Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
voors en tegens 3e hond
Moderator: moderatorteam
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Ik zou als ik jullie was eerst de herder naar volwassenheid brengen.
En dan pas aan een derde hond denken.
Heb zelf ook 3 honden gehad, een kleintje had ik bij de 2 rottweilers.
Hoewel ik haar zo terug zou willen vind ik 2 in huis nu goed.
Intussen is er buiten nog één bij gekomen. En ook daar heb je ook de zorg voor. (kost ons niets, maar wel uitlaten etc etc)
Dus ik vind het nu goed zo.
Alhoewel... het blijft altijd kriebelen hoor, weer zo'n kleintje erbij. Maar nee, het blijft bij 2 in huis en 1 in een kennel buiten.
En dan pas aan een derde hond denken.
Heb zelf ook 3 honden gehad, een kleintje had ik bij de 2 rottweilers.
Hoewel ik haar zo terug zou willen vind ik 2 in huis nu goed.
Intussen is er buiten nog één bij gekomen. En ook daar heb je ook de zorg voor. (kost ons niets, maar wel uitlaten etc etc)
Dus ik vind het nu goed zo.
Alhoewel... het blijft altijd kriebelen hoor, weer zo'n kleintje erbij. Maar nee, het blijft bij 2 in huis en 1 in een kennel buiten.
- Youp
- Zeer actief
Ik moet er niet aan denken in het huis waar ik nu woon en onze gezinssituatie. We hebben maar een klein tuintje en straks 2 kleine kinderen. Dan vind ik 2 grote honden echt genoeg.
Ik hou van grote honden en ik zou het echt niet trekken om met 3 joekels en een kinderwagen te moeten lopen. Met 2 is dat soms al lastig. Dan zou ik 2 keer moeten lopen en daar heb ik geen tijd voor.
Ooit als de kinderen groter zijn EN we meer ruimte om de deur hebben wil ik er nog wel een ACD bij.
Daarbij speelt voor jullie idd de leeftijd van jullie Mechel mee. Het kan goed gaan maar de kans is groot dat je er ellende door krijgt. Ik denk ook niet dat je je senior een plezier doet met 2 drukke honden.
Ik hou van grote honden en ik zou het echt niet trekken om met 3 joekels en een kinderwagen te moeten lopen. Met 2 is dat soms al lastig. Dan zou ik 2 keer moeten lopen en daar heb ik geen tijd voor.
Ooit als de kinderen groter zijn EN we meer ruimte om de deur hebben wil ik er nog wel een ACD bij.
Daarbij speelt voor jullie idd de leeftijd van jullie Mechel mee. Het kan goed gaan maar de kans is groot dat je er ellende door krijgt. Ik denk ook niet dat je je senior een plezier doet met 2 drukke honden.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra

- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
wanneer komt de 4e om het weer even te maken?maitestar schreef:Wij hebben hier nu 3 honden, maar ik zou niet weer gauw een oneven aantal nemen.
We merken hier dat er vaak toch eentje, in ons geval Josh, een beetje buiten de boot valt en er soms maar wat achteraan hobbelt als 3e wiel aan de wagen.

wij hebben er 6, maar de 3 jongste trekken verrweg het meeste met elkaar op, ik zou er graag nog een teefje bij willen om van het jonge grut idd een even aantal te maken, 2 reuen en 2 teven, dan zijn er in totaal 7 , maar in mijn geval denk ik wel dat dat beter is voor mn jongste teefje, maar goed dit jaar zal dat er zoizo niet van komen

My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Ik heb er 3.
1 Jack Russell die maandag 14 wordt
, 1 Duitse Herder van 9 en 1 Mechelse herder van 4.
Heb er sinds 2000 altijd 3 gehad, daarvoor altijd 2.
Nu heb ik 1 herder in de kennel, 1 los buiten en/of binnen en de Jack binnen. Ik vind 3 geen enkel probleem en vond het zeker vroeger, toen ik alles nog binnen had (een Mastiff, een Bullmastiff en de Jack russel) een stuk handiger, als ik er dan 1 mee nam had de rest elkaar nog, voelde ik me niet zo schuldig.
Als alles goed gaat komt er rond juni een 4e bij. Onze Bugs heeft ook niet het eeuwige leven en er komt een leuke combi Russels op ons pad dus tsja
Maar in jou geval zou ik nog zeker wachten tot je mechel een jaar of 2 is, bij voorkeur zelfs 3 jaar, maar misschien is dat net iets teveel gevraagd. In ieder gval niet voor dat ie 2 is

1 Jack Russell die maandag 14 wordt

Heb er sinds 2000 altijd 3 gehad, daarvoor altijd 2.
Nu heb ik 1 herder in de kennel, 1 los buiten en/of binnen en de Jack binnen. Ik vind 3 geen enkel probleem en vond het zeker vroeger, toen ik alles nog binnen had (een Mastiff, een Bullmastiff en de Jack russel) een stuk handiger, als ik er dan 1 mee nam had de rest elkaar nog, voelde ik me niet zo schuldig.

Als alles goed gaat komt er rond juni een 4e bij. Onze Bugs heeft ook niet het eeuwige leven en er komt een leuke combi Russels op ons pad dus tsja

Maar in jou geval zou ik nog zeker wachten tot je mechel een jaar of 2 is, bij voorkeur zelfs 3 jaar, maar misschien is dat net iets teveel gevraagd. In ieder gval niet voor dat ie 2 is

Gr. Aniek

- Irene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox
Spaanse mix
dwergpincher - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wij hebben er 4, ooit begonnen met 1 pupje, vonden we toch wel sneu zo alleen, toen een herplaatser erbij, nou toen kwam al snel nummer 3.(ook een herplaatser )
Dit vonden we eigenlijk niet zo heel handig met uitlaten en spelen, (we hadden 1 grote en 2 kleintjes )dus nu is er sinds kort een nummer 4 bijgekomen we wilde eerst voor een herplaatser maar ondanks dat ze loops was wilde onze grote jongen niks van haar hebben en heeft zelfs 3 keer naar haar gehapt waardoor we er nu maar een pup bij hebben genomen (groot ras wel) nu kunnen we dus 2 om 2 de honden uitlaten en dat is ten opzichte van de 3 honden in 1 keer een stuk prettiger vind ik. En daarbij ook erg gezellig hoor al die honden. Dus tja waarom geen 3. Als het niet handig uitlaten is neem je gewoon nog een 4e
Dit vonden we eigenlijk niet zo heel handig met uitlaten en spelen, (we hadden 1 grote en 2 kleintjes )dus nu is er sinds kort een nummer 4 bijgekomen we wilde eerst voor een herplaatser maar ondanks dat ze loops was wilde onze grote jongen niks van haar hebben en heeft zelfs 3 keer naar haar gehapt waardoor we er nu maar een pup bij hebben genomen (groot ras wel) nu kunnen we dus 2 om 2 de honden uitlaten en dat is ten opzichte van de 3 honden in 1 keer een stuk prettiger vind ik. En daarbij ook erg gezellig hoor al die honden. Dus tja waarom geen 3. Als het niet handig uitlaten is neem je gewoon nog een 4e

- Youp
- Zeer actief
Maar als je 2 keer gaat wandelen moet je je wel bedenken dat je dus ook 2 keer zoveel tijd daaraan kwijt bent. Dat zou betekenen dat ik van ruim 1,5 uur naar 3,5 uur zou gaan qua wandelen. Die tijd moet je wel hebben, want ik wil niet dat mijn honden inleveren op dat gebied.Irene schreef:Wij hebben er 4, ooit begonnen met 1 pupje, vonden we toch wel sneu zo alleen, toen een herplaatser erbij, nou toen kwam al snel nummer 3.(ook een herplaatser )
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra

- Moos
- Zeer actief
Plus dat ze dan elke dag 1.5 uur langer alleen zitten omdat de rest ook moet wandelenYoup schreef:Maar als je 2 keer gaat wandelen moet je je wel bedenken dat je dus ook 2 keer zoveel tijd daaraan kwijt bent. Dat zou betekenen dat ik van ruim 1,5 uur naar 3,5 uur zou gaan qua wandelen. Die tijd moet je wel hebben, want ik wil niet dat mijn honden inleveren op dat gebied.Irene schreef:Wij hebben er 4, ooit begonnen met 1 pupje, vonden we toch wel sneu zo alleen, toen een herplaatser erbij, nou toen kwam al snel nummer 3.(ook een herplaatser )

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Bij mij gaat de meute altijd in 1 keer mee. En straks kan de pup eerst mooi ff mee met het oudje, die gaan dan gelijk op in lengte van wandelen en kosten dus wat dat betreft minder tijd, ik bedoel die hoeven geen anderhalf uur mee op stap.
Alhoewel onze ouwe nu nog dapper 5 kilometer meestapt wordt het tempo er niet hoger op
.
Dat zou trouwens bij mij wel voorwaarde zijn, hoeveel honden ik ook heb, ze moeten wel allemaal in 1 keer mee. (oud en pup tijdelijk uitgezonderd natuurlijk)
Alhoewel onze ouwe nu nog dapper 5 kilometer meestapt wordt het tempo er niet hoger op

Dat zou trouwens bij mij wel voorwaarde zijn, hoeveel honden ik ook heb, ze moeten wel allemaal in 1 keer mee. (oud en pup tijdelijk uitgezonderd natuurlijk)
Gr. Aniek

- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Contacteer:
Ik vond ook de overstap van 1 naar 2 makkelijker dan van 2 naar 3. Ik denk dat in ons geval het verschil in leeftijd de eerste 'uitbreiding' 1 jaar en 4 mnd was en de tweede uitbreding 5 en 6 jaar. Met de oudste twee kun je lezen en schrijven en dan krijg je zo'n wild klein ding erbij dat je moet leren kennen.
Ik heb regelmatig 2-3 logees erbij en dan worden het er veel, vooral als het allemaal aangelijnd wordt. Voor ons zal ook van belang zijn dat de roedel als geheel mee kan blijven gaan, pup desnoods in een rugzak en een eventuele senior in een karretje of iets. Een roedel is zo hecht, daar hoort iedereen gewoon bij.
Over 1-2 jaar komt er hier zèker een nummer 4 bij! Wel een teefje, dat bevalt me veel beter dan een reu en gelukkig denkt mijn man er hetzelfde over!
Ik heb regelmatig 2-3 logees erbij en dan worden het er veel, vooral als het allemaal aangelijnd wordt. Voor ons zal ook van belang zijn dat de roedel als geheel mee kan blijven gaan, pup desnoods in een rugzak en een eventuele senior in een karretje of iets. Een roedel is zo hecht, daar hoort iedereen gewoon bij.
Over 1-2 jaar komt er hier zèker een nummer 4 bij! Wel een teefje, dat bevalt me veel beter dan een reu en gelukkig denkt mijn man er hetzelfde over!

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
-
- Zeer actief
hier ook 3 honden en ja het is veel ,3 herders 1 duitse en 2 mechelse ,maar ik zou het zo weer doen ,leeftijden van mijn honden zijn 8 jaar 5 jaar en 16 maanden dus daar zit wel wat verschil tussen ,het klopt dat je altijd 1 hand te kort komt en zeker als er 2 van de 3 niet zo makkelijk zijn ,maar toch ,ik gooi ze alle 3 in de auto en wandel op een plek waar ik nooit of bijna nooit iemand tegen kom ,de jongste is wel heel makkelijk en het komt dan ook wel voor dat mijn wederhelft met de 2 andere op pad gaat en ik met de jongste hier in het park ,ja het kost veel tijd ,wij trainenen ook nog eens 3 keer in de week en zelf werk ik ook nog 3 dagen, dusss vervelen doe ik mij niet. maar dit is alleem haalbaar als je er alle 2 voor gaat ,alleen red je dat niet of althans een stuk moeilijker
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Hier wel plannen voor een derde. Niet zozeer omdat ik sta te springen om drie honden tegelijk te hebben, maar omdat het voor mij persoonlijk ideaal is om te kiezen voor een eigen hond qua tijd etc. Nou scheelt het bij ons wel heel erg dat Osa ( 13,5 ) niet samen met Ben (5,5) loopt al, dus er word al grotendeels twee keer gelopen. Een pup kan dan de eerste tijd samen met Osa worden uitgelaten, en naarmate pup ouder word, kan die samengaan met Ben, en dan kan Osa alleen uit. Dus dat valt dan wel te combineren wat betreft uitlaten. Qua rust, daar zou dan ook een regeling voor komen, zodat iedere hond zijn eigen tijd heeft, en de rust krijgt die hij/zij verdient.
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- Mijn ras(sen): Hollandse herder, xPodenco, xHusky, xShi Tzu
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
jawel , er zou ook nog wel een 11 tal chineesjes bij kunnen hoorwiek schreef:Maar jip volgens mij hebben jullie er ook wel de ruimte voor, toch?

Doggen komen er niet meer bij , na de dood van PBtje ben ik weer helemaal genezen , wat een verdriet elke keer weer

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- enjo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse setter
Mijn 3e hond was een herplaatser, dus al opgevoed ed , dus de keuze was eigenlijk niet zo moeilijk.
De enige voorwaarde dat ze mocht blijven is dat het klikte met de andere 2.
Hond nr 4 is idd makkelijker gemaakt.
Ik wil straks wel terug naar 2 honden, gewoon omdat je ze dan makkelijker overal mee naar toe kan nemen, met 4 honden maak je keuzes als je ergens naar toe gaat, wie het wel leuk vind om mee te gaan en wie niet.
De enige voorwaarde dat ze mocht blijven is dat het klikte met de andere 2.
Hond nr 4 is idd makkelijker gemaakt.
Ik wil straks wel terug naar 2 honden, gewoon omdat je ze dan makkelijker overal mee naar toe kan nemen, met 4 honden maak je keuzes als je ergens naar toe gaat, wie het wel leuk vind om mee te gaan en wie niet.

rust zacht meissie Joey 19-3-1997 19-11-2010
slaap wel Bereboot 8-9-1997 11-1-2012
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik heb er ook 3 en je komt inderdaad een hand tekort. Aangelijnd uitlaten gaat hier meestal in 2 rondes, 3 tegelijk aan de riem is niet handig (ik ben altijd aan het kantklossen onderweg, ze vlechten steeds de riemen in elkaar....word er wel steeds handiger in om ze weer uit de knoop te krijgen
).
Naar het bos gaan ze met zijn drieën tegelijk.
Voor Nika is het goed geweest dat Biène erbij kwam, die heeft een heleboel rust gekregen en is destijds weer helemaal opgeknapt.
Hier zijn ze 3, 6 en 9 jaar oud.

Naar het bos gaan ze met zijn drieën tegelijk.
Voor Nika is het goed geweest dat Biène erbij kwam, die heeft een heleboel rust gekregen en is destijds weer helemaal opgeknapt.
Hier zijn ze 3, 6 en 9 jaar oud.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- *Linda*
- Zeer actief
Hier ook drie honden. Niet echt een groot verschil vind ik. Juul is erg op zichzelf thuis, dus de mannen trekken echt naar elkaar toe. Dat was ook het idee (buiten dat ik het zelf graag wilde natuurlijk) en het is een ideale match gebleken. Ze zijn hier 4, 6 en 9 jaar. Met uitlaten niet echt last, Sun loopt overal los en had daardoor toch alleen maar Juul vast. Daar is Bono nu bijgekomen dus loop nog steeds maar met 2 lijnen.

- enjo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse setter
met uitlaten heb ik trouwens ook geen problemen, ik 2 riemen vast met splitsers.
Ik ga altijd naar een losloopgebied, dus aan de lijn naar een losloopgebied en er wordt hier niet getrokken, ik houd ze vast met 1 vinger
Of we gaan met de fiets maltezer voorop in de mand, terrier achterop in de mand, de setters naar elkaar naast de fiets.
Ik ga altijd naar een losloopgebied, dus aan de lijn naar een losloopgebied en er wordt hier niet getrokken, ik houd ze vast met 1 vinger

Of we gaan met de fiets maltezer voorop in de mand, terrier achterop in de mand, de setters naar elkaar naast de fiets.

rust zacht meissie Joey 19-3-1997 19-11-2010
slaap wel Bereboot 8-9-1997 11-1-2012
- iones
- Zeer actief
Een derde hond is eigenlijk niet zo praktisch. Wij hebben er 3. En de derde is gekomen uit medelijden. Die zat altijd in een donkere schuur, totdat ik vroeg of ik haar mocht houden. En sindsdien hebben we er 3. Wat niet zo praktisch is, is dat er dagen zijn waarop we ze alledrie meenemen. Als we bijvoorbeeld naar de military in Boekelo gaan, of als vanuit het werk van mijn vriend een grote wandeling is georganiseerd en wij het hart niet hebben om er ook maar een thuis te laten. WAnt dan is 2 eigenlijk een beetje de grens en drie net te veel.
MAar wat uitlaten thuis betreft of in huis maakt het eigenlijk niets uit.
MAar wat uitlaten thuis betreft of in huis maakt het eigenlijk niets uit.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Jackira
- Zeer actief
Drie vind ik een ideaal aantal. Een hond alleen zal ik niet doen Twee vind ik voor mezelf te afgepast. Drie vind ik meer een roedel. En buiten dat ik de honden elk apart leuk vind, vind ik het (grotere) roedelgedrag erg leuk om mee te maken. Geeft iets extra's. Meer dan drie is ook leuk, zoals nu. Maar als je in een drukke stad woont niet handig. Dus dat zal ik niet snel meer doen zo lang we hier wonen.
Het uitlaten is gewoon een kwestie van handigheid aanleren. Als je dat lang genoeg doet is het helemaal geen probleem. Ik kan met 5 honden aangelijnd ook lopen, en ze lopen toch niet allemaal op hun eigen plaats ofzo. Gewoon voortdurend lijnen wisselen van hand. Gaat automatisch op het laatst, zelfs blindelings.
Dus uitlaten vind ik zelf geen nadeel.
Ik kan eigenlijk geen enkel nadeel bedenken, alleen maar voordelen.

Het uitlaten is gewoon een kwestie van handigheid aanleren. Als je dat lang genoeg doet is het helemaal geen probleem. Ik kan met 5 honden aangelijnd ook lopen, en ze lopen toch niet allemaal op hun eigen plaats ofzo. Gewoon voortdurend lijnen wisselen van hand. Gaat automatisch op het laatst, zelfs blindelings.

Ik kan eigenlijk geen enkel nadeel bedenken, alleen maar voordelen.