Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Omlopen: het onderzoek

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

yep mensen met meer dan twee honden aan de riem, , mensen met het type hond waar die van mij niet mee kunnen, ik ga dat niet uittesten, ik ga dan maar gewoon de andere kant op :19:
eigenlijk bijna alles wat in mijn ogen risico in houdt :wink: stom he, maar het is bewezen effectief, ik heb nooit meer gelazer :roll: ( niet te hard gillen nu :sst: )
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Ik zou het geen omlopen noemen, maar ik mijd de paden en steek vaak dwars door over de weilanden. Dan loop je tot je enkels in de modder, en dat schrikt het mooi weer publiek aardig af. Hou je alleen de leuke hondenmensen over die hetzelfde doen om dezelfde reden.

En met leuk bedoel ik dat er niet omgelopen wordt alleen omdat mijn honden groot en zwart zijn...
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Ik loop met name om voor puppy's en soms voor andere combi's waarmee ik het niet aandurf.
Afbeelding
Paxi
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): een Mac
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Paxi »

Er zijn "bekende" combi's die we ontlopen:

Ik schiet fluks een zijpad in als ik de man met de Engelse Mastiff aan zie komen. Rare man, lompe hond....
Idem voor de mevrouw met de kudde Maltezers, zowel zij als de Maltezers zijn van het hysterische type.
Zo zijn er nog wat figuren in de buurt die ik mijd als de pest.

De onbekende baas/hond(en) combi's die ik uit de weg ga, zijn altijd gebaseerd op een fiks op-eerste-gezicht-vooroordeel :wink: :

- ALLE Stafford-achtigen en bullterriers (Pax heeft lang litteken van verkeerd afgelopen ontmoeting met twee Staffords)
- Dalmaten
- Bazen (met wat-voor-een-hond-dan-ook) die ik "raar" vind en ervan verdenk dat zij hun hond niet onder controle hebben of het leuk vinden om op te jutten of vinden dat honden het ondeling zelf uit moeten zoeken ongeacht hoogte/gewichtsverschil...

Ik loop dus een grillige route :mrgreen:
Afbeelding
Sylvia 1980
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia 1980 »

Ik loop in het bos altijd om. De paadjes zijn mij te smal. Mijn honden hoeven ook niet met andere honden te spelen, dat doen ze maar met elkaar of met honden waar we geregeld mee wandelen.
Ik loop dus een ander pad in maar de honden mogen van mij best even gaan buurten als de andere hond los loopt en intresse in die van ons toont.
Fahim en Luca doen dit eigenlijk nooit, die lopen gewoon metr me mee. Yaro wil weleens gaan kijken, maar omdat ik doorloop is dat hooguit even snuffelen.
Afbeelding
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
Hanneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded Collie

Ongelezen bericht door Hanneke »

Hier in de Auvergne kom ik zelden of nooit andere honden tegen dus omlopen is er ook zelden bij.
Maar heel incidenteel kom ik mensen tegen met k*tkeffertjes aan een flexi (grotere honden worden hier niet uitgelaten :denken: ). Ik kies dan een andere route omdat het stel van mij graag kennis wil maken maar de keffertjes eigenlijk nooit vriendelijk en de bazen altijd hysterisch zijn bij het zien van 3 grote (nou ja!!) honden. Ik ontloop ze dus als het enigszins kan, anders gaat het spul aan de lijn.
Op mooie zondagmiddagen kies ik altijd routes waar ik zeker te weten niemand tegen kom, de meer toegankelijke routes zijn dan net als in Nederland vergeven van gezinnetjes enzo.
Groetjes,
Hanneke.

When you are over the hill, you pick up speed.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Gisteren ben ik met Kito omgelopen voor een beagle. Die stond hem al borstelend op te wachten met een baasje ernaast die riep dat er niets aan de hand was hoor. Dan ga ik liever een ander paadje in :mrgreen:

Vanmorgen omgelopen voor iemand met drie windhonden. Ik merkte aan mijn honden dat ze die honden ´raar´vonden en er naar toe wilde terwijl die drie met de staart tussen de poten steeds achterom aan het kijken waren terwijl die van mij daardoor juist hun aandacht op ze hadden. Dyna loopt los en wilde er naar toe maar moest naast blijven en Lu en Niek waren beledigt dat wij de hoek om gingen maar zo konden we allemaal lekker lopen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Geer schreef:Maar, voor de mensen die voor alles omlopen... Doe je dat omdat je eigen honden niet zo op contact zitten te wachten, of omdat je eigenlijk iedere naderende hond in principe niet vertrouwt?

.
Ik loop weleens om omdat Hera niet op vreemd hond contact zit te wachten.
Als ik dan iemand zie waarvan ik denk dat zijn hond weleens op ons af zou komen rennen dan loop ik om.
Maar meestal als men mij aan ziet komen met 2 honden aan de lijn roepen ze vanzelf hun hond wel bij zich.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik wijk heel vaak af van de "route" die ik in mijn hoofd heb...bijna alle honden die ik niet persoonlijk ken ga ik uit de weg.
Mijn 2 honden lopen veel aan de lijn en ik heb gewoon geen zin in gezeik..
Ik wijk zowiezo voor druk aan de telefoon hangende mensen met een hond waar niet opgelet wordt.... ik wijk voor honden die erg fixeren..
ik wijk voor bijna alles haha...ik heb gewoon geen zin in gezeik.
Als we in een losloopgebied lopen wandel ik ook zoveel mogelijk op een leeg gedeelte.
Afbeelding
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

ik draai nog wel eens om of sla een ander pad indien er een hond zonder baas loopt. Ook bij patserige reuen draai ik om, Daan denkt dat hij heel groot is en alles kan hebben en heeft een hekel aan patsers. Het ligt er ook heel erg aan hoe de baas reageerd. Ik moet zeggen dat ik niet vaak minder gezellige honden tegenkom. De honden hier in de buurt komen niet verder dan de straat dus in het bos al helemaal niet. Er lopen hier in de buurt steeds meer minder gezellige honden, gelukkig meestal aangelijnd.
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Boomer loopt veel los, maar ik loop om als ik een MechelXbullterrier zie. Heel leuk beest, maar nog onder het jaar, gek op spelen en beuken.
Boomer moet dat niet... :pffff:
Verder loop ik om voor 1 mechelse herder, die gozer en ik hebben de 'afspraak' dat we elkaar ontlopen. Hondjes kunnen prima langs elkaar, desnoods ook los, maar lopen dan wel te fixeren op elkaar. Ooit waren ze aan het spelen, toen er een loopse teef voorbij kwam.. prompt konden ze elkaar niet meer luchten of zien, dus nu, 2 jaar later, lopen we allebei nog om voor elkaar.

Wat Benny, die kleine ukkepuk betreft, loop ik meer om.. :N: En dan eigenlijk voor mensen... Hij bespringt met name de mensen die hem totaal niet leuk vinden. Aan de lijn gaat het prima, maar los heeft hij de neiging om steeds goed te luisteren en dan op het laatste moment toch bij die vrouw met hoofddoek te snuffelen.. Dus die gaat of aan de lijn, of aan de lijn en omlopen.

Vanmorgen ben ik op het fietspad gaan lopen, omdat ik 2 jackhussels uit de flat tegenkwam. 1 daarvan is een aantal keer bovenop Boomer gedoken, toen hij een maand of 5 was. Baasjes deden nooit iets en nu nog niet. Boomer loopt daar gewoon los langs, maar ik ga wel op het fietspad lopen, want baas laat de lijn gewoon vieren, want hij is ontzettend boos op mij.

Wat onbekende honden betreft; beiden gaan er eigenlijk niet op af, toch loop ik wel eens om en dan met name voor de (hele) grote onbekende reuen.. :N: Mocht ik er ineens tegenover staan, gaat het prima hoor, maar als ik kan kiezen, loop ik liever even om.
Echt rechtsomkeert maken doe ik vrijwel niet, wel eens links als ik eigenlijk rechts wilde.. :mrgreen:
Aphraell
Zeer actief

Ongelezen bericht door Aphraell »

Ik loop meestal om of roep de honden bij me als ik zie dat de andere combi aangelijnd is of dat de andere baas ineens hysterisch z'n hond binnenhaalt ... (in een losloopgebied)
Ik weet vantevoren natuurlijk niet of diegene dat doet omdat zijn hond niet met andere honden kan of omdat ie een amstaff ziet.. maar ik neem het risico maar niet..

ik ben laatst 1x omgelopen voor een vrouwtje met een beagle die in de eerste instantie Rebel aan probeerde te vliegen (beagle los, rebel aangelijnd, was geen losloopgebied) ... beagle even op afstand gehouden tot het baasje aan kwam rennen (oooooh , dat doet ie anders nooit) even gewacht tot ze een stukje verderop was, waarop ze de beagle vrolijk weer los laat...
toen ben ik maar rechtsomkeer gegaan...
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Met Moos liep ik met enige regelmaat om (niet omdat Moos wat deed, maar omdat we net iets te vaak een mega reu tegen kwamen die wel wat deed). Nu met Saar en Vera loop ik bijna nooit meer om eigenlijk.

Uiteraard als ik het gedrag van de andere hond op afstand niet vertrouw wel, maar dat gebeurt eigenlijk maar heel erg weinig, en de paar keren dat dat gebeurt zal je net zien dat er nog 10 meter tussen ons zit zonder zijpaadjes :roll:

Voor uitlaatservices zou ik wel omlopen, maar die ben ik nog maar 1 keer tegengekomen (en toen ben ik inderdaad snel een ander pad ingeslagen voor een, wat leek, compleet losgeslagen kudde van 11 honden met 1 persoon erbij :N: ).

Ik geef eerlijk toe dat ik soms wel even denk "hmmm" als er een combi Bouvier en Rottweiler ofzo onze kant op gerend komt hoor, maar ondertussen heeft Vera eigenlijk ook wel bewezen nooit in echte problemen te komen. Op de een of andere manier regelt ze het altijd wel, en het ergste wat nu een keer of 3 gebeurt is, is dat ze van afstand bestormd wordt en tegen de grond geschoffeld. Maar ja, dat valt vaak amper te voorkomen omdat dat soort honden dus opeens met een noodgang een bocht om komen zetten onze kant op. Verder gebeurt er eigenlijk nooit iets. En met Saar dus ook niet, want Vera regelt het wel.

Daarnaast speelt Vera wel graag met sommige vreemde honden, en dat voegt voor haar ook echt wat toe.
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Omlopen niet echt. Wel bij bepaalde honden mijn honden bij roepen zodat ik er dichtbij ben. Ik heb het vooral helemaal gehad met herders. Wat een bemoeizieke honden zijn dat. Alles domineren, alles regelen. Houd ze lekker bij je. Mijn honden hebben zijn ook gefokt voor bepaalde doelen en daar mogen ze ook niet te pas en te onpas hun gang mee gaan. Ik zal hier wel net tegen de 10 verkeerde aanlopen ofzo, maar het is echt prut hier.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

*Linda* schreef:Omlopen niet echt. Wel bij bepaalde honden mijn honden bij roepen zodat ik er dichtbij ben. Ik heb het vooral helemaal gehad met herders. Wat een bemoeizieke honden zijn dat. Alles domineren, alles regelen. Houd ze lekker bij je. Mijn honden hebben zijn ook gefokt voor bepaalde doelen en daar mogen ze ook niet te pas en te onpas hun gang mee gaan. Ik zal hier wel net tegen de 10 verkeerde aanlopen ofzo, maar het is echt prut hier.
Oh ja. dat moet ik ook wel eerlijk toegeven; ik loop niet meer om voor Herders sinds ik de combi Saar/Vera heb, maar ik blijf het vaak niet heel fijn vinden om ze tegen te komen (dan heb ik het over Duitsers en Mechelaars eigenlijk). Op de een of andere manier tref ik steeds honden die daar niet zo lekker mee samen gaan :19: En ongetwijfeld ook de verkeerde bazen, want ik weet natuurlijk ook dat er zat mensen met een DH of Mechelaar zijn die wel goed zien wat er gebeurt :ok: :wink:
Vera laat zich godzijdank niet opjagen, maar zo'n ontmoeting eindigt toch bijna altijd in dat Vera op haar rug gekwakt wordt, of omver geduwd, of grommend over haar heen wordt gehangen. Gevolg is dat Vera zelf dus geen DH's en Mechelaars meer durft te naderen die ook maar een beetje naar haar lijken te kijken, en het feit dat zij wat afwachtend staat te wiebelen lokt juist weer uit om haar neer te gooien. Zo vertelllen sommige bazen mij ook gewoon "jouw Golden moet niet zo afwachtend staan kijken ook, want dan komt mij hond extra hard aangebeukt". Tja :19:

Ik loop niet om echter omdat het soms ook wel gewoon leuk gaat, en ik juist die ervaringen ook wil voor Vera, dat ze niet echt bang wordt. Als er gespeeld kan worden vraag ik dus ook vaak even of ik een klein stukje mee mag lopen :wink:
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik loop voor iedere combi om, of ga even aan de kant en hou ze bij me.
Gewoon omdat ik weet dat m'n eigen hond(en) niet te vertrouwen is met andere honden. Dus als het even kan ontwijk ik alles.

(Daisy gaat ook niet meer zo super met andere honden omdat ze ouder en ouder wordt en het gewoon niet meer kan hebben, snauwt dan alleen maar, maar ook dát wil ik ontwijken)

Kan me het ook goed voorstellen dat mensen voor mij een rondje omlopen. Als ze opletten moeten ze wel zien dat Spike gelijk vast gaat als ik een andere hond zie. Maar dan toch... voor sommige mensen blijft het eng een paar grote honden.
antheman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door antheman »

Ik loop niet, echt niet, om voor een combi hond/baas.

Soms is het beter om ze niet in contact met elkaar te laten gaan, dan zet ik Kees op zijn kont en moet hij "blijven". Gaat prima. :wink:

Honden die Kees niet "moet" is hij zelf ook snel mee klaar en loopt dan lekker door.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik loop voor sommige combinaties om. Zo loopt er een vrouw met vijf mopshonden rond waar Cody ontzettend de schurft aan heeft, vooral omdat ze hem blijven uitdagen. En er is een vrouw die ik regelmatig tegenkom die een peuter in een buggy heeft, een dochtertje van een jaar of vijf plus een woeste labreu en een labpup van een maand of vijf. Ze is een Poolse en ze spreekt geen woord Nederlands (of Engels) dus ik heb haar nog niet kunnen uitleggen dat het geen goed idee is om een pup en een jonge reu op mijn Cody te laten afdenderen :roll: .
Zodra ik haar in de verte ontwaar, neem ik direct de benen.
En er is een vrouw met een vreselijk angstig kruisingteefje waar Lyndie een onberedeneerde afkeer van heeft dus als ik haar zie, loop ik ook even om.
Afbeelding
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Ik ontwijk bijna alles wat ik niet ken. Als ik met 2 loop iig.
Alleen met Zahra ontwijk ik niets want die kan met iedere hond.

Diesel is niet echt geliefd bij andere honden (nooit geweest) en ondertussen zijn andere reuen ook niet meer zo geliefd bij Diesel. Hij zal niets doen uit zichzelf maar gaat het niet uit de weg. Daar heb ik geen zin in.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Als ik met allebei de honden wegga, zoek ik plekken op waarbij ik geen of een enkele hond tegenkom. Na 3 bijtincidenten waarbij ik mijn honden aan de lijn had, heb ik er geen zin meer in. Noem het de makkelijkste weg: ik vind het prima, mijn honden hebben genoeg aan elkaar.
Reina neem ik geregeld mee naar drukke hondenplaatsen, je ziet haar genieten van spelen en rennen met andere honden, Rock doe ik daar geen plezier mee, hij is liever op zichzelf.
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Voor ik Tessa had liep ik voor geen hond om, maar nu wel eens. Niet voor grote(re) honden, maar voor kleintjes :mrgreen: .
Als ik Luuk en Tessa los heb lopen willen ze nog wel eens met zijn tweetjes op andere honden af gaan en ik heb het meegemaakt dat zo'n Swiffer (sory, het wás toevallig een Maltezer) ging rennen. Zij er achteraan en dat was voor het hondje (en baasje) niet zo leuk. Sindsdien loop ik even om of terug OF ik lijn één van de twee aan. Met sommige kleintjes gaat het goed en dan laat ik de andere ook los.
Voor grote(re) honden loop ik alleen om als ik ervaren heb dat het niet goed gaat.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Ik loop om voor bazen waaraan je al van verre kan zien dat ze het prima vinden dat hun hond gezellig bij mijn honden komt buurten. En dan ook nog roepen van laat ze het maar uitvechten hoor! Rot op, mijn hond hoeft niks uit te vechten met honden die ze nooit meer zien.
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Ik loop zelden om. Is gelukkig niet nodig :wink: . Komt ws. omdat Dante meestal niet geïnteresseerd is in andere honden en bij een beetje dreigende houding van een andere hond er al met een boog omheen gaat. Verder loopt hij ook vaak door de struiken te struinen en heeft veel belangrijker dingen te doen; speuren! :wink:
Ik let natuurlijk wel op; is een soort tweede natuur geworden, op aangelijnde honden bijv. . Op het moment zijn er twee combinaties waar ik bij uitkijk. De een is een Mechelaar die op zijn tenen voor Dante ging staan, fixerend, borstelend en met de staart omhoog :N: . Ik heb toen heel rustig Dante bij me geroepen (bang voor 'vlam in de pan' bij ingrijpen) en de eigenaar gevraagd zijn hond te roepen. Deze sprak de klassieke woorden; 'hij wil alleen maar spelen'... Deze combi wil ik niet graag meer ontmoeten (en dan vooral door de houding van de baas :roll: ). Een andere combi is een vrouw die haar Labrador aan de lijn moet houden ivm gezondheidsproblemen van de hond. De hond trekt verschrikkelijk aan de lijn als hij een andere hond ziet (arm dier; wat een frustratie). Als ik haar in de verte zie loop ik om zodat ze rustig verder kan lopen..
Gr. Marijke
Afbeelding
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

Ik loop meestal om voor honden waarvan ik al weet dat ze niet gezellig zijn, of juist vanwege mijn eigen honden, en dan vooral Saffie icm wat angstige of erg afwachtende of kleine honden.
De meeste combi's waar ik mijn twijfels bij heb kom ik tegen in de wijk, dan neem ik wel vaak expres een andere route.

Doordeweeks in het bos kom ik niet vaak onbekende honden tegen die ik niet vertrouw. Maar ik kom sowieso niet vaak onbekende honden tegen. Volgens mij ken ik iedereen ondertussen wel, al komt er af en toe iets nieuws bij.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Ik schat de honden in die we tegen komen en aan de hand daarvan ga ik een stukje om of niet. Niet een bepaalde hond, maar de uitstraling van de hond. Al ben ik bij Duitse Herders wel al bij voorbaat op mn hoede. Dan lijn ik Rambo aan en loods de anderen er langs.

Als er iemand voor me loopt met een aangelijnde hond en die gaat net mijn route lopen dan ga ik ook een andere kant op zodat ze los kunnen.
Afbeelding
Bea.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bea. »

Ik loop regelmatig ff om,maar niet perse voor de andere honden,maar omdat ik weet dat Bowie niet sociaal is en ik zo wil voorkomen dat ze het oude mannetje uit gaan dagen,of er soms zelfs bovenop duiken.
Ik moet alleen niet teveel honden tegenkomen,want hij kan ook niet meer te ver lopen,dus meestal ga ik hier naar het bosje waar ik vrijwel geen honden tegen kom.
Afbeelding
Daanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daanie »

In het bos loop ik voor niemand om. Ik ben ook eigenlijk bij ons in het bos nog nooit mensen tegen gekomen met honden die niet met de andere honden kunnen. Mijn honden vinden het toch wel erg leuk en zijn extra moe als ze lekker even hebben kunnen rennen en rausen met wat andere bosbezoekende 4voeters.

Hier in de wijk loop ik standaard om voor alles (op een paar na) op 4 pootjes. Niet vanwege die honden, maar vanwege mijn eigen reu die het nodig vind om alles te beblaffen. Door stelsel matig om te keren en weg te lopen van de andere honden is dit gedrag veel minder geworden en is hij veel beter te corrigeren.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

malinois schreef:indien mogelijk loop ik voor alle andere tegemoetkomende honden om...
als dat niet kan dan ga ik van het pad af en leg de honden af en wacht tot de andere voorbij is.
idem :mrgreen:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

loop dus om omdat ik niet op ellende zit te wachten en niet al mijn honden gecharmeerd zijn van vreemde honden

kan ik niet omlopen moeten ze net als bij malinois afliggen tot de ander gepasseerd is
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Bij 99 van de 100 honden die ik tegenkom in een losloopgebied loop ik niet om.
Bij sommige 'loerherders' zoals Nanna ze noemt ga ik een andere weg in. Niet eens voor mijn eigen honden maar ik vind ze gewoon irritant (in mijn geval duitse herders) in gedrag naar andere honden toe en ik weet hoe ik ben, ik ga me op zo'n moment gigantisch lopen opvreten.

En als ik een ontzettend zelfzekere teef tegenkom van wat groter formaat, die eruit ziet alsof ze wel zin heeft in een potje knokken loop ik een andere weg.
Laatst gewijzigd door Tamara. op 28 feb 2009 21:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”