Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wanneer los laten lopen?
Moderator: moderatorteam
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Re: Wanneer los laten lopen?
Meteen vanaf dag 1 na inschatting van de pup. Maar in de regel zijn de meeste pups het liefst nog dicht bij de baas en verandert dat later pas. Natuurlijk alleen op veilig terrein. Nu woon ik te midden van de bossen, dus niet zo'n probleem hier.

- Magic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Wij hebben Magic vanaf de dag dat wij hem kregen meteen los laten lopen. Natuurlijk wel daar waar het veilig was. Hij hield ons prima in de gaten!

Iedere dag feest!
- duba
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Heidewachtel
Mijn hond (5 maanden) loopt vanaf een week of 12 los. Ik ga altijd het veld in en daar kan niks gebeuren als hij ergens achteraan rent (gebeurt nog wel eens)
Ik roep hem geregeld bij me en beloon dan met een brokje.
langs de straat loopt hij aan de riem.
Ik vind het heerlijk als hij lekker los kan rennen, dat heeft hij ook echt nodig. Energiebommetje
Ik roep hem geregeld bij me en beloon dan met een brokje.
langs de straat loopt hij aan de riem.
Ik vind het heerlijk als hij lekker los kan rennen, dat heeft hij ook echt nodig. Energiebommetje
- aboutbudha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boxer/labrador mix & fila brasileiro
- Contacteer:
mijn ervaring is gelijk los gooien.
wel op een verantwoorde plaats uiteraard.
wel op een verantwoorde plaats uiteraard.

blijf vragen stellen
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Meteen los.
- wenche
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising mechelaar
Hier ging Pip ook direct met 8 weken los op verantwoorde plaatsen... Zakken zo vol met lekkers dat de zakken haast op de grond hingen en gaan met die banaan 
Pip let super goed op me...
DeeJay kregen we met 5 maanden en toen ging ie ook direct los, maar dit had ie bij de vorige eigenaren nooit geleerd... Hij komt wel als ik roep, maar let niet zo op mij als Pip doet
Pip let super goed op me...
DeeJay kregen we met 5 maanden en toen ging ie ook direct los, maar dit had ie bij de vorige eigenaren nooit geleerd... Hij komt wel als ik roep, maar let niet zo op mij als Pip doet

- White
- Actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Ook Mike ging met 7,5 week gelijk los als we bij het veldje aankwamen en daar heb ik nu nog profijt van.
Als ik wegloop bij het buitenspelen in het losloopgebied, dan hoef ik niet eens om te kijken, want binnen tien tellen loopt meneer weer naast me.
Als ik wegloop bij het buitenspelen in het losloopgebied, dan hoef ik niet eens om te kijken, want binnen tien tellen loopt meneer weer naast me.
groetjes Daan en een poot van Mike

- Sjoera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
Wat geweldig om jullie verhalen te lezen!
Op de hondencursus raden ze het loslopen met Taiko nog af.
Wel mag ik buiten lestijden gewoon op het veld komen oefenen. Om het veld heen staan hekken. Dus kan hij er niet vandoor gaan. Ben er vrijdag middag met de honden er naar toe gegaan. Ze vonden het geweldig om lekker los te rennen. Tussendoor heb ik nog wat oefeningen gedaan zoals blijf, komen en volgen. En ik had speeltjes mee genomen. Na een half uur waren ze bekaf en ben ik met ze weer naar huis gereden. Waar ze lekker hebben geslapen. Moet zeggen dat ik die rust ook wel lekker vond.
Op de hondencursus raden ze het loslopen met Taiko nog af.
Wel mag ik buiten lestijden gewoon op het veld komen oefenen. Om het veld heen staan hekken. Dus kan hij er niet vandoor gaan. Ben er vrijdag middag met de honden er naar toe gegaan. Ze vonden het geweldig om lekker los te rennen. Tussendoor heb ik nog wat oefeningen gedaan zoals blijf, komen en volgen. En ik had speeltjes mee genomen. Na een half uur waren ze bekaf en ben ik met ze weer naar huis gereden. Waar ze lekker hebben geslapen. Moet zeggen dat ik die rust ook wel lekker vond.

-
L@nghaar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
- Aantal honden: 1
Nilsson heeft vanaf dag 1 losgelopen.
In de tijd van bananen in de oren heeft hij regelmatig aan de riem gelopen in het bos maar dat was gelukkig maar een korte periode.
Veel lekkers op zak, je regelmatig verstoppen en plots een andere weg inlopen zorgt ervoor dat hij ons goed in de gaten houdt als wij in het bos oid zijn.
In de tijd van bananen in de oren heeft hij regelmatig aan de riem gelopen in het bos maar dat was gelukkig maar een korte periode.
Veel lekkers op zak, je regelmatig verstoppen en plots een andere weg inlopen zorgt ervoor dat hij ons goed in de gaten houdt als wij in het bos oid zijn.

Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Pup Lola liep vanaf dag 1 los.
Jakko (herplaatser) liet ik na 2 dagen los op overzichtelijke stukken en waar geen wegen waren.
Jakko (herplaatser) liet ik na 2 dagen los op overzichtelijke stukken en waar geen wegen waren.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.