Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ballen gooien

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

Shib is echt een ballenjunk.

Voor zijn eigen veiligheid (en mijn gemoedsrust dus) laat ik Shib altijd eerst achter me langs lopen. Op het moment dat hij achterlangs gaat, gooi ik de bal pas. Dit dus om meestal te voorkomen dat hij absurde, hoge, of vreemde sprongen maakt en weer keihard op z'n bek knalt. :wink:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Inge O schreef:maar in eerste instantie ging het niet over honden in de opgroeifaze en daar gingen mijn eerdere reacties dus eigenlijk over.
Maar het houdt natuurlijk wel verband.

Volwassen honden moet je ook niet overbelasten als ze daar niet op getraind zijn, en onverantwoorde bewegingen zijn altijd slecht, maar echt problemen krijgen honden alleen als ze die aanleg hebben volgens mij.
Of ze nou pup zijn of volwassen.

Blessures kun je altijd oplopen natuurlijk, maar dat is iets anders.
Gezonde gewrichten kunnen veel hebben en gezonde kapsels ook.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Wat hebben jullie dan eigenlijk zwakke hondjes, dan klopt er toch iets niet met het fokken :mrgreen:
Mijn spaanse tokkies hebben van pup af aan gezworven en alles gedaan wat dus eigenlijk niet mag en die hebben stuk voor stuk een prima beendergestel :ok:
Maar ja, de sterken overleven :wink:
Vandaar dat ik me dus niet ophoud met dat gemierepiep, ze moeten gewoon lekker hun ding doen zonder afbreuk te moeten doen aan hun hond zijn :wink:
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Vegas vind het geweldig om achter ballen aan te sjeezen dus dat doe ik dan ook regelmatig. Ik neem hem wel tegen zichzelf in bescherming door op een gegeven moment op te houden want hij stopt niet uit zichzelf.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Hier word niks geapporteert, het zijn RR inmiddels, die doen niet aan apporteren. :pffff: :smile: .
Er achteraan rennen okee, maar terug brengen Hó maar! :neenee: :smile: .
Daar *doen* ze niet aan.., ha ha! :mrgreen: :smile:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Pol
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Pol »

Pol (anderhalf jaar) rent ook graaaaaaag achter balletjes aan en brengt ze 9 van de 10 keer weer terug, :wink:,
springt en speelt nog liever met andere honden, ik laat haar lekker genieten en ravotten maar niet onbeperkt!
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Hier vinden ze niet zoveel aan ballen gooien :19: , apporteren is er al helemaal niet bij, wat dat betreft. :roll: .

Onderling spelen ze erg veel en ook lomp met elkaar, maar dat heeft niets met apporteren te maken. :wink:

Naja, die van mij sporen domweg niet! :smile:
Alhoewel het me wel erg leuk lijkt dat als jij een bal oid weggooit je hond er achter aan gaat en het onderwerp naar je terug brengt. :ok:

By the way: samen spelen ze wel een balletje dan probeert de 1 het van de ander af te pakken, maar dat heeft an sich weinig met apporteren te maken. :smile:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Addy schreef:Wat hebben jullie dan eigenlijk zwakke hondjes, dan klopt er toch iets niet met het fokken :mrgreen:
Natuurlijk klopt er iets niet met fokken.
Daarom mogen mijn honden dus ook doe wat ze willen.
Dat zouden veel meer mensen moeten doen, zodat je een realistischer beeld krijgt van de problemen.

Afbeelding

Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Re: Ballen gooien

Ongelezen bericht door Valerie »

Marjoleine schreef: Mijn redenatie is dan: als haar heupen niet deugen zou ze dat niet kunnen.

Die gedachte klopt volgens mij gewoon.
Een pup van ons heeft perfecte heupen.
De eigenaar vertelde dat ze het verschil met de vorige stabij gigantisch vond: deze deed al jong allerlei dingen die de vorige nooit had gekund.
Ze belde in het begin ook af en toe om te vragen of het wel goed was, als ie weer eens idioot had gesprongen, geklauterd of gerend, of domweg in rare houdingen lag.
Ik zei voortdurend dat ze hem lekker moest laten gaan (wel met verstand natuurlijk, een kleuter loopt ook de Vierdaagse niet).
De vorige had dus behoorlijk HD en artrose en was als jonge hond al veel beperkter. Niet omdat ie dingen niet mocht, maar domweg omdat hij ze niet kón.
Dat is niet waar, mijn sbt teef heeft flink artrose in beiden voorpoten en ED rechtsvoor. Nog kan ze vanuit stilstand tot mijn schouder springen (ik ben 1.78). Zij kan zoveel dat het soms moeilijk te geloven is hoe haar gewrichten eraan toe zijn.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Valerie schreef:Dat is niet waar, mijn sbt teef heeft flink artrose in beiden voorpoten en ED rechtsvoor. Nog kan ze vanuit stilstand tot mijn schouder springen (ik ben 1.78). Zij kan zoveel dat het soms moeilijk te geloven is hoe haar gewrichten eraan toe zijn.
Ehm... dat doet ze niet met d'r voorhand maar met de achterhand.
Natuurlijk speelt de voorhand wel mee, maar als de achterhand de staat had van de voorhand, geloof ik niet dat ze dat ook zou kunnen.

Honden hebben natuurlijk wel een veel hogere pijngrens dan wij, dat is bekend.
Maar mijn verhaal verzin ik niet: honden met goede heupen springen veel jonger ver, veel verder dan "men" verantwoord acht.
Honden met beroerde heupen doen dat veel minder. Die kunnen dat blijkbaar niet, of niet zo makkelijk.

Afbeelding

Valerie
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Valerie schreef:Dat is niet waar, mijn sbt teef heeft flink artrose in beiden voorpoten en ED rechtsvoor. Nog kan ze vanuit stilstand tot mijn schouder springen (ik ben 1.78). Zij kan zoveel dat het soms moeilijk te geloven is hoe haar gewrichten eraan toe zijn.
Natuurlijk speelt de voorhand wel mee, maar als de achterhand de staat had van de voorhand, geloof ik niet dat ze dat ook zou kunnen.

Maar mijn verhaal verzin ik niet: honden met goede heupen springen veel jonger ver, veel verder dan "men" verantwoord acht.
Honden met beroerde heupen doen dat veel minder. Die kunnen dat blijkbaar niet, of niet zo makkelijk.
Neerkomen doet ze niet alleen met haar achterhand :wink: Ze heeft gewoon 3 behendigheidslessen gedaan zonder te manken (waarschijnlijk omdat ze dus geen goede voorpoot heeft om op te steuren) tevens fietste ik 6 uur per week voor de fotos gemaakt werden. Zo kan ik nog wel even doorgaan met wat ze allemaal kon/kan. Het is bij haar ook pas op een leeftijd van 5,5 jaar geconstateerd.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Hier een halve lab,en ik gooi dagelijks met een balletje,ofzo dildoding :cheer:
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Als je hier een bal gooit kijkt Baco waar hij valt en dat was het. :smile:

Wel vind hij voetballen met mij errug leuk :cheer:

Groetjes Els
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Valerie schreef: Het is bij haar ook pas op een leeftijd van 5,5 jaar geconstateerd.
Is ze niet geopereerd dan? :shock:

Afbeelding

Valerie
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Valerie schreef: Het is bij haar ook pas op een leeftijd van 5,5 jaar geconstateerd.
Is ze niet geopereerd dan? :shock:
Aan haar ED is ze niet geopereerd vanwege haar artrosevorming. Ik heb haar gekregen op een leeftijd van 3 jaar en 9 maanden, toen was niets te zien en heb ook niets erover gehoord van haar vorige eigenaar die vrijwel direct het contact verbrak.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Valerie schreef:Aan haar ED is ze niet geopereerd vanwege haar artrosevorming. Ik heb haar gekregen op een leeftijd van 3 jaar en 9 maanden, toen was niets te zien en heb ook niets erover gehoord van haar vorige eigenaar die vrijwel direct het contact verbrak.
Ik vraag me af of je dan van ED kan spreken?
Als ze goed functioneert zo, bedoel ik?
Maar goed, zoveel ervaring heb ik daar (gelukkig) niet mee.

Afbeelding

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

hier ook veel balletjes gooien... alle hondjes zijn er gek van... en wat er eerder gezegd is, er is zoveel 'slecht' dan maar een jaartje minder als mn honden maar veel plezier hebben gehad in hun leventje :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Suzanne123 schreef:
Let ook vooral erg op met tennisballen... die zijn, als je veel gooit, megaslcht voor de tanden. Er komt altijd wel wat vuil of zand tussen en dat schuurt letterlijk de tanden af. En ja, ik ken daarvan de voorbeelden persoonlijk, het is dus niet zo dat ik het verzin ofzo.
tja ach... mijn honden bijten minimaal 2 keer per week in een bijtmouw van jute die op de grond ligt etc. dus allemaal zand etc. en ja dat slijt... ze hebben er geen last van... maar wel enorm veel plezier.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

malinois schreef:
Suzanne123 schreef:
Let ook vooral erg op met tennisballen... die zijn, als je veel gooit, megaslcht voor de tanden. Er komt altijd wel wat vuil of zand tussen en dat schuurt letterlijk de tanden af. En ja, ik ken daarvan de voorbeelden persoonlijk, het is dus niet zo dat ik het verzin ofzo.
tja ach... mijn honden bijten minimaal 2 keer per week in een bijtmouw van jute die op de grond ligt etc. dus allemaal zand etc. en ja dat slijt... ze hebben er geen last van... maar wel enorm veel plezier.
Inderdaad. Wat zou een eigenlijk een goed alternatief voor een tennisbal zijn, vraag ik me af. Een rubber balletje? Ik zou als de dood zijn dat zoiets in een strot vliegt :N:
Dan maar wat minder fraaie slagtandjes :ok:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

alm@ schreef:
malinois schreef:
Suzanne123 schreef:
Inderdaad. Wat zou een eigenlijk een goed alternatief voor een tennisbal zijn, vraag ik me af. Een rubber balletje? Ik zou als de dood zijn dat zoiets in een strot vliegt :N:
Er loopt hier iemand met een werpstok en een massief rubber balletje,
vrij licht in gewicht.
Exact de maat van een tennisbal,
Ook bedoeld als vervanging van die tennisbal.
Zou dat ook in een strot kunnen vliegen?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:Er loopt hier iemand met een werpstok en een massief rubber balletje,
vrij licht in gewicht.
Ik heb ze ook. Hier vinden ze die geweldig.
Je gooit ze verder (ik althans) en ze stuiteren ook nog eens. Een groot succes hier, die dingen :cheer:
Ook als er eens op gekauwd wordt gaat het niet stuk, het drijft en blijft drijven (ook handig), en er blijft weinig zooi aan hangen.

Afbeelding

malinois
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:
alm@ schreef:
malinois schreef:
Suzanne123 schreef:
Er loopt hier iemand met een werpstok en een massief rubber balletje,
vrij licht in gewicht.
Met trainen heb ik een 'drijvende' gele bal... vrij groot en aan touw...
Maar thuis meestal een honkbal, tennisbal is te snel gesloopt hier.
Afbeelding
alm@
moderator

Weet iemand waar je die massieve rubber balletjes die in een werpstok passen kan kopen? Bij de dierenwinkels hier zie ik alleen van die enge kleine dingen of niet massief.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

alm@ schreef:Weet iemand waar je die massieve rubber balletjes die in een werpstok passen kan kopen? Bij de dierenwinkels hier zie ik alleen van die enge kleine dingen of niet massief.
Ik geloof in Doorwerth :mrgreen:
Maar misschien ook wel via een internet winkel?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

alm@ schreef:Weet iemand waar je die massieve rubber balletjes die in een werpstok passen kan kopen? Bij de dierenwinkels hier zie ik alleen van die enge kleine dingen of niet massief.
Op shows staat er vaak iemand die ze heeft.
Maar hoe die heet?
Er was iemand die in Warder zat, die had ze.
Maar ik weet geen naam, sorry.

Afbeelding

alm@
moderator

Bedankt voor de antwoorden. Ik strik wel iemand die naar een show gaat :mrgreen:
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

malinois schreef:
Met trainen heb ik een 'drijvende' gele bal... vrij groot en aan touw...
Maar thuis meestal een honkbal, tennisbal is te snel gesloopt hier.
Die heb ik geloof ik ook :mrgreen:
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

http://www.apport.nl/speelvacht.html
Die rechtsonder heb ik aan touwtje voor Noah :ok:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Marjoleine schreef:

Gaat niet altijd op.
Nika sprong als jonge hond ook over sloten als ze de kans kreeg, dat doet ze trouwens nog steeds. En helaas toch slechte heupen in haar geval.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
alm@
moderator

jidde schreef:
http://www.apport.nl/speelvacht.html
Die rechtsonder heb ik aan touwtje voor Noah :ok:
Die aan een touwtje passen niet in een werpstok :jank:
Losse ballen 4,10 euro :N: ik verslijt hier een dozijn tennisballen in de maand.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”