Ik kan veel hebben, ik houd van een beetje spanning en sensatie maar vechtende honden......

Ik zou dus herplaatsen, lijkt me voor de hond ook beter, een gestresste kip als baas is een drama

Moderator: moderatorteam
Dat zou ik dus ook doen. Nu is het zoals Martijn al zei prima hier tussen de teven. Maar of dat zo blijft weet je domweg nooit. Zouden ze gaan vechten dan gaat er dus een hek komen in huis. 1 hond in de woonkamer en een hond achter het hek in de gang (die onderdeel is van de woonkamer maar met een mogelijkheid tot hekwerk. Eva kan ook in de bench soms en daar slaapt ze sowieso al in snachts. Dus op zich te doen maar niet leuk.Demi schreef:Ik heb mijn honden een tijd van elkaar moeten scheiden. Eerst met een bench, maar dit vond ik echt niks. Toen dmv hekjes in huis en dit ging prima. Als ik op de bank zat, zat er een bij mij achter het hekje en de ander aan de andere kant van mij aan de andere kant van het hekje. Op dit moment gaat het goed tussen de dames en leven ze gewoon allemaal samen in een ruimte.
Daarom scheid je ze, zodat ze juist niet vechtenBonnie F schreef:Ik heb bewondering voor degene die hun honden gescheiden moeten houden of op gespannen voet samenleven. Ik zou binnen een maand in een wrak veranderen...
Ik kan veel hebben, ik houd van een beetje spanning en sensatie maar vechtende honden......![]()
Ik zou dus herplaatsen, lijkt me voor de hond ook beter, een gestresste kip als baas is een drama
Dat is zeker zo, zelf ken ik ook geen voorbeelden, ik heb er weleens over gehoord, maar het in mijn omgeving nog nooit meegemaakt.Martijn schreef:Toch veel minder snel, hoor. Maar in theorie heb je gelijk. Ik ken er alleen geen voorbeelden van terwijl ik toch best een aantal hondjes ken.Pablo schreef:Ik denk dat het sowieso wel kan gebeuren toch, ongeacht of je nu honden van hetzelfde geslacht hebt of niet.
Ook een reu en een teef kunnen botsen.
Ik denk dat die ook het meest gescheiden worden in huis.Martijn schreef:Valerie schreef:Ik ken die voorbeelden wel
Ja, maar jij hebt gevechtshonden. Die tellen niet.
Wij hebben zo'n stelletje. Oude Max en Noeska. De enige hond waar hij wel mee samen kan, omdat ze elkaar zo goed als 100% negeren is Laika, die met vreemde honden weer een lastpak is. Maar zij vraagt ook geen aandacht van hem, dat scheelt. Max en de jonge reu is ook geen succes.Martijn schreef:Toch veel minder snel, hoor. Maar in theorie heb je gelijk. Ik ken er alleen geen voorbeelden van terwijl ik toch best een aantal hondjes ken.Pablo schreef:Ik denk dat het sowieso wel kan gebeuren toch, ongeacht of je nu honden van hetzelfde geslacht hebt of niet.
Martijn schreef:Toch veel minder snel, hoor. Maar in theorie heb je gelijk. Ik ken er alleen geen voorbeelden van terwijl ik toch best een aantal hondjes ken.Pablo schreef:Ik denk dat het sowieso wel kan gebeuren toch, ongeacht of je nu honden van hetzelfde geslacht hebt of niet.
Hier is overdag het huis voor Nikan en Dyna doordeweeks. Als Kito samen met de baas thuis komt heb ik Niek meestal in zijn kennel. Kito heeft dan de tijd om gedag te zeggen en gaat boven uitrusten van zijn werkdagRoelfien schreef:Maar ( in het algemeen aan iedereen die honden gescheiden moet houden) hoe doe je dat dan?
Uurtje voor hond x in de kamer en dan weer een uurtje voor hond y in de kamer? Want ik merk (maar goed, dat is bij mijn honden zo) dat de honden maar 1 ding willen en dat is bij het baasje rommelen. Lekker samen op de bank hangen, in de ruimte waar de baas is een botje knagen of andere bezigheden. Voor een keer de honden apart zetten van elkaar en bij de baas vandaan lijkt me helemaal geen probleem. Maar als er telkens 1 hond afgezonderd zit van de rest van de groep, dat lijkt me nou zo zielig. Natuurlijk weet ik dat er honden zijn die het veel slechter hebben en in kennels buiten afgezonderd van alles liggen te wachten tot de baas weer eens tijd heeft om te trainen of te showen. Maar dit lijkt me toch ook een hoop gedoe, waarbij altijd 1 hond er net niet bij hoort. Dat ze gescheiden ruimten hebben als je er niet bent, dat is prima te doen. Maar als je er wel bent, mag dus maar 1 hond bij je zijn en die andere moet dan wachten?
Hoe gaat dat dan?
Maar dat zeg ik; ik kan me dat niet goed voorstellen omdat mijn honden constant om me heen leven als ik thuis ben.
Roelfien schreef:Maar ( in het algemeen aan iedereen die honden gescheiden moet houden) hoe doe je dat dan?
Uurtje voor hond x in de kamer en dan weer een uurtje voor hond y in de kamer? Want ik merk (maar goed, dat is bij mijn honden zo) dat de honden maar 1 ding willen en dat is bij het baasje rommelen. Lekker samen op de bank hangen, in de ruimte waar de baas is een botje knagen of andere bezigheden. Voor een keer de honden apart zetten van elkaar en bij de baas vandaan lijkt me helemaal geen probleem. Maar als er telkens 1 hond afgezonderd zit van de rest van de groep, dat lijkt me nou zo zielig. Natuurlijk weet ik dat er honden zijn die het veel slechter hebben en in kennels buiten afgezonderd van alles liggen te wachten tot de baas weer eens tijd heeft om te trainen of te showen. Maar dit lijkt me toch ook een hoop gedoe, waarbij altijd 1 hond er net niet bij hoort. Dat ze gescheiden ruimten hebben als je er niet bent, dat is prima te doen. Maar als je er wel bent, mag dus maar 1 hond bij je zijn en die andere moet dan wachten?
Hoe gaat dat dan?
Maar dat zeg ik; ik kan me dat niet goed voorstellen omdat mijn honden constant om me heen leven als ik thuis ben.
Zo denk ik er ook over maar dat kan nu ook makkelijk praten zijn omdat ik niet weet hoe ik of de honden zijn als het echt nodig is.Martijn schreef:Gelukkig gaat het goed tussen Eva en Cleo maar als dat niet zo was zou ik echt niet een van de twee gaan herplaatsen.
Hoe dat verder moet, dat lossen de mensen van het roedel wel op maar er gaat hier niemand weg.
Ik vind het trouwens niet zo nodig dat er dan constant een hond in de wacht zit, hoor.
Ook gescheiden kun je het gezellig houden.
Oh, maar dat hebben wij ook hoor.Tamara. schreef:Zo denk ik er ook over maar dat kan nu ook makkelijk praten zijn omdat ik niet weet hoe ik of de honden zijn als het echt nodig is.Martijn schreef:Gelukkig gaat het goed tussen Eva en Cleo maar als dat niet zo was zou ik echt niet een van de twee gaan herplaatsen.
Hoe dat verder moet, dat lossen de mensen van het roedel wel op maar er gaat hier niemand weg.
Ik vind het trouwens niet zo nodig dat er dan constant een hond in de wacht zit, hoor.
Ook gescheiden kun je het gezellig houden.
Bij Bowie wist ik gewoon dat een teef erbij goed zou kunnen maar bij fien, zeker met de leeftijd die ze nu heeft, zie ik mezelf niet nog een teef erbij nemen. Als ze heel wat jaren ouder is zou het misschien wel kunnen maar nu zeker niet.
Ik heb dat ook wel hoor.Roelfien schreef:Maar ( in het algemeen aan iedereen die honden gescheiden moet houden) hoe doe je dat dan?
Hoe gaat dat dan?
Lastig te zeggen, ik weet het namelijk niet zekerMARC_S schreef:Oh, maar dat hebben wij ook hoor.
Wie is bij jou eigenlijk de baas? Bowie nog steeds of is die net als Cleo na een maand of 12 "afgezet"? En hoe ging dat? Grommen jouw teven wel tegen elkaar? Puur even voor mijn beeldvorming omdat wij soort van dezelfde situatie hebben door een tweede jonge teef te nemen in dezelfde tijd en allebei wel vrij pittige types. Dat schept een band
Nou, op zich vind ik dat dus niet zo veel, maar goed, bij jou zitten er dus twee honden buiten, dus die zijn dan niet helemaal alleen. Daar zit nog enigszins verschil in.** Angela ** schreef:Roelfien schreef:Maar ( in het algemeen aan iedereen die honden gescheiden moet houden) hoe doe je dat dan?
Hoe gaat dat dan?
Elena is vnl binnen en Kenji en Ditch vnl buiten.
Paar x per week wissel ik ze voor een paar uurtjes.
Das dan al een gegoogel maar t lukt.
Ik zit ook in de winter veel buiten, speel ook veel met de 2 die buiten zitten en ze worden ook allemaal appart uitgelaten.
Aandacht genoeg dus
Ik zou ook zeker voor herplaatsing gaan. Zelf zo'n rotsituatie gehad en ik werd er ook helemaal gestoord van.Aimee schreef:Ik zou er helemaal gestoord van worden.
En ik denk dat het niet helemaal eerlijk is voor de honden, ik zou dan ook zeker
herplaatsen
Maar dat heeft denk ik ook met het ras te maken. Ik zou allebei mijn honden kunnen verbieden te grommen. Als ze dan begrijpen dat dat niet mag denk ik dat het nooit zo'n gelazer zou worden als jij had. Ik begrijp best dat je een bulldog niet kan leren dat grommen en interactie verboden is dus dan heb je wel een groter probleem dan bij mijn honden mocht dat ooit ook zo lopen. Als ze nu al eens even om elkaar heen draaien omdat ik bv eten aan het maken ben dan zeg ik "stoppen!" en dan lopen ze allebei de andere kant op en gaan liggen. Dus het is denk ik wel rasafhankelijk wat de consequentie is van twee teven met nijd naar elkaar. Bij bulldoggen en terriers heb je denk ik echt het grootste probleem.*Ellen* schreef:Ik zou ook zeker voor herplaatsing gaan. Zelf zo'n rotsituatie gehad en ik werd er ook helemaal gestoord van.Aimee schreef:Ik zou er helemaal gestoord van worden.
En ik denk dat het niet helemaal eerlijk is voor de honden, ik zou dan ook zeker
herplaatsen
Begon al als we uit bed kwamen: Cien sliep in de woonkamer, Trudy bij ons in bed. Dus 's morgens eerst Cien in de bench doen met haar slaperige kop zodat Trudy de slaapkamer afkon voor de poep en de pies. Dan Trudy achter het tuinhek zodat Cien eruit kon voor de poep en de pies. En maar grommen naar elkaar. waardeloos. Cien weer naar binnen, even in de logeerkamer en dan kon Trudy weer naar binnen, achter het hek tussen de woonkamer en de gang. Dan kon Cien weer los. Na een uurtje Trudy naar de logeerkamer om te wisselen, om Cien los te kunnen laten. Cien achter het hekje, dan kon Trudy weer los.
En maar grommen tegen elkaar, ook als er een dichte deur tussen zat.
's Avonds 1 hond in de woonkamer, de andere in de gang achter het hekje.
Vreselijk.
Ik vraag mij echt af hoe je dat wil doen?MARC_S schreef:
Maar dat heeft denk ik ook met het ras te maken. Ik zou allebei mijn honden kunnen verbieden te grommen. Als ze dan begrijpen dat dat niet mag denk ik dat het nooit zo'n gelazer zou worden als jij had. Ik begrijp best dat je een bulldog niet kan leren dat grommen en interactie verboden is dus dan heb je wel een groter probleem dan bij mijn honden mocht dat ooit ook zo lopen. Als ze nu al eens even om elkaar heen draaien omdat ik bv eten aan het maken ben dan zeg ik "stoppen!" en dan lopen ze allebei de andere kant op en gaan liggen. Dus het is denk ik wel rasafhankelijk wat de consequentie is van twee teven met nijd naar elkaar. Bij bulldoggen en terriers heb je denk ik echt het grootste probleem.
Mijn honden zijn ergens bang voor mij als ik verbaal uithaal. Vraag me niet waarom want ik raak ze niet aan verder en ik heb Cleo zelfs nog nooit maar een tikje gegevenchrico schreef: Ik vraag mij echt af hoe je dat wil doen?
2 honden die gescheiden zitten omdat ze elkaar aanvallen, die op het moment dat ze elkaar zien grommen en willen uithalen naar elkaar, om die met het woord stoppen ook daadwerkelijk te stoppen. Zonder verder ingrijpen maar gewoon met het woord stoppen. Dat het niet rasgebonden hoeft te zijn hoor je vaak genoeg, neem herders die elkaar naar het leven staan en elkaar bij het passeren zowat door de kennels aanvliegen. Stoppen werkt schijnbaar ook bij herders niet op zo een moment.
Zelf denk ik dat het afhankelijk is waarom ze elkaar aanvallen en de types die het zijn of zij na het scheiden elkaar door benches/kennels. hekjes enz grommen/aanvallen.
Ik vraag mij dat echt af want ik denk dat je daarmee een hele hoop mensen kan helpen die met dit soort problemen zitten.