Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Weer zo een triest nest

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Re: Weer zo een triest nest

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Martijn schreef: Nee. Directeuren schrijven niet zo.
Misschien is ie wel dyslectisch? Mijn schrijven is ook niet altijd even goed en mijn opleiding is helemaal om te huilen, maar toch staat er directeur op m'n loonstrookje :19:

Ik noem mezelf nooit zo, het staat ook niet op kaartjes etc, ik vindt het patserig overkomen, maarvolgens regels van de overheid ben ik DGA en de boekhouder prakt dat zo op loonstroken.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ach en ik zag er net zo`n leuk vriendinnetje tussen voor Gil :engel: :smile:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Wie dit soort combi's maakt omdat zij "niet zo" bezig zijn met honden die niet sociaal zijn en andere tosa-bazen dus blijkbaar wel, heeft zich niet erg verdiept in de sociaal-maatschappelijke gevolgen die dergelijke honden kunnen hebben, en al helemaal niet in hoe karakters vererven.
Dat is wat ze zeggen tenminste:
Althans is onze Boerboel erg vriendelijk ook tegen
andere honden over het algemeen.
Dat zie je van Tosas nog wel eens anders er zijn mensen die dit juist zoeken maar wij niet zo.
Maar goed, hun Boerboel is vriendelijk. Over het algemeen.

Ik vind het geen slimme zet, en als het een oeps was, was het alleen maar dat.
Maar blijkbaar is het bewust gedaan.
Niet om de centen denk ik trouwens, maar echt uit onwetendheid. Het leek ze leuk.
Tsja.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Maxine
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxine »

Marjoleine schreef: Ik vind het geen slimme zet, en als het een oeps was, was het alleen maar dat.
Maar blijkbaar is het bewust gedaan.
Niet om de centen denk ik trouwens, maar echt uit onwetendheid. Het leek ze leuk.
Tsja.

Dat gevoel kreeg ik ook toen ik het bericht las.
Afbeelding
ienepiens
Actief
Mijn ras(sen): x stabij

Ongelezen bericht door ienepiens »

herejede schreef:dat lees ik niet uit de adv dat het zo is gegaan
"Het leek ons daarom een geweldig Idee De Tosa met De
Boerboel te combineren en wij kunnen constateren dat
hier geweldige honden uit voort gekomen zijn."

Dit is dus heel bewust gedaan, zoals het hier staat! En hoe hij nu al kan constateren dat het geweldige honden zijn?? :U: Ze zien er mooi uit, en gedragen zich als pups, meer kan hij niet weten, lijkt me..
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

S@ndr@ schreef:ach en ik zag er net zo`n leuk vriendinnetje tussen voor Gil :engel: :smile:
ik sou heel gouw bellehhhhhhhhhhhh :smile:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ik zou zo'n pupje niet graag in de straat verwelkomen als ik eerlijk ben :N:
:zweep:
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

en toen was de advertentie weg :denken: :19:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik heb er geen enkel probleem mee :19: Lijken me prachtige honden en ze zijn eerlijk over de honden. Hoeven daarnaast niet eens de hoofdprijs en dus vind ik het wel prima.

Stel dat die honden naar het asiel gaan ooit. Wat is dan het probleem? Ze worden meteen herplaatst, kijk bv maar eens naar je eigen honden Whera. Jij houdt van dit soort honden en er zijn echt meer mensen die dat hebben. Volgens mij zit er in jouw Belle ook Tosa-bloed en dan bordeauxdog. Prima hond en moeder en dochten waren in een scheet herplaatst.
Er zitten ook nu op dit moment 0 van dit soort honden in het asiel. 2 bordeauxdoggen maar geen enkele tosa miks. Beide bordeauxdoggen zijn ook al meteen weer gereserveerd.

Dus puntje bij paaltje zijn er zat mensen die van zulke honden houden en dan mag je ze van mij best op deze manier fokken. Ze kijken zelfs naar karakter en of dat bij de nieuwe baasjes past. Past het niet dan krijg je de pup niet. Bijna een applaus waard voor een kruisingnestje.

Dus nee, van mij mogen ze rustig zo fokken zo nu en dan. Liefhebbers genoeg voor.
Afbeelding
Dusty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dusty »

MARC_S schreef:Er zitten ook nu op dit moment 0 van dit soort honden in het asiel. 2 bordeauxdoggen maar geen enkele tosa miks. Beide bordeauxdoggen zijn ook al meteen weer gereserveerd.
wij hebben op dit moment een X bordeauxdog in het asiel en die zit er al best lang, ze heeft eerst in Rotterdam in het asiel gezeten. ze lijkt heel veel op een bordeauxdog alleen wat atletischer

ik denk niet dat deze mensen genoeg kennis hebben om die pups goede baasjes te geven die ook nog bewust zijn van waar ze aan beginnen!
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

chrico schreef:
S@ndr@ schreef:ach en ik zag er net zo`n leuk vriendinnetje tussen voor Gil :engel: :smile:
:lol1: , kan ik op mijn beurt ook weer leuke kruisingen maken :lol1: :engel:
handel
chrico
Zeer actief

MARC_S schreef:Ik heb er geen enkel probleem mee :19: Lijken me prachtige honden en ze zijn eerlijk over de honden. Hoeven daarnaast niet eens de hoofdprijs en dus vind ik het wel prima.

Stel dat die honden naar het asiel gaan ooit. Wat is dan het probleem? Ze worden meteen herplaatst, kijk bv maar eens naar je eigen honden Whera. Jij houdt van dit soort honden en er zijn echt meer mensen die dat hebben. Volgens mij zit er in jouw Belle ook Tosa-bloed en dan bordeauxdog. Prima hond en moeder en dochten waren in een scheet herplaatst.
Er zitten ook nu op dit moment 0 van dit soort honden in het asiel. 2 bordeauxdoggen maar geen enkele tosa miks. Beide bordeauxdoggen zijn ook al meteen weer gereserveerd.

Dus puntje bij paaltje zijn er zat mensen die van zulke honden houden en dan mag je ze van mij best op deze manier fokken. Ze kijken zelfs naar karakter en of dat bij de nieuwe baasjes past. Past het niet dan krijg je de pup niet. Bijna een applaus waard voor een kruisingnestje.

Dus nee, van mij mogen ze rustig zo fokken zo nu en dan. Liefhebbers genoeg voor.
:smile: :smile: echt, je bent geweldig. Je kan mij nu bijna onder het buro vandaan halen :smile:
Ik zie jou al rennen omdat je buren besluiten 2 pups van dit nest te nemen :smile: Nee mensen fok vooral maar door met dit soort kruisingen, mag van Marc :lol1:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
chrico
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
chrico schreef:
:lol1: , kan ik op mijn beurt ook weer leuke kruisingen maken :lol1: :engel:
handel
Zullen we samen doen dan, mag Gillebil mijn Bellelel dekken, leukkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk :cheer: :cheer: hebben wij gelijktijdig een nestje met een beetje mazzel, liefhebbers genoeg die dit aankunnen :smile:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
S@ndr@
Zeer actief

je hebt een deal :mann: :cheer:
laeken
Zeer actief

Dusty schreef:
MARC_S schreef:Er zitten ook nu op dit moment 0 van dit soort honden in het asiel. 2 bordeauxdoggen maar geen enkele tosa miks. Beide bordeauxdoggen zijn ook al meteen weer gereserveerd.
wij hebben op dit moment een X bordeauxdog in het asiel en die zit er al best lang, ze heeft eerst in Rotterdam in het asiel gezeten. ze lijkt heel veel op een bordeauxdog alleen wat atletischer

ik denk niet dat deze mensen genoeg kennis hebben om die pups goede baasjes te geven die ook nog bewust zijn van waar ze aan beginnen!
Ik heb meer problemen met de honderden mechelaars die aangeboden worden en herplaatst worden. Marktplaats explodeert zowat van de politiehond x mechelaar puppies en natuurlijk zitten er ook enorm veel in de asielen. Vraag me af wat een moeilijkere hond is, een halve knpv mechelaarreu in handen van een nitwit of een enorme doggenkruising in handen van een of andere nitwit. :denken: Ik kan echt niet kiezen wat ik liever heb dat de buren doen. Ik krijg bij allebei de rassen rillingen als ik ze in handen van mensen zie die geen idee hebben wat ze doen :mrgreen:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

S@ndr@ schreef: zo en nu ga ik mijn enge hond uitlaten ,
het is weer droog :lol1:
Is die van jou van een ras dat smelt als het regent dan? :denken: :wink:
S@ndr@
Zeer actief

nee, hoor, maar na een dag heul hard werken op kantoor profiteer ik er graag van als het even droog is,
het maakt Van Gils geen klap uit, maar mij wel, ik ben gaar :M:
Dusty
Zeer actief
Toller

MARC_S schreef:
Dusty schreef:

Ik heb meer problemen met de honderden mechelaars die aangeboden worden en herplaatst worden. Marktplaats explodeert zowat van de politiehond x mechelaar puppies en natuurlijk zitten er ook enorm veel in de asielen. Vraag me af wat een moeilijkere hond is, een halve knpv mechelaarreu in handen van een nitwit of een enorme doggenkruising in handen van een of andere nitwit. :denken: Ik kan echt niet kiezen wat ik liever heb dat de buren doen. Ik krijg bij allebei de rassen rillingen als ik ze in handen van mensen zie die geen idee hebben wat ze doen :mrgreen:
ja tuurlijk ziet liever niemand een nitwit met honden van een aardig kaliber maja die fokken er gelukkig niet allemaal mee!
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Dusty schreef: ja tuurlijk ziet liever niemand een nitwit met honden van een aardig kaliber maja die fokken er gelukkig niet allemaal mee!
Welk kaliber? Waarom is een Tosa wel goed, een boerboel ook maar een boerboel x tosa niet? Dat deel begrijp ik dus niet. Want als iemand morgen een Tosa koopt zeggen we allemaal, wat een scheetje. Terecht ook. En als er iemand komt met een Tosaxboerboel zeggen we, poeh, moeilijke hond. En dan zegt diegene, ja, weet ik, ik heb al een boerboel gehad. En dan is het toch prima?

Er wordt nu net gedaan alsof je de duivel fokt uit twee engeltjes. :19: :denken:
Afbeelding
christina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door christina »

De honden staan er niet meer op.
Ik kwam nog wel een ander zielig hondje tegen...............
http://dieren.marktplaats.nl/honden-en- ... &df=1&fs=1
Afbeelding
Dusty
Zeer actief
Toller

MARC_S schreef:
Dusty schreef: ja tuurlijk ziet liever niemand een nitwit met honden van een aardig kaliber maja die fokken er gelukkig niet allemaal mee!
Welk kaliber? Waarom is een Tosa wel goed, een boerboel ook maar een boerboel x tosa niet? Dat deel begrijp ik dus niet. Want als iemand morgen een Tosa koopt zeggen we allemaal, wat een scheetje. Terecht ook. En als er iemand komt met een Tosaxboerboel zeggen we, poeh, moeilijke hond. En dan zegt diegene, ja, weet ik, ik heb al een boerboel gehad. En dan is het toch prima?

Er wordt nu net gedaan alsof je de duivel fokt uit twee engeltjes. :19: :denken:
ik heb het niet zozeer over de kruising maar jij had het over doggen en werklijn herders.

maar ik zie nitwit's liever ook geen tosa's voor de lol fokken en verkopen hoor.
Afbeelding
herejede
Zeer actief

Ongelezen bericht door herejede »

MARC_S schreef:Ik heb er geen enkel probleem mee :19: Lijken me prachtige honden en ze zijn eerlijk over de honden. Hoeven daarnaast niet eens de hoofdprijs en dus vind ik het wel prima.

dat bedoel ik :ok:
chrico
Zeer actief

herejede schreef:
Okee, dan stimuleer je dus om alle onderzoeken te laten liggen, willekeurig reuen op teven te gooien enz enz.
Nou ja dan weet ik dat ook. Ben benieuwd. Weet je dat een rott/jr kruising ook hele leuke pupjes geeft qua uiterlijk. Karakters maakt niet uit. Misschien een idee voor het volgende nest.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
chrico
Zeer actief

Cash schreef:

nou dat vraagt even om een foto natuurlijk!
En meer informatie..... we willen graag alles weten. dat snap je. :F:
Dat snap ik, maar ik zie nu alweer wat er gaat gebeuren gezien de twee topics dus laat ik bedanken voor de eer :mrgreen: Jullie weten het nu toch :mrgreen: Misschien neem ik haar wel mee op de doedag :wink:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Ik vind het ook nogal idioot. En niet in eerste instantie om de kruising, want een rasechte Tosa Inu of Boerboel bij de verkeerde mensen kan meer problemen opleveren dan deze kruising bij goede mensen. Maar de zorgvuldigheid spreekt niet uit de ad. Ik zie het waarom er nooit zo van in, van dit soort 'efkes doen'-nestjes.

Bij ons zitten nog een rasechte Cane Corso en een (geweldige!) RR/Arg.dog/Fila, toch ook een heel aparte kruising, en niemand moet ze hebben. Beide vriendelijke honden, met een prachtig uiterlijk.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

christina schreef:De honden staan er niet meer op.
Och... :jank: Daar moet toch best nog wel een leuke baas voor te vinden zijn?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

chrico schreef:
Cash schreef:

nou dat vraagt even om een foto natuurlijk!
En meer informatie..... we willen graag alles weten. dat snap je. :F:
Dat snap ik, maar ik zie nu alweer wat er gaat gebeuren gezien de twee topics dus laat ik bedanken voor de eer :mrgreen: Jullie weten het nu toch :mrgreen: Misschien neem ik haar wel mee op de doedag :wink:
Ik kom ook met Baco :N: en Gerda en Oos en Sanja gaan ook mee als het goed is , dus ik ben erg nieuwsgierig :wink:

Ik zie ook geen toegevoegde waarde aan dat soort kruisingen, een jaar terug of zo stond er op mp kruisingen kaukaas/mechelse herder, kijk daar word ik dus heel nerveus van, dat gaat denk ik heel fout. :N:
Nu staan er ook kaukazen pups op mp, broodfokker en heel duidelijk geen kaukaas, gekruist met ... heel erg vervelend vooral voor de nieuwe eigenaren die afgaan op een leuk hondje :80:
Tenminste de meeste bij dat soort fokkers gaan af op het uiterlijk.
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Hanneke2 schreef:
christina schreef:De honden staan er niet meer op.
Och... :jank: Daar moet toch best nog wel een leuke baas voor te vinden zijn?

Tjemig, arme dier is 11 jaar en nu is er geen geld of ruimte voor zo'n klein hondje.. :O:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

chrico schreef:
herejede schreef:
Okee, dan stimuleer je dus om alle onderzoeken te laten liggen, willekeurig reuen op teven te gooien enz enz.
Nou ja dan weet ik dat ook. Ben benieuwd. Weet je dat een rott/jr kruising ook hele leuke pupjes geeft qua uiterlijk. Karakters maakt niet uit. Misschien een idee voor het volgende nest.
Dus de broer van de teef waar jij mee gaat fokken is niet geschikt voor de fok? Hoe weet jij wat die honden aan onderzoeken gehad hebben? En verder vraag ik me af wat het verschil is met de duizenden andere honden die op MP te koop aangeboden worden?

Jij valt helemaal niet over dit nest ivm de onderzoeken. Want dan had je hier al honderden andere topics over kunnen beginnen aangezien MP vol staat met pups waarvan de ouders niet onderzocht zijn. Jij valt over de rassen die gekruist zijn dus laten we het gewoon daar over blijven hebben want daarop heeft iedereen tot nu toe gereageerd. :wink:

Weet je wat trouwens een leuke hond is op dit forum, die maltezer x Engelse bull. :ok: Dat vind ik een waanzinnig hondje. Maargoed, dat mag dus niet van jou begrijp ik? Ik geloof wel dat de eigenaren heel erg blij zijn met hun unieke en leuke honden.

Als ik ooit een reu wil en ik struikel over een bouvier x DH kan het ook best dat ik om ga. En dan? Is dat fout? Mag ik alleen een rashond kopen? :denken:

Natuurlijk heb ik ook zoiets van, pfff, hevige honden die ze daar aan het fokken zijn. Maar ik persoonlijk vind ze niet heviger dan veel boerboelen en tosa's met stamboom. Tenminste, ze komen op mij niet heviger over. Waarom ook?

En dat verhaal over jou nieuwe fokteef zal best hoor. Maar als jij met een zus van deze Tosa gaat fokken begrijp ik je verhaal al helemaal niet meer. Waarom jij weer wel en een ander niet? Jij hebt stamboomloze hele grote honden en jij fokt straks volgens jouw zeggen met een zwarte Tosa. En toch open je deze topic? :denken:
Afbeelding
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

MARC_S schreef:
Weet je wat trouwens een leuke hond is op dit forum, die maltezer x Engelse bull. :ok: Dat vind ik een waanzinnig hondje. Maargoed, dat mag dus niet van jou begrijp ik? Ik geloof wel dat de eigenaren heel erg blij zijn met hun unieke en leuke honden.
Otto! Die vind ik ook verschrikkelijk leuk :I: .

Ik zie trouwens ook niet echt in hoe een kruising tosa/boerboel erger in gedrag zou moeten worden dan één van zijn ouders. Ik moet er zelf niet aan denken hoor, zo'n bakbeest, maar er zijn toch genoeg liefhebbers voor te vinden. Nou ja, ik heb zelf ook een ongetest mixje, dus helemaal onbevooroordeeld ben ik niet. Maar ik ben het in grote lijnen wel met Marc eens. Het lijkt puur te gaan om het feit dat het een kruising is, en daar zijn er natuurlijk fattigdoezend meer van te vinden.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”