Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

goedkope maar goed brokken?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: goedkope maar goed brokken?

Ongelezen bericht door Irisz »

Hier ook Cavom (naast kvv) en daar ben ik heel tevreden over. :ok:
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

maart schreef:
Frenk schreef:
maart schreef:wat een gezeik toch altijd :roll:

Bevo is een goeie brok. 30 euro voor 20 kilo en de mijne eet er maar heel weinig van.
ik heb best geld genoeg om elke maand een zak proplan, eukanuba en hills erbij te kopen. maar nee, dat doe ik niet.

Precies alsof het goedkopere niet goed kan zijn :roll:
Ik voer smuldier KVV. Grofweg 50ct voor 400gram. Da's dus ongeveer net zo duur als jouw Bevo, maar inhoudelijk wel een stuk gezonder (is mijn overtuiging).
Het beste hoeft niet duur te zijn, maar je moet niet alleen maar naar de prijs kijken :wink:
Kan best zijn dat dat voor Frenk zo is.
Voor mijn hond is het verre van het beste. Bovendien zou ik van smuldier veel meer moeten geven, dan dat ik van Bevo moet geven.
Ik reageerde op je opmerking dat goedkoper ook goed kan zijn. Die onderschrijf ik dus :wink: En wat dan goed is, dat kan per hond verschillen. Maar je uitgangspunt moet dus wel degelijk zijn dat je kiest wat goed is voor je hond en niet slechts wat goedkoop is :wink:
De discussie of kvv beter is dan brok is een heel andere en hoeven we niet hier te voeren. :mrgreen:
Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

select gold.. (eigenmerk jumper) gemaakt door royal canien

15 kg 45 euro
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
linda1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door linda1985 »

Ik voer zelf kvv maar voorheen voerde ik Cavom, Farmfood, Prins deze merken zijn allemaal goed te betalen, ook vind ik carocroq een goede kwaliteit/prijs.
Afbeelding
Wendy1981
Actief
Mijn ras(sen): Shar-pei!

Ongelezen bericht door Wendy1981 »

Cavom en Prins ben ik zeer tevreden over.
Groetjes van Wendy en Shar-pei Dex!

Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Als ik mijn hond (volledig) op brok zou zetten zou ik voor Farmfood of Dogloversgold kiezen.
nanie
nieuw lid
Mijn ras(sen): labrador

Ongelezen bericht door nanie »

bedankt voor allen reacties mijn vorige labrador gaven we altijd kenner van de welkoop maar vond dat hij wel veel verhaarde dus wilde graag wat anders hij is hiermee wel ruim 15 jaar geworden!

dus bedankt voor alle tips.
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Suzanne123 schreef: Echt, niemand hoeft "het duurste" te geven, maar een goed voer lijkt me toch een basisbehoefte?
De merken die TS noemt (hills en eukanuba) zijn echt schandalig duur. 15 kg hills kost al gauw zo'n 60 euro. Als mijn honden hills brokken zouden eten zou het me zo'n 150 euro in de maand kosten. :N:
Ik vind het dus niet meer dan logisch om naar iets goedkopers te kijken. Onze honden eten smuldier, dat kost me minder dan de helft vergeleken met hills.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Joswolf schreef:Zou ik mogen weten waarom je dat vraagt? Want ik vraag me de relevantie af van die vraag.
Ik voer konijnen die gefokt worden voor de slacht. Voor menselijke consumptie. Die zitten klein gehokt en zwakkere worden aangevreten. Die belanden normaal in de afvalbak en nu voer ik ze.
Maw uit er worden niet onnodig dieren gedood om te voeren wanneer je dat bedoelt.
Ze zijn misschien wel minder gezond dan vrij lopende of scharreldieren wanneer je dit bedoelt. De overweging om het dan toch te voeren is simpel. Ik moet elke dag 15 kg vlees/prooidier voeren. Als ik dat allemaal vers moest kopen was me dat te duur.
Maar dit is niet echt gerelateerd aan de "hamvraag" een goede en goedkope brok.
Jos
Kortom, de bio-industriehel voor konijnen. Maar wel lekker goedkoop voor mensen die met kerst aan de konijn willen.
En ja, kom niet aankakken dat je konijnen niks tekort komen, want daarvoor heb ik al teveel van die biofokkerijen gezien die totaal niets om het welzijn van een konijn (het fokproduct waar men aan wil verdienen) geven.

Maar nu weer on-topic, er zijn diverse merken genoemd die niet al te duur zijn, maar wel goed. In veel goedkope én dure brokken zit rotzooi, dus kijk vooral naar de ingrediënten van het brokmerk wat je kiest.
Cootje1963

Ongelezen bericht door Cootje1963 »

Inge O schreef: ik vind de vraag om die reden relevant dat ik het altijd vreemd blijf vinden dat mensen het oké vinden dat door ons blijkbaar minder geliefde dieren moeten lijden om ons geliefde huisdier de hond optimaal te verzorgen.
ook al voer ik mijn hond ook vlees ik ben het met bovenstaande helemaal eens.Alleen nu ik het zo op tekst zie staan zet het me weer te denken wat ik eigenlijk al wist natuurlijk maar voor mijn gemak maar was vergeten. :ugh: We praten zo makkelijk over het voeren van vlees aan onze hond dat we vergeten dat het voer wat we geven ook een levend wezen was. :(
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

mijn honden krijgen biologisch rundvlees van een biologische boer hier uit de buurt.
Wat kan het leven dan toch mooi zijn hé? :F:
Helaas krijgen ze kip van de pluimveeslchterij waarvan ik de afkomst van de kippetjes/kuikens niet weet en ws ook niet wil weten.... :oeps:
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
Joswolf
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarloos Wolfhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Joswolf »

Beste Inge, nu zou ik toch graag weten wat er niet rijmt in wat ik schreef.
Ik vergeet niet dat vlees van een levend dier komt. Mijn vlees komt overigens van geen levend dier.
Ik voer dus dode dieren die anders als afval verbrand worden. Er worden dus geen dieren gedood om de mijne te voeren.
Vandaag kreeg ik weer een overleden schaap. Dus niet gedood maar gestikt door op zijn rug te blijven liggen. Maar niet met opzet gedood. Ook doodgereden wild krijg ik zo. Dus mij kun je niet verwijten dat ik dieren laat lijden. Maar ik zal de dieren die ik heb wel moeten laten eten. Elke hondeneigenaar voert toch dierproducten? Moet ik me nu schuldig voelen? Dus Inge als je nu eens duidelijk bent en je probleem even uitleggen. Wat zou er nu niet rijmen. Want zo halve beschuldigingen rond strooien vind ik toch ook maar vreemd.
Jos
linda1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.

Ongelezen bericht door linda1985 »

Inge O schreef:
Frenk schreef:

Bevo is een goeie brok. 30 euro voor 20 kilo en de mijne eet er maar heel weinig van.
ik heb best geld genoeg om elke maand een zak proplan, eukanuba en hills erbij te kopen. maar nee, dat doe ik niet.

Ik voer smuldier KVV. Grofweg 50ct voor 400gram. Da's dus ongeveer net zo duur als jouw Bevo, maar inhoudelijk wel een stuk gezonder (is mijn overtuiging).
Het beste hoeft niet duur te zijn, maar je moet niet alleen maar naar de prijs kijken :wink:
waarbij je (voor wat jouw prijsvergelijking betreft) voor het gemak vergeet dat er in smuldier een veel hoger vochtperventage zit en dat je dat niet als voer kan rekenen?
Dat is vleesvocht en geen water :wink: Dus wel degelijk voedzaam..
Afbeelding
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

linda1985 schreef:
Inge O schreef:
Frenk schreef:
waarbij je (voor wat jouw prijsvergelijking betreft) voor het gemak vergeet dat er in smuldier een veel hoger vochtperventage zit en dat je dat niet als voer kan rekenen?
Dat is vleesvocht en geen water :wink: Dus wel degelijk voedzaam..
Ben bang dat ik dat toch een beetje tegen moet spreken.
Toevallig deze week smuldier zelf gebeld om te vragen hoe het toch kan dat bv de kipvariant er in de 400 gram bakjes zo anders uit ziet dan in de 500 gram zakjes..
nou verklaarde die meneer...we doen er bij de 500 gram zakjes nog wat extra water bij anders kan het niet door de machine. :O:
Nuvertelde hij dit om de 400 gram bakjes te verdedigen....
is best dom om dit zo te doen denk ik,
want ik kocht hier de 500 gram zakjes. :oohja:
Gelukkig was ik toch al overgeschakeld op vers vlees,
maar hier geen smuldier meer waar extra water aan toe gevoegd is.
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Suzanne123 schreef:Vraag je niet af wat "het goedkoopste" is, maar wat "het beste" is.
en dat is niet de duurste! Ik voer ook Bevo, goedkoop en een prima brok.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Cootje1963 schreef:Ik denk dat er toch veel kwaliteits verschil moet zijn als ik de prijzen bekijk.
weet wel zeker van niet. Je betaald puur voor de naam.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Joswolf
Zeer actief
Contacteer:

Inge, dat je dan zaken zelf invulde kan ik niets aan doen. "Je schrijft--klopt, dat weet je niet - en jij weet dat van die dode konijnen wel?"
En nee ik weet niet waaraan de konijnen dood gingen die ik voer. Maar waarmee rijmt dat niet. Een schaap wat overleed weet ik ook niet exact waaraan en ik zou dus zieke dieren kunnen voeren. Ik weet wel dat ze geen medicijnen hadden want dat vraag je na. De destructie doet dat niet want die gooit alles op een hoop. Maar ik heb ook geschreven dat ik dit voer omdat ik de opvang dieren wel te vreten moet geven en al het nodige vlees als hoogwaardig vlees kopen kan ik niet. Ik voer trouwens ook geen gewone honden maar wildhonden en wolven. En die eten ook de zieke dieren in de natuur daar die gemakkelijker te vangen zijn. En daar jaagt de wolf juist op. Maar men wilde weten wat goed voer was. En ook betaalbaar. Je legt ergens een grens en zoekt een ballans. Zo doe ik dat ook. Ik voer niet het meest hoogwaardigste vlees. Behalve de verkeers ongevalletjes dan. Die hazen en reeen zijn prima vlees. Maar we kunnen niet van wild leven want dan bleef er geen wild over. Maar ik zoek dus ook de ballans in zo goed mogelijk en toch betaalbaar. Ik heb 15 kg per dag nodig en heb het eigenlijk voor iets. De kosten zitten hem in de DA en verblijven. Maar dan hoop ik dat het nu duidelijk is. Het is nu eenmaal een forum en daar praat je makkelijk langs mekaar heen.
Jos
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

ik voer biofood, ben daar tevreden over. Ragyo lust geen Cavom, Bento at ie ook heel slecht, en kreeg een lelijke vacht met schilfers van zowel Eukanuba, Royal Canin croc als huismerk van PetsPlace.
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
Joswolf
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
Cootje1963 schreef:Ik denk dat er toch veel kwaliteits verschil moet zijn als ik de prijzen bekijk.
Tuurlijk betaal je voor een naam. Maar die naam staat wel ergens voor en dat is dan de kwaliteit. Hoop ik dan. Maar ik ben er wel van overtuigd dat een duurder merk ook betere kwaliteit is.
Maar beter is het toch naar de hond te kijken. Doet tie het goed, conditie, vacht en ontlasting dan zal het ook niet slecht zijn.
Jos
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Joswolf schreef:
malinois schreef:
Tuurlijk betaal je voor een naam. Maar die naam staat wel ergens voor en dat is dan de kwaliteit. Hoop ik dan. Maar ik ben er wel van overtuigd dat een duurder merk ook betere kwaliteit is.
Maar beter is het toch naar de hond te kijken. Doet tie het goed, conditie, vacht en ontlasting dan zal het ook niet slecht zijn.
Jos
welnee :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Joswolf schreef:
malinois schreef:
Jos
dat mag jouw mening zijn, ik vind van niet. Waarom zou een dure brok beter zijn? Een geexpandeerde brok met allerlei anti-oxidanten, bietenpulp etc. tov een geperste brok zonder enge toevoegingen?
Afbeelding
Else
Actief
Mijn ras(sen): dwergteckeltje langhaar

Ongelezen bericht door Else »

Ha Nanie,

Hierboven zijn al flink wat merken genoemd. Mijn hond krijgt Arden Grange, maar dat is wel redelijk aan de prijs.
Wat wel handig is om rekening mee te houden, is dat grote verpakkingen over het algemeen goedkoper zijn.
Ik heb een kleine voerton en daar kan al gauw zo'n 10-12 kilo in. Dat scheelt in prijs.
Daarnaast kan het ook nog wel handig zijn om eens op internet te kijken, want daar vind je de brokken bij sommige webwinkels een stuk goedkoper.
Veel succes met je keuze.
JOY
Afbeelding
Joswolf
Zeer actief
Contacteer:

dat mag jouw mening zijn, ik vind van niet. Waarom zou een dure brok beter zijn? Een geexpandeerde brok met allerlei anti-oxidanten, bietenpulp etc. tov een geperste brok zonder enge toevoegingen?[/quote]

Nu snap ik niet goed wat je bedoelt. Een geperste brok zonder bietenpulp en enge toevoegingen lijkt mij beter. Maar zijn dat niet de duurdere brokken dan. Want dan klopt het toch dat de duurdere beter is. Of bedoel je dat de duurdere wel die enge toevoegingen heeft?
Want wanneer mijn overtuiging niet juist is kan ik wel mijn standpunt of mening aanpassen.
Jos
Laatst gewijzigd door Joswolf op 26 okt 2009 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Joswolf schreef:
Nu snap ik niet goed wat je bedoelt. Een geperste brok zonder bietenpulp en enge toevoegingen lijkt mij beter. Maar zijn dat niet de duurdere brokken dan. Want dan klopt het toch dat de duurdere beter is. Of bedoel je dat de duurdere wel die enge toevoegingen heeft?
Want wanneer mijn overtuiging niet juist is kan ik wel mijn standpunt of mening aanpassen.
Jos
nee Eukanuba, Royal Canin etc. zijn allemaal geexpandeerde brokken met enge toevoegingen en bietenpulp etc.
De meeste goedkopere geperste brokken hebben dit allemaal niet (Bevo, Cavom, etc.)... rara.. waar betaal je dan voor?
Afbeelding
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Frederiek »

Wij voeren Hades 's ochtends Cavom (brok) en 's avonds smuldier (kvv). Beide prima te doen qua prijs en hij ziet er stralend uit.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ignit »

Joswolf schreef:Ik voer trouwens ook geen gewone honden maar wildhonden en wolven. En die eten ook de zieke dieren in de natuur daar die gemakkelijker te vangen zijn. Jos
Jos, ik voer al 10 jaar doodgeboren lammeren, kalveren enz. aan mijn honden. Op een gegeven moment kon ik ook heel goedkoop aan hele, dode kippen komen. De honden lieten pertinent de darmen liggen en ik vroeg aan mijn dierenarts wat de reden zou kunnen zijn.

Toen legde hij uit, dat het beter is om de darmen zo snel mogelijk te verwijderen omdat de darmflora vrij snel verstoord raakt na het intreden van de dood. Het duurt een uur of vier voordat de enzymen in de lichaamscellen het rottingsproces opstarten. Een hond heeft geen problemen met rottend of adellijk vlees van een dood dier – maar kan wel problemen krijgen door bepaalde stoffen in het kippenvoer, dat nog in de darmen van de kip zit.

Nu ben ik dus benieuwd of jouw wildhonden en wolven de darminhoud eten van dieren, die voor de consumptie gekweekt worden, om de een of andere reden dood gaan en bij jou belanden. Dus, wat jouw ervaringen zijn op dit gebied.

Sorry, heeft niets met dit onderwerp te maken maar ik zou het wel graag willen weten. :oeps:

Vriendelijke groet,
Ignit Bekken
http://barf-natuurlijk.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Frenk
Zeer actief

Inge O schreef:
Frenk schreef:

Nee, ik weet namelijk niet hoeveel kvv iemand zijn of haar hond moet voeren. Maar de prijs per kilo blijft dan overend, toch?
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Frenk schreef:
Inge O schreef:
Nee, ik weet namelijk niet hoeveel kvv iemand zijn of haar hond moet voeren. Maar de prijs per kilo blijft dan overend, toch?
ja natuurlijk, maar waar je dan wel ( allicht) meer van moet voeren, dus vaker moet kopen, dus.... :mrgreen:
Frenk
Zeer actief

yamie schreef:
Frenk schreef:
Inge O schreef:
ja natuurlijk, maar waar je dan wel ( allicht) meer van moet voeren, dus vaker moet kopen, dus.... :mrgreen:
Dat is waar :ok:
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Frederiek schreef:Wij voeren Hades 's ochtends Cavom (brok) en 's avonds smuldier (kvv). Beide prima te doen qua prijs en hij ziet er stralend uit.
Die combinatie maak ik hier ook, al is de volgorde wat anders :wink: Ze doen het er prima op moet ik zeggen. En sinds ik Cavom voer zijn de tanden schoner dan bijvoorbeeld eerst met Jarko of Bentokronen, wat ook beiden prima voeders waren trouwens.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”