Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

welke taakjes/hobby heeft jou hond?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Re: welke taakjes/hobby heeft jou hond?

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

Beiden waken. Nebla heeft bovendien nog de taak als het haar uitkomt om de riem van Rascha vast te houden, hij mag dan ook niks, :neenee: ze trekt hem overal vandaan,ook al staat hij te piesen.
Mij helemaal aflebberen als ze de kans krijgt.
Rascha haalt voortdurend de bal voor mij op, die ik elke wandeling weer meters weg gooi en snapt nog steeds niet dat ik dat voor hem doe :I:
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

sjef schreef:Sjef moet de reigers bij de vijvers vandaan houden en Beer helpt daarbij. 's Avonds doen ze de voorafwas met veel enthousiasme. Boomer houdt in de gaten of Sjef en Beer wel goed opletten, blaffen als er honden langskomen, buurmannen in het weiland lopen, anders geeft zij wel vast een voorzetje. Geregeld controleren ze de tuin op mollen, muizen, marters en vossen.
JAAA...die was ik vergeten, de voorafwas :cheer: Buck zorgt dat de afwasmaschine nooit verstopt raakt :W:
Afbeelding
Tibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Duitse Herders, 3 langhaar teckels kaninchen en dwerg, 1 miniature australian shepherd, 1 kruising toypoedel x schipperke
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tibby »

Zenna en Tante Truus houden de straat schoon. De plastiek flesjes en blikjes zijn voor Zenna en de kartonnen pakjes voor Tante Truus.
Gioi is van de papierversnippering. Oude kranten, post die we liever niet willen zien, zij versnippert het vakkundig als het te lang op de voordeurmat ligt.
Kim is gelukkig als ze dingen voor je mag dragen. Ze neemt de komkommer mee naar buiten voor de cavia's, ze draagt mijn portomonai als we even naar de Bruna gaan, pakt de spullen voor het eten aan in de voorraadkast en brengt ze naar de keuken. Alles als ze het maar mag dragen.
Tibby is de oppervrouw tijdens het klussen. Ed is momenteel een nieuw caviahok aan het maken en Tibby ligt er continue naast om te zien of het goed gaat.
Whoopi is de cavia oppas. Weer en wind, zij zit buiten bij de cavia's om te kijken of alles goed gaat. Ook wast ze ze graag.
Nikita is er om andere honden bezig te houden. Wil je spelen? Nikita staat altijd voor je klaar. Nikita kan ook met alle honden omgaan en spelen. Zenna en Miep zal je nooit zien spelen samen, dat wordt knokken en dat hebben ze geloof ik zelf ook wel door, want ze blijven altijd wel uit elkaars buurt.
Miep heeft zichzelf niet echt een taak gegeven. Ze sleept wat met oude paaltjes, ze houdt ervan om met speeltjes wat in het rond te gooien, maar echt taken uitvoeren nee dat doet ze niet.
Groetjes Thea en een poot van Tibby, Gioi, Miep, Whoopi, Nikita, Tante Truus en Meike

Niet meer bij ons, maar voor altijd in ons hart Jake, Fether, Kim, Zenna & Iwan
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Gina zorgt voor het eten, niets eetbaars ontsnapt aan haar aandacht en Jan is mijn persoonlijke 24/7 bodyguard, als het aan hem lag kwam er niemand binnen een straal van 2 meter bij me in de buurt...;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Isabel let op. Op alles.
En ze past op haar kleinkind, wat een zware taak is.

Orpa let ook op en ze waakt bovendien. In het bos is ze degene die ervoor zorgt dat alle sporen worden gecontroleerd.
En dat fietsers niet te langzaam gaan (wat ze niet mag overigens).

Rinne Roos zorgt dat de rest alleen maar doet wat wél mag.
Dus als Isabel teveel op verkeerde dingen let komt RR dat melden.
Als Orpa te ver weg gaat haalt RR haar terug en als ze te dicht bij fietsers komt haalt RR haar daar weg.
Als oma boos is op kleinkind troost RR dat kleinkind.
En als er dooie beesten in het bos liggen brengt RR die naar onze container. Hoe ver dat lopen is maakt niet uit.

Willemijn moet nog een beroepskeuzetest doen, die zit nog op de kleuterschool.
Maar als ik zie hoe ze haar (hier logerende) broer troost als die weer op zijn kop heeft gekregen van zijn moeder, hoe ze dagelijks controleert of de kippen eten en drinken hebben gehad en hoe ze een huis voor zichzelf heeft gemaakt onder een omgekeerde mand denk ik aan iets in de zorgsector ;)

RR heeft het duidelijk het drukste. Ze moet ook nog op de tuin letten en elke dag wachten tot Mir thuis is. En buiten met Willemijn spelen. En kussen zijn als Willemijn moe is. En kuilen graven. En opletten op de dingen die Isabel ontgaan.
Ja, RR werkt het hardst.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Bertus heeft als hoofd taak "slapen en daarbij snurken"
Daarnaast kan hij ook fanatiek bezig zijn met voor je voeten lopen :S:
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door laura b »

Onze honden: Stroopwafels zijn slecht voor het vrouwtje dus eten we maar snel het hele pak op. Verder zorgen we dat ze op tijd op staat :zweep: hurry up vrouwtje :smile:
Rinne Roos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 wetterhoun outcrossjes, 3 echte wetterhounen, 4 havanezers
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Rinne Roos »

Supernanny Rinne Roos heeft ook nog de taak van pantoffel op zich genomen. Zodra ze bij mij is, ligt ze op mijn voeten, maakt niet uit wat ik doe.
En ze is de voorproever van bramen (in het bos) en druiven (in de tuin).

Willemijn zie ik ook wel als afwasser de kost verdienen als ze groot is. Het voorwassen gaat al heel aardig, zodra ze de klep van de vaatwasser open hoort gaan, wurmt ze haar kop erlangs om maar aan het werk te kunnen. IJverig he.

In het bos is RR onze verlengde arm. Ze blokkeert Orpa als die zich wil meten met fietsers of joggers. Wij hoeven Orpa maar te roepen, of RR gaat er achter aan alsof ze zeggen wil: je hoort toch dat de baasjes dat niet willen? Hup, terug jij! :zweep:
En RR heeft het druk als ik thuis kom, dan moet ze de hele wereld bij elkaar dansen en springen. Opgetild worden en kusjes geven en onderhand vertellen wat er allemaal gebeurd is die dag. :cheer:
Verder doet ze nog iets met jachttraining, maar dat is maar een bijkomstige bezigheid, geloof ik :mrgreen:
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

Rinne Roos schreef:Supernanny Rinne Roos heeft ook nog de taak van pantoffel op zich genomen. Zodra ze bij mij is, ligt ze op mijn voeten, maakt niet uit wat ik doe.
En ze is de voorproever van bramen (in het bos) en druiven (in de tuin).

Willemijn zie ik ook wel als afwasser de kost verdienen als ze groot is. Het voorwassen gaat al heel aardig, zodra ze de klep van de vaatwasser open hoort gaan, wurmt ze haar kop erlangs om maar aan het werk te kunnen. IJverig he.

In het bos is RR onze verlengde arm. Ze blokkeert Orpa als die zich wil meten met fietsers of joggers. Wij hoeven Orpa maar te roepen, of RR gaat er achter aan alsof ze zeggen wil: je hoort toch dat de baasjes dat niet willen? Hup, terug jij! :zweep:
En RR heeft het druk als ik thuis kom, dan moet ze de hele wereld bij elkaar dansen en springen. Opgetild worden en kusjes geven en onderhand vertellen wat er allemaal gebeurd is die dag. :cheer:
Verder doet ze nog iets met jachttraining, maar dat is maar een bijkomstige bezigheid, geloof ik :mrgreen:
hihi wat een drukke meisjes :D
Afbeelding
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Puk is van de bewaking, Bor is de wekker rond de klok van 6 gaat ie huilen :ugh: Belle heeft meerdere taken, de borden en het kattevoer bakje moeten wel leeg
*ook al moet ik dan erg stiekem op een stoel klimmen* ook zorgt ze er voor dat de katten wel snel door hun deurtje in het hekwerk gaan door ze de juiste richting in te jagen.
Ze draagt er ook zorg voor dat we niet al te lekker op de bank hangen door zich in onze ruggen te nestelen.
En het belangrijkst van alles, ze zorgt er voor dat we de tuin wel erg vaak moeten opruimen doordat ze na een wandeling al is dat er een van anderhalf uur
in de tuin te gaan zitten poepen :denken: .
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Dino zorgt er voor dat de vuilnisbak regelmatig wordt geleegd. Een natuurtalent wat dat betreft. Ook zorgt hij er voor dat het eten van iedereen hier niet onbeheerd staat, want anders helpt hij met opeten, geen tafel is hem te hoog, en onoplettendheid van de eigenaar van het voedsel wordt direct afgestraft. Meeste succes heeft hij bij mensen die hier voor het eerst komen eten en nog niet op hun hoede zijn :mrgreen:

Balou heeft als hoofdtaak om alles wat ik doe in de gaten te houden en te zorgen dat ik me aan het schema van de dag hou. Ze zorgt er ook voor dat ik op tijd naar bed ga.

Beer is Ed zijn persoonlijk begeleider.

Buck is entertainer en zorgt er voor dat het leven nooit saai is. Mocht het te rustig en te makkelijk worden dan zorgt hij er voor dat er weer voldoende adrenaline door de aderen stroomt. Verder bewaakt hij huis en haard zonodig en ook onnodig.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Marjoleine schreef:Rinne Roos zorgt dat de rest alleen maar doet wat wél mag.
Dus als Isabel teveel op verkeerde dingen let komt RR dat melden.
Als Orpa te ver weg gaat haalt RR haar terug en als ze te dicht bij fietsers komt haalt RR haar daar weg.
Oja, die taak heeft Saar ook nog. Komt me melden als Mieppie iets doet wat niet goed is :mrgreen:
En ze moet ook nog iedere ronde de route bepalen.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Tuinieren, alleen jammer dat de tuin er iets anders uit komt te zien dan dat wij in gedachten hadden.
Verder wordt de inhoud van de koelkast regelmatig gecontroleerd (als wij die open doen, komt Jaymz altijd even kijken), of er wel genoeg lekkere dingen inzitten.
Ook test hij de sloten en plassen regelmatig op waterkwaliteit. Vooral als het water heeeeeel erg vies is.
Als hobby doet hij nog wat aan reddend zwemmen en speuren.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Nell (JR) deed vooral "dienst" als deurbel. :mrgreen: Met de nadruk op deed want sinds de invoering van de plantenspuit zijn we nog even aan het verzinnen welke belangrijke taak hij nog meer toegewezen kan krijgen nu we hem van zijn taak als deurbel hebben afgehaald :engel:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

onze honden vinden het zo nu en dan nodig als voor luchtverfrisser te spelen.
alleen is de definitie luchtVERFRISSER nog in discussie hier :mrgreen:

verder kunnen ze goed opvrolijken en heel lief zijn.

maar nuttig. . . :denken:

alhoewel ik niet zonder hun gezelschap kan :ok:
Spike4
Actief

Ongelezen bericht door Spike4 »

spike zorgt ervoor dat ik op straat kom.
en zorgt ervoor dat de kat niet te lui word door er af en toe eens flink achteraan te rennen.
ook mag de kat niet bij de tafel komen als wij eten dan jaagt die hem even weg wand ja wat spike niet mag mag de kat het liefst ook niet.
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Dragen van alles en nogwat, idd...En verders worden hier de straten ook zeeeer goed schoongehouden. :roll: En mij attent maken op de bel. Als ik die misschien niet gehoord had. :mrgreen:
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Als Belle hier is kwijt zij zich van de bijzondere taak om elk plekje in huis goed schoon te maken. Nee niet met emmer en sopje, mevrouw ligt minimaal 15 minuten op een plek en gaat daarna 30 cm verder liggen. Natuurlijk wel met medeneming van alles wat op de vloer lag. Zo trekt zij in een week de hele woonkamer door.
O ja, haar verzameling vuil deponeert ze natuurlijk bij ons op de bank (op die plek ligt ze namelijk te snurken want na gedane arbeid is het goed rusten).

Mocht u inbreker zijn dan heeft u aan Belle een goede, zij fungeert perfect als wegwijspiet. Helaas is haar wegwijzen wel beperkt tot de plek waar haar koekjes liggen.
En de groeten van de mannen :zwaai
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Mijn honden gaan volledig nutteloos door het leven, het zijn gewoon twee grote parasieten
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Carmen schreef:Mijn honden gaan volledig nutteloos door het leven, het zijn gewoon twee grote parasieten
:smile:

haha hier ook vier van die dingen :F:
vivian
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door vivian »

job ruimt de keutels van t konijn op. neemt n lege fles mee naar de supermarkt en op de terugweg draagt ie een pakje shag.....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering
Bas 17-12-1999 08-02-2013 Job 21-03-2003 22-11-2013
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”