Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraagje aan de rauwvoerders

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Aiko 09
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita inu

Re: Vraagje aan de rauwvoerders

Ongelezen bericht door Aiko 09 »

@ Sandor ik heb dit keer bij versvoer.nl besteld.

@ Marion, haha Sander begint er wat meer aan te wennen, hij durft zo af en toe al wat te geven als het maar niet herkenbaar is, de herkenbare beesten komen voor mijn rekening. Karkasjes zijn geen probleem meer :cheer:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Aiko 09 schreef:@ Marion, haha Sander begint er wat meer aan te wennen, hij durft zo af en toe al wat te geven als het maar niet herkenbaar is, de herkenbare beesten komen voor mijn rekening. Karkasjes zijn geen probleem meer :cheer:
Hier dus andersom. 7,5 jaar geleden vertelde ik hem van mijn plan, en hij kon niet wachten. Het voederen der wilde beesten gebeurt sindsdien voornamelijk door hem. Ik koop wel. In ondoorzichtige zakken :mrgreen:

Inmiddels durf ik wel bijna zonder blikken of blozen een diepvrieskip van de Lidl doormidden te hakken hoor. Al blijft die eerste "hak" even lastig.
Aiko 09
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita inu

Ongelezen bericht door Aiko 09 »

:smile: Wat hebben we toch een hoop over voor onze geliefde huisdieren! De eerste keer een konijn vierendelen is me ook op een avond misselijkheid komen te staan, is nog wel ergens een topic over...
Afbeelding
Marlieke met Boris
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marlieke met Boris »

http://www.jotto-voer.nl" onclick="window.open(this.href);return false; heeft ook barfproducten, kun je bij hem ophalen in nieuwekerk
Afbeelding
geronimo
Actief
Mijn ras(sen): marron een jack russell
cheyenne australian cattledog
sam de bordercollie

Ongelezen bericht door geronimo »

Een vraag maar zoals die kleine botjes dat is het enige waar ik bang voor ben als ik dat ga geven dat ze de darmen gaan perforeren hoe doen jullie dat
Afbeelding

“And they called us native”

Geronimo
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

geronimo schreef:Een vraag maar zoals die kleine botjes dat is het enige waar ik bang voor ben als ik dat ga geven dat ze de darmen gaan perforeren hoe doen jullie dat
Die angst had ik ook in het begin.
Maar botten zijn alleen maar gevaarlijk als ze gekookt/gebakken/gebraden zijn, of als ze te hard zijn, zoals van koeienpoten ed.
Als je kippenekken, kippenkarkassen, konijnekarkasjes ed geeft, gaat dat niet splinteren.
Het rauwe bot lost gedeeltelijk op in het maagzuur en wordt daardoor buigzaam.
Op het moment dat het in de darmen terecht komt is het dus niet scherp meer.
:zweep:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

geronimo schreef:Een vraag maar zoals die kleine botjes dat is het enige waar ik bang voor ben als ik dat ga geven dat ze de darmen gaan perforeren hoe doen jullie dat
Zolang je de botten rauw geeft (dus niet kookt, bakt enz) is er niets aan de hand. Let er wel op dat je (zeker als je net begint met rauw vlees voeren) niet direct aan de dragende botten zoals runderpoten om maar wat te noemen begint. Die botten zijn een stuk harder en ook dit moet je rustig opbouwen. Mijn hond krijgt overigens helemaal geen runderbotten, omdat ik die te hard vind.
geronimo
Actief
sam de bordercollie

Nee,dat was ik ook niet van plan het ging mij meer om de kipprodukten want daar kan ik gratis aankomen maar ik was alleen bang voor die kleine botjes daarom mijn vraag daarover want ik ben ze nog niet zat die drie gasten van me.
Maar in ieder geval bedankt voor het advies
Afbeelding

Geronimo
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

geronimo schreef:Nee,dat was ik ook niet van plan het ging mij meer om de kipprodukten want daar kan ik gratis aankomen maar ik was alleen bang voor die kleine botjes daarom mijn vraag daarover want ik ben ze nog niet zat die drie gasten van me.
Onze honden krijgen redelijk vaak kipproducten.
Af en toe allebei een halve kip uit de vriezer van de supermarkt, soms kipkarkassen, kippenekken, kippebouten.
Dit krijgen ze nu al ruim twee jaar, geen problemen met scherpe botjes.
:zweep:
Muk

geronimo schreef:Nee,dat was ik ook niet van plan het ging mij meer om de kipprodukten want daar kan ik gratis aankomen maar ik was alleen bang voor die kleine botjes daarom mijn vraag daarover want ik ben ze nog niet zat die drie gasten van me.
Maar in ieder geval bedankt voor het advies
Kun je rustig geven. Sommige mensen raden wel aan om de kippenvleugels in te knippen bij het buigpunt, zodat het bot niet in de keel blijft steken als de hond deze onvoldoende kapot bijt.
Maar kippenbotjes zijn prima om te geven als je begint met het rauw vlees voeren. Zorg wel dat ze wat bevleesd zijn. En hou ermee rekening dat (als je weinig vlees geeft en veel bot) dat de ontlasting wat witter en steviger is dan normaal. Is een normale reactie.
geronimo
Actief
sam de bordercollie

Nee,zit wel vlees op ik hoef ook niet alleen de botjes
Afbeelding

Geronimo
Ceseman
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Zwitserse Witte herders

Ongelezen bericht door Ceseman »

Houd de kip anders eerst zelf vast en laat de hond ervan eten als je bang bent dat het niet goed of te snel gaat. Zo leren ze om goed te kauwen en rustig te eten.
Afbeelding
Reneey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 Duitse Dog
1 Chihuahua

Ongelezen bericht door Reneey »

Muk schreef:Wij geven geen hele prooidieren (dat gaat mij iets te ver, aangezien wij ook knaagdieren in huis hebben), maar verder maakt het niet uit. Mijn man vind het niet fris, maar hij geeft Jaymz wel eten als het moet. En neemt ook de bestelling aan als ik niet thuis ben.
Kortom, het was voor ons beide wennen (eerst kvv en langzaam over naar rauw vlees) en eigenlijk heeft hij er geen probleem mee. De pens stinkt wel volgens mijn man, maar dat vind ik ook.
Haha hij is niet de enige ... ik kan er ook nog steeds niet tegen en geef het al kokhalsend aan mijn hond ... ken er denk nooit aan wennen :kotz: :80:
Afbeelding
Ik Kan Niet Loslaten ... Terwijl Ik Je Niet Vast Kan Houden
Als Ik Je Los Kan Laten, Kan Ik Je Niet Meer Verliezen
Jumbo 8-9-1998 / 19-7-2009
Muk

Reneey schreef:
Muk schreef:Wij geven geen hele prooidieren (dat gaat mij iets te ver, aangezien wij ook knaagdieren in huis hebben), maar verder maakt het niet uit. Mijn man vind het niet fris, maar hij geeft Jaymz wel eten als het moet. En neemt ook de bestelling aan als ik niet thuis ben.
Kortom, het was voor ons beide wennen (eerst kvv en langzaam over naar rauw vlees) en eigenlijk heeft hij er geen probleem mee. De pens stinkt wel volgens mijn man, maar dat vind ik ook.
Haha hij is niet de enige ... ik kan er ook nog steeds niet tegen en geef het al kokhalsend aan mijn hond ... ken er denk nooit aan wennen :kotz: :80:
Hehehe, het went wel iets. Maar de laatste keer dat ik ziek was en er pens op het menu stond ging ik toch echt over mijn nek. Dan kan ik iets minder hebben zeg maar. :mrgreen:
Emm@nuelle
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): 2 Shelties en 2 honden via SHIN geadopteerd
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Emm@nuelle »

Hier is het ook zo dat ik er goed tegen kan, maar mijn vriend niet.
Ik geef nu KVV (vanalles) maar ik moet echt niet verwachten dat mijn vriend het gaat geven.
Als ik een keer met migraine in bed lig, dan moet ik er gewoon uit anders krijgen de honden geen eten.
Dus ik denk niet dat ik met prooidieren moet thuiskomen.
En zelf ben ik er ook niet zo zot van. Ik heb het toch liever gemalen, dat ze het netjes uit hun bak op kunnen eten.
Ik zie ze ook meteen volhangen als ze hele prooidieren krijgen, ja de Shelties hebben nogal veel haar dus zouden ook heel snel volhangen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”