@ Marion, haha Sander begint er wat meer aan te wennen, hij durft zo af en toe al wat te geven als het maar niet herkenbaar is, de herkenbare beesten komen voor mijn rekening. Karkasjes zijn geen probleem meer
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraagje aan de rauwvoerders
Moderator: moderatorteam
-
Aiko 09
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita inu
Re: Vraagje aan de rauwvoerders
@ Sandor ik heb dit keer bij versvoer.nl besteld.
@ Marion, haha Sander begint er wat meer aan te wennen, hij durft zo af en toe al wat te geven als het maar niet herkenbaar is, de herkenbare beesten komen voor mijn rekening. Karkasjes zijn geen probleem meer

-
Marion.
Hier dus andersom. 7,5 jaar geleden vertelde ik hem van mijn plan, en hij kon niet wachten. Het voederen der wilde beesten gebeurt sindsdien voornamelijk door hem. Ik koop wel. In ondoorzichtige zakkenAiko 09 schreef:@ Marion, haha Sander begint er wat meer aan te wennen, hij durft zo af en toe al wat te geven als het maar niet herkenbaar is, de herkenbare beesten komen voor mijn rekening. Karkasjes zijn geen probleem meer
Inmiddels durf ik wel bijna zonder blikken of blozen een diepvrieskip van de Lidl doormidden te hakken hoor. Al blijft die eerste "hak" even lastig.
-
Aiko 09
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita inu

- Marlieke met Boris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 1
http://www.jotto-voer.nl" onclick="window.open(this.href);return false; heeft ook barfproducten, kun je bij hem ophalen in nieuwekerk

- geronimo
- Actief
- Mijn ras(sen): marron een jack russell
cheyenne australian cattledog
sam de bordercollie - Locatie: Bunschoten
Een vraag maar zoals die kleine botjes dat is het enige waar ik bang voor ben als ik dat ga geven dat ze de darmen gaan perforeren hoe doen jullie dat

“And they called us native”
Geronimo
-
Mojuan
- Zeer actief
Die angst had ik ook in het begin.geronimo schreef:Een vraag maar zoals die kleine botjes dat is het enige waar ik bang voor ben als ik dat ga geven dat ze de darmen gaan perforeren hoe doen jullie dat
Maar botten zijn alleen maar gevaarlijk als ze gekookt/gebakken/gebraden zijn, of als ze te hard zijn, zoals van koeienpoten ed.
Als je kippenekken, kippenkarkassen, konijnekarkasjes ed geeft, gaat dat niet splinteren.
Het rauwe bot lost gedeeltelijk op in het maagzuur en wordt daardoor buigzaam.
Op het moment dat het in de darmen terecht komt is het dus niet scherp meer.

-
Muk
Zolang je de botten rauw geeft (dus niet kookt, bakt enz) is er niets aan de hand. Let er wel op dat je (zeker als je net begint met rauw vlees voeren) niet direct aan de dragende botten zoals runderpoten om maar wat te noemen begint. Die botten zijn een stuk harder en ook dit moet je rustig opbouwen. Mijn hond krijgt overigens helemaal geen runderbotten, omdat ik die te hard vind.geronimo schreef:Een vraag maar zoals die kleine botjes dat is het enige waar ik bang voor ben als ik dat ga geven dat ze de darmen gaan perforeren hoe doen jullie dat
- geronimo
- Actief
Nee,dat was ik ook niet van plan het ging mij meer om de kipprodukten want daar kan ik gratis aankomen maar ik was alleen bang voor die kleine botjes daarom mijn vraag daarover want ik ben ze nog niet zat die drie gasten van me.
Maar in ieder geval bedankt voor het advies

Geronimo
-
Mojuan
- Zeer actief
Onze honden krijgen redelijk vaak kipproducten.geronimo schreef:Nee,dat was ik ook niet van plan het ging mij meer om de kipprodukten want daar kan ik gratis aankomen maar ik was alleen bang voor die kleine botjes daarom mijn vraag daarover want ik ben ze nog niet zat die drie gasten van me.
Af en toe allebei een halve kip uit de vriezer van de supermarkt, soms kipkarkassen, kippenekken, kippebouten.
Dit krijgen ze nu al ruim twee jaar, geen problemen met scherpe botjes.

-
Muk
Kun je rustig geven. Sommige mensen raden wel aan om de kippenvleugels in te knippen bij het buigpunt, zodat het bot niet in de keel blijft steken als de hond deze onvoldoende kapot bijt.geronimo schreef:Nee,dat was ik ook niet van plan het ging mij meer om de kipprodukten want daar kan ik gratis aankomen maar ik was alleen bang voor die kleine botjes daarom mijn vraag daarover want ik ben ze nog niet zat die drie gasten van me.
Maar kippenbotjes zijn prima om te geven als je begint met het rauw vlees voeren. Zorg wel dat ze wat bevleesd zijn. En hou ermee rekening dat (als je weinig vlees geeft en veel bot) dat de ontlasting wat witter en steviger is dan normaal. Is een normale reactie.
- geronimo
- Actief
Nee,zit wel vlees op ik hoef ook niet alleen de botjes

Geronimo
- Ceseman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Zwitserse Witte herders
Houd de kip anders eerst zelf vast en laat de hond ervan eten als je bang bent dat het niet goed of te snel gaat. Zo leren ze om goed te kauwen en rustig te eten.
- Reneey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 Duitse Dog
1 Chihuahua - Locatie: Purmerend
Haha hij is niet de enige ... ik kan er ook nog steeds niet tegen en geef het al kokhalsend aan mijn hond ... ken er denk nooit aan wennenMuk schreef:Wij geven geen hele prooidieren (dat gaat mij iets te ver, aangezien wij ook knaagdieren in huis hebben), maar verder maakt het niet uit. Mijn man vind het niet fris, maar hij geeft Jaymz wel eten als het moet. En neemt ook de bestelling aan als ik niet thuis ben.
Kortom, het was voor ons beide wennen (eerst kvv en langzaam over naar rauw vlees) en eigenlijk heeft hij er geen probleem mee. De pens stinkt wel volgens mijn man, maar dat vind ik ook.

Ik Kan Niet Loslaten ... Terwijl Ik Je Niet Vast Kan Houden
Als Ik Je Los Kan Laten, Kan Ik Je Niet Meer Verliezen
Jumbo 8-9-1998 / 19-7-2009
-
Muk
Hehehe, het went wel iets. Maar de laatste keer dat ik ziek was en er pens op het menu stond ging ik toch echt over mijn nek. Dan kan ik iets minder hebben zeg maar.Reneey schreef:Haha hij is niet de enige ... ik kan er ook nog steeds niet tegen en geef het al kokhalsend aan mijn hond ... ken er denk nooit aan wennenMuk schreef:Wij geven geen hele prooidieren (dat gaat mij iets te ver, aangezien wij ook knaagdieren in huis hebben), maar verder maakt het niet uit. Mijn man vind het niet fris, maar hij geeft Jaymz wel eten als het moet. En neemt ook de bestelling aan als ik niet thuis ben.
Kortom, het was voor ons beide wennen (eerst kvv en langzaam over naar rauw vlees) en eigenlijk heeft hij er geen probleem mee. De pens stinkt wel volgens mijn man, maar dat vind ik ook.![]()
- Emm@nuelle
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): 2 Shelties en 2 honden via SHIN geadopteerd
- Aantal honden: 4
Hier is het ook zo dat ik er goed tegen kan, maar mijn vriend niet.
Ik geef nu KVV (vanalles) maar ik moet echt niet verwachten dat mijn vriend het gaat geven.
Als ik een keer met migraine in bed lig, dan moet ik er gewoon uit anders krijgen de honden geen eten.
Dus ik denk niet dat ik met prooidieren moet thuiskomen.
En zelf ben ik er ook niet zo zot van. Ik heb het toch liever gemalen, dat ze het netjes uit hun bak op kunnen eten.
Ik zie ze ook meteen volhangen als ze hele prooidieren krijgen, ja de Shelties hebben nogal veel haar dus zouden ook heel snel volhangen.
Ik geef nu KVV (vanalles) maar ik moet echt niet verwachten dat mijn vriend het gaat geven.
Als ik een keer met migraine in bed lig, dan moet ik er gewoon uit anders krijgen de honden geen eten.
Dus ik denk niet dat ik met prooidieren moet thuiskomen.
En zelf ben ik er ook niet zo zot van. Ik heb het toch liever gemalen, dat ze het netjes uit hun bak op kunnen eten.
Ik zie ze ook meteen volhangen als ze hele prooidieren krijgen, ja de Shelties hebben nogal veel haar dus zouden ook heel snel volhangen.