Als je niet wilt dat je hond op de bank komt als je er niet bent moet je er wat opleggen..dus stoelen, of krukken ....
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mag jouw hond op de bank?
Moderator: moderatorteam
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Mag jouw hond op de bank?
ja hier mogen ze allemaal op de bank, we hebben erz elfs een grote hoekbank voor aangeschaft
Als je niet wilt dat je hond op de bank komt als je er niet bent moet je er wat opleggen..dus stoelen, of krukken ....
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
-
Angelique.
Nee

Maar ze doen het toch

Maar ze doen het toch
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ja, Luca mag gewoon op de bank. Maar erg veel ligt hij er niet. Hij ligt liever voor de deur of voor de koelkast 
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
- Moos
- Zeer actief
Hier mogen ze ook op de bank. Ik heb er wel aan "de hondenkant" altijd een fleecedeken overheen liggen.

-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ja hier mogen ze op de bank.. Gezellig. Heb een bank met lounge gedeelte en dat lounge gedeelte is voor de honden;)

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Nee, ik heb vorig jaar een nieuwe bank gekregen en daar mogen ze niet mee op.
Ze waren hier altijd gewend op de bank te mogen, dus ik was aanvankelijk best benieuwd hoe het zou lopen.
Maar ik heb ervoor gekozen een eigen hondenbank(een hokker) precies naast mijn eigen plekje op de bank te zetten. De bank is nepleer, de hokker lekker zacht met een schapenvachtje.
Kortom, een veel lekkerder plekje dan die kouwe nepleren zooi!
Ik heb eigenlijk vanaf dag 1 geen problemen gehad. Als ze op schoot of op de bank wilden lokte ik ze naar hun eigen plek en beloonde ze voor het liggen daar. En het gaat prima, er ligt hier nooit een hond op de bank!
Ze waren hier altijd gewend op de bank te mogen, dus ik was aanvankelijk best benieuwd hoe het zou lopen.
Maar ik heb ervoor gekozen een eigen hondenbank(een hokker) precies naast mijn eigen plekje op de bank te zetten. De bank is nepleer, de hokker lekker zacht met een schapenvachtje.
Kortom, een veel lekkerder plekje dan die kouwe nepleren zooi!
Ik heb eigenlijk vanaf dag 1 geen problemen gehad. Als ze op schoot of op de bank wilden lokte ik ze naar hun eigen plek en beloonde ze voor het liggen daar. En het gaat prima, er ligt hier nooit een hond op de bank!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- IngeK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
In het begin dat we Mel net hadden wilden we de bank ook hondvrij houden maar elke keer dat gezeul met stoelen erop of de kussens omhoog was ik snel zat.
Nu hebben we een grote hoekbank en hokker en Mel ligt eigenlijk altijd op de hokker. Ik heb daar een hoes omheen gemaakt en op de bank liggen leuke lakens die ik makkelijk kan wassen maar op de bank komen ze niet zo vaak. Als we vrijdag of zaterdag "film tv" avond hebben mag alles er ook gezellig bij. Poezen op de rugkussens hond tussen mijn benen...gezellie hoor
Vaak gaan de honden snel op de grond trouwens omdat ze het ook te warm vinden denk ik.
Nu hebben we een grote hoekbank en hokker en Mel ligt eigenlijk altijd op de hokker. Ik heb daar een hoes omheen gemaakt en op de bank liggen leuke lakens die ik makkelijk kan wassen maar op de bank komen ze niet zo vaak. Als we vrijdag of zaterdag "film tv" avond hebben mag alles er ook gezellig bij. Poezen op de rugkussens hond tussen mijn benen...gezellie hoor
- laura86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hier mogen ze gewoon op de bank. Maar ze liggen er alleen op als wij er ook op zitten.
- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Jahoor, ik heb marktplaats zooi.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
tja waarom heb je je bank daar niet op uitgekozen. Ik heb onze huidige bank van mijn tante gekregen en een gegeven paard moet je niet in de bek kijken, maar de bank is wit en van stof. Niet echt praktisch dus. Maar ik heb een limegroene deken over het zitgedeelte. Staat nog leuk ook! Maar omdat de bank nogal klein is, hebben wij besloten dat Kay er gewoonweg niet op mag. Als we weg zijn, of boven doet hij het wel, maar het is niet erg als het gebeurd, want hij ligt dan toch op het kleed. Toch stuur ik hem er wel af als ik terugkom, want hij heeft een ontzettend lekker mandje en een prima bench om in te liggen.

- -Jolanda-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
ja hier mogen de honden (en katten) op de bank.
En ik zit er vaak in het midden, lekker warm. Alleen schoonblijven (haarloos) lukt niet
En ik zit er vaak in het midden, lekker warm. Alleen schoonblijven (haarloos) lukt niet
-
Sandor
Neen ze mag niet op de bank (zetel?), dan ligt die meteen vol haar. Niet echt gezellig als er bezoek komt.
Als ze er toch eens heeft ingelegen zie je dat meteen aan het haar.
Als ze er toch eens heeft ingelegen zie je dat meteen aan het haar.
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Thuis mag Frenk op de bank, bij mijn ouders niet. Dat onderscheid is al zo vanaf pup af en dat begrijpt hij prima
Zolang wij er zijn en ik het dus kan beoordelen. Of hij er niet toch op gaat liggen als er niemand zou zijn? Vast wel, denk ik.

- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
1 bank mogen ze snachts niet op want die is nog ehm niet kapot en ze willen er nog wel eens in gaan graven :N: dus daar liggen 2 klapstoelen op snachts en als we weg zijn.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
-
Chasing Clouds
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australische herder
Wij gingen Elmo niet toelaten op de bank... Heeft een maand geduurd, want oooh... het is toch zo schattig, dat kleine pupje op je schoot...
Schattige kleine pupje is nu 30kg en neemt de hele zetel in!
Als we naar beneden verhuizen (we wonen nu op de bovenverdieping, beneden zijn we aan het verbouwen), dan komt er een nieuwe zetel en daar mag hij echt niet in! Hij ruift onzettend hard en al onze kleren hangen vol haren. Bah! Bovendien heeft hij het na 5 minuten al véél te warm... Gezellig: een ruifende, hijgende hond op je schoot... Niet dus...
Ik ben alleen aan het twijfelen tussen een stoffe of een ledere zetel... Wat is het beste met een langharige hond die bijna constant ruift? Ik denk leder, maar ik heb wat bang voor zijn nageltjes (als hij dan toch eens erin springt)
Als we naar beneden verhuizen (we wonen nu op de bovenverdieping, beneden zijn we aan het verbouwen), dan komt er een nieuwe zetel en daar mag hij echt niet in! Hij ruift onzettend hard en al onze kleren hangen vol haren. Bah! Bovendien heeft hij het na 5 minuten al véél te warm... Gezellig: een ruifende, hijgende hond op je schoot... Niet dus...
Ik ben alleen aan het twijfelen tussen een stoffe of een ledere zetel... Wat is het beste met een langharige hond die bijna constant ruift? Ik denk leder, maar ik heb wat bang voor zijn nageltjes (als hij dan toch eens erin springt)
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Het mag wel maar ze doen het eigenlijk zelden tot nooit. Behalve heel soms op uitnodiging (knuffel-sessie!
).
Ik heb meerdere 'hondenplekken' in huis (manden, schapenvachtjes, heel veel vloer!
) en dat vinden ze lekkerder liggen, denk ik.
Ik heb meerdere 'hondenplekken' in huis (manden, schapenvachtjes, heel veel vloer!
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Dinsdag komen de nieuwe (nep)leren banken!
Daar mogen de honden ook weer op. Zal vast wel even pijn doen hoor die eerste krassen, maar ach, daar is de prijs ook navenant naar.
Zal nog een paar gezellige fleecedekentjes kopen dat scheelt al iets en het staat wel leuk.
Daar mogen de honden ook weer op. Zal vast wel even pijn doen hoor die eerste krassen, maar ach, daar is de prijs ook navenant naar.
Zal nog een paar gezellige fleecedekentjes kopen dat scheelt al iets en het staat wel leuk.
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
mijn 3 honden mogen op de bank, paar maanden terug een lederen salon aangeschaft en dit is zoveel gemakkelijker in onderhoud, ze mogen alleen liggen, niet erop spelen, ik zie nu wel dat er hier en daar een licht kras op staat maar tja, dat har ik wel beetje verwacht
afleren, heb het nooit geprobeerd, als ik niet wil dat ze erop gaan door bv ze te vuil zijn sluit ik de living tijdje af, of leg wat handdoeken
afleren, heb het nooit geprobeerd, als ik niet wil dat ze erop gaan door bv ze te vuil zijn sluit ik de living tijdje af, of leg wat handdoeken
- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
We hebben maar één bank, een tweepersoonje, en daar mag Hades niet op. Hij neemt namelijk meteen alle plekken in met z'n lompe lijfje en wil nog wel eens heel hard graven. Op schoot liggen gebeurt hier gewoon op de grond, ga ik gewoon met m'n rug tegen de bank aanzitten en kan hij lekker uitgebreid liggen zoals hij wil
.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
-
Lillith
- Zeer actief
Tuurlijk mag Lillith op de banken, ze moet wel wegwezen als ik er wil zitten anders is ze plat!!!
Dat is toch gezellig, de katten liggen er ook, het is leer met een dekentje voor mij (brr. koud)
.
Dat is toch gezellig, de katten liggen er ook, het is leer met een dekentje voor mij (brr. koud)
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Gol mag op de bank, ze wil er alleen niet op liggen als er een trillende x-box controler op de bank ligt dus misschien is dat iets? 
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
-
DjockPuck
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Jack Russels
Ja hoor bij mogen ze op de bank.
Als ik s,morgens naar mijn werk ben lopen ze gewoon in de kamer,dus die gaan echt lekker liggen.
Nou ik doe niet zo moeilijk , kleden erover en als er visite komt haal ik ze er af.
Voordeel van de bank is dat ze dan ook naar buiten kunnen kijken, makkelijk als ik de straat
in kom fietsen. Ze zien me al van ver aankomen.
Als ik s,morgens naar mijn werk ben lopen ze gewoon in de kamer,dus die gaan echt lekker liggen.
Nou ik doe niet zo moeilijk , kleden erover en als er visite komt haal ik ze er af.
Voordeel van de bank is dat ze dan ook naar buiten kunnen kijken, makkelijk als ik de straat
in kom fietsen. Ze zien me al van ver aankomen.
Groetjes Willy, Djock en Puck

-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Nee.
Maar soms roep ik Ds wel eens bij me als ik eens een vrije middag heb en mezelf ff met een fleece dekentje op de bank nestel. Ze herkent dat fleece dekentje dan ook meteen
Overigens als je haar alleen in de huiskamer laat, zit ze érrug gauw in de zetel (en gelijk heeft ze). Kom je een tel later de kamer terug binnen, ligt ze raar maar waar vreselijk onschuldig op haar kussen te pitten

Maar soms roep ik Ds wel eens bij me als ik eens een vrije middag heb en mezelf ff met een fleece dekentje op de bank nestel. Ze herkent dat fleece dekentje dan ook meteen
Overigens als je haar alleen in de huiskamer laat, zit ze érrug gauw in de zetel (en gelijk heeft ze). Kom je een tel later de kamer terug binnen, ligt ze raar maar waar vreselijk onschuldig op haar kussen te pitten
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Hier mag alles op de bank. Toen we een nieuwe bank kregen gingen de honden er niet meer op ( raar vreemd ding) maar dat vonden wij zelf te ongezellig.Tomas moet wel op zijn dekentje gaan liggen, als ik dat na het uitkloppen soms vergeet terug te leggen komt hij erom vragen 
-
g.vercoelen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie
hier mogen ze op de bank
-
Ayka-Zira-Honey
- Zeer actief
vroeger mochten de dames op de bank (toen ik nog met me ex woonde)
inmiddels woon ik samen met mijn nieuwe vriend en aangezien hij een erg dure bank heeft mag het VAN HEM niet.... tot baasje weg is en dan liggen ze heerlijk op een slaapzak lekker bij me op de bank......(haha het is dat hij het zelf zo ook soms/zelden doet anders had ik het niet gedaan)
bij mijn ouders thuis mogen ze op de bank....
bij mijn schoonouders mogen ze alleen op de 1 persoons bank/stoel
(mijn schoonvader zit altijd in een 1zitter en daar liggen het liefste alle hondjes bij in...)
inmiddels woon ik samen met mijn nieuwe vriend en aangezien hij een erg dure bank heeft mag het VAN HEM niet.... tot baasje weg is en dan liggen ze heerlijk op een slaapzak lekker bij me op de bank......(haha het is dat hij het zelf zo ook soms/zelden doet anders had ik het niet gedaan)
bij mijn ouders thuis mogen ze op de bank....
bij mijn schoonouders mogen ze alleen op de 1 persoons bank/stoel
(mijn schoonvader zit altijd in een 1zitter en daar liggen het liefste alle hondjes bij in...)

groetjes van Ayka,Zira en Honey
- Frysian Beer
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): American Bulldog