Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoeveel geven jullie?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

laura86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Hoeveel geven jullie?

Ongelezen bericht door laura86 »

Bij KVV geef ik Bo 500 gram (weegt 20 kilo) en Kaya 350 gram (weegt 25 kilo). Het verschilt bij die twee heel erg hoeveel ze nodig hebben.
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Maxi krijgt 300 gram KVV per dag en weegt rond de 18 kilo.(Dust en Gijsje staan op zelf samenstellen.)
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Caja zou tussen 350 en 400 gram kvv krijgen en die weegt 15 kilo.
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Budkes schreef:
Demi schreef:
Budkes schreef:Ik heb het ook al eens in een ander topic geschreven maar volgens mij hebben die van mij een Lintworm :denken: :evil: .
Perry weegt 6 kilo en krijgt 250-300 gram smuldier per dag :N: .
Cento weegt 40 kilo en krijgt nu 800 gram, hij is nu bijna 11 en beweegt een stuk minder, dus dat klopt wel aardig.
Mikey weegt ongeveer 27 kilo en krijgt 1200-1500 gram smuldier per dag.

En alleen Cento mocht een kilootje of 2 minder zijn, hoeft niet echt, die andere 2 zijn broodmager.
Als ik ze 20 gram per gewenste kilo lichaamsgewicht zou geven dan vielen ze om. Perry krijgt daarnaast ook nog de nodige beloningkjes voor de opvoeding :F: en zijn verschillende trainingen.

Ik voer altijd op het oog, zo krijgt Cento nu dus eventjes iets minder.
Ik voer eigenlijk ook altijd op het oog, maar mijn oog zag ook dat Kenzo steeds dikker en dikker werd :F: Maar ik denk idd dat hij vocht vasthoudt.
Die 20 gram per kilo lichaamsgewicht zou normaal gesproken wel werken voor mijn honden, alleen voor Kenzo nu niet, want dan zou ik hem nog meer moeten voeren. Zijn gewenste gewicht is nl max. 28 kilo

En dat vind ik dan wel weer erg lastig maar ook sneu, want dat hij dikker wordt door de medicijnen houdt natuurlijk niet in dat hij dan geen honger heeft. Sperciebonen dan maar :( .
Sneu hoor.

Tsja en Perry en Mikey zijn denk ik ook wel bovenmatig actief, Mikey is altijd in de weer plus zijn werktraining en Perry beweegt ook wel heel erg veel, elke voetbalwedstrijd en training van zoonslief loopt ie anderhalf a twee uur achter zijn tennisbal aan (4xper week), hij heeft zijn zoekhondentraining en sinds vorige week ook nog behendigheid met Simon. Daar moet wel wat voer in om op gewicht te blijven.
Of pens.. wat ik van de da begrijp zet dat ook niet aan.. dus gedroogde pensstaafjes of vuile pens geven dan..
Ik voer zelf ook op het oog.. weeg het eten dus ook niet af en ze krijgen tussendoor ook wel wat toegestopt en ook in de avond na mijn eten krijgen ze wat overgebleven groenten en aardappels ..
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Demi schreef:
marian* schreef:Houdt hij trouwens niet gewoon veel vocht vast door de Prednoral?
Ik denk het dus wel.

Dan zou ik hem toch houden op de hoeveelheid die hij nu krijgt.Al was het maar om te voorkomen dat hij door de honger van straat gaat vreten.
En reken maar dat je bij gebruik van Prednisonachtige medicijnen enorme honger kunt hebben(ik weet het uit ondervinding helaas)!
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”