eigenlijk bijna alles wat in mijn ogen risico in houdt

Moderator: moderatorteam
Ik loop weleens om omdat Hera niet op vreemd hond contact zit te wachten.Geer schreef:Maar, voor de mensen die voor alles omlopen... Doe je dat omdat je eigen honden niet zo op contact zitten te wachten, of omdat je eigenlijk iedere naderende hond in principe niet vertrouwt?
.
Oh ja. dat moet ik ook wel eerlijk toegeven; ik loop niet meer om voor Herders sinds ik de combi Saar/Vera heb, maar ik blijf het vaak niet heel fijn vinden om ze tegen te komen (dan heb ik het over Duitsers en Mechelaars eigenlijk). Op de een of andere manier tref ik steeds honden die daar niet zo lekker mee samen gaan*Linda* schreef:Omlopen niet echt. Wel bij bepaalde honden mijn honden bij roepen zodat ik er dichtbij ben. Ik heb het vooral helemaal gehad met herders. Wat een bemoeizieke honden zijn dat. Alles domineren, alles regelen. Houd ze lekker bij je. Mijn honden hebben zijn ook gefokt voor bepaalde doelen en daar mogen ze ook niet te pas en te onpas hun gang mee gaan. Ik zal hier wel net tegen de 10 verkeerde aanlopen ofzo, maar het is echt prut hier.