat verzorging aandacht en veel liefde nodig heeft. En veel liefde teruggeeft wat het verdriet om het verlies van je vorige maatje dragelijker kan maken..
Ben heel benieuwd naar de fotos!!
Probeer van BAnjer te genieten hoor!!! En tuurlijk mis je je maatje...
We zijn meteen naar de fokker gegaan en die had nog een nestje pups, waarvan 1 teefje die over was..Wij waren op slag verliefd. Kaya was ook een blond teefje.
Tuurlijk mis ik Kaya vreselijk, en nu ik dit type komen de tranen in mijn ogen..Mijn meissie..mijn smurfje...Ik had haar graag nog heel wat jaren bij me gehad..
We praten ook veel over Kaya en hebben een schilderij laten maken van haar (mijn tante schilderd)..Ons meissie..
Stamper brengt (naast Sprok en Co) zoveel plezier en vreugde in ons leven, dat het allemaal weer wat vrolijker is, dragelijker. Maar het gemis blijft hoor..
Je moet je nieuwe hondje niet als vervanging zien, dat is het niet. Je hebt gewoon een nieuw hondje in huis. Een vrolijk diertje dat verzorging aandacht en veel liefde nodig heeft. En veel liefde teruggeeft wat het verdriet om het verlies van je vorige maatje dragelijker kan maken..
Ben heel benieuwd naar de fotos!!
Probeer van BAnjer te genieten hoor!!! En tuurlijk mis je je maatje...
- Sjoera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
- Aantal honden: 2
Wat leuk een cairn terrier. Gefeliciteerd met jullie gezinsuitbreiding!
Nu nog foto's.
Mijn peetkinderen hebben een hond van Speuderders.nl.
Het was een oeps nest van een gezin. Helemaal geen fokker.
Zij hebben heel veel plezier van hun hond.
Nu nog foto's.
Mijn peetkinderen hebben een hond van Speuderders.nl.
Het was een oeps nest van een gezin. Helemaal geen fokker.
Zij hebben heel veel plezier van hun hond.

- poppetje82
- Zeer actief
Ik heb je een pb gestuurd, maar zie geen foto'sRinki schreef:ik heb een paar leuke foto's van Banjer maar weet niet hoe ik ze hierop kan plaatsen, kan iemand met dit laten weten?
- poppetje82
- Zeer actief
- poppetje82
- Zeer actief
echt een scheetje zeg!!
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Het lijkt me wel zeker een broodfokhondje. Als hij van een fokker kwam, ook al was het een thuis- of oepsnestje, dan zou de fokker zo'n pup van 13 weken terugnemen.
Edit: ik zie dat je inmiddels een leuke cairn hebt
Gefeliciteerd, veel geluk met elkaar
En hij is geen vervanging van je overleden hond, hij is gewoon een nieuwe hond. Je vorige hond zal je altijd blijven missen, dat staat hier los van. Alleen ben je wel fijn afgeleid door je nieuwe huisgenootje
(Ik had binnen drie weken na het sterven van mijn vorige hondje al een nieuwe: het beste wat ik toen kon doen!).
Edit: ik zie dat je inmiddels een leuke cairn hebt
En hij is geen vervanging van je overleden hond, hij is gewoon een nieuwe hond. Je vorige hond zal je altijd blijven missen, dat staat hier los van. Alleen ben je wel fijn afgeleid door je nieuwe huisgenootje
(Ik had binnen drie weken na het sterven van mijn vorige hondje al een nieuwe: het beste wat ik toen kon doen!).
Laatst gewijzigd door tekkel op 08 jul 2010 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
mensen waar hij vandaan komt, hebben zijn moeder ook....tekkel schreef:Het lijkt me wel zeker een broodfokhondje. Als hij van een fokker kwam, ook al was het een thuis- of oepsnestje, dan zou de fokker zo'n pup van 13 weken terugnemen.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Ik kon de advertentie niet meer lezenyamie schreef:mensen waar hij vandaan komt, hebben zijn moeder ook....tekkel schreef:Het lijkt me wel zeker een broodfokhondje. Als hij van een fokker kwam, ook al was het een thuis- of oepsnestje, dan zou de fokker zo'n pup van 13 weken terugnemen.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- basje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennen en Franse buldog
Gefeliciteerd met je prachtige pup. 
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Ach gos, wat een schatje!
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
wat een leukerdje !!
en ja, dan is het even slikken als je dat hummeltje ziet liggen en je aan je vorig hondje moet denken. zie het ook niet als vervanging. dat is het niet. denk ook gerust terug aan je vorige hondje. stop dat gevoel niet weg. ga ze niet vergelijken met elkaar. geniet van dit hondje, maar geniet ook nog van je goede herinneringen aan je vorige hond.
en ja, dan is het even slikken als je dat hummeltje ziet liggen en je aan je vorig hondje moet denken. zie het ook niet als vervanging. dat is het niet. denk ook gerust terug aan je vorige hondje. stop dat gevoel niet weg. ga ze niet vergelijken met elkaar. geniet van dit hondje, maar geniet ook nog van je goede herinneringen aan je vorige hond.
- Marina
- Zeer actief
ahh wat een schatje.
En je niet schuldig voelen hoor. Het is net wat de andere ook zeggen. Het is een nieuw hondje en het maakt het verdriet niet minder, maar wat vrolijk heid in huis maakt het misschien wel dragelijker.
Geniet ervan.
En je niet schuldig voelen hoor. Het is net wat de andere ook zeggen. Het is een nieuw hondje en het maakt het verdriet niet minder, maar wat vrolijk heid in huis maakt het misschien wel dragelijker.
Geniet ervan.

Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
-
Rinki
- Vaste gebruiker
Leuk dat de foto's erop staan, poppetje1982 bedankt!
Banjer is echt een lieverdje, we zijn zo gek op hem.
Tuurlijk heeft hij ook z'n ondeugende momenten maar ale meubels zijn (nog) heel
Hij breng weer gezelligheid in huis.
Het is echt frappant hoe snel je weer went aan een ander maatje.
Sammy heeft een heel speciaal plekje in mijn hart en daarnaast is Banjer nu het zijne aan het veroveren!
Banjer is echt een lieverdje, we zijn zo gek op hem.
Tuurlijk heeft hij ook z'n ondeugende momenten maar ale meubels zijn (nog) heel
Hij breng weer gezelligheid in huis.
Het is echt frappant hoe snel je weer went aan een ander maatje.
Sammy heeft een heel speciaal plekje in mijn hart en daarnaast is Banjer nu het zijne aan het veroveren!
- Spaniel
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Alle spaniels & vele anderen
Wat een schatje
!
Wij zijn ook op zoek naar een andere hond. Het is alleen zo moeilijk want eigenlijk wil ik gewoon onze vorige mannetjes terug. Wat natuurlijk onmogelijk is. Onze hondjes hebben 10 jaar deel uit gemaakt van ons gezin en dat ben je niet zomaar vergeten.
Het is ook goed dat je vorige hond in gedachte nog bij jullie is, zo wordt hij/zij niet vergeten. En geniet van je nieuwe aanwinst waar je vast ook een leuke tijd mee gaat beleven. Echt een prachtig hondje!
Wij zijn ook op zoek naar een andere hond. Het is alleen zo moeilijk want eigenlijk wil ik gewoon onze vorige mannetjes terug. Wat natuurlijk onmogelijk is. Onze hondjes hebben 10 jaar deel uit gemaakt van ons gezin en dat ben je niet zomaar vergeten.
Het is ook goed dat je vorige hond in gedachte nog bij jullie is, zo wordt hij/zij niet vergeten. En geniet van je nieuwe aanwinst waar je vast ook een leuke tijd mee gaat beleven. Echt een prachtig hondje!
- poppetje82
- Zeer actief
Graag gedaanRinki schreef:Leuk dat de foto's erop staan, poppetje1982 bedankt!
En fijn dat het nu goed voelt dat hij er is. Nu lekker genieten
-
loony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
Als zirka meer dan 6 puppen heeft gaat de rest op marktplaats.
Beide ouders getest en met registratie in het australische stamboek.
Heb het met de nestaankondiging ook gedaan om zo een wachtlijst aan te leggen en er staat ookbij vermeld dat ze niet als huishondjes verkocht worden, maar vooral voor schapenwerk of sport.
Beide ouders getest en met registratie in het australische stamboek.
Heb het met de nestaankondiging ook gedaan om zo een wachtlijst aan te leggen en er staat ookbij vermeld dat ze niet als huishondjes verkocht worden, maar vooral voor schapenwerk of sport.
- Dolfine
- Actief
- Mijn ras(sen): Maltezer/Shih Tzu
- Contacteer:
Wij hebben ook een hondje gekocht via marktplaats, een leuke familie, 4 honden, 5 pups, een kat en een parkiet. Zijn dol op hun dieren, dieren ook op hun, kortom niets op aan te merken, We kregen bij het eerste contact al een zeer uitvoerige mail, alle gewichten van de pups bij de geboorte en wat ze na een week wogen. De reden dat hun de pups gelijk bij de geboorte op mp hebben gezet was dat de mensen wel degelijk konden nadenken en ze niet gelijk mee mogen nemen en hun ook het recht te geven om nee te zeggen als hun denken dat er geen klik is. Alle hondjes waren besproken, maar na 4 weken zijn er toch 2 afgevallen, fokker vond dat ze te weinig belangstelling toonden. Dit alles gaf me een goed gevoel, ik durf van hun een pup te nemen. 4 augustus mogen we haar op halen, heel spannend, kan bijna niet wachten!!!
Dolfine
Dolfine