Zucht....Marie-Josée schreef:Ga ik doenSuzanne123 schreef:En noem mij zeurderig![]()
Suzanne
Moderator: moderatorteam
Zucht....Marie-Josée schreef:Ga ik doenSuzanne123 schreef:En noem mij zeurderig![]()
Wie het eerst komt wie het eerst maaltSuzanne123 schreef:Daar zat ik ook aan te denken.... ;-(Jacky schreef:om eerlijk te zijn zou ik als hondeneigenaar helemaal niet blij zijn als iemand zijn hond los laat en zelf gaat zitten werken, en dus niet zijn hond in de gaten houdt. Snap dat jij het prettig vindt, maar voor een ander is het misschien niet zo prettig.
En noem mij zeurderig, maar voor langere tijd een picknickbank/tafel op die manier in beslag nemen en dus ontoegankelijk voor andere vind ik eigenlijk ook "not done", maar dat kan kome omdat ik het evenzeer "not done" vind om bij anderen te gaan zitten omdat ik het (jaja, daar komt het vandaan) "not done" vind om als ik net zit voor een bak koffie / thee met de honden vastgelegd dat er dan iemand anders bij komt. Noch voor mezelf, noch voor de honden zit ik daarop te wachten.
Een beetje het idee "tafel/bank is nu bezet, kom straks maar terug" maar je kunt het dan niet maken om daar een uur te gaan blijven zitten werken en op die manier langdurig zoiets bezet te houden.
Suzanne
Snap je zelf het verschil dan niet tussen een restaurant en een openbare picknicktafel?Suzanne123 schreef:Ik snap dat niet... als een tafel bezet is schuif je toch niet aan? Da's toch gewoon onbeschoft?
Dat doe je toch in een restaurant ook niet?
Suzanne

Geen idee wat de hond in de tussentijd doet. Blijft hij netjes bij de baas in de buurt maakt het mij niet uit. Gaat hij buurten en heb ik er last van dan kan het zijn dat ik je laptop dicht doe en je minder vriendelijk toespreekJacky schreef:dat iemand de picknick tafel bezet houdt zal mij een worst zijn, maar dat hij zit te werken en de hond los rondvliegt vind ik niet kunnen.
Dan hebben wij duidelijk andere normen en waarden; ik zie best het verschil maar ook de overeenkomst; als er iemand zit schuif je niet zomaar aan. Niet iedereen zit op gezelschap te wachten, zeker niet in situaties met honden.chrico schreef:Snap je zelf het verschil dan niet tussen een restaurant en een openbare picknicktafel?Suzanne123 schreef:Ik snap dat niet... als een tafel bezet is schuif je toch niet aan? Da's toch gewoon onbeschoft?
Dat doe je toch in een restaurant ook niet?
Suzanne
Je kan dat toch niet toe-eigenenAls er 1 tafel staat en er zit 1 persoon aan dan zeg ik netjes goedenmiddag en plof neer. Tafel is namelijk van en voor iedereen. Zegt die persoon van wegwezen jij dan tik ik nog net niet op mijn voorhoofd en blijf gewoon zitten.
Kom ik in een overvol restaurant en heb ik echt trek en zie ergens 1 persoon aan 1 tafel zitten vraag ik of die persoon er een probleem mee zou hebben als ik aanschuif. Zegt die persoon ja dan ga ik kijken naar het volgende plekje
Mensenkinderen wat zul jij een moeite hebben met leven zeg.Suzanne123 schreef: Dan hebben wij duidelijk andere normen en waarden; ik zie best het verschil maar ook de overeenkomst; als er iemand zit schuif je niet zomaar aan. Niet iedereen zit op gezelschap te wachten, zeker niet in situaties met honden.
Ik zou echt en absoluut hoogst verbaasd zijn als iemand zomaar aanschuift op een bank of picknicktafel en daar beslist not amused over zijn. Het is me 1 keer gebeurd, net de honden vast gezet, komt een groep van 10 fietsers aan, vraagt niets, zegt niets, maar begint de groepslunch uit te pakken, op tafel te zetten, onze spullen te verzetten. Honden compleet uit hun dak natuurlijk. Ik heb beleefd gezegd "neem me niet kwalijk, maar zoals u ziet is de tafel bezet, ik vind het voor de honden niet zo prettig dat u zomaar aanschuifd" (of woorden van gelijke strekking) maar kreeg toen ook soortelijke opmerkingen en blikken zo van "ja, wij willen hier zitten"... ik vond 't te schunnig voor wooorden, maar heb onze boel maar weer gepakt, honden en al uit de situatie gehaald.
Ik blijf erbij; dat is a-sociaal gedrag, maar natuurlijk is ieder vrij daar een andere mening over te hebben. (En dan maar hopen dat we elkaar nooit op een bankje treffen)
Suzanne

Martijn schreef:renee-uk schreef:
Mensenkinderen wat zul jij een moeite hebben met leven zeg.
Is een onbewoond eiland niet iets voor jou?
Zoals iemand al eerder zei, neem je toch je eigen tafeltje en stoeltje mee dan hoef je niet te delen

renee-uk schreef:Mensenkinderen wat zul jij een moeite hebben met leven zeg.
Zoals iemand al eerder zei, neem je toch je eigen tafeltje en stoeltje mee dan hoef je niet te delen
Martijn schreef:
renee-uk schreef:![]()
Martijn schreef:
renee-uk schreef:![]()

Jullie hebben dan andere tafels als wijgyanty schreef: Bijna bij me op schoot ploffen zonder een woord kan ik dan echt niet waarderen.
Suzanne123 schreef: Dan hebben wij duidelijk andere normen en waarden; ik zie best het verschil maar ook de overeenkomst; als er iemand zit schuif je niet zomaar aan. Niet iedereen zit op gezelschap te wachten, zeker niet in situaties met honden.
Ik zou echt en absoluut hoogst verbaasd zijn als iemand zomaar aanschuift op een bank of picknicktafel en daar beslist not amused over zijn. Het is me 1 keer gebeurd, net de honden vast gezet, komt een groep van 10 fietsers aan, vraagt niets, zegt niets, maar begint de groepslunch uit te pakken, op tafel te zetten, onze spullen te verzetten. Honden compleet uit hun dak natuurlijk. Ik heb beleefd gezegd "neem me niet kwalijk, maar zoals u ziet is de tafel bezet, ik vind het voor de honden niet zo prettig dat u zomaar aanschuifd" (of woorden van gelijke strekking) maar kreeg toen ook soortelijke opmerkingen en blikken zo van "ja, wij willen hier zitten"... ik vond 't te schunnig voor wooorden, maar heb onze boel maar weer gepakt, honden en al uit de situatie gehaald.
Ik blijf erbij; dat is a-sociaal gedrag, maar natuurlijk is ieder vrij daar een andere mening over te hebben. (En dan maar hopen dat we elkaar nooit op een bankje treffen)
Suzanne

Wat kan het leven toch makkelijk zijn hechrico schreef:Ik heb er zelf nooit een probleem mee als ik ergens in mijn uppie zit en er schuift iemand aan en als ik sjaggie ben ga ik niet daar zitten waar de kans groot is op aanschuivers

Zoals TS het omschreef (compleet met ski-pakJaap* schreef:Allemachtig zeg, 'claim' je nu ook al een picknickbank als je er op gaat zitten?
Daar zijn die dingen toch voor bedoeld![]()
De één gaat er aan picknicken en de ander gaat er aan laptoppen, wat maakt dat nou uit.
Je hebt groot gelijk Hans, lekker buiten zitten met een half oog op de hond. Heerlijk toch

goed idee ik heb vanmiddag net een houten stevige inklapbare tafel voor gekocht op de rommelmarkt die is stevig en nu kan ik op elk gewenste plek op een openveldje waar de honden los mogen aan de slag.renee-uk schreef:Mensenkinderen wat zul jij een moeite hebben met leven zeg.Suzanne123 schreef: Dan hebben wij duidelijk andere normen en waarden; ik zie best het verschil maar ook de overeenkomst; als er iemand zit schuif je niet zomaar aan. Niet iedereen zit op gezelschap te wachten, zeker niet in situaties met honden.
Suzanne

Suzanne123 schreef:Ik blijf erbij; dat is a-sociaal gedrag, (En dan maar hopen dat we elkaar nooit op een bankje treffen)
Suzanne
ja juist, dat idee had ik ook en zo werd het ook omschreven in het begin.Moos schreef:Zoals TS het omschreef (compleet met ski-pakJaap* schreef:Allemachtig zeg, 'claim' je nu ook al een picknickbank als je er op gaat zitten?
De één gaat er aan picknicken en de ander gaat er aan laptoppen, wat maakt dat nou uit.
Je hebt groot gelijk Hans, lekker buiten zitten met een half oog op de hond. Heerlijk toch) kreeg ik het idee dat het om hele dagen ging, en dan meerdere dagen per week. En ja, dat vind ik wel 'claimen' ja. Van mij mag je hoor, als je een beetje vriendelijke hond hebt, ik vind het prima allemaal
Maar ik kan me wel voorstellen dat mensen het iets minder vinden, bijvoorbeeld als je zelf een hond hebt die niet zo lekker met het type hond gaat wat TS heeft. Als die hond er dus bijna altijd is, deels zichzelf vermakend omdat de baas zit te werken, is dat niet zo heel leuk.

Lijkt me heerlijk zoals jij dat hebtmajelle schreef:Ik neem vaak een lekker boek mee naar het bos waar ik iedere dag kom.
Eerst het bos doorwandelen ballen gooien etc en dan lekker op het bankje bij het water zitten lezen.
Mijn hond komt als ik stil zit dan lekker bij me liggen, hij graaft een koel stukkie en soms komt er een hond langs en dan staat ie op soms om te spelen dan kijk ik mee. Zo kan ik wel 3 uur in het bos blijven. Heb geen tuin. Soms ligt Bikkel gewoon in diepe slaap. Heerlijk. Vroeger toen ik een deeltijd studie deed maakte ik mijn huiswerk.
Zie het probleem met die laptop niet zo, lekker toch als die hond zo lekker lang buiten is. Zeker met dat warme weer, lekker snoezelen en als het te warm wordt in de plas liggen.
Groetjes Majelle

Jaap* schreef:Allemachtig zeg, 'claim' je nu ook al een picknickbank als je er op gaat zitten?
Je hebt groot gelijk Hans, lekker buiten zitten met een half oog op de hond. Heerlijk toch