Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat zou je doen als,...

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Ellepel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriers, een huis vol...

Ongelezen bericht door Ellepel »

Mijn eigen honden lopen aan de lijn, altijd....omdat ze allemaal apart erg aardig zijn maar groepsgewijs tamelijk asociaal uit de hoek kunnen komen, ik wens dan ook geen loslopende honden met agressieve bedoelingen in mijn buurt. Die worden weggebruld door mij, lukt dat niet(zelden :mrgreen: ), dan laat ik de honden riemlengte los...probleem meestal opgelost.
Nou woont er hier zo'n gek met een Mechelaar in de buurt die het lollig vindt om de hond op de mijne af te sturen, afijn zoonlief liep voorop met de Rottweiler,ik erachteraan met het hele zwikkie Tibetanen, hoor achter ons ja pak em....Mechelaartje komt de hoek omstuiven en stuit daar op 50 kilo Rottweiler(die overigens niks doet maar zich wel heel groot kan maken...),kudde gillende Tibetanen erachter,je zag Mechelaartje denken o shit wat veeeeeeeeeeel...rende gauw terug.Dan heb ik lol.... :mrgreen:
Afbeelding
Sandy&Co
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sandy&Co »

ik weet het niet, had pas zoiets met Sanne (cavalietje). Die werd door een grote hond tegen de vlakte gewerkt, maar ik was toch iets te verbouwereerd om ook maar iets te doen. Ik heb haar losgelaten zodat ze wegkon, en dit deed ze overigens niet.....
Gelukkig was het baasje van de loslopende grote hond er snel en lijnde de hond ook snel aan.
De volgende keer zal ik voor Sanne gaan staan en hard roepen. of idd mijn maat(je) 38 gebruiken.
Afbeelding
Sometimes I pretend to be normal, but it gets boring...So I got back to being me again
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

blondie schreef:ik loop dan gewoon door.. ik heb mijn hond aan de lijn en dan weet hij ook wel een houding door te geven dat de ander beter kan oprotten... ik geef een commando volg aan mijn hond en klaar.. komt de hond dan echt vervelen.. dan geef ik speling
als een hond echt aanvallend komt... dat heb ik bewust nog nooit zien gebeuren.. zou dat aan de orde zijn dan blokkeer ik de route naar mijn hond en verbaliseer ik de hond op te rotten... meer omdat ik weet dat die van mij niet onder de indruk is van een hond die hem aanvalt...

Omkeren doe ik vaak niet meer omdat ik er de schijt aan heb gekregen dat veel andere loslopende honden maar lekker kunnen doen waar ze zin in hebben en er geen baas achter lijkt te staan terwijl ik lekker met mijn honden die wel luisteren en niet uit zichzelf gaan lopen zieken bij een vreemde hond ze los ergens heb lopen.. ben het een beetje beu om telkens om te keren ...
Ik doe net als jij. Blijft een hond vervelend ervoor staan, dan ga ik tegen hem in zodat hij wel aan de kant moet gaan.
Afbeelding
X mechelaar XL
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising mechelaar uit KNPV lijnen
Boerenfox

Re: Wat zou je doen als,...

Ongelezen bericht door X mechelaar XL »

Proberen te vermijden.
Indien dat niet lukt mijn hond loslaten.

Toen mijn mechelaar nog klein was is ze eens gegrepen door zo'n pitbull achtige kruising.
Dat ging er zo hard aan toe dat ik bang was dat ze het niet zou overleven, de eigenaar van de hond liep ergens in de verte.

We waren met paard en wagen en hebben toen uit nood de menzweep gebruikt om de hond te verjagen, met blote handen uit elkaar halen leek me niet verstandig.

Ik hoop het echt nooit weer mee te maken, het hart zat me echt in de keel.
Helemaal toen we vervolgens ook nog eens een hele kwade eigenaar achter ons aan kregen :boos:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”