Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De baas in huis

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

SannePP schreef:
Frenk schreef:Nou, mijn hond 'moet' wel iets ten opzichte van visite of zelfs vreemden. Ik wil niet hebben dat hij gaat lopen dwingelanden en drammen. Of het nou mensen zijn in ons huis of mensen die we op wandeling tegenkomen, hij heeft ze maar met rust te laten tot hij daar eventueel toe wordt uitgenodigd :mrgreen:
En zelfs dan zijn er grenzen. Zo is rijen op benen ten allen tijde VER-BO-DEN. Hij haalt het niet in zijn hoofd om maar naar mijn benen te kijken, maar andere mensenbenen zijn niet altijd veilig. Heel irritant en ik wil het echt niet hebben.
Oh, en het spreekt vanzelf dat agressie al helemaal onbespreekbaar is.
ja dat bedoelde ik een beetje. Een hond kan best wel lopen afdwingen bij mensen... Ik sta dat niet toe, maar waarom doen ze het en wat vinden jullie ervan?
geen van mijn honden die ik heb of gehad heb doet dit of heeft dit gedaan. ze zouden het niet in hun hoofd halen. en dat is maar goed ook voor ze :mrgreen: .
Afbeelding
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Hutsje schreef:
SannePP schreef:
Frenk schreef:Nou, mijn hond 'moet' wel iets ten opzichte van visite of zelfs vreemden. Ik wil niet hebben dat hij gaat lopen dwingelanden en drammen. Of het nou mensen zijn in ons huis of mensen die we op wandeling tegenkomen, hij heeft ze maar met rust te laten tot hij daar eventueel toe wordt uitgenodigd :mrgreen:
En zelfs dan zijn er grenzen. Zo is rijen op benen ten allen tijde VER-BO-DEN. Hij haalt het niet in zijn hoofd om maar naar mijn benen te kijken, maar andere mensenbenen zijn niet altijd veilig. Heel irritant en ik wil het echt niet hebben.
Oh, en het spreekt vanzelf dat agressie al helemaal onbespreekbaar is.
ja dat bedoelde ik een beetje. Een hond kan best wel lopen afdwingen bij mensen... Ik sta dat niet toe, maar waarom doen ze het en wat vinden jullie ervan?
geen van mijn honden die ik heb of gehad heb doet dit of heeft dit gedaan. ze zouden het niet in hun hoofd halen. en dat is maar goed ook voor ze :mrgreen: .
Ik kan me niet voorstellen dat jouw honden nooit die grenzen opgezocht hebben? Volgens mij is het heel normaal dat een hond kijkt hoe ver hij kan gaan. Afhankelijk van iemand zijn grens en concequentie zal hij het daarna wel of niet meer doen.

En wat is er zo erg aan dat je hond een keer zijn neus onder iemand zijn hand duwt om een aai over zijn bol te krijgen? Uiteindelijk is het de keus van degene die de duw ontvangt wat die daar mee doet... Je kunt waarschuwen of verzoeken, meer niet...
Hier gebeurd het vaak zat, vooral bij schoonouders. Ondanks de waarschuwing "gooi de bal niet als ze hem komt brengen" doen ze dat altijd 1 keer wel en hup, ze zitten constant met de bal op schoot. Eigen schuld, ik heb gewaarschuwd!
RIP Cena :roos:
    Hutsje
    Zeer actief

oh ja, bij iemand komen om een aai of knuffel te krijgen wel natuurlijk. maar als ze die niet krijgen leggen ze zich er ook bij neer. ik doelde meer op het tegen mensen aan pissen. dat soort dingen doen ze dus niet. ik heb niet echt honden die hun grenzen opzoeken in die zin (een aai halen vind ik geen grenzen opzoeken), of geef ze daar de ruimte gewoonweg niet voor misschien. want dat soort dingen halen ze echt niet in hun hoofd, nog geen een hond die ik heb (gehad), en dat zijn er best wat, en ook verschillende honden/rassen.
    Afbeelding
    Frenk
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Hutsje schreef:oh ja, bij iemand komen om een aai of knuffel te krijgen wel natuurlijk. maar als ze die niet krijgen leggen ze zich er ook bij neer. ik doelde meer op het tegen mensen aan pissen. dat soort dingen doen ze dus niet.
    In de stukjes die je quote stond anders niets over tegen mensen aanpissen :19: :wink:
    Afbeelding
    SannePP
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
    Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Frenk schreef:
    Hutsje schreef:oh ja, bij iemand komen om een aai of knuffel te krijgen wel natuurlijk. maar als ze die niet krijgen leggen ze zich er ook bij neer. ik doelde meer op het tegen mensen aan pissen. dat soort dingen doen ze dus niet.
    In de stukjes die je quote stond anders niets over tegen mensen aanpissen :19: :wink:
    Zijn er echt honden die dat doen??? :N:
    RIP Cena :roos:
      Frenk
      Zeer actief

SannePP schreef:
      Frenk schreef:
      Geen idee. De mijne niet in ieder geval :wink:
      Afbeelding
      Hutsje
      Zeer actief

excuus, tegen mensenbenen rijden dan, dat valt voor mij in dezelfde categorie ;). (er stond dus ook dat soort dingen).
      Laatst gewijzigd door Hutsje op 28 mei 2009 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
      Afbeelding
      ranetje
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

SannePP schreef:
      Frenk schreef:
      Ja :mrgreen:
      Afbeelding
      "The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
      Time bestows the gift and steals it in the process."
      (citaat van George Evans)
      Frenk
      Zeer actief

Hutsje schreef:excuus, tegen mensenbenen rijden dan, dat valt voor mij in dezelfde categorie ;). (er stond dus ook dat soort dingen).
      Vind je dat dezelfde categorie als tegen een mensenbeen aanpissen?
      Afbeelding
      Hutsje
      Zeer actief

Frenk schreef:
      Hutsje schreef:excuus, tegen mensenbenen rijden dan, dat valt voor mij in dezelfde categorie ;). (er stond dus ook dat soort dingen).
      ja, dat staat er toch? :denken: :19:
      Afbeelding
      Frenk
      Zeer actief

Hutsje schreef:
      Frenk schreef:
      ja, dat staat er toch? :denken: :19:
      Het was meer een soort retorische opmerking. :wink:
      Afbeelding
      Youp
      Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Mijn honden hoeven alleen naar ons te luisteren. Ze luisteren overigens wel naar mijn ouders en zus, omdat die weleens oppassen.

Diesel heeft een schurfthekel aan vreemden. Het is aan mij om dat in goede banen te leiden bij bezoek. Ook vreemde kinderen vindt hij helemaal niets. Gwen kan er echt alles mee, dan is hij heel relaxed. Van vreemde kinderen wordt hij nerveus. Het is aan mij om Diesel te beschermen. Kinderen van bezoek mogen de honden hier dan ook absoluut niet opzoeken. Diesel komt vanzelf een keer snuffelen als de kinderen rustig zijn en geen aandacht aan ze schenken.

We zijn ooit eens op vakantie geweest met een heel stel. We zaten in een huisje en vrienden van ons kregen bezoek. Dat bezoek kennen wij ook vaag, maar hadden Diesel nooit gezien. Mevrouw stoorde zich eraan dat Diesel haar uitzicht op de tv blokkeerde :blah: Toen begon ze: Diesel ga zit, Diesel ga af, Diesel ga aan de kant,enz. Die hond wist niet meer hoe hij het had en begon te hijgen van de zenuwen. Ik heb haar even netjes uitgelegd dat niemand Diesel commando's geeft buiten ons en al helemaal geen wildvreemde.
      Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
      Afbeelding
      Frenk
      Zeer actief

Youp schreef:We zijn ooit eens op vakantie geweest met een heel stel. We zaten in een huisje en vrienden van ons kregen bezoek. Dat bezoek kennen wij ook vaag, maar hadden Diesel nooit gezien. Mevrouw stoorde zich eraan dat Diesel haar uitzicht op de tv blokkeerde :blah: Toen begon ze: Diesel ga zit, Diesel ga af, Diesel ga aan de kant,enz. Die hond wist niet meer hoe hij het had en begon te hijgen van de zenuwen. Ik heb haar even netjes uitgelegd dat niemand Diesel commando's geeft buiten ons en al helemaal geen wildvreemde.
      Mits het om redelijke zaken gaat mag van mij iedereen Frenk een commando geven. Het lukt hem natuurlijk niet om een TV te blokkeren :mrgreen:, maar zelfs de paashaas mag hem dan nog vertellen dat hij in de weg staat.
      Het spijt me echt, maar mijn hond moet altijd luisteren naar mensen, hoe onbekend ze ook zijn. (mits het dus om redelijke dingen gaat dus he)
      Afbeelding
      ranetje
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Frenk schreef:Mits het om redelijke zaken gaat mag van mij iedereen Frenk een commando geven. Het lukt hem natuurlijk niet om een TV te blokkeren :mrgreen:, maar zelfs de paashaas mag hem dan nog vertellen dat hij in de weg staat.
      Het spijt me echt, maar mijn hond moet altijd luisteren naar mensen, hoe onbekend ze ook zijn. (mits het dus om redelijke dingen gaat dus he)
      Hoe heb je hem dat geleerd? :wink:
      Als ik mijn honden op apport stuur brengen ze hun vondst naar mij.
      Iedereen die onderweg probeert om het aan te nemen krijgt geen kans.

Misschien dat een commando "zit" wordt opgevolgd, als er tenminste boter bij de vis is :mrgreen:
      Afbeelding
      "The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
      Time bestows the gift and steals it in the process."
      (citaat van George Evans)
      Frenk
      Zeer actief

ranetje schreef:
      Frenk schreef:Mits het om redelijke zaken gaat mag van mij iedereen Frenk een commando geven. Het lukt hem natuurlijk niet om een TV te blokkeren :mrgreen:, maar zelfs de paashaas mag hem dan nog vertellen dat hij in de weg staat.

Misschien dat een commando "zit" wordt opgevolgd, als er tenminste boter bij de vis is :mrgreen:
      Ik heb hem dat niet specifiek aangeleerd. En ik doel eigenlijk meer op dat als mensen tegen hem zeggen dat hij niet tegen ze op mag springen of dat hij loopt te drammen, dat hij dan op moet houden. Ik ben er bij het schrijven niet vanuit gegaan dat het om een apport gaat ofzo :mrgreen:
      Afbeelding
      frank1985
      Zeer actief

Ongelezen bericht door frank1985 »

blondie schreef:
      En twee is soms omdat de visite het in de hand werkt.. ondanks dat ik zeg niet eten geven als ze gaan staren-bedelen .. als ze dat toch doen.. tsja..
      Of zelf stoeispelletjes aangaan.. en zelf niet zien wanneer het spelletje wat feller wordt.. dan waarschuw ik de personen.. en niet luisteren is dan maar voelen.. leert de visite trouwens van :mrgreen:
      ..
      dat ken ik idd.... toch ff snel een stukje kaas geven want anders is het ook zielig.... en ff lekker stoeien maar dan piepen als het te hard gaat :wink:
      Youp
      Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Nanna schreef:
      Youp schreef: Mevrouw stoorde zich eraan dat Diesel haar uitzicht op de tv blokkeerde :blah: Toen begon ze: Diesel ga zit, Diesel ga af, Diesel ga aan de kant,enz. Die hond wist niet meer hoe hij het had en begon te hijgen van de zenuwen. Ik heb haar even netjes uitgelegd dat niemand Diesel commando's geeft buiten ons en al helemaal geen wildvreemde.
      Je kunt ook, voordat die hond na tig commando's in de zenuwen schiet, zèlf het commando geven dat hij opzij gaat of in zijn mand gaat of zo.
      Zo raar is het toch niet dat iemand een programma op tv wil volgen?

Als er bij mij een hond het zicht op de tv blokkeert verzoek ik hem ook op te zouten, of ie nou van mij is of niet :19:
      Het was in ons vakantiehuisje. Zal wat moois worden dat mensen die ik amper ken mijn honden dingen gaan opdragen in mijn eigen huis. Diesel luistert daar ook echt niet naar. Ik stond op dat moment in de keuken, anders had ik hem zelf natuurlijk allang naar zijn plaats gestuurd.
      Het ging er ook om dat ze dit iedere keer deed als Diesel langs liep. Tja, hij is nu eenmaal groot, daar kan hij ook niets aan doen.
      Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
      Afbeelding
      Moos
      Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

ranetje schreef:

Ik heb er geen moeite mee als bekenden zich redelijkerwijs bemoeien met mijn honden. Zo vind ik het prima als iemand even "nee!" roept als ze net aan die verdwaalde cake in de bosjes willen beginnen ofzo :mrgreen:
      Ik heb er eigenlijk nooit een probleem mee gehad dat mensen zich met mijn honden gingen bemoeien met commando's enzo terwijl ik dat niet wilde. Ik probeer dat ook wel voor te zijn als het even kan :wink: (maar kan me ook voorstellen dat dat niet altijd mogelijk is).

Dat apportje brengt Vera dus ook alleen maar naar mij. Ook als iemand anders het gooit. Dan brengt ze het naar mij terug, moet ik het aannemen, en dan weer aan diegene geven om nogmaals te gooien :19: :mrgreen:
      Als iemand anders probeert de bal/dummy toch aan te nemen blijft ze net zolang wegspringen in mijn richting totdat ik het aanpak, ook als ik zeg "toe maar" ofzo, geeft ze het niet aan de ander.
      Soms is dat wel sneu, want bekende kinderen vinden het heel leuk om Vera te laten apporteren, maar de bal aannemen lukt dus nooit. :mrgreen: :wink:
      Afbeelding
      Frenk
      Zeer actief

Youp schreef:Het was in ons vakantiehuisje. Zal wat moois worden dat mensen die ik amper ken mijn honden dingen gaan opdragen in mijn eigen huis. Diesel luistert daar ook echt niet naar. Ik stond op dat moment in de keuken, anders had ik hem zelf natuurlijk allang naar zijn plaats gestuurd.
      Het ging er ook om dat ze dit iedere keer deed als Diesel langs liep. Tja, hij is nu eenmaal groot, daar kan hij ook niets aan doen.
      Tja, ik vind dat dus niet raar. Als mijn hond in de weg zou lopen, dan mocht iedereen hem fijn aan de kant sturen en hij zou daar dus ook naar moeten luisteren ja. Ik vind niet dat mijn hond boven mijn bezoek staat. :19:
      Afbeelding
      Hutsje
      Zeer actief

Paddle schreef:Mij kan het me niet schelen als er nu 20 mensen/kinderen op 'ons' terrein komen die allemaal ondergeschikt zijn of wat dan ook. Bijten is not-done, al staan ze 15 plaatsen onder haar in de 'rangorde'.
      nu word jouw hond ingesloten en gepest door een kind(eren) en bijt ze omdat ze geen kant op kan want ze zetten nietjes in haar oor. wat dan? spuitje erin? kanmenieschele want bijten is not done?
      Afbeelding
      Jaap*
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Frenk schreef:
      Youp schreef:Het was in ons vakantiehuisje. Zal wat moois worden dat mensen die ik amper ken mijn honden dingen gaan opdragen in mijn eigen huis. Diesel luistert daar ook echt niet naar. Ik stond op dat moment in de keuken, anders had ik hem zelf natuurlijk allang naar zijn plaats gestuurd.
      Tja, ik vind dat dus niet raar. Als mijn hond in de weg zou lopen, dan mocht iedereen hem fijn aan de kant sturen en hij zou daar dus ook naar moeten luisteren ja. Ik vind niet dat mijn hond boven mijn bezoek staat. :19:
      Dat kan best zo zijn, maar je hond kan daar anders over denken.
      Ik vind niet dat je het zo simpel kunt stellen, want de verantwoording ligt niet bij de hond. Maar dat bedoel je waarschijnlijk ook niet? :19:
      Het geeft echter wel aan hoe "gemakkelijk" je iets kunt vinden wat realistisch gezien misschien nogal anders in elkaar steekt.
      Een hond begrijpt niks van onze "fatsoensnorm". Je kunt hem er dus ook niet op aanspreken.
      Mijn hond hoeft zich trouwens van niemand anders iets aan te trekken. Waarom zou hij, ik ben verantwoordelijk voor hem :wink:
      Als ik vind dat hij vervelend is gaat hij maar even ergens anders naartoe, en als iemand klachten heeft moeten ze bij mij zijn. Niet bij hem.
      Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
      Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
      Frenk
      Zeer actief

Jaap* schreef:
      Frenk schreef:
      Ik vind niet dat je het zo simpel kunt stellen, want de verantwoording ligt niet bij de hond. Maar dat bedoel je waarschijnlijk ook niet? :19:
      Het geeft echter wel aan hoe "gemakkelijk" je iets kunt vinden wat realistisch gezien misschien nogal anders in elkaar steekt.
      Een hond begrijpt niks van onze "fatsoensnorm". Je kunt hem er dus ook niet op aanspreken.
      Mijn hond hoeft zich trouwens van niemand anders iets aan te trekken. Waarom zou hij, ik ben verantwoordelijk voor hem :wink:
      Als ik vind dat hij vervelend is gaat hij maar even ergens anders naartoe, en als iemand klachten heeft moeten ze bij mij zijn. Niet bij hem.
      Weet je.. Het is niet iets waar ik bewust een keuze over heb gemaakt. :19: Het is gewoon hoe het ging bij onze honden thuis en het is hoe het hier gaat in ons dagelijkse leven.. Frenk weet niet beter of hij kan dus ook naar z'n mand gestuurd worden door vrienden of familie. Of iemand gaat een spelletje met hem doen of iemand gaat hem uitlaten :19:
      Afbeelding
      Ragyo
      Zeer actief
      Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

ik heb eigenlijk zelden dat andere mensen mijn honden commando's gaan geven. Ragyo zorgt zelden voor "overlast". Hij springt niet ongevraagd op schoot, komt niet aan eten etc. Als hij al iets doet bijv tegen iemand opspringen die daar misschien niet van gediend is, dan zeg ik er gelijk zelf wat van. Als hij mensen wat langer kent en iets van een band heeft dan luistert ie wel als ze hem roepen of willen laten zitten ofzo. Als mensen hem graag op schoot willen dan vertel ik ze wat het signaal is dat hij op schoot mag en dan mogen ze dat doen wanneer ze willen.
      Kiba is natuurlijk een heel ander verhaal, die gaat nog niet mee op bezoek en het bezoek hier mag geen contact maken tot nu toe tenzij ik expliciet zeg van wel. dat vertel ik van tevoren en iedereen behalve mijn vriend houdt zich daar ook aan :roll:

Ik heb zelf wel eens een hond gecorrigeerd die hier op bezoek was. Dat was omdat het baasje zelf geen enkele invloed op het beest had (gaf wel commando's maar de hond had er schijt aan) en die begon van alles op te pakken om te slopen, op de banken te kruipen, tegen ander bezoek op te springen, tegen me aan te botsen terwijl ik probeerde mijn soep op te eten. Op een gegeven moment was ik dat zat en heb ik hem zelf op zijn kleedje gelegd met een ferme "plaats!" (dat commando gebruikte zijn baas ook maar zonder enig effect). Die is toen mooi blijven liggen en rustig gaan slapen. Dat vind ik dus wel kunnen, want mijn huis hoeft niet afgebroken omdat iemand anders zijn hond niet naar hem luistert.
      Afbeelding
      Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
      Hutsje
      Zeer actief

Frenk schreef:
      Jaap* schreef:
      Frenk schreef:
      Weet je.. Het is niet iets waar ik bewust een keuze over heb gemaakt. :19: Het is gewoon hoe het ging bij onze honden thuis en het is hoe het hier gaat in ons dagelijkse leven.. Frenk weet niet beter of hij kan dus ook naar z'n mand gestuurd worden door vrienden of familie. Of iemand gaat een spelletje met hem doen of iemand gaat hem uitlaten :19:
      maar je propageert het wel als zijnde jouw mening. maar het kan dus echt ook anders hoor, echt waar ;). niet elke hond luistert naar vreemden en niet elke hond accepteert een correctie van een vreemde. dan kan jij wel vinden dat dat moet maar dat maakt het nog niet zo.
      Afbeelding
      Frenk
      Zeer actief

Hutsje schreef:maar je propageert het wel als zijnde jouw mening. maar het kan dus echt ook anders hoor, echt waar ;). niet elke hond luistert naar vreemden en niet elke hond accepteert een correctie van een vreemde. dan kan jij wel vinden dat dat moet maar dat maakt het nog niet zo.
      je zegt het juist: ik draag het uit als mijn mening.
      Dat is toch ook de enige juiste manier? :19: :wink:
      Ik wil geen hond die zich niet door nemport wie weg laat sturen voor een TV :mrgreen: Hij hoeft geen Rally-O parcours te lopen of een apporteeroefening te doen :19: hij moet aan de kant gaan of ophouden of rustig ergens gaan liggen. Een hond die dat niet zou accepteren, die past niet in mijn leven.

Nou moet ik er wel bij zeggen dat de mensen met wie ik omga eigenlijk zonder uitzondering zo leven. Of het nou mijn ouders, mijn grootmoeder of mijn vrienden zijn.... Allemaal zouden ze gerust Frenk een commando geven en ik zou net zo gemakkelijk van hun honden iets vragen. En het zou ook door die honden uitgevoerd worden :19: Het is geen issue en ik heb er eigenlijk niet eens bij stil gestaan dat dat 'raar' zou kunnen zijn, tot dit topic. Maar misschien dat die vanzelfsprekendheid er automatisch voor gezorgd heeft dat het ook geen probleem is? :denken:

Ik moet er niet aan denken dat er hier iemand zou komen en die zou Frenk aan de kant sturen en Frenk zou daar zelfs maar in lichte mate agressief op reageren.
      Afbeelding
      renee-uk
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Als iemand Jan wat zou opdragen komt ie van een koude kermis thuis, want Jantje ziet andere mensen niet eens staan laat staan dat ie daarvan een commando zou accepteren :mrgreen:
      Ik zie ook niet waar dat voor nodig is, als mijn hond in de weg staat kun je ook aan mij vragen om hem daar weg te halen.

Ik heb er een bloedhekel aan als mensen op visite mijn huisregels niet in acht nemen.
      Had twee teven die niet goed samengingen, aangezien het kleinste dingetje ze kon triggeren werd er in huis niet met de honden gespeeld.
      Bijna alle visite hield zich daar aan, na uitleg uiteraard maar als ze dat niet deden konden ze van mij een grote mond krijgen en de raad met een van de twee naar buiten te gaan om daar te spelen (had een grote tuin).

Het zou toch wat moois zijn als in mijn eigen huis de visite mijn honden wel even zal gaan opvoeden :denken:
      Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
      Frenk
      Zeer actief

renee-uk schreef:Ik zie ook niet waar dat voor nodig is, als mijn hond in de weg staat kun je ook aan mij vragen om hem daar weg te halen.
      Sta of zit jij er altijd bij? Ik niet namelijk. Daarnaast laat de visite ook wel eens de honden uit, terwijl ik in de keuken bezig ben.
      Het zou toch wat moois zijn als in mijn eigen huis de visite mijn honden wel even zal gaan opvoeden :denken:
      Ik heb het toch niet over 'opvoeden'?
      Afbeelding
      Jaap*
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Frenk schreef:Ik moet er niet aan denken dat er hier iemand zou komen en die zou Frenk aan de kant sturen en Frenk zou daar zelfs maar in lichte mate agressief op reageren.
      Niet agressief, maar felix gaat over het algemeen gewoon wat dom voor zich uit staan te kiekeloeren als iemand anders wil dat hij iets doet. En ik geef hem daarin gelijk :wink:
      Hij begrijpt dat gewoon niet, want hij heeft niks met een ander te maken.
      Ik wel daarentegen.
      Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
      Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
      Hutsje
      Zeer actief

Frenk schreef:Ik moet er niet aan denken dat er hier iemand zou komen en die zou Frenk aan de kant sturen en Frenk zou daar zelfs maar in lichte mate agressief op reageren.
      en wat als hij dat wel zou doen?
      Afbeelding
      renee-uk
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Frenk schreef:
      renee-uk schreef:Ik zie ook niet waar dat voor nodig is, als mijn hond in de weg staat kun je ook aan mij vragen om hem daar weg te halen.
      Sta of zit jij er altijd bij? Ik niet namelijk. Daarnaast laat de visite ook wel eens de honden uit, terwijl ik in de keuken bezig ben.
      Ik heb het toch niet over 'opvoeden'?
      Mijn honden worden nooit door iemand anders uitgelaten dus dat is al niet van toepassing.
      Mijn huis is ook niet zo groot dat ik niet binnen gehoorafstand ben, dus ook als ik er niet bij zit of sta kan ik aangesproken worden.
      Daar komt bij dat mijn honden al sowieso de visite niet zullen lastigvallen, Jan heeft gewoon helemaal niks met andere mensen en die gaat waar ik ga (ook in huis) en Gina prefereert haar mand boven de voeten of de nabijheid van de visite.

Nee klopt, je hebt het niet over opvoeden, dus zal ik daar commanderen van maken hoewel dat niet de lading dekt in mijn ogen.
      Mijn visite hoeft zich gewoon niet met mijn honden te bemoeien.
      Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
      Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”