Zie het nu pas, ik ga gewoon roepen; KIJK UIT, MIJN HOND HEEFT EEN VISZLA-VIRUS! Dan houdt ze haar Viszla vast wel uit de buurtLéonieHonden schreef:Jemig die spoort niet, zou het echt niet leuk vinden dat ze aan mijn deur stond, beetje eng zelfs.. :N:
Pff je kan inderdaad een boek schrijven; ik en mijn Beagle, mijn leven met Beau.![]()
Volgende keer roepen dat je hond schurft of vlooien heeft, werkt prima.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Grrrr!
Moderator: moderatorteam
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Re: Grrrr!

- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Dan had ze aan Shen en mij een verkeerde gehad...
Shen gromt en gaat tekeer tegen een andere hond, daarom zit ie ook (bijna) altijd aangelijnd, behalve op plaatsen waar ik normaal gesproken geen honden tegen kom. Maar als iemand aan mijn schouder gaat zitten en ondertussen schreeuwt, dan denk ik dat meneer wel even laat weten dat je van me af moet blijven...
Echt super dat je zo rustig gebleven bent.
Shen gromt en gaat tekeer tegen een andere hond, daarom zit ie ook (bijna) altijd aangelijnd, behalve op plaatsen waar ik normaal gesproken geen honden tegen kom. Maar als iemand aan mijn schouder gaat zitten en ondertussen schreeuwt, dan denk ik dat meneer wel even laat weten dat je van me af moet blijven...
Echt super dat je zo rustig gebleven bent.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Hilde
- Zeer actief
Dat ze aan mijn schouder zat ging me ook net iets te ver, alleen ja, als je een Viszla hebt, mag je natuurlijk neerkijken op het Beagle-volkmoosje schreef:Dan had ze aan Shen en mij een verkeerde gehad...
Shen gromt en gaat tekeer tegen een andere hond, daarom zit ie ook (bijna) altijd aangelijnd, behalve op plaatsen waar ik normaal gesproken geen honden tegen kom. Maar als iemand aan mijn schouder gaat zitten en ondertussen schreeuwt, dan denk ik dat meneer wel even laat weten dat je van me af moet blijven...![]()

-
Sandor
Goed dat je geen stafford of herder ofzo hebt, die was waarschijnlijk tussenbeide gekomen en dan beginnen de problemen.
Je kan wel goed je kalmte bewaren, als ze mijn schouder had aangeraakt, had ik ze in reflex op haar neus geslagen.
Je kan wel goed je kalmte bewaren, als ze mijn schouder had aangeraakt, had ik ze in reflex op haar neus geslagen.
Laatst gewijzigd door Sandor op 28 feb 2010 14:05, 2 keer totaal gewijzigd.
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Tjongejonge...zal die even gestoord zijn!
Waarschijnlijk zwaar gefrustreerd. Ze durft wel tegen jou zo te doen, maar tegen een grote kerel durven zulke lui meestal geen mond open te doen.
Ik heb echt bewondering voor je dat je zo kalm hebt gereageerd. Ik wordt alleen al woedend als ik zo iets lees. Laat staan als zo´n mens me bij de schouder pakt
Ik denk echt dat dit mens last heeft van een voorjaarsdipje
Ik heb echt bewondering voor je dat je zo kalm hebt gereageerd. Ik wordt alleen al woedend als ik zo iets lees. Laat staan als zo´n mens me bij de schouder pakt
Ik denk echt dat dit mens last heeft van een voorjaarsdipje
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- Rinne Roos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 wetterhoun outcrossjes, 3 echte wetterhounen, 4 havanezers
- Aantal honden: 9
Hoe haalt zo'n mens het in haar hoofd?
Je zal er maar mee getrouwd zijn, of erger nog, je zal d'r kind maar wezen
Ik vind eigenlijk wel dat je ouders bij die dame verhaal moeten halen, tekst en uitleg vragen waar dat mens het lef vandaan haalt om aan hun dochter te komen?
Weet je waar ze woont?
Je zal er maar mee getrouwd zijn, of erger nog, je zal d'r kind maar wezen
Ik vind eigenlijk wel dat je ouders bij die dame verhaal moeten halen, tekst en uitleg vragen waar dat mens het lef vandaan haalt om aan hun dochter te komen?
- Hilde
- Zeer actief
Nee, geen idee waar ze woont. Ouders net nog aan de telefoon gehad maar ik heb zelf zoiets, dat als ze me nog een keer zoiets flikt, ik haar dan wel eventjes op een afstandje zal volgen om te kijken waar ze woont. Als ze me voor de rest met rust laat vind ik het prima zo. We gaan elkaar sowieso nog een keer tegenkomen omdat het een niet al te groot park is.

-
29996D
Nou, idd, respect voor jouw reactie 
Ik was al lang over de rooie gegaan.
Ik vind 't ook zielig voor die Vizsla dat ze zo'n kutbaas heeft...
- Hilde
- Zeer actief
Eigenlijk moet ik de volgende keer als ik haar tegenkom gewoon die Viszla aanlijnen en zeggen dat ik haar meeneem als de eigenares geen excuses maaktMissDorien schreef:Nou, idd, respect voor jouw reactie

-
29996D
En anders geef je haar maar aan mijHilde schreef:Eigenlijk moet ik de volgende keer als ik haar tegenkom gewoon die Viszla aanlijnen en zeggen dat ik haar meeneem als de eigenares geen excuses maaktMissDorien schreef:Nou, idd, respect voor jouw reactie
Ik vind 't ook zielig voor die Vizsla dat ze zo'n kutbaas heeft...Het is een prachtige hond, zou best mooi bij ons thuis staan
-
PattyB
Jeetje.. hoe haalt zo iemand het in haar hoofd!?
Wat goed van Beau dat hij zo netjes bij je bleef en ook knap van jou dat je rustig bent gebleven. Misschien dat ze daarom juist aan de deur kwam, omdat je niet echt weerwoord gaf, denkt ze dat zij gelijk heeft!?
Wat goed van Beau dat hij zo netjes bij je bleef en ook knap van jou dat je rustig bent gebleven. Misschien dat ze daarom juist aan de deur kwam, omdat je niet echt weerwoord gaf, denkt ze dat zij gelijk heeft!?
-
29996D
Of ze spoort gewoon niet. Ik ben ook wel eens een aantal straten achternagezeten door een vent in een tijgerprint onderbroek omdat ik een sneeuwbal had gegooid.PB088 schreef:Jeetje.. hoe haalt zo iemand het in haar hoofd!?
- Hilde
- Zeer actief
MissDorien schreef:Of ze spoort gewoon niet. Ik ben ook wel eens een aantal straten achternagezeten door een vent in een tijgerprint onderbroek omdat ik een sneeuwbal had gegooid.PB088 schreef:Jeetje.. hoe haalt zo iemand het in haar hoofd!?
Misschien wel van beiden. Beau is nog nooit zo rustig gebleven bij grommende honden. Normaal gaat hij altijd met vrij lage houding rondjes lopen om die andere hond, totdat ik hem roep, dan komt hij langzaam naar me toe. Misschien voelde hij dat hij zich beter buiten dit alles kon houden, ivm zijn pootje ofzo. Maar dat ze niet spoort is wel duidelijk

-
29996D
IddHilde schreef:MissDorien schreef:Of ze spoort gewoon niet. Ik ben ook wel eens een aantal straten achternagezeten door een vent in een tijgerprint onderbroek omdat ik een sneeuwbal had gegooid.PB088 schreef:Jeetje.. hoe haalt zo iemand het in haar hoofd!?
Wat goed van Beau dat hij zo netjes bij je bleef en ook knap van jou dat je rustig bent gebleven. Misschien dat ze daarom juist aan de deur kwam, omdat je niet echt weerwoord gaf, denkt ze dat zij gelijk heeft!?![]()
![]()
![]()
Misschien wel van beiden. Beau is nog nooit zo rustig gebleven bij grommende honden. Normaal gaat hij altijd met vrij lage houding rondjes lopen om die andere hond, totdat ik hem roep, dan komt hij langzaam naar me toe. Misschien voelde hij dat hij zich beter buiten dit alles kon houden, ivm zijn pootje ofzo. Maar dat ze niet spoort is wel duidelijk
- Yaika
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel
Oh .. ik had ook zoiets laatst.
Ik liep met mijn Ubercoole teckelpupsel naar de honden uitlaat plaats..
Loopt daar een vrouw met een maltheser , zegt ze .. Wil je misschien even weg gaan hier of ergens anders gaan lopen want ik wil niet dat mijn hond bij Niet-ras honden loopt.
Ik zeg tegen die vrouw .. Sorry mevrouw . Wat zegt u ? Moet ik even zijn stamboom erbij halen?
zegt ze.. die kan nagemaakt zijn..
Vervolgens loopt ze weg en zegt ze .. nou tooske (haar hond) we laten die lelijke shih tzu wel lopen.
DIESEL IS EEN 100% RASZUIVERE DASHOND

Ik liep met mijn Ubercoole teckelpupsel naar de honden uitlaat plaats..
Loopt daar een vrouw met een maltheser , zegt ze .. Wil je misschien even weg gaan hier of ergens anders gaan lopen want ik wil niet dat mijn hond bij Niet-ras honden loopt.
Ik zeg tegen die vrouw .. Sorry mevrouw . Wat zegt u ? Moet ik even zijn stamboom erbij halen?
zegt ze.. die kan nagemaakt zijn..
Vervolgens loopt ze weg en zegt ze .. nou tooske (haar hond) we laten die lelijke shih tzu wel lopen.
DIESEL IS EEN 100% RASZUIVERE DASHOND
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Hilde schreef:![]()
![]()
![]()
![]()
Wat ben ik boos. Echt verschrikkelijk. Ik liep net buiten in het park, deed een ochtendwandeling. Normaal doe ik dat nooit in het park, maar ik dacht, het is zondag, why not. Beau loopt een beetje mank dus ik hield hem al bij me, wel los, maar hij bleef netjes in de buurt. Als er een andere hond aankwam mocht hij er niet naartoe van mij, want ik ben te bang dat hij door het rennen nog een stap verkeerd zet en manker gaat lopen. Wij lopen dus door een superrustig park, ik happy, want het is wel lekker zo rustig. Toen kwam er dus een vrouw aanzetten, met een Viszla. Vind het fantastische honden hoor, daar niet van. Ik hield Beau bij me, maar die Viszla kwam naar ons toe. Ik roep naar die mevrouw of ze haar hond even bij de mijne weg wil roepen, omdat ik liever geen contact wil. Nee hoor, roept ze, sociaal contact is goed. Ik roep haar dat mijn hond mank loopt en ik niet wil dat hij gaat spelen met andere honden. Ze kwam heel hard op me afbenen, Beau liep netjes bij mijn benen en die Viszla komt alleen maar harder naar ons toe. En daar was ze ook, die Viszla, duidelijk een teef. Beau blijft netjes bij mijn voeten en ik beloon hem daarvoor. Die Viszla begint ineens te grommen en te blaffen, dus ik hou Beau nog beter bij me, maar zijn haren op zijn rug gingen al overeind.. Ook hij begint zachtjes te brommen, maar blijft bij mijn benen. De vrouw is inmiddels ook aangekomen en begint ineens te schreeuwen dat mijn rothond haar Viszla probeerde aan te vallen, dat ik geen controle had over hem en dat hij een vieze lelijke Beagle was. Ik probeerde nog heel voorzichtig 'Mevrouw, mijn hond staat rustig bij mijn benen, maar als u dat wilt...' Begon ze ineens aan haar Viszla te trekken enzovoort. Ik wist niet wat me overkwamIk geef Beau het commando zit en tot mijn verbazing gaat hij wel zittend, nog wel brommend, Viszla staat immers nog in de buurt. Ineens pakt die vrouw mijn schouder en begint te schreeuwen dat ik een hond van de lagere rangen heb en dat ik niks van honden weet. Ik moest maar eens een echt hond nemen en niet zo'n lelijke Beagle. PARDON?! Ik vroeg dus ook, ik weet niet hoe ik beleefd heb kunnen blijven.. Of ze misschien op kon houden mijn hond zo af te kraken. Viszla begint te blaffen en mevrouw roept dat ik en mijn verdomde kuthond (sorry voor het citaat) haar hondje van streek hebben gemaakt.. Toen heb ik me gewoon omgedraaid, Beau liep keurig mee, en snel naar huis gelopen.
Nu vraag ik jullie![]()
Zo, dat was mijn verhaal, maar als ik die vrouw nog een keer tegenkom dan
Sorry.
Het was voor jou vast heel naar, maar ik zit hier bijna te snikken van het lachen.
Een hond van de lagere rangen nog wel
- Hilde
- Zeer actief
Oh, zo eentje hebben we er ook in het park. Met een echte Sji-wa-wa. Maar die negeerde ik toch alYaikaa schreef:Oh .. ik had ook zoiets laatst. KNIP

- Hilde
- Zeer actief
Ik snap je lol, kan ik nu ik het teruglees ook wel hebbenranetje schreef:![]()
![]()
![]()
![]()
Sorry.
Het was voor jou vast heel naar, maar ik zit hier bijna te snikken van het lachen.
Een hond van de lagere rangen nog wel![]()

-
29996D
Ze zijn groterHilde schreef:Ik snap je lol, kan ik nu ik het teruglees ook wel hebbenranetje schreef:![]()
![]()
![]()
![]()
Sorry.
Ik snap überhaupt niet hoe ze erop komt dat een Viszla een 'hoger' ras is.
- Hilde
- Zeer actief
Ik denk niet dat ze het type is dat tegen iemand met een Dog zegt dat die Dog een hogere rang heeftMissDorien schreef:Ze zijn groter

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Hou het maar op dat laatsteHilde schreef:Ik denk niet dat ze het type is dat tegen iemand met een Dog zegt dat die Dog een hogere rang heeftMissDorien schreef:Ze zijn groter![]()
Ik denk dat ze kuren krijgt door het gouden kleurtje of ze is gewoon echt helemaal
![]()
-
PattyB
Dat ze niet spoort is wel duidelijk inderdaad..

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Wat een raar mens,die spoort echt nietHilde schreef:Ik snap je lol, kan ik nu ik het teruglees ook wel hebbenranetje schreef:![]()
![]()
![]()
![]()
Sorry.
Ik snap überhaupt niet hoe ze erop komt dat een Viszla een 'hoger' ras is.
Ik denk dat ze met "de lagere rangen" bedoelt dat Beagles in vroeger tijden niet als edele honden werden gezien en Viszla's wel.
Kouwe kak dus.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Waar ik om moest lachen was dit:
Hilde schreef:![]()
![]()
![]()
![]()
Wat ben ik boos. Echt verschrikkelijk. Ik liep net buiten in het park, deed een ochtendwandeling. Normaal doe ik dat nooit in het park, maar ik dacht, het is zondag, why not. Beau loopt een beetje mank dus ik hield hem al bij me, wel los, maar hij bleef netjes in de buurt. Als er een andere hond aankwam mocht hij er niet naartoe van mij, want ik ben te bang dat hij door het rennen nog een stap verkeerd zet en manker gaat lopen. Wij lopen dus door een superrustig park, ik happy, want het is wel lekker zo rustig. Toen kwam er dus een vrouw aanzetten, met een Viszla. Vind het fantastische honden hoor, daar niet van. Ik hield Beau bij me, maar die Viszla kwam naar ons toe. Ik roep naar die mevrouw of ze haar hond even bij de mijne weg wil roepen, omdat ik liever geen contact wil. Nee hoor, roept ze, sociaal contact is goed.
>knip ivm lengte<

Groetjes,
Sandra
- iones
- Zeer actief
Een dreun recht in haar gezicht, dat heeft ze verdiend! Gek wijf!
Zo maar out of the blue beginnen te schreeuwen tegen iemand.... hoe komt ze er op??????
Man wat lopen er toch veel idioten rond!
Zo maar out of the blue beginnen te schreeuwen tegen iemand.... hoe komt ze er op??????
Man wat lopen er toch veel idioten rond!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Hilde
- Zeer actief
Ja, misschien wel, Marian. Maar dat ze dat er dan zo uitfloept? Dit is zo'n moment dat ik wil weten wat voor rassen er verder nog in Beau zitten, dan hoop ik voor haar iets wat ook edel was vroeger

- Hilde
- Zeer actief
Toen dacht ik nog, het zal wel[Sandra] schreef:Waar ik om moest lachen was dit:
Hilde schreef: Nee hoor, roept ze, sociaal contact is goed.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
welk park is dat?Hilde schreef:Nee, geen idee waar ze woont. Ouders net nog aan de telefoon gehad maar ik heb zelf zoiets, dat als ze me nog een keer zoiets flikt, ik haar dan wel eventjes op een afstandje zal volgen om te kijken waar ze woont. Als ze me voor de rest met rust laat vind ik het prima zo. We gaan elkaar sowieso nog een keer tegenkomen omdat het een niet al te groot park is.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Hilde
- Zeer actief
Het Matenpark. Ken je het?malinois schreef:welk park is dat?Hilde schreef:Nee, geen idee waar ze woont. Ouders net nog aan de telefoon gehad maar ik heb zelf zoiets, dat als ze me nog een keer zoiets flikt, ik haar dan wel eventjes op een afstandje zal volgen om te kijken waar ze woont. Als ze me voor de rest met rust laat vind ik het prima zo. We gaan elkaar sowieso nog een keer tegenkomen omdat het een niet al te groot park is.