Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden die gescheiden leven

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Bonnie F
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Honden die gescheiden leven

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Ik heb bewondering voor degene die hun honden gescheiden moeten houden of op gespannen voet samenleven. Ik zou binnen een maand in een wrak veranderen...
Ik kan veel hebben, ik houd van een beetje spanning en sensatie maar vechtende honden...... :O:

Ik zou dus herplaatsen, lijkt me voor de hond ook beter, een gestresste kip als baas is een drama :shaking:
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Demi schreef:Ik heb mijn honden een tijd van elkaar moeten scheiden. Eerst met een bench, maar dit vond ik echt niks. Toen dmv hekjes in huis en dit ging prima. Als ik op de bank zat, zat er een bij mij achter het hekje en de ander aan de andere kant van mij aan de andere kant van het hekje. Op dit moment gaat het goed tussen de dames en leven ze gewoon allemaal samen in een ruimte.
Dat zou ik dus ook doen. Nu is het zoals Martijn al zei prima hier tussen de teven. Maar of dat zo blijft weet je domweg nooit. Zouden ze gaan vechten dan gaat er dus een hek komen in huis. 1 hond in de woonkamer en een hond achter het hek in de gang (die onderdeel is van de woonkamer maar met een mogelijkheid tot hekwerk. Eva kan ook in de bench soms en daar slaapt ze sowieso al in snachts. Dus op zich te doen maar niet leuk.

Herplaatsen is hier met allebei geen optie.

Cleo is al 10 dus we gaan dan ook zeker geen 12 jaar ellende tegemoed. Maar zover wij nu kunnen beoordelen is het Cleo die ooit een gevecht aanstichtte, Eva die alleen dat niet pikte en Cleo die vervolgens merkte dat Eva veel sterker is. Dus die sticht inmiddels echt niks meer aan. Die kijkt soms heel vuil maar durft niet meer te grommen omdat Eva dan onmiddelijk haar gram komt halen en dat vind Cleo eng. Dus er is een stabiel en duidelijk evenwicht. Vanuit Eva komt er op geen enkele manier iets van kwaad naar Cleo. Corrigeren ed doen ze elkaar nooit meer sinds ze gevochten hebben. Dus ik denk en hoop dat alles duidelijk is en blijft. :ok:

Ik moet overigens bekennen dat ik wat mij betreft ook geen twee teven meer wil. Dit gaat leuk hoor maar ik begin er niet snel weer aan. :mrgreen: Te schijterig rondom grommen en gedoe en ergens vond ik een koppeltje honden ook gezelligere sfeer geven. De dames zijn dol op elkaar maar er hangt soms iets in de lucht en ik voel me dan net een politieagent in mijn eigen huis. Met Dapper en Cleo had ik nooit stress dat die elkaar aan zouden vliegen en omdat het 1 keer gebeurd is met Cleo en Eva blijf ik daar een beetje bang voor. :roll:
Afbeelding
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Hier 2 teven die elkaar afmaken als ze bij elkaar komen ( wat al een keer bijna gelukt is )

Nu heb ik t "geluk " dat de een niet graag buiten zit en de ander niet graag binnen.

Dus Elena woont binnen en Kenji woont met Ditch buiten.

Natuurlijk komen die 2 van buiten ook wel s binnen, en Elena mag ook wel s buiten.
Das dan ff googelen, maar dat lukt gelukkig wel.

Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om 1 vd 2 te herplaatsen, had t natuurlijk graag anders gezien. Maar tis niet anders en ik heb t goed op kunnen lossen
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Bonnie F schreef:Ik heb bewondering voor degene die hun honden gescheiden moeten houden of op gespannen voet samenleven. Ik zou binnen een maand in een wrak veranderen...
Ik kan veel hebben, ik houd van een beetje spanning en sensatie maar vechtende honden...... :O:

Ik zou dus herplaatsen, lijkt me voor de hond ook beter, een gestresste kip als baas is een drama :shaking:
Daarom scheid je ze, zodat ze juist niet vechten :mrgreen:
Ellepel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriers, een huis vol...

Ongelezen bericht door Ellepel »

Ik heb ooit een volwassen hond herplaatst, die na haar tweede nest absoluut niet meer in de groep kon.Ik wil mijn honden graag binnen, gezellig op de bank, en zij zat dan alleen in de bijkeuken....dat vonden wij maar niks, nu is ze enigst hond, leeft als een prinsesje in Frankrijk/Portugal.Als we haar eens opzoeken als ze in Nederland zijn gaat ze met de rug naar me toe zitten....
Ook een reu erbij begin ik niet aan, onze Otje gaat echt voor de kill met reuen, dan zou ik ook honden meoten gaan scheiden, en das dus echt een big no no hier.Wel zonde van die hele mooie reu in mijn nestje... :wink: .
De dames onderling willen wel es plukharen en wat bitchen naar elkaar, vooral rond de loopsheid, maar das niet serieus en meestal is uh uh van mij dan genoeg.Mijn zwager fokt Duitse Herders, bewonen ene dubbele woning en das iedere keer een gepuzzel daar wie waar kan en pas op de deur moet dichjt want die zit daar en kan niet met die...ik zou er knettergek van worden.
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

ik zou er continu stress en spanning van hebben dus voor mij zou het geen optie zijn. ik hoop nooit zoiets mee te hoeven maken.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

voor mij idd een reden om nooit twee honden van hetzelfde geslacht te nemen. en ik ben niet raar. :pffff:
Pablo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua & Bull Terrier

Ongelezen bericht door Pablo »

Ik denk dat het sowieso wel kan gebeuren toch, ongeacht of je nu honden van hetzelfde geslacht hebt of niet.
Ook een reu en een teef kunnen botsen.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

Ik ken die voorbeelden wel :wink:
Pablo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua & Bull Terrier

Ongelezen bericht door Pablo »

Martijn schreef:
Pablo schreef:Ik denk dat het sowieso wel kan gebeuren toch, ongeacht of je nu honden van hetzelfde geslacht hebt of niet.
Toch veel minder snel, hoor. Maar in theorie heb je gelijk. Ik ken er alleen geen voorbeelden van terwijl ik toch best een aantal hondjes ken.
Dat is zeker zo, zelf ken ik ook geen voorbeelden, ik heb er weleens over gehoord, maar het in mijn omgeving nog nooit meegemaakt.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

Martijn schreef:
Valerie schreef:Ik ken die voorbeelden wel :wink:

Ja, maar jij hebt gevechtshonden. Die tellen niet.
Ik denk dat die ook het meest gescheiden worden in huis.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Ik heb in de zomer 4 herders gehad. Nanni en Noah, en logeetjes Tuana en mechelse herder reu Rocky. Noah kon opzich met alle honden. Nanni kan prima met Tuana en Noah, alleen Rocky moest je in de gaten houden. Rocky kon met Tuana en Noah en Tuana kon met Nanni en Rocky.
Tuana hebben we veel met muilkorf gedaan. Opzich kan ze ook zonder met Noah, alleen Tuana kan opeens bedenken "mijn mat" en dan doet ze behoorlijk lelijk :N: 2x heb ik zonder muilkorf gedaan, toen dook ze 2x op Noah en Noah "vocht" van schrik terug. Geen gaatjes gelukkig hoor, het was een nette correctie van Tuana maar toch, ze heeft 3x hond vastgehouden dus angst zit er toch in :N:
Een enkele keer ging of Rocky of Noah of Tuana in de bench. we hadden er 2 staan en mazzel dat het mooi weer was, dus ze konden ook buiten. Voor een week vond ik het te doen, scheelde ook dat ze elkaar niet echt haten. Maar voor altijd, nee ik zou dat nooit willen. Ik heb mijn honden voor mijn plezier en ontspanning, zou het vreselijk vinden als ze elkaar gaan haten
Perry en Noah

Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik zou er niet mee kunnen leven en trouwens, ik heb er ook het huis niet naar. Ik heb bewondering voor mensen die dit kunnen, maar ik zou onherroepelijk voor herplaatsing kiezen.
Godzijdank heb ik met mijn ras nog nooit die keuze gestaan. Sterker nog, nu met kleine Lisa erbij, liggen alle drie de dames weer gezellig in elkaar gekronkeld te pitten. Net als toen Gina er was.
De enige die letterlijk vaak de 'odd-man-out' is, is Cody. Die bungelt er bij mijn teefjes altijd wat bij. Ze vinden dat hij de onbenullig en lomp speelt en houden niet van zijn machogedrag. Ze spelen en knuffelen liever met elkaar.
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Martijn schreef:
Pablo schreef:Ik denk dat het sowieso wel kan gebeuren toch, ongeacht of je nu honden van hetzelfde geslacht hebt of niet.
Toch veel minder snel, hoor. Maar in theorie heb je gelijk. Ik ken er alleen geen voorbeelden van terwijl ik toch best een aantal hondjes ken.
Wij hebben zo'n stelletje. Oude Max en Noeska. De enige hond waar hij wel mee samen kan, omdat ze elkaar zo goed als 100% negeren is Laika, die met vreemde honden weer een lastpak is. Maar zij vraagt ook geen aandacht van hem, dat scheelt. Max en de jonge reu is ook geen succes.

Bij ons is er dus voor gekozen om Max het alleenrecht in huis te geven en de andere drie hebben hun kennels en onze hangplek in de schuur. De teven konden de eerste maanden ook niet samen, maar door ze tenminste altijd door een kennelpaneel gescheiden te houden en afwisselend bij de een en de ander te gaan "hangen", begonnen ze elkaar te accepteren en nu gaan ze prima samen. Max herplaatsen is nooit een optie geweest, en de herders waren er toch al niet gekomen als huishond. het kost alleen wel meer tijd en moeite om ze allemaal lekker in hun vel te houden, maar dat is dan maar zo (en het lukt prima).

Voor de toekomst vinden we het onderling samen kunnen wel een belangrijk iets, omdat we ook graag met de hele bende tegelijk willen kunnen samenzijn, naast de activiteiten die ze afzonderlijk hebben. We hadden bijvoorbeeld in ons nest vorig jaar een heel leuk teefje, die we niet zelf wilden houden omdat we het gevoel hadden dat het qua karakter erg zou botsen met haar moeder.
Roelfien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roelfien »

Maar ( in het algemeen aan iedereen die honden gescheiden moet houden) hoe doe je dat dan?
Uurtje voor hond x in de kamer en dan weer een uurtje voor hond y in de kamer? Want ik merk (maar goed, dat is bij mijn honden zo) dat de honden maar 1 ding willen en dat is bij het baasje rommelen. Lekker samen op de bank hangen, in de ruimte waar de baas is een botje knagen of andere bezigheden. Voor een keer de honden apart zetten van elkaar en bij de baas vandaan lijkt me helemaal geen probleem. Maar als er telkens 1 hond afgezonderd zit van de rest van de groep, dat lijkt me nou zo zielig. Natuurlijk weet ik dat er honden zijn die het veel slechter hebben en in kennels buiten afgezonderd van alles liggen te wachten tot de baas weer eens tijd heeft om te trainen of te showen. Maar dit lijkt me toch ook een hoop gedoe, waarbij altijd 1 hond er net niet bij hoort. Dat ze gescheiden ruimten hebben als je er niet bent, dat is prima te doen. Maar als je er wel bent, mag dus maar 1 hond bij je zijn en die andere moet dan wachten?
Hoe gaat dat dan?
Maar dat zeg ik; ik kan me dat niet goed voorstellen omdat mijn honden constant om me heen leven als ik thuis ben. :wink:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Martijn schreef:

Toen Daisy nog leefde was het hier makkelijker om een teef erbij te zetten. Omdat Daisy daar heel netjes in was. Ze gaf een snauw als het haar niet zinde en dat was altijd wel goed bij de andere hond.
Leon z'n baas was altijd heel bang dat Kelly en Daisy elkaar in de haren zouden vliegen.
Terwijl wij daar juist niet bang voor waren, maar veel meer Spike in de gaten moesten houden.
Met Birdy toen ook. We hebben heel bewust gekozen voor een teefje erbij. Wetende dat dat veel beter zou gaan.
En het klopte ook, Daisy accepteerde Birdy heel snel. Spike Birdy als nieuw hondje ook, maar hij heeft wel een paar weken lopen 'mopperen', terwijl hij wel heel lief was voor Birdy.

Spike moet gewoon weinig van andere honden hebben die hem de baas willen zijn, en of dat nu een reu of een teef is maakt voor hem absoluut geen verschil.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Roelfien schreef:Maar ( in het algemeen aan iedereen die honden gescheiden moet houden) hoe doe je dat dan?
Uurtje voor hond x in de kamer en dan weer een uurtje voor hond y in de kamer? Want ik merk (maar goed, dat is bij mijn honden zo) dat de honden maar 1 ding willen en dat is bij het baasje rommelen. Lekker samen op de bank hangen, in de ruimte waar de baas is een botje knagen of andere bezigheden. Voor een keer de honden apart zetten van elkaar en bij de baas vandaan lijkt me helemaal geen probleem. Maar als er telkens 1 hond afgezonderd zit van de rest van de groep, dat lijkt me nou zo zielig. Natuurlijk weet ik dat er honden zijn die het veel slechter hebben en in kennels buiten afgezonderd van alles liggen te wachten tot de baas weer eens tijd heeft om te trainen of te showen. Maar dit lijkt me toch ook een hoop gedoe, waarbij altijd 1 hond er net niet bij hoort. Dat ze gescheiden ruimten hebben als je er niet bent, dat is prima te doen. Maar als je er wel bent, mag dus maar 1 hond bij je zijn en die andere moet dan wachten?
Hoe gaat dat dan?
Maar dat zeg ik; ik kan me dat niet goed voorstellen omdat mijn honden constant om me heen leven als ik thuis ben. :wink:
Hier is overdag het huis voor Nikan en Dyna doordeweeks. Als Kito samen met de baas thuis komt heb ik Niek meestal in zijn kennel. Kito heeft dan de tijd om gedag te zeggen en gaat boven uitrusten van zijn werkdag :engel: Die valt als een blok in slaap op bed. Niek kan dan het kennel weer uit en ligt ergens in de kamer. Als de honden gaan eten gaan beide het kennel weer in en na het eten gaat degene eruit die de nacht in het kennel doorbrengt.
Voordeel hier is dat Kito eigenlijk altijd naar boven gaat uit zichzelf om op bed te liggen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Roelfien schreef:Maar ( in het algemeen aan iedereen die honden gescheiden moet houden) hoe doe je dat dan?
Hoe gaat dat dan?

Elena is vnl binnen en Kenji en Ditch vnl buiten.
Paar x per week wissel ik ze voor een paar uurtjes.

Das dan al een gegoogel maar t lukt.

Ik zit ook in de winter veel buiten, speel ook veel met de 2 die buiten zitten en ze worden ook allemaal appart uitgelaten.
Aandacht genoeg dus
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Martijn schreef:Gelukkig gaat het goed tussen Eva en Cleo maar als dat niet zo was zou ik echt niet een van de twee gaan herplaatsen.
Hoe dat verder moet, dat lossen de mensen van het roedel wel op maar er gaat hier niemand weg.

Ik vind het trouwens niet zo nodig dat er dan constant een hond in de wacht zit, hoor.
Ook gescheiden kun je het gezellig houden.
Zo denk ik er ook over maar dat kan nu ook makkelijk praten zijn omdat ik niet weet hoe ik of de honden zijn als het echt nodig is.
Bij Bowie wist ik gewoon dat een teef erbij goed zou kunnen maar bij fien, zeker met de leeftijd die ze nu heeft, zie ik mezelf niet nog een teef erbij nemen. Als ze heel wat jaren ouder is zou het misschien wel kunnen maar nu zeker niet.
laeken
Zeer actief

Tamara. schreef:
Martijn schreef:Gelukkig gaat het goed tussen Eva en Cleo maar als dat niet zo was zou ik echt niet een van de twee gaan herplaatsen.
Hoe dat verder moet, dat lossen de mensen van het roedel wel op maar er gaat hier niemand weg.

Ik vind het trouwens niet zo nodig dat er dan constant een hond in de wacht zit, hoor.
Ook gescheiden kun je het gezellig houden.
Zo denk ik er ook over maar dat kan nu ook makkelijk praten zijn omdat ik niet weet hoe ik of de honden zijn als het echt nodig is.
Bij Bowie wist ik gewoon dat een teef erbij goed zou kunnen maar bij fien, zeker met de leeftijd die ze nu heeft, zie ik mezelf niet nog een teef erbij nemen. Als ze heel wat jaren ouder is zou het misschien wel kunnen maar nu zeker niet.
Oh, maar dat hebben wij ook hoor.
Wie is bij jou eigenlijk de baas? Bowie nog steeds of is die net als Cleo na een maand of 12 "afgezet"? En hoe ging dat? Grommen jouw teven wel tegen elkaar? Puur even voor mijn beeldvorming omdat wij soort van dezelfde situatie hebben door een tweede jonge teef te nemen in dezelfde tijd en allebei wel vrij pittige types. Dat schept een band :mrgreen:
Laatst gewijzigd door laeken op 02 dec 2009 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Hoe gaat dat dan?
Ik heb dat ook wel hoor.
Mijn honden vinden het vreselijk om apart te moeten liggen. Hera wil best even een halfuurtje in de tuin liggen maar da gaat ze toch tegen de deuren opspringen om naar binnen te mogen. Zelfde met dat ze echt niet boven op bed wil blijven als iedereen beneden is.
Geen van mijn honden eigenlijk.
Ja Woopy is daar makkelijker in.
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

MARC_S schreef:Oh, maar dat hebben wij ook hoor.
Wie is bij jou eigenlijk de baas? Bowie nog steeds of is die net als Cleo na een maand of 12 "afgezet"? En hoe ging dat? Grommen jouw teven wel tegen elkaar? Puur even voor mijn beeldvorming omdat wij soort van dezelfde situatie hebben door een tweede jonge teef te nemen in dezelfde tijd en allebei wel vrij pittige types. Dat schept een band :mrgreen:
Lastig te zeggen, ik weet het namelijk niet zeker :denken: Zoals het er nu naar uitziet denk ik dat bowie nog de baas is maar fien doet al een tijdje hard haar best om bowie langzaam aan het idee te laten wennen dat dat niet voor altijd zo is. Bowie gaat daar ook niet tegenin en laat het over zich heenkomen. het gaat heel geleidelijk en ze laten het allebei niet op een clash aankomen. Ik merk ook totaal geen spanning of stress, bij allebei niet. Ze communiceren heel wat af en zeker als fien loops is zijn ze heel druk met elkaar bezig en daar zit grommen ook bij maar op de een of andere manier maak ik me tot nu toe totaal niet druk en heb me ook nooit ergens mee bemoeit.
Roelfien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roelfien »

** Angela ** schreef:
Hoe gaat dat dan?

Elena is vnl binnen en Kenji en Ditch vnl buiten.
Paar x per week wissel ik ze voor een paar uurtjes.

Das dan al een gegoogel maar t lukt.

Ik zit ook in de winter veel buiten, speel ook veel met de 2 die buiten zitten en ze worden ook allemaal appart uitgelaten.
Aandacht genoeg dus
Nou, op zich vind ik dat dus niet zo veel, maar goed, bij jou zitten er dus twee honden buiten, dus die zijn dan niet helemaal alleen. Daar zit nog enigszins verschil in. :wink:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik zou er helemaal gestoord van worden.
En ik denk dat het niet helemaal eerlijk is voor de honden, ik zou dan ook zeker
herplaatsen
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Aimee schreef:Ik zou er helemaal gestoord van worden.
En ik denk dat het niet helemaal eerlijk is voor de honden, ik zou dan ook zeker
herplaatsen
Ik zou ook zeker voor herplaatsing gaan. Zelf zo'n rotsituatie gehad en ik werd er ook helemaal gestoord van.
Begon al als we uit bed kwamen: Cien sliep in de woonkamer, Trudy bij ons in bed. Dus 's morgens eerst Cien in de bench doen met haar slaperige kop zodat Trudy de slaapkamer afkon voor de poep en de pies. Dan Trudy achter het tuinhek zodat Cien eruit kon voor de poep en de pies. En maar grommen naar elkaar. waardeloos. Cien weer naar binnen, even in de logeerkamer en dan kon Trudy weer naar binnen, achter het hek tussen de woonkamer en de gang. Dan kon Cien weer los. Na een uurtje Trudy naar de logeerkamer om te wisselen, om Cien los te kunnen laten. Cien achter het hekje, dan kon Trudy weer los.
En maar grommen tegen elkaar, ook als er een dichte deur tussen zat.
's Avonds 1 hond in de woonkamer, de andere in de gang achter het hekje.
Vreselijk.
laeken
Zeer actief

*Ellen* schreef:
Aimee schreef:Ik zou er helemaal gestoord van worden.
herplaatsen
Ik zou ook zeker voor herplaatsing gaan. Zelf zo'n rotsituatie gehad en ik werd er ook helemaal gestoord van.
Begon al als we uit bed kwamen: Cien sliep in de woonkamer, Trudy bij ons in bed. Dus 's morgens eerst Cien in de bench doen met haar slaperige kop zodat Trudy de slaapkamer afkon voor de poep en de pies. Dan Trudy achter het tuinhek zodat Cien eruit kon voor de poep en de pies. En maar grommen naar elkaar. waardeloos. Cien weer naar binnen, even in de logeerkamer en dan kon Trudy weer naar binnen, achter het hek tussen de woonkamer en de gang. Dan kon Cien weer los. Na een uurtje Trudy naar de logeerkamer om te wisselen, om Cien los te kunnen laten. Cien achter het hekje, dan kon Trudy weer los.
En maar grommen tegen elkaar, ook als er een dichte deur tussen zat.
's Avonds 1 hond in de woonkamer, de andere in de gang achter het hekje.
Vreselijk.
Maar dat heeft denk ik ook met het ras te maken. Ik zou allebei mijn honden kunnen verbieden te grommen. Als ze dan begrijpen dat dat niet mag denk ik dat het nooit zo'n gelazer zou worden als jij had. Ik begrijp best dat je een bulldog niet kan leren dat grommen en interactie verboden is dus dan heb je wel een groter probleem dan bij mijn honden mocht dat ooit ook zo lopen. Als ze nu al eens even om elkaar heen draaien omdat ik bv eten aan het maken ben dan zeg ik "stoppen!" en dan lopen ze allebei de andere kant op en gaan liggen. Dus het is denk ik wel rasafhankelijk wat de consequentie is van twee teven met nijd naar elkaar. Bij bulldoggen en terriers heb je denk ik echt het grootste probleem.
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

MARC_S schreef:
Maar dat heeft denk ik ook met het ras te maken. Ik zou allebei mijn honden kunnen verbieden te grommen. Als ze dan begrijpen dat dat niet mag denk ik dat het nooit zo'n gelazer zou worden als jij had. Ik begrijp best dat je een bulldog niet kan leren dat grommen en interactie verboden is dus dan heb je wel een groter probleem dan bij mijn honden mocht dat ooit ook zo lopen. Als ze nu al eens even om elkaar heen draaien omdat ik bv eten aan het maken ben dan zeg ik "stoppen!" en dan lopen ze allebei de andere kant op en gaan liggen. Dus het is denk ik wel rasafhankelijk wat de consequentie is van twee teven met nijd naar elkaar. Bij bulldoggen en terriers heb je denk ik echt het grootste probleem.
Ik vraag mij echt af hoe je dat wil doen?
2 honden die gescheiden zitten omdat ze elkaar aanvallen, die op het moment dat ze elkaar zien grommen en willen uithalen naar elkaar, om die met het woord stoppen ook daadwerkelijk te stoppen. Zonder verder ingrijpen maar gewoon met het woord stoppen. Dat het niet rasgebonden hoeft te zijn hoor je vaak genoeg, neem herders die elkaar naar het leven staan en elkaar bij het passeren zowat door de kennels aanvliegen. Stoppen werkt schijnbaar ook bij herders niet op zo een moment.
Zelf denk ik dat het afhankelijk is waarom ze elkaar aanvallen en de types die het zijn of zij na het scheiden elkaar door benches/kennels. hekjes enz grommen/aanvallen.
Ik vraag mij dat echt af want ik denk dat je daarmee een hele hoop mensen kan helpen die met dit soort problemen zitten.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
laeken
Zeer actief

chrico schreef: Ik vraag mij echt af hoe je dat wil doen?
2 honden die gescheiden zitten omdat ze elkaar aanvallen, die op het moment dat ze elkaar zien grommen en willen uithalen naar elkaar, om die met het woord stoppen ook daadwerkelijk te stoppen. Zonder verder ingrijpen maar gewoon met het woord stoppen. Dat het niet rasgebonden hoeft te zijn hoor je vaak genoeg, neem herders die elkaar naar het leven staan en elkaar bij het passeren zowat door de kennels aanvliegen. Stoppen werkt schijnbaar ook bij herders niet op zo een moment.
Zelf denk ik dat het afhankelijk is waarom ze elkaar aanvallen en de types die het zijn of zij na het scheiden elkaar door benches/kennels. hekjes enz grommen/aanvallen.
Ik vraag mij dat echt af want ik denk dat je daarmee een hele hoop mensen kan helpen die met dit soort problemen zitten.
Mijn honden zijn ergens bang voor mij als ik verbaal uithaal. Vraag me niet waarom want ik raak ze niet aan verder en ik heb Cleo zelfs nog nooit maar een tikje gegeven :denken: . Ik denk dat ik ze dus kan stoppen als ze elkaar gaan bedreigen. Ik zeg wel ik denk, zeker weten doe ik dat niet natuurlijk. Uiteraard kan ik niks stoppen als ze elkaar aanvliegen maar voordat ze dat doen heb ik wel tijd om te sturen.

In geval van mijn honden heb je te maken met twee heel erg gevoelige types. Dat speelt zeker een rol. Als je Cleo berispt gaat ze onder de tafel zitten en heel zielig kijken. Dan heb je dus alleen maar gezegd, "aan de kant" oid. Eva schrikt zich een hoedje als ik verbaal corrigeer. Dus als ik zeg "ga naar je plaats!" dan rent ze echt heel erg hard voor me. Dus vandaar dat ik denk dat mijn honden makkelijk te verbieden is elkaar aan te vallen. Toen Eva loops was konden wij zelfs op dekrijpe dagen haar en Dapper uit elkaar houden verbaal. En dat was niet omdat ze niet heeeeeel graag zouden willen :mrgreen:

Volgens mij is dit dus precies waarom je honden beter niet te vaak of zelfs in mijn ogen beter helemaal niet moet corrigeren. Alleen in uiterste nood. Veel honden die correcties gewend zijn vliegen daar dus ook doorheen als ze flippen. Hoeveel honden er niet in pinnenbanden hangen naar een andere hond of zelfs door een TT knallen? Mijn honden schrikken zich al een hoedje als ik mijn stem verhef. Ik kan me dus voorstellen dat veel en hard gecorrigeerde honden of hele harde types zoals bulldoggen gewoon doorgaan. Zieltjes zoals Cleo en Eva die normaal de prinsessenbehandeling krijgen schrikken al van 1 octaaf lager en 1 standje hoger volume. :denken:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ik kan me er dus helemaal niks bij voorstellen dat Eva het in haar kop zou halen naar de bench van Cleo te lopen om daar stennis te gaan schoppen. :wink: Dat durft ze niet als ik zeg dat dat niet mag. Andersom helemaal. Zeg je tegen Cleo dat ze iets niet mag dan klapt ze helemaal dicht en loopt ze snel onder het bureau oid. En nogmaals, ik heb ze echt nog nooit pijn gedaan. Zo zijn ze denk ik juist geworden omdat ze nooit correcties krijgen verder. Eva heeft er heel soms een gehad voor volledig bezopen gedrag als mijn jas kapot trekken of happen bij aanlijnen. Maar dat is al wel een jaar geleden. :wink:

Maar zo werkt het zeker niet voor heel veel honden. Ik ken genoeg dikkoppen die wel doorgaan.

Maar ook Dapper kon je er met moeite wel onder houden. Hij was extreem vechtlustig maar kon als je echt op zijn kop ging zitten wel los met reuen wandelen. Zo is hij met Nelson van Eline in de Soesterduinen geweest. Ging niet leuk of makkelijk maar ze konden wel samen los zonder dat Dapper ging knokken omdat hij goed toegesproken was en werd en dan werkte dat dus wel zo dat hij het niet in zijn kop haalde op Nelson te duiken. En geloof me, dat was heeeeeel moeilijk voor hem :mrgreen: :smile:
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Ik zou het persoonlijk vreselijk vinden als ik honden had die elkaar naar het levens tonden en zu zeker herplaatsing overwegen.
Het lijkt me voor honden ook niet luek om gedwongen te moeten leven met een andere hond in hun omgeving wie ze niet kunnen luchten of zien.
Mij lijkt dat behoorlijk stressvol voor een hond vandaar dat ik zeker herplaatsing serieus zou overwegen.
Een leuk functionerend roedel kan zoveel plezier aan een hondenleven toevoegen ben ik van mening ,net zoals een slecht functionerend roedel daar afbreuk aan kan doen.
Ik vond het altijd zo leuk om te zien hoe dol Orson en Rio op elkaar waren met Tash erbij dat was echt een genot om naar te kijken.
Beau deed ook leuk mee al was de band met hem nooit zo close als met elkaar ,om een of andere reden was spelen met elkaar altijd leuker dan met hem, al werd het wel gedaan.
Micron heeft zich ook goed in het roedel weten binnen te dringen :mrgreen: en paste er ook perfect bij.
Spok en Micron hebben in het begin van ons samengestelde roedel ook wat problemen gehad maar gelukkig is dat nu over en hebben ze hun posities tegenover elkaar duidelijk gemaakt.
Sien en Rio zijn ook dol op elkaar en het is leuk om te zien hoe ze vaak samen ergens met z'n tweeen lekker liggen als een oud getrouwd stel.
Spok begroet Rio ook altijd zo allerhartelijkst als ze uit elkaar zijn geweest ,nog eerder dan dat hij ons begroet vind ik ook altijd zo'n lief gezicht.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”