Hutsje schreef:maar je propageert het wel als zijnde jouw mening. maar het kan dus echt ook anders hoor, echt waar

. niet elke hond luistert naar vreemden en niet elke hond accepteert een correctie van een vreemde. dan kan jij wel vinden dat dat moet maar dat maakt het nog niet zo.
je zegt het juist: ik draag het uit als mijn mening.
Dat is toch ook de enige juiste manier?

Ik wil geen hond die zich niet door nemport wie weg laat sturen voor een TV

Hij hoeft geen Rally-O parcours te lopen of een apporteeroefening te doen

hij moet aan de kant gaan of ophouden of rustig ergens gaan liggen. Een hond die dat niet zou accepteren, die past niet in
mijn leven.
Nou moet ik er wel bij zeggen dat de mensen met wie ik omga eigenlijk zonder uitzondering zo leven. Of het nou mijn ouders, mijn grootmoeder of mijn vrienden zijn.... Allemaal zouden ze gerust Frenk een commando geven en ik zou net zo gemakkelijk van hun honden iets vragen. En het zou ook door die honden uitgevoerd worden

Het is geen issue en ik heb er eigenlijk niet eens bij stil gestaan dat dat 'raar' zou kunnen zijn, tot dit topic. Maar misschien dat die vanzelfsprekendheid er automatisch voor gezorgd heeft dat het ook geen probleem is?
Ik moet er niet aan denken dat er hier iemand zou komen en die zou Frenk aan de kant sturen en Frenk zou daar zelfs maar in lichte mate agressief op reageren.